Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Til dere som har vært gravid samtidig som en annen i familien (f. eks svigersøster/kusine/søster eller annet), og som muligens har termin nær hverandre, har det oppstått sjalusi? Eller har det kun vært fryd og gammen? Noen historier å fortelle? Anonym poster: 1de4420d40572e6552c925da445163f6
maimora Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg og kusina mi var gravid samtidig, fødte med 1 ukes mellomrom. Vi syns det var helt topp:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Jeg og søsteren min fikk med 3 ukers mellomrom men det var bare utrolig kjekt, og vi gikk hjemme sammen i 1 år ) Anonym poster: 688ca1fe06b287897084c3da298a7d01
LittLykkelig Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har termin til høsten, stesøster har i juli og søster har nå i januar. Jeg synes det er kjempegøy, men merker at søster nok synes vi andre har stolen her thunder.. Hun har blitt ekstremt konkurranseinnstilt og det irriterer meg. I tillegg vil vi alle tre ha samme navn.. Så det blir spennende å se hvem som får hvilket kjønn
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg ble først gravid, så søstra mi - også andre søstra mi. Ikke sjalu tror jeg. Noen av oss... Var bare morsomt:) Anonym poster: 4d4cf3df54bbb6027fe5d1252bec054e
3 er nok! Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Fødte omtrent samtidig med min svigerinne med både barn nr 1 og nr 2. Har egentlig ikke merket noe særlig til det da vi ikke har så mye kontakt. Mennene våre (brødre) liker hverandre rett og slett ikke, og vi har ikke veldig mye kontakt med foreldrene deres heller. Likevel merker jeg at vi blir noe forskjellsbehandlet i vårt favør av farfar m. ny kone sin famile, dermed blir jo barna det også, mens farmor m. Familie helt klart foretrekker min svigerinne sine barn. Ikke noe problem for meg, altså. Ser de så sjeldent uansett. Derimot er jeg fryktelig sjalu på min svigerinne som omtrent la på seg null og niks under svangerskapene og skled inn i buksene sine i str 34/xxs sånn ca to timer etter fødselen. Her sliter jeg med + 20 kg siden første svangerskap...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Tja, med 26 søskenbarn og en god andel i lik alder er det ikke til å unngå at vi i min familie har flere i samme kull. Jeg har førstemann tre uker før min tantes sønn og på mannens side er det to, en på tre mnd før og en åtte uker senere. Nå med andremann så har to kusiner, en fetter og mannens kusine termin innenfor ett halvt år. Broren min deler navn med sin fetter som er en mnd eldre enn han- og vi har to fettere til innenfor to mnd før/etter hans bursdag. Har aldri opplevd det som kjipt. Fint å gå gravid med familie, kjekt med barn på samme alder, barna blir nærere enn de kanskje ville om vi hadde fått dem mer spredt. Det er ikke alle vi har like god kontakt med - fireåringen min har allerede 19tremenninger og av de bor ca 10 innenfor 'besøksradius' og er innenfor samme alder. Skulle gjerne ønske at noen av søsknene våre også fikk samtidig, men de er ikke der enda kanskje med nr tre.... Den eneste det er 'kjipt' for er oldemor som snart mister oversikten - blir vel 14 oldebarn i løpet av året Anonym poster: 6f13adbece60433563311f18ee087683
Gjest MaJo0812 Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Fødte to uker før min svigerinne, og det har hittil bare vært stas. Har hatt nytte og glede av å utveksle erfaringer om både svangerskap, fødsel og barseltid. Øvrige familiemedlemmer har vært noe mer konkurranse preget, men har latt det fare og det har gått over av seg selv.
DotM Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Går gravid samtidig som min søster nå. Lite sjalusi, kanskje litt misunnelse for at hun har sluppet plagene jeg har fått og motsatt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Hadde vært fantastisk å være gravid likt med noen andre i familien. Skulle gjerne ha sluppet alle formaninger, gode råd, klapping på magen osv. Anonym poster: c1d45259eeccd53ea6ba519fb0be49d5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Jeg og to av søstrene mine gikk gravide samtidig og fødte alle sammen i løpet av fire uker vi hadde stor glede av hverandre under graviditeten, stor stas!! Og nå som alle tre er hjemme i permisjon, blir det trilleturer osv, sammen. Kjempekoselig Anonym poster: cde55a8fab48724c1aea966eb6bcf58f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Jeg og svigerinna mi gikk gravid samtidig i 6 mnd.hun fikk tvillinger 3mnd før vår baby ble født.aldri vært noe sjalusi.ser ikke noe grunnlag for det. Anonym poster: 4dd83c3d0a5eb27e6e66ee285d4691e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Søskenbarnet til min mann fødte i januar, jeg i juni, og svigerinnen min i november. Synes det var veldig gøy! Og alt er fryd og gammen Anonym poster: fabd444252640a1de6acc8e1982b2a06
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Jeg fikk fire måneder etter søstera mi og fire måneder før svigerinne mi. Med søstera mi var det fryd og gammen, hun skulle ha nr to og jeg nr en, og vi koste oss masse sammen. Ingen sjalusi selv om hun hadde en mye enklere fødsel enn meg. De to barna har et kjempeforhold i dag. Med svigerinne mi var det anderledes, det ble første barnebarn på mannens side, og hun la opp til konkurranse hele veien. Heldigvis tok mannen affære og fikk sagt i fra om at sånn vil vi ikke ha det. De bor på Sørlandet, så vi sees ikke ofte, men blir veldig tett i ferier ol. Tror hun ikke likte at vi fikk barn først, og hun skal hele tiden framheve sitt barn foran vårt. Men vi har som sagt ikke så mye kontakt med henne.. Synd for jg mener at nieser og nevøer skal være litt som egne barn.. Anonym poster: a45a3748eed93c418ed39edcdbb4a756
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #15 Skrevet 8. januar 2013 Jeg og svigerinna mi (søstra til mannen min) fødte med 1 mnd mellomrom. I starten, sånn de første ukene, så var det bare koselig, men så kom "konkurransen" etterhvert som ungene utviklet seg. De kommenterte hele tiden at "kan ikke xxx gjøre sånn ennå?? d har jo zzz gjort leeeenge". Med en gang deres hadde lært noe nytt var det å ringe til oss for å spørre om vår hadde gjort det (typ rullet rundt, satt seg opp, begynt å krabbe osv). Hver gang vår kunne noe som deres ikke kunne så ble det bare forbigått i stillhet. Fortsatt er det sånn at om det er noe vår er flinkere til enn deres, så snakkes det ikke om, akkurat som om de ikke vil vedkjenne det. Veldig trist egentlig, for det var koselig å gå gravid sammen, og jeg hadde gledet meg til at disse to søskenbarna skulle få et godt forhold til hverandre. De har jo det, og vi gjør mye for at de skal se mye til hverandre, men denne konkurransen fra svigerinne og mann om utviklingen av barna setter en liten demper på det hele... Anonym poster: 5e7a49c8c64a6ca1325bf048e72b7ae8
Gjest sug lut Skrevet 8. januar 2013 #16 Skrevet 8. januar 2013 Da sier du det. "Vet du, jeg er ganske lei av at du ser ut til å oppfatte barna våre som en konkurranse-arena. De kommer alltid til å være like gamle, og alle milepæler vil en av dem nå før den andre. Det er helt naturlig og det varierer hvem av dem det er, som du ser. Kan du være så snill å slutte å sammenlikne?"
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #17 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har to søstre og da jeg ventet førstemann var vi gravide på likt alle tre! Vi har alltid hatt et godt forhold og vi synes alle det er supert med søskenbarn på samme alder. "Konkurranse" eller misunnelse pga barna har det aldri vært. Vi er vel heller av den sorten som prøver å påvirke slekta til å få barn samtidig som oss selv Anonym poster: dc8f358ac7f8e2b3e595e3796a50654f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #18 Skrevet 8. januar 2013 Jeg og søsteren min hadde termin med to ukers mellomrom. Veldig koselig å gå gravid sammen, og veldig fint med fettere som er like gamle, de er jo kjempegode venner. Sjalusi, konkurranse e.l. har det aldri vært, er det vanlig blant voksne mennesker? Anonym poster: 91eab6f684b662035d0744ecc2f8a837
skinnfilla Skrevet 8. januar 2013 #19 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Gikk gravid samtidig med min brors kone:) Barna ble født med 4 mnd mellom. Den 11. begge to:) Å ja,det gikk veldig greit, vi innehar begge evnen til å glede seg på andres vegne;) Endret 8. januar 2013 av skinnfilla
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #20 Skrevet 8. januar 2013 Hva er det å være sjalu på om man går gravid samtidig med en annen i familien? Anonym poster: 5b0e152072674b1d85f467c76137e84a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2013 #21 Skrevet 8. januar 2013 Jeg og søsteren min fikk med 3 ukers mellomrom men det var bare utrolig kjekt, og vi gikk hjemme sammen i 1 år ) Anonym poster: 688ca1fe06b287897084c3da298a7d01 Åå, det hørtes koselig ut :-) Tenk om det kunne klaffe slik med mine døtre :-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #22 Skrevet 8. januar 2013 Hva er det å være sjalu på om man går gravid samtidig med en annen i familien? Anonym poster: 5b0e152072674b1d85f467c76137e84a Er noen som vil ha hele oppmerksomheten selv vet du, og man får jo gjerne litt ekstra oppmerksomhet fra vordende besteforeldre og andre når man går gravid... Anonym poster: 91eab6f684b662035d0744ecc2f8a837
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #23 Skrevet 8. januar 2013 Jeg og min søster fant ut vi var gravide nesten samtidig. Barna er vel 2 uker i mellom. Nå har ikke vi foreldre eller annen familie som involverer seg stort så det var ikke noe å bli sjalu på hverken under graviditet eller etterpå når det galt oppmerksomhet rundt. Så det var veldig hyggelig å ha noen andre som var opptatt av de samme ting, en annen gravid er mye mer interessert i å snakke baby en andre som ikke er Skulle det være noe sjalusi så måtte det være at jeg var litt små sjalu at hun ikke hadde en plage i 9 mnd omtrent og jeg slet med det ene og andre og krangla meg til å ikke bli innlagt siden jeg hadde en liten hjemme også, men jeg tror ikke jeg tenkte stort over akkurat dette. Anonym poster: 9ecf15432de18a6fa956c9e84f2a3591
Ennai Skrevet 8. januar 2013 #24 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har vært gravid samtidig med begge svigerinnene mine(har bare to) de 4 første mnd med ene svigerinna og fikk vite at andre svigerinna skulle ha barn dagen før guttungen min kom til:-) så det ble det 3 barnebarn på svigermor i løpet av 1 år;-) Eneste sjalusien var vel den gravide var sjalu på den som hadde yngste barnet:-P
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. januar 2013 #25 Skrevet 8. januar 2013 Har en kusine som har termin 1 mnd etter meg. Det er ikke sjalusi i den forstand, men irritasjon!!! Jeg er gravid for andre gang, hun venter første. Likevel er det liksom hun som kan og vet ALT om graviditet! Hun har ikke plager i en lillefinger engang, mens jeg sliter med kvalme, lavt blodtrykk, begynnende bekkenløsning osv. Og så skal hun komme med tips og råd til meg som ikke henger på greip! I tillegg var vi i selskap i julen. Jeg fikk spørsmål om hvordan det gikk i en bisetning. Hennes fantastiske graviditet ble det snakket om i hele selskapet. Det et par stykker synes det passet seg å si til meg var at nå hadde jeg blitt altofr tynn, jeg var uthulet i kinna og det var ikke pent!! faen å såret jeg ble! Hadde ligget rett ut på sofaen i 2 mnd og gått ned over 7 kg og det visste de godt! Huff ble litt sytete dette og virker kanskje som jeg er sjalu. Det er jeg ikke, men veldig såret over forskjellsbehandlingen vi får!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå