Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. januar 2013 #51 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #52 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd. Å så?, plager det deg at jeg legger mer i definisjonen kyss en hva du gjør? Jeg susser og jeg kysser. Barnet mitt susser jeg gjerne på. Mannen min både susser og kysser jeg på ( etter min definisjon.) Spiller da ingen rolle for andre hva jeg legger i ordene. Men det ble spurt hvorfor noen gikk over til å kalle det sussing/ nussing i steden for kyssing når det kom til barn , og jeg fortalt hvorfor jeg jeg gjør det. Hva andre legger i forskjellen vet jeg ikke. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. januar 2013 #53 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd. Å så?, plager det deg at jeg legger mer i definisjonen kyss en hva du gjør? Jeg susser og jeg kysser. Barnet mitt susser jeg gjerne på. Mannen min både susser og kysser jeg på ( etter min definisjon.) Spiller da ingen rolle for andre hva jeg legger i ordene. Men det ble spurt hvorfor noen gikk over til å kalle det sussing/ nussing i steden for kyssing når det kom til barn , og jeg fortalt hvorfor jeg jeg gjør det. Hva andre legger i forskjellen vet jeg ikke. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Vel, handlet ikke om å henge seg opp i hva DU eksakt mener, men jeg er så lei av alle som "nusser kjæresten", for meg blir det noe "fjortiss" om du forstår.. Handlet ikke om din mening om det spesefikk eller noe, skulle kanskje ikke "ploppet" ut med det her, men fikk vel metta mi på det ord bruket på kyss nå. Beklager at det "kuppet" din mening eller noe.. Men med årene, så synes jeg det bare høres snålt ut å "nusse kjæresten", jeg for min sin del sluttet å "nusse" kjærester når jeg bikket 17 år, etter det ble det bare rart å si nusse i slike sammenheng.. Jeg kysser kjæresten på munnen, og kysser ungene i panna ol. Endret 6. januar 2013 av <3Barn&Engler<3
kosemamma<3 Skrevet 6. januar 2013 #54 Skrevet 6. januar 2013 Nei. Men det er fordi de sussene blir så våte eller snørrete. Ungen min er 16 mnd da.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #55 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd. Å så?, plager det deg at jeg legger mer i definisjonen kyss en hva du gjør? Jeg susser og jeg kysser. Barnet mitt susser jeg gjerne på. Mannen min både susser og kysser jeg på ( etter min definisjon.) Spiller da ingen rolle for andre hva jeg legger i ordene. Men det ble spurt hvorfor noen gikk over til å kalle det sussing/ nussing i steden for kyssing når det kom til barn , og jeg fortalt hvorfor jeg jeg gjør det. Hva andre legger i forskjellen vet jeg ikke. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Vel, handlet ikke om å henge seg opp i hva DU eksakt mener, men jeg er så lei av alle som "nusser kjæresten", for meg blir det noe "fjortiss" om du forstår.. Handlet ikke om din mening om det spesefikk eller noe, skulle kanskje ikke "ploppet" ut med det her, men fikk vel metta mi på det ord bruket på kyss nå. Beklager at det "kuppet" din mening eller noe.. Men med årene, så synes jeg det bare høres snålt ut å "nusse kjæresten", jeg for min sin del sluttet å "nusse" kjærester når jeg bikket 17 år, etter det ble det bare rart å si nusse i slike sammenheng.. Jeg kysser kjæresten på munnen, og kysser ungene i panna ol. Men da er vi jo egentlig enig da. :)For jeg kysser på kjæresten min jeg også til tross for at han også får et suss i nu og ne. Nå snakker jeg riktignok ikke om sussing /kyssing på mannen min til andre så derfor blir aldrig definisjon noe som kan irritere andre hehe. Men barnet mitt bare susser jeg på utelukkende, altså null tungekyssing. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #56 Skrevet 6. januar 2013 Ja da det gjør jeg. Jeg kysser jenta mi på munnen,kinnene, ørene, og overalt ellers jeg kan komme åt trur jeg, Hos oss er det naturlig å kysse på munnen når det faller seg naturlig. Er en glidende overgang på når barnen ikke vil lenger og har aldri vært no problem eller tema engang her i huset. Ikke er det noen av ungene som har kysset på fremmede heller. Trur nok også barn føler at dette er noe man gjør bare til de aller nærmeste Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6
Cat.68 Skrevet 6. januar 2013 #57 Skrevet 6. januar 2013 Skrevet i dag, 14:46 Ja da det gjør jeg. Jeg kysser jenta mi på munnen,kinnene, ørene, og overalt ellers jeg kan komme åt trur jeg, Hos oss er det naturlig å kysse på munnen når det faller seg naturlig. Er en glidende overgang på når barnen ikke vil lenger og har aldri vært no problem eller tema engang her i huset. Ikke er det noen av ungene som har kysset på fremmede heller. Trur nok også barn føler at dette er noe man gjør bare til de aller nærmeste Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Hvorfor i svarte ble den anonym?? Jg trykkt jo ikke på anonym knappen. Vel ovenstående var altså meg
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. januar 2013 #58 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd. Å så?, plager det deg at jeg legger mer i definisjonen kyss en hva du gjør? Jeg susser og jeg kysser. Barnet mitt susser jeg gjerne på. Mannen min både susser og kysser jeg på ( etter min definisjon.) Spiller da ingen rolle for andre hva jeg legger i ordene. Men det ble spurt hvorfor noen gikk over til å kalle det sussing/ nussing i steden for kyssing når det kom til barn , og jeg fortalt hvorfor jeg jeg gjør det. Hva andre legger i forskjellen vet jeg ikke. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Vel, handlet ikke om å henge seg opp i hva DU eksakt mener, men jeg er så lei av alle som "nusser kjæresten", for meg blir det noe "fjortiss" om du forstår.. Handlet ikke om din mening om det spesefikk eller noe, skulle kanskje ikke "ploppet" ut med det her, men fikk vel metta mi på det ord bruket på kyss nå. Beklager at det "kuppet" din mening eller noe.. Men med årene, så synes jeg det bare høres snålt ut å "nusse kjæresten", jeg for min sin del sluttet å "nusse" kjærester når jeg bikket 17 år, etter det ble det bare rart å si nusse i slike sammenheng.. Jeg kysser kjæresten på munnen, og kysser ungene i panna ol. Men da er vi jo egentlig enig da. :)For jeg kysser på kjæresten min jeg også til tross for at han også får et suss i nu og ne. Nå snakker jeg riktignok ikke om sussing /kyssing på mannen min til andre så derfor blir aldrig definisjon noe som kan irritere andre hehe. Men barnet mitt bare susser jeg på utelukkende, altså null tungekyssing. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Men vi gjør jo ikke det For når du sier "kysse" så snakker du om det som kalles for å kline, mens når jeg kysser, så er det med lukket munn hehe.. Var det som var greia
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #59 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Fordi at for meg er det forskjell på sussing/ nussing og kyssing. Sussing/nussing er når man bare berører leppene til hverandre. Kyssing er når man bruker tungen til sk klining. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kysser aldri jeg og samboeren nesten, om man går etter din oppfatning av ordet.. Kanskje forholde seg til hva enkelte ord betyr i språket, å ikke etter din mening? Spiller det noen rolle hva slags definisjon jeg legger i det så lenge jeg ikke lar det gå utover andres definisjon? Nå ble det spurt hvorfor noen forandret på ordet kyssing ifht barn, og jeg ga min forklaring på det, noe jeg faktisk ikke trur jeg er alene om. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Kyss- å berøre en person eller en gjenstand forsiktig med leppene, særlig en annen persons lepper, men også for eksempel kinn eller hånd. Å så?, plager det deg at jeg legger mer i definisjonen kyss en hva du gjør? Jeg susser og jeg kysser. Barnet mitt susser jeg gjerne på. Mannen min både susser og kysser jeg på ( etter min definisjon.) Spiller da ingen rolle for andre hva jeg legger i ordene. Men det ble spurt hvorfor noen gikk over til å kalle det sussing/ nussing i steden for kyssing når det kom til barn , og jeg fortalt hvorfor jeg jeg gjør det. Hva andre legger i forskjellen vet jeg ikke. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Vel, handlet ikke om å henge seg opp i hva DU eksakt mener, men jeg er så lei av alle som "nusser kjæresten", for meg blir det noe "fjortiss" om du forstår.. Handlet ikke om din mening om det spesefikk eller noe, skulle kanskje ikke "ploppet" ut med det her, men fikk vel metta mi på det ord bruket på kyss nå. Beklager at det "kuppet" din mening eller noe.. Men med årene, så synes jeg det bare høres snålt ut å "nusse kjæresten", jeg for min sin del sluttet å "nusse" kjærester når jeg bikket 17 år, etter det ble det bare rart å si nusse i slike sammenheng.. Jeg kysser kjæresten på munnen, og kysser ungene i panna ol. Men da er vi jo egentlig enig da. :)For jeg kysser på kjæresten min jeg også til tross for at han også får et suss i nu og ne. Nå snakker jeg riktignok ikke om sussing /kyssing på mannen min til andre så derfor blir aldrig definisjon noe som kan irritere andre hehe. Men barnet mitt bare susser jeg på utelukkende, altså null tungekyssing. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Men vi gjør jo ikke det For når du sier "kysse" så snakker du om det som kalles for å kline, mens når jeg kysser, så er det med lukket munn hehe.. Var det som var greia Hva sier du når du tungekysser da? Jeg prøvde bare å beskrive at jeg legger forskjellig i de forskjellige begrepene. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. januar 2013 #60 Skrevet 6. januar 2013 Hva sier du når du tungekysser da? Jeg prøvde bare å beskrive at jeg legger forskjellig i de forskjellige begrepene. Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6 Da kliner jeg, eller tungekysser, kommer ann på settingen av det
Lisjtuppa Skrevet 6. januar 2013 #61 Skrevet 6. januar 2013 Jeg kysser ungen min på munnen. Som nevnt tidligere, så vil det vel bli slutt på det når ungen blir større og ikke lengre vil. Slik var det iallefall med foreldrene mine og meg:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #62 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Vet du, kyss og nuss for meg er faktisk to forskjellige ting. Når jeg nusser så er det over på en brøkdel av et sekund. Kyss varer litt lenger og ligger mer bak. Barna mine har fått så mange nusser de vil så lenge de selv har ønsket. Men dette stopper seg selv uansett når de selv mener de er for store. Jeg kan også gi kjæresten min en nuss. Vi har f.eks en nusselek. Jeg starter med å si hodenuss (og nusser på hodet), ørenuss (og nusser øret), nesenuss (og nusser nesa). Dere ser tegninga. Og når alt av kinn, hake, munn, øyebryn, alt er ferdignusset, så avslutter jeg med halsnuss og blåser alt jeg kan i halsgropa deres. De hyler av latter og dette må jeg gjøre flere ganger på hver av dem hver kveld. For oss er det helt naturlig med et lite nuss, men som sagt, vi kliner jo ikke akkurat med ungene. Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg kysser dem ikke, men ja, jeg nusser dem. Anonym poster: 1a6dd330191be682d3471b1194270c3f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #63 Skrevet 6. januar 2013 Jeg spurte om dere kysser barna deres på munnen. Men med en gang dere skriver dette ordet i sammenheng med ordet barn, så heter det plutselig nussing eller sussing. Hvorfor det? Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c Vet du, kyss og nuss for meg er faktisk to forskjellige ting. Når jeg nusser så er det over på en brøkdel av et sekund. Kyss varer litt lenger og ligger mer bak. Barna mine har fått så mange nusser de vil så lenge de selv har ønsket. Men dette stopper seg selv uansett når de selv mener de er for store. Jeg kan også gi kjæresten min en nuss. Vi har f.eks en nusselek. Jeg starter med å si hodenuss (og nusser på hodet), ørenuss (og nusser øret), nesenuss (og nusser nesa). Dere ser tegninga. Og når alt av kinn, hake, munn, øyebryn, alt er ferdignusset, så avslutter jeg med halsnuss og blåser alt jeg kan i halsgropa deres. De hyler av latter og dette må jeg gjøre flere ganger på hver av dem hver kveld. For oss er det helt naturlig med et lite nuss, men som sagt, vi kliner jo ikke akkurat med ungene. Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg kysser dem ikke, men ja, jeg nusser dem. Anonym poster: 1a6dd330191be682d3471b1194270c3f Se der, var visst ikke bare meg som mener det er en forskjell. Hilsen anonym som tok dette opp over her Anonym poster: a41be85923339c0e85879834ea9fa1d6
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #64 Skrevet 6. januar 2013 Jeg kysset mamma og pappa på munnen da jeg var barn. Jeg husker ikke når jeg sluttet med det, men det kom veldig naturlig. Kysser også mine barn på munnen. Anonym poster: 1452d8730560591d2e2642c6fbf635c7
beibilykke Skrevet 6. januar 2013 #65 Skrevet 6. januar 2013 Ja. Vi susser på munnen med jenta vår! Syns det er koselig. Jeg rundkysser som oftest hele ansiktet hennes jeg daa! deilige lille gullet mitt. Men den dagen hun finner ut at det er "ææsj" å susse så blir det jo såklart slutt. Nyter all suss og kos mens vi ennå får :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå