Gå til innhold

Dere som har peiling på KATT...Hjelp! Er desperat! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker urinveisinfeksjon eller markering. Vent i hvertfall med å slipp han ut. Katter har ikke retningssans før de er 8-9månder og skal ikke være alene ute før den tid.

Ta en prat med dyrlegen, da kan dere får sjekka ut at katten ikke har en infeksjon, og dyrlegen har kansje flere gode tips å komme med som blandt annet kastrering.

Anonym poster: 5b8de5bd3bfd5b3c5682993e9a4e848e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastrer han, han er gammel nok! Mest sannsynelig løser det problemet. Og la han være ute, ta det gradvis og vær ute sammen med han i starten, han finner fort ut av utelivet:)

Hilsen veterinær og katteeier

Anonym poster: 16bad5cdc83fa295f39433d460465779

Skrevet

Mine ideer:

Kastrering og sjekk hos dyrlege. En frisk katt gjør ikke fra seg overalt.

Steng katten inne i et område når dere ikke har kontroll på han, som et lunt rom med kasse, mat og vann tilgjengelig.

Min katt nekter å bruke annen kattesand enn Litter Pearls.

Vask steder han har tisset med eddik og sitron. Eddiken vil ta knerten på alt, og sitronen vil etterlate en duft vi mennesker liker, men som for en katt er forferdelig.

Anonym poster: 8266422668cec0b63ec5b2dd4cd39afb

Skrevet

Mine ideer:

Kastrering og sjekk hos dyrlege. En frisk katt gjør ikke fra seg overalt.

Steng katten inne i et område når dere ikke har kontroll på han, som et lunt rom med kasse, mat og vann tilgjengelig.

Min katt nekter å bruke annen kattesand enn Litter Pearls.

Vask steder han har tisset med eddik og sitron. Eddiken vil ta knerten på alt, og sitronen vil etterlate en duft vi mennesker liker, men som for en katt er forferdelig.

Glemte å legge til at om han er stresset så er Feliway defuser gull!

Skrevet

Jeg støtter også forslaget om å ha han på et begrenset område om natten og når dere ikke er hjemme. Vaskerom f.eks. Og så utvide etterhvert. Gå ut litt sammen med han også kanskje? Våre kattunger blir tatt med ut av moren ganske tidlig, så tror ikke det er noe problem om du passer på.

Skrevet

Frem til du får den til vetrinæren vil jeg anbefale deg å få flere kattedoer, og sett de ett sted som barna lar pus være litt i fred men samtidig åpent. Våre katter skal ha kattedoen i stua, og ganske åpent. Har prøvd flere andre steder, men da må jeg vaske. Har en i stua og en i kjelleren. For skulle noen lukke døra til stua så kan de enten gå ned eller gå i stua, uavhengi av hvem side av døra de har blitt låst inne i.

Kattesand fra vanlig butikker er helt uaktuelle for kattene, har de vært to gangerpå do der nekter de å gå på di der etterpå. Kjøper en i dyrebutikken som er i blå eske, den har forskjellige lukter. Den med lavendel er vist ikke stas.

Anonym poster: f4530ab6afae16d12f4b478d427b01b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...