Gå til innhold

Dere med barn i risikoguppen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fordi barnet mitt ble vaksinert i 2009 og ble alvorlig sykt av vaksinen så det vil jeg aldri utsette det for igjen. Er 4 leger som anbefaler oss å ikke vaksinere barnet så det gjør vi ikke. Den er usikker og har for mange bivirkninger så til den er sikker og de klarer å lage den uten all dritten av bivirkninger så er det ikke vaksine på barna. Men vi følger de vanlige vaksinere så vi er ikke mot vaksine bre mot influensa vaksinen

Influensavaksinen er i utgangspunktet like trygg som barnevaksinene, men klart det vil alltid være noen som reagerer, også når det gjelder barnevaksinene. Og de det gjelder skal ikke ta samme vaksine igjen.

Har sett i tidligere diskusjoner her at noen lar være å følge vaksinasjonsprogrammet pga. rent teoretisk er det større sjanse for at barnet reagerer på vaksinen en at barnet blir sykt, så lenge de holder seg i norge. Det stemmer nok, men hva skjer den dagen for mange tenker slik?

Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke til å kopiere jeg cat 68. Men jeg er da ikke bombastisk?! Jeg tør ikke å ta vaksinen. Gjør ingenting for meg at andre tar den men jeg vil altså ikke. Ikke en plass har jeg påstått at jeg kan mye om vaksiner annet enn at jeg sier at eksperter har tatt feil før. Jeg tar ikke paracet heller fordi jeg ikke tør..

Har lest på nettet at man er tom for vaksiner. Og har snakket med legen min om dette som sier at hun i går måtte sende hjem 15 pasienter som var satt opp fordi dem er tomme i hele landet..

Skrevet

Du sier jo ting som er direkte feilaktig det er det jeg reagerer på.At du ikke tør ta den virker jo på meg bero på feilinnformasjon og det er jo synd at du lar deg skremme av feil fakta. ja dem holder på å gå tom før vaksinen derfor vaksinerer man nå bare risikogruppen først.Den har derimot ikke gått ut på dato.Det er Tamiflu som holder på å gå ut på dato.Tamiflu er Ikke et vaksine men en medisin man kan ta forebyggende.Årets influensa vaksine er den samme som man brukt i over 60 år.Og anses som trygg.

Skrevet

Ok min feil da :-). Trodde det gjaldt vaksinen. Ja er klar over at sesongens influensavaksine anses som trygg. Men jeg ønsker likevel ikke å ta verken tabletter eller vaksine. Jeg følger barnevaksinering men hogger ikke holdet av de som ikke gjør det likevel.

Jeg har ikke antistoffer mot røde hunder men må likevel vente til etter svangerskapet med å få den. Og før jeg angripes igjen så er jeg klar over at det er en annen sykdom men fra mitt synspunkt er det samme greia og det som er trygt i dag kan være utrygt i morgen. Man vet aldri. Man tar jo de valgene som føles ok for en selv og dette føles ok for meg.

Skrevet

Ok min feil da :-). Trodde det gjaldt vaksinen. Ja er klar over at sesongens influensavaksine anses som trygg. Men jeg ønsker likevel ikke å ta verken tabletter eller vaksine. Jeg følger barnevaksinering men hogger ikke holdet av de som ikke gjør det likevel.

Jeg har ikke antistoffer mot røde hunder men må likevel vente til etter svangerskapet med å få den. Og før jeg angripes igjen så er jeg klar over at det er en annen sykdom men fra mitt synspunkt er det samme greia og det som er trygt i dag kan være utrygt i morgen. Man vet aldri. Man tar jo de valgene som føles ok for en selv og dette føles ok for meg.

Jeg hogger ikke hodet av deg fordi du ikke vil ta vaksinen.Jeg prøver bare å gi deg riktig informasjon slik at du i det minste tar valget på rett grunnlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...