Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Tar dere vaksinen selv også for å beskytte barnet? Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Opp. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Ingen som gidder å svare? Hva er vanlig å gjøre? Vi skal vaksinere senere i dag (første gang hun får influensavaksine), men lurer litt på om vi andre i familien også bør ta vaksinen. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Hmm, det var da veldig da. Før helga kokte det i alle tråder som omhandlet influensavaksine. Nå er det umuli å få kontakt, hvor er alle sammen som var så ivrige da? Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg ville tatt vaksinen selv også, men det er jo opp til hver enkelt. Hvis du tar den selv så er det jo en ekstra beskyttelse for barnet i tilfellet barnets vaksine ikke virker like godt osv. Anonym poster: 56d36706c46850473dc448b7186248e1
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Gjelder dette med tanke på svineinfluensa eller generelt influensa? Jeg tok svineinfluensa vaksinen sist det herjet etter press fra helsesøster og leger siden vår minste har astma og litt pga jobbene mine og pasienter. Jeg fikk også storesøster og faren til å ta den. Lillebror ble skikkelig syk etterpå (reaksjon på vaksinen) og med tanke på all den informasjonen som har kommet i ettertid gjør jeg det ikke igjen. Verken han eller meg eller andre skal presses til det. Når det gjelder vanlig influensa vaksine så tar vi ikke den noen av oss. Endret 7. januar 2013 av moota m storesøster&lillebror
Cat.68 Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Gjelder dette med tanke på svineinfluensa eller generelt influensa? Jeg tok svineinfluensa vaksinen sist det herjet etter press fra helsesøster og leger siden vår minste har astma og litt pga jobbene mine og pasienter. Jeg fikk også storesøster og faren til å ta den. Lillebror ble skikkelig syk etterpå (reaksjon på vaksinen) og med tanke på all den informasjonen som har kommet i ettertid gjør jeg det ikke igjen. Verken han eller meg eller andre skal presses til det. Når det gjelder vanlig influensa vaksine så tar vi ikke den noen av oss. Men nå inneholder ikke sesongvaksinen ( som også dekker svineinfluensa) De stoffene ( kvikksølv og skvalen) som var det man mener årsaket bivirkingene fra 2009. Det er ikke pandemrix vaksinen som brukes lenger.Dette er den vaksinen som er vært brukt i 60 år. Endret 7. januar 2013 av Cat.68
Cat.68 Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 jeg hadde vaksinert meg selv også ikke bare barnet, men siden det nå er rift på vaksiner så er det vel bare de i risikogruppene som får.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Ja, har tatt på begge mine, på 9 mnd og 2,5 år. Minste fikk feber og ble dårlig et par dager, men er fin i dag. Største merket jeg ingen ting på. Anbefaler deg følge rådet til Fhi å ta vaksinen om barna er i risikosonen. Tok ikke vaksine selv, men skal se om jeg får tak i til meg også.
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Vil gjerne vaksinere lisja, men faren er imot. Vart sjølv vaksinert med pandemrix, og gubben fekk svineinfluensa.
Cat.68 Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Vil gjerne vaksinere lisja, men faren er imot. Vart sjølv vaksinert med pandemrix, og gubben fekk svineinfluensa. Men hvorfor er han imot? Det er greit hvis man generelt er skeptisk mot vaksiner. Men årets sesongvaksine beskytter nå også mot svineinnfluensa og er ikke den samme som bruktes i 2009. Denne inneholder ikke de tilsetningstoffene man brukte i Pandemrix og er altså godt utprøvd i 60 år.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Gjelder dette med tanke på svineinfluensa eller generelt influensa? Jeg tok svineinfluensa vaksinen sist det herjet etter press fra helsesøster og leger siden vår minste har astma og litt pga jobbene mine og pasienter. Jeg fikk også storesøster og faren til å ta den. Lillebror ble skikkelig syk etterpå (reaksjon på vaksinen) og med tanke på all den informasjonen som har kommet i ettertid gjør jeg det ikke igjen. Verken han eller meg eller andre skal presses til det. Når det gjelder vanlig influensa vaksine så tar vi ikke den noen av oss. Men nå inneholder ikke sesongvaksinen ( som også dekker svineinfluensa) De stoffene ( kvikksølv og skvalen) som var det man mener årsaket bivirkingene fra 2009. Det er ikke pandemrix vaksinen som brukes lenger.Dette er den vaksinen som er vært brukt i 60 år. Ok, jeg svarte bare litt utfra mine forutsetninger. Har ikke undersøkt årets vaksine siden vi ikke skal ha Så da vet jeg nok litt lite om den
Kyllingbein Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Nei jeg tar ikke. Er gravid så tør ikke. Barnet tar heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Vil gjerne vaksinere lisja, men faren er imot. Vart sjølv vaksinert med pandemrix, og gubben fekk svineinfluensa. Min mann er også skeptisk til vaksiner, men etter at et barn til en han jobber med fikk store problemer med influensa i fjor, lar han meg få lov til å vaksinere mot influensa. Barnevaksinasjonsprogrammet har vi satt på vent. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357555641' post='144904936] Nei jeg tar ikke. Er gravid så tør ikke. Barnet tar heller ikke. At du tørr å la vær, det er jo stikk i strid med ekspertene. Nettopp fordi du er gravid bør du ta vaksinen. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Vil gjerne vaksinere lisja, men faren er imot. Vart sjølv vaksinert med pandemrix, og gubben fekk svineinfluensa. Men hvorfor er han imot? Det er greit hvis man generelt er skeptisk mot vaksiner. Men årets sesongvaksine beskytter nå også mot svineinnfluensa og er ikke den samme som bruktes i 2009. Denne inneholder ikke de tilsetningstoffene man brukte i Pandemrix og er altså godt utprøvd i 60 år. Han er på glid, rekk vel akkurat å skifte meining til influensasesongen er over. Barnevaksinasjonsprogrammet er ok, men alt utanom er det verre med. Vil gjerne at ho skal få BCG og hepatittvaksine, vi vil jo på utankandsferie etterkvart, og tub er på frammarsj heime også. Kvifor BCG er teke ut av det ordinære programmet er ei gåte.
Kyllingbein Skrevet 8. januar 2013 #17 Skrevet 8. januar 2013 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357555641' post='144904936] Nei jeg tar ikke. Er gravid så tør ikke. Barnet tar heller ikke. At du tørr å la vær, det er jo stikk i strid med ekspertene. Nettopp fordi du er gravid bør du ta vaksinen. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b Tja, Eksperter har tatt feil før. Bla. i 2009. Ja det er en annen vaksine men virkestoffet som er tilsatt er den samme. Jeg kan tilgi meg selv for å miste/ev bli alvorlig syk/dø av svineinfluensa. Men ikke hvis noe skjer pga vaksinen. Det er jo uansett ikke noe tema da mediene skaper hysteri rundt et dødsfall for så annonsere at det finnes ikke vaksiner i hele europa. (og den som finnes har gått ut på dato, hvilket er noe merkelig da vaksinen skal være ny)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #18 Skrevet 8. januar 2013 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357631311' post='144908520] [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357555641' post='144904936] Nei jeg tar ikke. Er gravid så tør ikke. Barnet tar heller ikke. At du tørr å la vær, det er jo stikk i strid med ekspertene. Nettopp fordi du er gravid bør du ta vaksinen. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b Tja, Eksperter har tatt feil før. Bla. i 2009. Ja det er en annen vaksine men virkestoffet som er tilsatt er den samme. Jeg kan tilgi meg selv for å miste/ev bli alvorlig syk/dø av svineinfluensa. Men ikke hvis noe skjer pga vaksinen. Det er jo uansett ikke noe tema da mediene skaper hysteri rundt et dødsfall for så annonsere at det finnes ikke vaksiner i hele europa. (og den som finnes har gått ut på dato, hvilket er noe merkelig da vaksinen skal være ny) Du bør lese deg litt opp. Vaksinen er ikke gått ut på dato. Norge har influensamedesin (ikke vaksine) på lager i tilfelle en pandemi. Denne medisinen er i tablettform. Nå er disse i ferd med å gå ut på dato. Har ingenting med vaksinen å gjøre. "virkestoffet" som du kaller det er kun dødt virus og det er helt ufarlig for kroppen. Det er tilsettningstoffene som var i 2009 vaksinen som trigget narkolepsi. Det blir bare tull å samenligne denne vaksinen med Pandemivaksinen fra 2009. Du tar tydligvis ditt valg på feil grunnlag. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Cat.68 Skrevet 8. januar 2013 #19 Skrevet 8. januar 2013 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357631311' post='144908520] [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1357555641' post='144904936] Nei jeg tar ikke. Er gravid så tør ikke. Barnet tar heller ikke. At du tørr å la vær, det er jo stikk i strid med ekspertene. Nettopp fordi du er gravid bør du ta vaksinen. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b Tja, Eksperter har tatt feil før. Bla. i 2009. Ja det er en annen vaksine men virkestoffet som er tilsatt er den samme. Jeg kan tilgi meg selv for å miste/ev bli alvorlig syk/dø av svineinfluensa. Men ikke hvis noe skjer pga vaksinen. Det er jo uansett ikke noe tema da mediene skaper hysteri rundt et dødsfall for så annonsere at det finnes ikke vaksiner i hele europa. (og den som finnes har gått ut på dato, hvilket er noe merkelig da vaksinen skal være ny) Teksten din innholder så my feil at det er skummelt egentlig. Virkestoffet i vaksinen i år er den samme som har vært der i over 60 år i vanlig sesongvaksine. Den vaksinen Pandmrix som hadde de skumle tileggstoffene man mente ga narkolepsi og andr bivirkinger ( kvikksølv og skvalen) er IKKE den samme som brukes idag. Dessuten er det ikke vaksinen som er gått ut på dato det er TAMIFLU. Sett deg helst inn i ting litt før du så bombastisk uttaler deg.
MissZanta Skrevet 8. januar 2013 #20 Skrevet 8. januar 2013 Hadde svineinfluensa i september 2009 og har barn i risikogruppen Vi vaksinerer ikke pga fare for bivirkninger og pga legene har anbefalt oss å ikke gjøre det
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #21 Skrevet 8. januar 2013 Hadde svineinfluensa i september 2009 og har barn i risikogruppen Vi vaksinerer ikke pga fare for bivirkninger og pga legene har anbefalt oss å ikke gjøre det Merkelig lege som går imot alle anbefalinger. Barn i risikogruppen bør vaksiners. Eller er det noe du ikke forteller oss? Er det en grunn til at legen ikke anbefaler vaksine, sykdomhistorie, alargier el.? Tipper du vil vil bære nag til den legen om noe skulle skje ditt barn. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
MissZanta Skrevet 8. januar 2013 #22 Skrevet 8. januar 2013 Fordi barnet mitt ble vaksinert i 2009 og ble alvorlig sykt av vaksinen så det vil jeg aldri utsette det for igjen. Er 4 leger som anbefaler oss å ikke vaksinere barnet så det gjør vi ikke. Den er usikker og har for mange bivirkninger så til den er sikker og de klarer å lage den uten all dritten av bivirkninger så er det ikke vaksine på barna. Men vi følger de vanlige vaksinere så vi er ikke mot vaksine bre mot influensa vaksinen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #23 Skrevet 8. januar 2013 Nei, det gjør jeg ikke. Hadde barnet ikke kunnet vaksineres ville det være aktuelt, men å vaksinere seg for å beskytte et vaksinert barn er jo meningsløst. Anonym poster: ca7e3cccd338415a1dc781464178450c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #24 Skrevet 8. januar 2013 "Jeg kan tilgi meg selv for å miste/ev bli alvorlig syk/dø av svineinfluensa. Men ikke hvis noe skjer pga vaksinen." Dette skjønner jeg ovherhode ikke logikken i... Anonym poster: 4bb1fb1f740a8385f0c51c492a2eb8cd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #25 Skrevet 8. januar 2013 Fordi barnet mitt ble vaksinert i 2009 og ble alvorlig sykt av vaksinen så det vil jeg aldri utsette det for igjen. Er 4 leger som anbefaler oss å ikke vaksinere barnet så det gjør vi ikke. Den er usikker og har for mange bivirkninger så til den er sikker og de klarer å lage den uten all dritten av bivirkninger så er det ikke vaksine på barna. Men vi følger de vanlige vaksinere så vi er ikke mot vaksine bre mot influensa vaksinen Hvis barnet ditt har reagert kraftig på en tidliger influensavaksine, skal det selvfølgelig ikke vaskineres. Men det nevnte du ingenting om i ditt første innlegg. Men en ting jeg lurer på. Var det pandemivaksinen barnet ditt reagerte på eller den vanlige influensavaksinen. For i 2009 fikk jo mange i risikogruppene begge vaksinene. Hovedregel ved vaksinering er jo at om du tar en vaksine mot en spesiel sykdom og reagerer skal du om mulig prøve å ungå vaksine mot den samme sykdommen. Det er vel det som blir tilfelle hos dere. Da blir det jo et spesialtilfelle. Anonym poster: 72daa053996cfc594792aafc5b087d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå