Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #26 Skrevet 7. januar 2013 De små symptomene dere forklarer et jo bare "søte" prøv og vær veldig syk med OCD så syk at du ikke kan stelle ditt eget barn, du kan ikke jobbe, se på tv eller lese aviser eller høre radio. Det eneste en klarer å gjøre er P ligge på sofaen og vrenge deg i angst og panikk angst! Da har du OCD da! Anonym poster: efccf2d43171f54596a2d2c0bc920b66
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #27 Skrevet 7. januar 2013 De små symptomene dere forklarer et jo bare "søte" prøv og vær veldig syk med OCD så syk at du ikke kan stelle ditt eget barn, du kan ikke jobbe, se på tv eller lese aviser eller høre radio. Det eneste en klarer å gjøre er P ligge på sofaen og vrenge deg i angst og panikk angst! Da har du OCD da! Anonym poster: efccf2d43171f54596a2d2c0bc920b66 Her er det jo snakk om "tvangstanker", altså tvangstanker i gåseøyne. Slettes ikke snakk om de alvorlige lidelsene med ODC, tror alle som har svart i tråden, samt HI, har full forståelse for folk med denne lidelsen. Og tror også at alle her inne er enig i at vi ikke er sånn ordentlig syke, men har enkelte ting vi føler vi MÅ gjøre. Slik de aller fleste friske og syke har. Anonym poster: b43ce3f9a6424b2f8eba23c0902a0641
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #28 Skrevet 7. januar 2013 Åjadda Har diagnostisert OCD og tidligere brukt tabletter for det. Det er ei pussig sjuke. Har en pause i tablettene nå i.fm. graviditet og amming, og det merkes for å si det slik Vasker alltid hender når jeg har vært ute, og spriter av mobilen, skifter klær. Tar ikke i noen av "ute-tingene" uten å vaske meg etterpå. Vasker f.eks. hendene både før og etter jeg rydder inn handlevarene. Etter besøk går jeg og spriter av det de har tatt på, med mindre de vasket seg på henda da de kom. På offentlige toaletter (når helt nødvendig) bruker jeg tørkepapir på dørhåndtaket på vei ut - om det bare er lufttørker kan jeg finne på å bli stående til noen kommer og åpner døra for meg. Putter aldri fingrene i munnen/spiser med hendene uten å sprite meg først ute. O.s.v... Fordelen er at jeg ekstremt sjeldent er forkjøla, har influensa eller omgangssyke, men det er nok ikke verdt alt styret i lengden, egentlig Anonym poster: 2420039d0e1a1130857b66dd07d96264
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #29 Skrevet 7. januar 2013 Jeg går på fontex mot Ocd selv om jeg er gravid. Kunne ikke klart meg uten dem. Anonym poster: efccf2d43171f54596a2d2c0bc920b66
Popelko Skrevet 7. januar 2013 #30 Skrevet 7. januar 2013 Jeg snur dopapiret når jeg er borte, fliken må henge over rullen. Også blir jeg "skakk". Dvs at hvis jeg tråkker på en stein e.l som kjennes under foten, må jeg gjøre det samme med andre foten. Litt rar må man være
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #31 Skrevet 7. januar 2013 Har begynt å gjøre en sånn skikkelig stygg rykning i hele ansiktet, med nesa. Føler jeg "åpner" luftveiene ordentlig hver gang, sånn at d blir godt å puste etterpå. Nå klarer jeg ikke slutte, og før kunne jeg kontrollere at jeg gjorde d kun når ingen så meg, men nå har d "tatt over". Så andre folk har kommentert d, jeg kan være så uheldig at d skjer akkurat når noen tar bilder (ILLE PINLIG!) osv. Jeg bare MÅ gjøre d for å strekke på huden rundt nesa, og d er helt umulig å stoppe Anonym poster: 68d4788aa95a8b88296dbd6a68b8adcb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #32 Skrevet 8. januar 2013 ...i tillegg klarer jeg ikke å stoppe og rulle/himle øynene, for jeg MÅ strekke øynene til d ytterste - bare en følelse jeg må kjenne. Så må jeg sperre opp øynene så høyt jeg kan innimellom. Er egentlig ei pen dame, men disse uvanene ødelegger d helt ;o) Umulig å stoppe. Anonym poster: 68d4788aa95a8b88296dbd6a68b8adcb
Popelko Skrevet 8. januar 2013 #33 Skrevet 8. januar 2013 Haha, annie 01:05, det med øya gjør jeg også! Før måtte jeg også "strekke" ansiktet med de merkeligste grimaser..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #34 Skrevet 8. januar 2013 Åjadda Har diagnostisert OCD og tidligere brukt tabletter for det. Det er ei pussig sjuke. Har en pause i tablettene nå i.fm. graviditet og amming, og det merkes for å si det slik Vasker alltid hender når jeg har vært ute, og spriter av mobilen, skifter klær. Tar ikke i noen av "ute-tingene" uten å vaske meg etterpå. Vasker f.eks. hendene både før og etter jeg rydder inn handlevarene. Etter besøk går jeg og spriter av det de har tatt på, med mindre de vasket seg på henda da de kom. På offentlige toaletter (når helt nødvendig) bruker jeg tørkepapir på dørhåndtaket på vei ut - om det bare er lufttørker kan jeg finne på å bli stående til noen kommer og åpner døra for meg. Putter aldri fingrene i munnen/spiser med hendene uten å sprite meg først ute. O.s.v... Fordelen er at jeg ekstremt sjeldent er forkjøla, har influensa eller omgangssyke, men det er nok ikke verdt alt styret i lengden, egentlig Anonym poster: 2420039d0e1a1130857b66dd07d96264 Kan jeg spørre hva slags medisiner du bruker? Har også OCD, og går på Zoloft. Men usikker på om det er det beste, eller om det finnes noe annet som funker enda bedre. Anonym poster: 0e2063e28e314b4b78c7715a9c154f3e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #35 Skrevet 8. januar 2013 Jeg går på fontex mot Ocd selv om jeg er gravid. Kunne ikke klart meg uten dem. Anonym poster: efccf2d43171f54596a2d2c0bc920b66 Har du gått på medisiner hele svangerskapet? Jeg går på Zoloft, og har tenkt at jeg bør prøve de første 12 ukene uten medisin, siden det er da den viktigste utviklingen skjer. Men har prøvd det før, og det var et sant helvete. (Planlegger graviditet nå.) Hadde vært fantastisk å kunne bruke medisin gjennom hele graviditeten. Anonym poster: 0e2063e28e314b4b78c7715a9c154f3e
IceNose Skrevet 8. januar 2013 #36 Skrevet 8. januar 2013 Jeg må også ha dopapiret riktig vei!Det går jo ikke ann å få av papiret riktig om det er feil vei! På offentlig doer bruker jeg dopapir på dørhåndtaket før jeg går ut.. Når jeg er hjemme alene, spesielt, så må jeg låse døra og ha igjen persienna på soverommet..Hvis jeg tror det kommer noen eller er noen utenfor huset så titter jeg gjennom der og vet(tror?) de ikke ser meg Kommer sikkert på mer
Caprica Skrevet 8. januar 2013 #37 Skrevet 8. januar 2013 Da jeg flyttet hjemmefra for å.studere tok ting litt overhånd for.meg.. Ble helt opphengt i å sjekke at døra var låst (flere ganger jeg måtte gå hjem.fra trikkeholdeplassen=100 m for å sjekke at døra var låst), strykejern måtte sjekkes og selvfølgelig at kjøleskapet var lukket. Dro ut alle kontakter da jeg dro hjemmefra, bortsett fra komfyr og kjøleskap. I tillegg kunne jeg bare drikke et antall slurker vann som var delelig på 3, dvs 3,6,9 eller 12 slurker vann. Etter et år flyttet jeg sammen med min homofile bestekamerat, noe jeg hadde veeeldig godt av! Jeg har fortsatt en del av disse dillene, feks må alltid sjekke at døra er låst, enda jeg vet den er det, og jeg merker at gulvet i huset vårt (mørk parkett hvor alle flekker synes) ikke er helt bra for.meg. Moppen er min venn! Jeg er ekstremt ryddig, men har hatt godt av å få barn. Da eldste var baby og begynte å komme seg rundt, var det en periode jeg nesten ryddet lekene ut av hendene hans. Etter tre år rydder jeg fortsatt unna litt leker i løpet av dagen, men ikke som før. Jeg er ute av stand til å utsette rydding etter feks en fest. Og ved flytting så fikser jeg ikke uåpnede flytteesker! Kan jobbe døgnet rundt, noe mannen syns er slltsomt. Han mener man må kunne ta en pausedag, jeg mener man kan slappe av etter man.er ferdig. Må si det er godt å.høre det er flere enn meg som har "diller"!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #38 Skrevet 8. januar 2013 Åjadda Har diagnostisert OCD og tidligere brukt tabletter for det. Det er ei pussig sjuke. Har en pause i tablettene nå i.fm. graviditet og amming, og det merkes for å si det slik Vasker alltid hender når jeg har vært ute, og spriter av mobilen, skifter klær. Tar ikke i noen av "ute-tingene" uten å vaske meg etterpå. Vasker f.eks. hendene både før og etter jeg rydder inn handlevarene. Etter besøk går jeg og spriter av det de har tatt på, med mindre de vasket seg på henda da de kom. På offentlige toaletter (når helt nødvendig) bruker jeg tørkepapir på dørhåndtaket på vei ut - om det bare er lufttørker kan jeg finne på å bli stående til noen kommer og åpner døra for meg. Putter aldri fingrene i munnen/spiser med hendene uten å sprite meg først ute. O.s.v... Fordelen er at jeg ekstremt sjeldent er forkjøla, har influensa eller omgangssyke, men det er nok ikke verdt alt styret i lengden, egentlig Anonym poster: 2420039d0e1a1130857b66dd07d96264 Kan jeg spørre hva slags medisiner du bruker? Har også OCD, og går på Zoloft. Men usikker på om det er det beste, eller om det finnes noe annet som funker enda bedre. Anonym poster: 0e2063e28e314b4b78c7715a9c154f3e Vært veldig fornøyd med fontex! Det er noen tbl som er mindre farlig for baby enn andre, så anbef en prat med legen. Klarte meg gjennom svangerskapet uten (og laaang prøveperiode), men det var ikke morro! Baby fikk nok noen adrenalinsjokk :-P fungerer veldig godr med tbl, gleder meg til å starte igjen!! Anonym poster: 2420039d0e1a1130857b66dd07d96264
Miss Chocolate Skrevet 8. januar 2013 #39 Skrevet 8. januar 2013 ...i tillegg klarer jeg ikke å stoppe og rulle/himle øynene, for jeg MÅ strekke øynene til d ytterste - bare en følelse jeg må kjenne. Så må jeg sperre opp øynene så høyt jeg kan innimellom. Er egentlig ei pen dame, men disse uvanene ødelegger d helt ;o) Umulig å stoppe. Anonym poster: 68d4788aa95a8b88296dbd6a68b8adcb Haha, jeg har en sånn venninne! Blir ille berørt av å snakke med henne, for hun gjør slike grimaser hele tiden, spesielt med øya men også munnen og neseborene. Hjelpes!! Og hun er kjempepen egentlig, men alt man ser er jo disse grimasene
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #40 Skrevet 8. januar 2013 Tja, jeg har hvertfall noen "quirks" . -Toalettpapiret MÅ henge ut, gjør det ikke det, snur jeg det. -Takler ikke tånegler/tær (annet enn ungen min sine). - Hater buser. - Må låse dørene og lukke vinduete når jeg er alene hjemme. - Er hysterisk redd for brann, så jeg drar ut kontaktene på alt jeg kan før leggetid, og lar aldri vaskemaskin etc gå mens vi er borte eller sover. Har heller aldri levende lys på i et rom vi ikke er, og sjekker brannvarslere ofte. - Må alltid vaske henda etter jeg har vært tur med hunden/i butikken/på besøk - Må alltid tisse før jeg legger meg/drar ut og må alltid vite hvor nærmeste toalett er. De to siste avsnittene dine er akkurat de tingene jeg også gjør!! Helt identisk. Anonym poster: f3887f55cbb083190f23622b1d6e4260
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #41 Skrevet 8. januar 2013 Ja jeg har gått på fontex, er nå 5 Mnd på vei. Får et par ekstra ultralyder pga Dt. Fontex er brukt mye i svangerskap. Kunne ikke gått gravid uten. Anonym poster: efccf2d43171f54596a2d2c0bc920b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå