Gå til innhold

Kysser dere barna på munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke vi. Vi lærer barna at mamma og pappa kysser på munne, og at andre kysser man på kinnet, på hodet, på hånden osv.

Jeg syntes det er en uting. Det betyr ikke at jeg ikke er like glad i barna mine som det andre er. I vår famile har vi et helt naturlig forhold til kyssing. Jeg kysser fortsatt mamma, pappa, søsken på kinnet når vi sees, og jeg lærer barna mine at det er slik vi skal gjøre det.

Hva gjør dere?

Anonym poster: 1b7c11267713ceae7ff9d240059dde6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nusser på munn, kinn, hender, føtter osv.. ser ikke på det som en uting. det har ikke noe med å være forelsket, men heller glad i hverandre.

Anonym poster: 5cf474904e04a626507bcf2095b9e4d9

Skrevet

Hvorfor i all verdener det en uting? herregud for noen dømmende drittkjærringer det er her inne en tidlig søndagsmorgen!

Anonym poster: a5c8cf22839f2489d021314e9ea2e329

Skrevet

nusser på munn, kinn, hender, føtter osv.. ser ikke på det som en uting. det har ikke noe med å være forelsket, men heller glad i hverandre.

samme her, så lenge ungene er små.
Skrevet

Vi kysser heller ikke på munnen, vi koser, klemmer og nusser på kinnet, men ikke på munnen.

Her en helg for ikke lenge siden skulle mannen min nusse 3-åringen på kinnet om kvelden, men så snudde hun på hodet så han traff henne midt på munnen. Dagen etter kom hun og fortalte det til meg "Mamma, vet du hva pappa gjorde i går, han kysset meg på munnen, enda vi ikke er kjærester"

Så mine barn mener det samme som dine, man klemmer, koser og nusser foreldrene sine på kinnet, men det er bare kjærester som kysser på munnen.

Anonym poster: d7fc37b7d598a6ea1b17595df4ed2cc0

Skrevet

Selvsagt har det ikke noe med å være forelsket å gjøre. Men hva gjør man den dagen man skal slutte med det da? Når er de for stor til det?

Skrevet

Vi kysser heller ikke på munnen, vi koser, klemmer og nusser på kinnet, men ikke på munnen.

Her en helg for ikke lenge siden skulle mannen min nusse 3-åringen på kinnet om kvelden, men så snudde hun på hodet så han traff henne midt på munnen. Dagen etter kom hun og fortalte det til meg "Mamma, vet du hva pappa gjorde i går, han kysset meg på munnen, enda vi ikke er kjærester"

Så mine barn mener det samme som dine, man klemmer, koser og nusser foreldrene sine på kinnet, men det er bare kjærester som kysser på munnen.

Ja, og hvem tror du ar lært bara dine dette???

Anonym poster: b64b178e0f02a72892e018525e904479

Skrevet

Ungene kysser meg på munnen av og til, og det får de lov til. Eldste har sluttet med det, han har blitt for stor. Dette styrer ungene selv, og jeg har ikke tenkt å fortelle en to-treåring at det er ekkelt at han kysser Mamman sin på munnen.

Skrevet

samme her, så lenge ungene er små.

Så lenge ungene er små? Når er de for stor til det da?

Skrevet

Kysser gjerne på munnen hvis barna ønsker det. Slutt å seksualisere alt!!

Gjest Julia1984
Skrevet

Her nusser vi på munn om barna tar iniativet til det

Skrevet

Ungene kysser meg på munnen av og til, og det får de lov til. Eldste har sluttet med det, han har blitt for stor. Dette styrer ungene selv, og jeg har ikke tenkt å fortelle en to-treåring at det er ekkelt at han kysser Mamman sin på munnen.

Jeg forteller heller ikke barna at det er ekkelt. Jeg har bare ikke kysset de på munnen og da gjør ikke de det heller. Den eldste har blitt for stor? Hva sommgjør at han har blitt for stor?

Skrevet

Ja, det gjør vi når barna er små :) Det har ikke vært noe problem for oss å "slutte med å nusse på munnen"........ hehe.... Mer en glidende overgang ;) HA EN FLOTT DAG UTE I DEN STORE VIDE VERDEN :) :)

Skrevet

Kysser gjerne på munnen hvis barna ønsker det. Slutt å seksualisere alt!!

Hvor står det at jeg seksualiserer det?

Skrevet

Ja, det synes jeg er helt naturlig. Så lenge barna synes det er greit, så ser jeg ikke at det er noe feil med det. Alderen på barnet vil naturlig nok sette en stopper for det etter hvert, men her er eldste bare 3 (snart 4) år, så har vel noen år med nussing igjen;)

Anonym poster: ea4178e113b913f12ffa05fdcc6cb7e5

Skrevet

Har bare aldri hatt behov for å nusse ungene på munnen, ikke når de er babyer, ikke når de er i den siklete få-tenner-alderen, og ihvertfall ikke nå som de eldste er 9 og 11 år.

Vi koser masse, men hvorfor skal vi kysse på munnen?

Gir et av barna meg en nuss på munnen sier jeg selvfølgelig ikke noe på det, annet enn å smile og gi de en klem, men det har virkelig bare skjedd et par ganger at et av mine fire barn har gjort det. Så lenge jeg ikke nusser de på munnen gjør jo ikke det tilbake heller, men vi viser masse kjærlighet likevel vi altså ;)

Ikke "dømmer" jeg noen som kysser barna på munnen heller, folk får vise følelser på den måten de finner naturlig, vi kan jo ikke alle være like..

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig! Å kysse på munnen gjør man når man er sammen:-) det er ikke det at smaskingen skal seksualiseres som dere andre tror, det er en oppdragelses sak. Man lærer barna at kysse skal man gjøre på den man elsker og ikke Gud og hvermann:-)

Anonym poster: 4f49a327af20c8ced7161c2d9b342975

Skrevet

Vi gjør det ikke, men folk er forskjellige

Anonym poster: fb506dd2bc6424fad736a70f98465dd6

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig! Å kysse på munnen gjør man når man er sammen:-) det er ikke det at smaskingen skal seksualiseres som dere andre tror, det er en oppdragelses sak. Man lærer barna at kysse skal man gjøre på den man elsker og ikke Gud og hvermann:-)

Slik tenker jeg også. Derfor mener jeg at det er en uting.

Skrevet

Det gjør ikke vi. Vi lærer barna at mamma og pappa kysser på munne, og at andre kysser man på kinnet, på hodet, på hånden osv.

Jeg syntes det er en uting. Det betyr ikke at jeg ikke er like glad i barna mine som det andre er. I vår famile har vi et helt naturlig forhold til kyssing. Jeg kysser fortsatt mamma, pappa, søsken på kinnet når vi sees, og jeg lærer barna mine at det er slik vi skal gjøre det.

Hva gjør dere?

Kysser ikke på munnen her i huset, men forklaringen med at det kun er mamma og pappa som gjør slo tilbake da guttungen kom hjem fra barnehagen og fortalte at han og jenta hadde kysset på munnen. Jeg sa at det er det jo bare mamma og pappa som gjør og han da svarte, ja, men vi lekte jo mamma og pappa!

Anonym poster: ccaad208cc034d3e269ecbbaac1ec8d5

Skrevet

Min datter ser at mamma og pappa kysser hverandre på munnen så hun genker at det er da naturlig. Så når hun vil susse meg på munnen så får hun lov til det. Jeg har ikke noe avsky for det, men jeg oppfordrer heller ikke til det for det kan hun styre selv når hun ikke lengre vil. Det er da ikke noe problem så lenge barna vil selv og liker det.

Gjest Julia1984
Skrevet

Er barna dine "gud og hvermann"?? Forresten så elsker jeg barna mine.....

Skrevet

Jeg forteller heller ikke barna at det er ekkelt. Jeg har bare ikke kysset de på munnen og da gjør ikke de det heller. Den eldste har blitt for stor? Hva sommgjør at han har blitt for stor?

Små barn gjør det som faller dem naturlig, for noen er det feks å kysse Mamma og Pappa på munnen.

Hva som gjør at han har blitt for stor? Det vet jeg ikke, men han har sluttet, uten at noen lager noe fuss av de. Om noen år så syns han sikkert at det er flaut at jeg gir han en kos når jeg leverer han på skolen også, det er da også naturlig.

Skrevet

Alt man skal legge seg opp i. Det er nå vel opp til hver og en vel? Syns det er rimelig dustete å kalle det for en uting i hvert fall.

Skrevet

De er ikke Gud og hvermann, nå må du gi deg!

Det jeg mener er at man skal kysse den man elsker og ikke andre. Barn er gjerne ukritiske og kysser etter alle fordi det blir naturlig for dem om de er vant til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...