Gå til innhold

Amming ikke så sunt som vi tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som ammer argumenterer for at det er bra, mens de som ikke gjør det, argumenterer for at det er det beste.

Jeg ammet selv i to år fordi jeg tror det var det beste for barnet mitt. Og så trivdes begge to godt med ammingen, så jeg tenkte hvorfor ikke.

Jeg ser IKKE på mme i seg selv som "farlig", men jeg tenker at de som av ULIKE årsaker ikke ammer, litt oftere har barna på overnatting hos andre, tar en fest når barnet er to uker osv. Jeg legger til at dette selvsagt ikke gjelder alle!

Jeg tror at amming er tilknytningsfremmende fordi det gjør barnet mer avhengig av at mor er i nærheten når barnet trenger det. I tillegg blir det utløst hormoner som fremmer tilknytninger under amming. Det er ikke til å komme bort i fra.

Heldigvis har vi alle et valg :)

Anonym poster: c56c89a7e906a7b7fb5d6ddd2a4eb242

Vil også legge til at jeg tror bruk av mme er en konsekvens av samfunnet vi lever i. Menn skal være mer tilstede i matesituasjoner, vi er mere likestilte og kvinner skal realisere seg selv i større grad enn før. I tillegg tror jeg mange kvinner opplever ensomhet under permisjonen.

Anonym poster: c56c89a7e906a7b7fb5d6ddd2a4eb242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokuset på amming i Norge er rett og slett sykelig.

Anonym poster: 605244b733f30f5febac074905d6d65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...