Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #26 Skrevet 4. januar 2013 Sitter det virkelig folk her ute som mener at jeg som kvinne må sørge for å kle meg sikkelig slik at en potensiell voldtekstmann ikke skal falle for fristelsen for å voldta meg? Når det gjelder det å lære barna nettvett så må man huske at det er 2 sider av den saken: 1: Man skal IKKE være slem med andre. 2: Man skal være forsiktig med hvem man stoler på. Den første regelen tror jeg også mang voksne hadde hatt godt av å lære seg. Skulle mitt barn mot alle forhåndsregler bli kontaktet av en pedofil på nettet så er det jaggu meg ikke barnet sin feil. Sitter det virkelig folk her ute som mener at jeg som kvinne må sørge for å kle meg sikkelig slik at en potensiell voldtekstmann ikke skal falle for fristelsen for å voldta meg? Når det gjelder det å lære barna nettvett så må man huske at det er 2 sider av den saken: 1: Man skal IKKE være slem med andre. 2: Man skal være forsiktig med hvem man stoler på. Den første regelen tror jeg også mang voksne hadde hatt godt av å lære seg. Skulle mitt barn mot alle forhåndsregler bli kontaktet av en pedofil på nettet så er det jaggu meg ikke barnet sin feil. selvfølgelig er det ikke barnets feil om det bli kontaktet av en pedofil på nettet. Det er din feil. Barn som ikke har vett til å begrense seg på nett har ingenting ting på nett å gjøre. Det er du som har ansvaret for å sikre barna dine ved å stenge for nettsider. Når de blir store nok så vil de utforske, da det ditt ansvar for å sørge for at barna dine kan og vet det de trenger for å være trygge på nett. Anonym poster: e145530624113092e9d68c66eb6d1ecb
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #27 Skrevet 4. januar 2013 Like dumt som kognitiv terapi? Ja. Hva er dumt med kognitiv terapi? Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e
*SommerFrisk* Skrevet 4. januar 2013 #28 Skrevet 4. januar 2013 ..... Å si at det er greit å voldta noen fordi de er lettkledde, er akkurat like dumt, som å si at det er ok å kjøre ihjel en neger fordi det er mørkt ute! Alle vet hva som er rett og galt. Det er heller IKKE greit å bruke det ordet du nå brukte for å beskrive en som er mørkhudet! Anonym poster: 8bb5e557d9ba1fc156427902ef86a299 men poenget i teksten rettferdiggjør vel en del, og viser at jeg anser dem som akkurat likeverdig som andre, eller? Det var faktisk betegnelsen før, så kall med gammeldags. Men for å tilfredsstille deg, så skal jeg begynne å bruke ordet "mørkhudet" nå. okei? Er vi enige da? eller var det noe mer du lurte på? Dra ting ut av sammenheng asså... Jises...oi unnskyld, han heter jo Jesus, ikke Jises
Gjest marie-s Skrevet 4. januar 2013 #29 Skrevet 4. januar 2013 Sitter det virkelig folk her ute som mener at jeg som kvinne må sørge for å kle meg sikkelig slik at en potensiell voldtekstmann ikke skal falle for fristelsen for å voldta meg? Når det gjelder det å lære barna nettvett så må man huske at det er 2 sider av den saken: 1: Man skal IKKE være slem med andre. 2: Man skal være forsiktig med hvem man stoler på. Den første regelen tror jeg også mang voksne hadde hatt godt av å lære seg. Skulle mitt barn mot alle forhåndsregler bli kontaktet av en pedofil på nettet så er det jaggu meg ikke barnet sin feil. Sitter det virkelig folk her ute som mener at jeg som kvinne må sørge for å kle meg sikkelig slik at en potensiell voldtekstmann ikke skal falle for fristelsen for å voldta meg? Når det gjelder det å lære barna nettvett så må man huske at det er 2 sider av den saken: 1: Man skal IKKE være slem med andre. 2: Man skal være forsiktig med hvem man stoler på. Den første regelen tror jeg også mang voksne hadde hatt godt av å lære seg. Skulle mitt barn mot alle forhåndsregler bli kontaktet av en pedofil på nettet så er det jaggu meg ikke barnet sin feil. selvfølgelig er det ikke barnets feil om det bli kontaktet av en pedofil på nettet. Det er din feil. Barn som ikke har vett til å begrense seg på nett har ingenting ting på nett å gjøre. Det er du som har ansvaret for å sikre barna dine ved å stenge for nettsider. Når de blir store nok så vil de utforske, da det ditt ansvar for å sørge for at barna dine kan og vet det de trenger for å være trygge på nett. Anonym poster: e145530624113092e9d68c66eb6d1ecb Ja så klart for den pedofile kunne jo ikke noe for det, han er jo uskyldig til det motsatte er bevist. Da burde jo den regelen gjelde for voksne også: Voksne som ikke har vett til å begrense seg på nett har ingenting ting på nett å gjøre. Forøvrig så er jeg ganske uenig med deg. Når barna kommer i en viss alder har man ikke alltid like mye kontroll lenger som foreldre. Joda jeg kan ha stappet hodet til mitt barn fult av regler, men hva skjer når de blir presset av venner? Det hjelper heller ikke å stenge noen sider, da blir man bare mer nysgjerrig neste gang man kommer til en pc som ikke er stengt, så det beste er å sitte sammen med barna når de er på nett og se hva de gjør der.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2013 #30 Skrevet 4. januar 2013 Like dumt som kognitiv terapi? Ja. Hva er dumt med kognitiv terapi? Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e Alt!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #31 Skrevet 4. januar 2013 Det var jo et dekkende svar. Påstanden blir litt dum når du ikke kan svare for den. Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2013 #32 Skrevet 4. januar 2013 Det var jo et dekkende svar. Påstanden blir litt dum når du ikke kan svare for den. Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e Hvorfor det? Hvorfor må jeg svare for det? Hvorfor kan ikke jeg få lov å mene en ting uten at jeg skal stå å forsvare den meningen? JEG mener at det å si at man MÅ kle seg passende for at potensielle voldtektsmenn ikke skal falle for fristelsen, er like dum som kognitiv terapi. Det må jeg få lov til å mene uten at jeg skal forsvare det i hytt og pine?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #33 Skrevet 4. januar 2013 Når du velger å dra inn en slik påstand for sammenligning, er det naturlig at det kommer reaksjoner på hvorfor du gjør det. Dette er et diskusjonsforum, og vi kommer ikke veldig langt dersom vi alle bare skal slenge ut påstander som vi nekter å begrunne, fordi vi har får rett til det og ikke vil forklare (ikke forsvare) hvorfor vi kommer med det vi gjør. Du valgte selv å dra inn noe så banalt i diskusjonen, da må du regne med å få reaksjoner, Men det er greit nok, min konklusjon er da at det bare er en tom påstand du kommer med, kanskje noe du har snappet opp i en samtale mellom noen som intellektuelt har mer bak øra enn deg, og det må jeg få lov til å mene uten å forsvare det. Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #34 Skrevet 4. januar 2013 For et tullete innlegg, prøver du å forsvare det at hun har lagt ut for mye info om seg selv på nettet? For det er nemlig ikke greit og det har hun vel fått erfare på den kjipe måten nå. Hun er ung og dum i mine øyne, alle i dag bør vite at man ikke skal legge ut personlig info om seg selv på Slike forum. Det er ikke greit at det er sånn, men det er realiteten -det finnes mye gærninger. Basta! Anonym poster: bf2e733830f194beca7a3bc3a252d22d
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2013 #35 Skrevet 4. januar 2013 Når du velger å dra inn en slik påstand for sammenligning, er det naturlig at det kommer reaksjoner på hvorfor du gjør det. Dette er et diskusjonsforum, og vi kommer ikke veldig langt dersom vi alle bare skal slenge ut påstander som vi nekter å begrunne, fordi vi har får rett til det og ikke vil forklare (ikke forsvare) hvorfor vi kommer med det vi gjør. Du valgte selv å dra inn noe så banalt i diskusjonen, da må du regne med å få reaksjoner, Men det er greit nok, min konklusjon er da at det bare er en tom påstand du kommer med, kanskje noe du har snappet opp i en samtale mellom noen som intellektuelt har mer bak øra enn deg, og det må jeg få lov til å mene uten å forsvare det. Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e Jada, det må du bare mene. At du velger å gå til angrep på meg som person og kalle meg dum fordi jeg ikke orker å forsvare hvorfor JEG ikke liker kognitiv terapi, så er det helt i orden. Du faller liksom litt ned på samme nivå som de som hetser her inne, men for all del.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #36 Skrevet 4. januar 2013 Har ikke skrevet at du er dum, sier at det er en dum påstand, du velger selv å tolke det dithen at jeg da mener at du er dum, det er en hets du får stå inne for selv. Min mening er at folk som slenger ut påstander de nekter å utdype, ikke helt vet hva de snakker om. Det må jeg få lov til å gjøre i en diskusjon hvor du har lagt føringer for hva som ikke er nødvendig å begrunne. Lurer på om samme argumentasjonsteknikk hadde fungert i en universitetsoppgave? Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2013 #37 Skrevet 4. januar 2013 Har ikke skrevet at du er dum, sier at det er en dum påstand, du velger selv å tolke det dithen at jeg da mener at du er dum, det er en hets du får stå inne for selv. Min mening er at folk som slenger ut påstander de nekter å utdype, ikke helt vet hva de snakker om. Det må jeg få lov til å gjøre i en diskusjon hvor du har lagt føringer for hva som ikke er nødvendig å begrunne. Lurer på om samme argumentasjonsteknikk hadde fungert i en universitetsoppgave? Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e Nei, men jeg tolket det sånn: "min konklusjon er da at det bare er en tom påstand du kommer med, kanskje noe du har snappet opp i en samtale mellom noen som intellektuelt har mer bak øra enn deg" Det er ikke en påstand, det er en mening. Min mening. Og jeg har nok erfaring med kognitiv terapi til å mene det. Og det må jeg få lov å mene uten at jeg skal måtte skrive en avhandling om hvorfor jeg mener det. Men jeg tror essensen kommer godt frem i det jeg har skrevet her tidligere. Om døra er åpen betyr ikke det at du får gå inn!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #38 Skrevet 4. januar 2013 Nei, hun er ikke ansvarlig. Men det betyr ikke at man ikke skal brukte nettvett. I en verden som vi lever i så man være forsiktig og tenke på konsekvenser! Ingen er heller skyld i en voldtekt, men det er likevel uforsiktig å bli med en annen person hjem alene. Anonym poster: 8e69a1e3b6512bc5f0c43b268d190337
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #39 Skrevet 4. januar 2013 At du velger å tolke det sånn, er greit nok, men det er fortsatt ikke det jeg mente. Det er unødvendig å ta denne diskusjonen videre, for vi er tydeligvis på forskjellige planeter. Det er din mening, ja, men en mening er også en påstand. Dersom jeg sier at lavkarbo er tullete, er det min mening, men jeg kommer også med en påstand. Dersom jeg ikke kan begrunne den påstanden, enten fordi jeg ikke vil eller fordi jeg mener at det ikke er nødvendig, vil neppe folk ta meg særlig seriøst, man behøver ikke å være retorikkens mester for å skjønne det. Du kan få ha meningen din, men da vil jeg påstå også at jeg har rett til å mene at den er tullete så lenge du ikke holder på med forskning som motbeviser virkningen av kognitiv terapi eller kan begrunne det ytterligere. For meg blir det da litt i samme gate som å si at "jeg synes at ADHD-medisiner er tullete" fordi jeg (rent hypotetisk) har en personlig erfaring med dem som går i den retningen. Litt sånn, jeg røykte under svangerskapet og det gikk bra, så det er ikke så farlig-logikk. Ellers er jeg selvfølgelig enig i at folk ikke skal sende trusselbrev eller hetse andre selv om de selv ukritisk har delt informasjon. Det er den som velger å bryte seg inn, eller den som velger å rette trusler mot en annen, som gjør noe galt. Klart man skal ta forholdsregler, og man er selvsagt mer utsatt for den type hets dersom man selv legger til rette for det, men det rettferdiggjør det ikke av den grunn. Anonym poster: f7224a485e7bce50f8efa82abd93071e
Iiiiik Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #40 Skrevet 4. januar 2013 For et tullete innlegg, prøver du å forsvare det at hun har lagt ut for mye info om seg selv på nettet? For det er nemlig ikke greit og det har hun vel fått erfare på den kjipe måten nå. Hun er ung og dum i mine øyne, alle i dag bør vite at man ikke skal legge ut personlig info om seg selv på Slike forum. Det er ikke greit at det er sånn, men det er realiteten -det finnes mye gærninger. Basta! Anonym poster: bf2e733830f194beca7a3bc3a252d22d Jeg har ikke tenkt å ta stilling til hvor mye informasjon folk legger ut om seg selv. Vi gjør alle våre vurderinger og vi vurderer sikkert på nytt nå flere av oss. Poenget er at det er helt på trynet å fokusere på henne når noen så klart har tråkket langt over grensen for hva som er greit.
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 4. januar 2013 #41 Skrevet 4. januar 2013 Hun har selvfølgelig ikke skyld i det selv. MEN, når man vet hvor mye gærninger som finnes i verden er det faktisk litt dumdristig å legge ut alt om livet sitt på et forum som gud og hvermann kan lese. Det finnes mange psykisk syke personer i dette landet og jeg håper flere har fått øynene opp for dette nå når denne saken har kommet frem. Det er jo også veldig lett for meg og alle oss å sitte her og være etterpåklok også da. All sympati til Julie og Kira og jeg håper den som står bak blir tatt. Bruk litt nettvett folkens, jeg blir ihvertfall mer påpasselig med det fra nå av, selv om jeg har vært ganske sparsom med opplysninger fra før.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #42 Skrevet 4. januar 2013 En må vurdere hva som er viktig for en og veie fordeler og ulempene opp mot hverandre. Dersom en vurderer at det å legge ut info om navn, adresse, sexliv, barnas navn ol er viktigere enn anonymitet så er d jo bare å kjøre på. MEN det finnes galninger der ute. Noen er Psykisk syke og andre bare sære. Vi ser dem jo daglig her inne. Personlig velger jeg å kle meg noenlunde anstendig, jeg går blir aldri med fremmede hjem alene, jeg går ikke gjennom byn alene en mørk kveld og jeg stoler ikke på alle jeg møter. På nett er jeg så anonym som mulig. Alt dette gjør jeg for å beskytte meg selv for jeg vet at d finnes galninger der ute! Kira, julia, cat og flere andre her inne velger å stå frem med navn og bilde og jeg forstår ikke at de tørr! De forteller villig vekk om sexoppleverlser, samlivsproblemer, privat info om barna sine! Anonym poster: 2742c714246963bc84dd5b2b0a58148e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå