Gå til innhold

Det er mange her inne som ikkje liker deg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva er det som får vaksne menneske til å sei (skriva) slikt til kvarandre? Eg har sett at det i fleire trådar kjem utsegn som dette til brukarar som nyttar nicket sitt når dei skriv.

Eg har og sett nokon som skriv at "før likte eg deg, men siden du sa ......, så likar eg deg ikkje lenger"!!!!!!

Kva i alle dagar? Er det nokon som trur at man bryr seg om kva andre anonyme på ein anonymt nettstad meinar om ein?

Eg får litt følelse av ungdomsskulen når eg les dette. Nyttar de slike utsegn i kvardagslivet og? Hvis nokon seier noko som du ikkje er enig i?

Anonym poster: f345abc081e4d7c8db4dcad953b1f008

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hehe :) Er jo litt som ungdomsskole her da ;) Jeg gir i allefall blaffen... Men liker deg for du skriver på nynorsk, det er så fint :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI!! Er så mange folk her som er så stygge mot andre her. Så trist og se.

Anonym poster: fc8c817a0f33839eb4ff47bfb19bc437

Skrevet

Det virker som de fleste her inne lider av behovet for å tråkke ned på andre, ganske skremmende at det er så mange "troll" her inne, som er bedrevitere og latterliggjør de som er bekymret og viser null forståelse og empati med at vi alle er forskjellig.

Ganske trist i grunn, spesielt her på anonymforum tar det av

Skrevet

Trur ikkje det. Men trur ikkje folk har lagt så mykje merke til meg heller da. :)

Gjest sug lut
Skrevet

"Jeg og mange med meg" og "vi er mange som" er jo standard leserbrev-i-VG-stil, og det er tydeligvis den nedre delen av VG-menigheten som fortest setter alt som er litt uvant i vrangstrupa, og som tror at mange nok *dislikes* vil gjøre en forskjell, for menigheten anser seg selv som verdens navle og det er dens soleklare rett å slippe å forholde seg til noe som er ukjent og derfor feil. Det er nesten vakkert - det er angstbitersk snurpfitteri i system.

Og så er det den klassiske "Jeg likte deg før." Ja, vi må jo forstå at vi som bruker nicket vårt i alle sammenhenger forplikter oss til å levere en ensartet vare i en viss stand. Leverer vi noe annet, er årets modell i annen farge eller enkelte modeller har utgått fra sortimentet, har selvsagt alle rett på å klage, siden de tydeligvis har kjøpt og betalt denne varen - betalt for å få det de liker slik de liker det. Jeg lurer på hvor det var vi skrev under på alle disse forpliktelsene, og hvor det har blitt av de enorme summene jeg burde mottatt forlengst for å produsere etter mal?

Etter noen år med jevnlige hatkampanjer, "få slettet denne brukeren", "ingen liker deg her inne", "hvorfor er du her i det hele tatt", samt favoritten "du var bedre før" hadde det jo vært interessant med litt fornyelse fra haterne, i det minste.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mange her som kjører litt "fjortiss" løp på det der..

Siden man ikke kjenner hverandre, og kun kan gå ut ifra det man får med seg av andre brukeres meninger, så er det lett å danne seg et feilaktig bilde av hvordan dette menneske er som person. Men mange tar nok feil av det de bestemmer seg for, og tviholder på det..

Tror forumet her er brukt for å få ut damp, kunne være "mest høylydt" osv, rett og slett kunne være den man ikke er ellers, den man ikke tørr å være, eller leke seg med å være det verste man vet.

Skrevet

Er det slik på andre liknende fora også? Jeg synes det virker som om det er mange unge brukere her inne og jeg vil tro at det er de som står for de fleste usaklige, tråkkende innleggene. Jeg føler ærlig talt at jeg er for voksen her inne, synes mange av trådene og svarene er lavmål og "fjortis", for meg blir det feil. MEN, det er vel kanskje slik overalt, når det gjelder "familie og barn-forum". Dog har jeg aldri opplevd det på andre forum, som går på interesser, fag etc.

Synes imidlertid det er merkelig at folk tror de kan glemme etikk, moral og folkeskikk og gjemme seg bak anonymnicket for så å tømme sjela for dritt og usakligheter.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

"Jeg og mange med meg" og "vi er mange som" er jo standard leserbrev-i-VG-stil, og det er tydeligvis den nedre delen av VG-menigheten som fortest setter alt som er litt uvant i vrangstrupa, og som tror at mange nok *dislikes* vil gjøre en forskjell, for menigheten anser seg selv som verdens navle og det er dens soleklare rett å slippe å forholde seg til noe som er ukjent og derfor feil. Det er nesten vakkert - det er angstbitersk snurpfitteri i system.

Og så er det den klassiske "Jeg likte deg før." Ja, vi må jo forstå at vi som bruker nicket vårt i alle sammenhenger forplikter oss til å levere en ensartet vare i en viss stand. Leverer vi noe annet, er årets modell i annen farge eller enkelte modeller har utgått fra sortimentet, har selvsagt alle rett på å klage, siden de tydeligvis har kjøpt og betalt denne varen - betalt for å få det de liker slik de liker det. Jeg lurer på hvor det var vi skrev under på alle disse forpliktelsene, og hvor det har blitt av de enorme summene jeg burde mottatt forlengst for å produsere etter mal?

Etter noen år med jevnlige hatkampanjer, "få slettet denne brukeren", "ingen liker deg her inne", "hvorfor er du her i det hele tatt", samt favoritten "du var bedre før" hadde det jo vært interessant med litt fornyelse fra haterne, i det minste.

Min favoritt er og blir "håper du ikke har unger :/" Den liker jeg veldig godt, særlig her inne :P En god nr 2 er "Manglende empatiske evner". Tror ikke mannen min vet hva det betyr en gang :P

Meeen, jeg trives her uansett jeg da, og jeg må nok skuffe en del ved å si at jeg er kommet for å bli ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Min favoritt er og blir "håper du ikke har unger :/" Den liker jeg veldig godt, særlig her inne tongue.png En god nr 2 er "Manglende empatiske evner". Tror ikke mannen min vet hva det betyr en gang tongue.png

Meeen, jeg trives her uansett jeg da, og jeg må nok skuffe en del ved å si at jeg er kommet for å bli wink.png

Logikk var aldri haternes forse.
Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns nesten det er litt søtt, jeg da :) Når man i "kampens hete" får kommentaren at "jeg likte deg før" da er jeg rett tilbake til barnehagetiden og høylydte krangler som måtte ryddes opp i av "tantene" :)

Jeg spør som HI: Tror noen at man tar til seg den type utsagn?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg syns nesten det er litt søtt, jeg da :) Når man i "kampens hete" får kommentaren at "jeg likte deg før" da er jeg rett tilbake til barnehagetiden og høylydte krangler som måtte ryddes opp i av "tantene" :)

Jeg spør som HI: Tror noen at man tar til seg den type utsagn?

Fikk en slik komanter for noen mnd siden "jeg likte deg før, men nå..." Jeg humret litt og glemte det fort ;)

Skrevet

Det er spesielt bra når anonym "likte deg bedre før" synes jeg. Som om en random dibbers mening om meg har noe å si :P

Er her inne nesten utelukkende for underholdningsverdien i de usaklige anonymtrådene, så det er fint lite som blir tatt alvorlig av meg ;)

Skrevet (endret)

Åh det er så tyyypisk deg å si noe sånn altså. Tyyypisk Sug Lut. Du er så... blablabla... klanen... blablabla... slem og frekk... nek... osv. ;)

Endret av Musemorbr /
Gjest Heartbroken
Skrevet

Åh det er så tyyypisk deg å si noe sånn altså. Tyyypisk Sug Lut. Du er så... blablabla... klanen... blablabla... slem og frekk... nek... osv. wink.png

For ikke å snakke om at du er en MANN! Tilogmed en gammel en :P

Skrevet

Jeg fikk nettopp min første stygge kommentar av annie her inne. Selv om den ikke sa noe om hva "alle andre" mener eller om hvordan jeg pleide å være likt, så føler jeg litt at jeg har vært gjennom en dåp :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, Sug Lut, du har jo "tatt kaka" her inne, du er jo bare ei ekkel kjærring, nei, en ekkel gammel mann som ikke har noe her å gjøre, hva gjør du her inne?!

Og likevel.. Så virker det som du er høyt savnet og godt likt ;) hehe

Skrevet

Jeg fikk nettopp min første stygge kommentar av annie her inne. Selv om den ikke sa noe om hva "alle andre" mener eller om hvordan jeg pleide å være likt, så føler jeg litt at jeg har vært gjennom en dåp :)

Kaster over en kleenex... til gledestårene. ;)

Skrevet

Kaster over en kleenex... til gledestårene. ;)

Takk takk! Dette er vakkert!

Skrevet

Er det slik på andre liknende fora også? Jeg synes det virker som om det er mange unge brukere her inne og jeg vil tro at det er de som står for de fleste usaklige, tråkkende innleggene. Jeg føler ærlig talt at jeg er for voksen her inne, synes mange av trådene og svarene er lavmål og "fjortis", for meg blir det feil. MEN, det er vel kanskje slik overalt, når det gjelder "familie og barn-forum". Dog har jeg aldri opplevd det på andre forum, som går på interesser, fag etc.

Synes imidlertid det er merkelig at folk tror de kan glemme etikk, moral og folkeskikk og gjemme seg bak anonymnicket for så å tømme sjela for dritt og usakligheter.

Å neida, mye av det verste jeg har lest her inne har vært fra godt voksne mennesker (i følge de selv ihvertfall, vet jo aldri om de lyver om alderen..). Men, tror ofte at det er litt "eldre" damer som er litt surmaga og sinna, og vil ha ut mye galle.. Opplevd det en del i jobben min også.

Anonym poster: 36829c5300f7288bb8f337b05884a620

Skrevet

Jeg håper da jeg er mislikt av en del. Mange av innleggene mine skriver jeg jo bare for å irritere.

Anonym poster: 49ba2e891d1be63a5d3e33c3106af9db

Skrevet

Synes det er ganske morsomt å bli kalt mindre intelligent pga at jeg f.eks er uenig i at rød julebrus er best :P selv er jeg mest stolt av kommentaren "er du blitt helt Mor Theresa eller".. Som om det skulle være noe negativt.

Skjønner ikke helt at det går an å ta disse kommentarene seriøst, men det er såklart trist når det tar slik av at folk føler seg forfulgt eller uthengt.

Skrevet

"er du blitt helt Mor Theresa eller".. Som om det skulle være noe negativt.

Ouch, ja den svei sikkert! ;)

Skrevet

Å neida, mye av det verste jeg har lest her inne har vært fra godt voksne mennesker (i følge de selv ihvertfall, vet jo aldri om de lyver om alderen..). Men, tror ofte at det er litt "eldre" damer som er litt surmaga og sinna, og vil ha ut mye galle.. Opplevd det en del i jobben min også.

Anonym poster: 36829c5300f7288bb8f337b05884a620

Javel? Jeg synes nemlig formulering og ordvalg er typisk ungt, innholdsløse svar på enkelte og tydelig null erfaring - bare etter boka.

Skrevet

Det er definitivt ein auka tendens til å ta spelaren i staden for ballen her, ja. Utan at eg trur nokon gidd å ta det til seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...