Gå til innhold

Sjalu venninne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker jeg lite empatisk. På hvilket grunnlag kan du påstå det? Basert på noen linjer her inne på et anonymforum. Det er vel engang slik at vi mennesker ikke har så lett for å forstå alt vi ikke har opplevd selv, men å si at jeg er lite empatisk, det er ganske drøyt..

 

Anonym poster: 8b5536514292360fa5ab3ca350c18433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du, HI, virker svært lite empatisk. Gi henne tid, ikke mas, ikke snakk om hvordan hun reagerte og hvorfor. La henne bringe det opp. Evt send en melding om at dyner der for henne og kan prate med deg om hun ønsker.

 

Aldri si at du forstår, for det kan du ikke. Det værste jeg vet er når folk som ikke er i, eller har vært i mine sko sier de forstår min situasjon, for det gjør de ikke!

 

Anonym poster: d968a7b39c023f2d11088610c1e340d4

 

Jeg synes ikke HI virker det minste lite empatisk. Det eneste hun har gjort er å fortelle at hun er gravid. Hun har til og med tekstet venninnen for å prøve å "lappe" på nyheten.

 

Himmel og hav, her er det venninnen som må skjerpe seg. At det kan ta litt tid er helt greit. Men å få en slik spesiell reaksjon i trynet kan jeg godt forstå Hi synes er leit.

Skrevet

Kari: Takk for støtten, jeg sendte bare melding for å forsøke å komme i dialog med henne, ikke for å være slem. Prøvde bare å hjelpe henne. Er ikke så lett å vite hvordan man skal reagere i dette tilfellet, men hun kunne kanskje prøvd å forklare det for meg, da vi alltid har kunne snakke om alt sammen.

 

Anonym poster: 8b5536514292360fa5ab3ca350c18433

Skrevet

Kari: Takk for støtten, jeg sendte bare melding for å forsøke å komme i dialog med henne, ikke for å være slem. Prøvde bare å hjelpe henne. Er ikke så lett å vite hvordan man skal reagere i dette tilfellet, men hun kunne kanskje prøvd å forklare det for meg, da vi alltid har kunne snakke om alt sammen.

 

Anonym poster: 8b5536514292360fa5ab3ca350c18433

 

Bare hyggelig ;-) Nei, men jeg har også kjent litt den situasjonen på kroppen. Og det er ikke hyggelig.

Det må jo kunne gå an å snakke åpent om det, når man er gode venner.

 

Det kan godt være hun skammer seg også for måten hun har reagert på. Og så blir det på en måte en litt ond sirkel hvis du skjønner?

 

Du skal se at det hjelper litt på om hun bare får litt tid på seg. Jeg ville som sagt ikke tatt noe mer kontakt inntil videre. La henne komme selv når hun føler for det, og kos deg med den lille i magen du! Det er din graviditet, og du har full rett til å være stolt og vise glede :-)

Skrevet

Takk for konstruktiv svar. Jeg gir henne litt tid og ser hvordan det utvikler seg . Forstår godt at hun kanskje føler skam og mislykkethet. Hun hadde sikkert ikke forventet at det skulle gå så fort heller.

 

Anonym poster: 8b5536514292360fa5ab3ca350c18433

Skrevet

Jeg syns du oppfører deg som en primadonna!

 

Anonym poster: b0d96e9303ee1b6935649a3a77826be1

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg syns du oppfører deg som en primadonna!

 

Anonym poster: b0d96e9303ee1b6935649a3a77826be1

 

Primadonna, faktisk..........

 

Jeg signerer Kari Mari!

Skrevet

Min beste venninne ble gravid før meg, og selv om jeg var supermisunnelig gledet jeg meg med henne, strikket til babyen og latet litt som jeg ikke var så sår som jeg var. Hun mistet barnet, og jeg syntes det var fælt at jeg hadde vært så misunnelig. Jeg ble gravid rett etterpå, og syntes det var veldig vanskelig å fortelle, men hun tok det veldig fint. Hun er nok egentlig litt sår, men gleder seg med meg.

 

Fordi venner unner hverandre glede, selv om den andre skulle få noe man selv ønsker seg. Så skjønner godt HI.

 

Anonym poster: 1a0288ca44df244f24581c6645b313d1

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kari: Takk for støtten, jeg sendte bare melding for å forsøke å komme i dialog med henne, ikke for å være slem. Prøvde bare å hjelpe henne. Er ikke så lett å vite hvordan man skal reagere i dette tilfellet, men hun kunne kanskje prøvd å forklare det for meg, da vi alltid har kunne snakke om alt sammen.

 

Anonym poster: 8b5536514292360fa5ab3ca350c18433

 

Det er nok bedre å la henne komme til deg HI. Slik det er nå, så kan det være hun ikke finner detlett å kunne snakke med deg, for dere er på helt forskjellige plan, hun prøver forgjeves å bli gravid, mens du allerede er det.

 

Jeg kan jo forstå du er skuffet, ekte venner skal jo kunne støtte hverandre og snakke sammen i ett og alt, men av og til finnes det en blindvei i dette, og nå har dere truffet på en av de..

 

Når/om hun "kommer tilbake" til deg, så fortell henne at du også ble skuffet, for jeg ser ikke hvorfor det skal legges sjul på, dere har begge støtt på noe, hvor dere begge må sette dere litt mer inn i den andres reaksjon og følelser for temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...