Gjest pupp and go Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Er på detox etter julens (og førjulstidens) utskeielser. Det har gått forbausende bra hittil, pepperkakehuset vi knerta i går tilførte antakelig så mye sukker at jeg var rusa langt utpå dagen i dag. Men nå er det kveld og vel så det, og jeg merker at motivasjonen blir satt på prøve... gi meg styrke!!
Gjest Ziva Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Styrke sendt Sirkla inn pepperkakehuset i dag jeg også, gikk heldigvis seirende ut av det.
Gjest pupp and go Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Takk takk - skal bruke den til å skynde meg til sengs:) Imponerende å motstå pepperkakehuset - selv med harde seigmenn med avbitte hoder, støv og forhøyet risiko for å måtte erstatte fyllinger, ser det fryktelig fristende ut. Bra jobba!
Gjest sug lut Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det.
Gjest Mentha Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Jeg deltar med etterhvert stigende entusiasme, håper jeg, og sender lengselsfulle blikk mot de to potetgullposene som aldri ble spist i jula. Styrke (eller rettere sagt antifølelse for alt søtt) finner jeg i min supersterke munnskyll. Etter en runde med den smaker stort sett alt annet dritt, og jeg har ånde fra kaldeste nordpolen og føler meg så fresh at jeg kunne svevd
Gjest Nerdens'mus Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Har 7 esker kandissukker pinner, 12 julebrus og 5 1,5 litters flasker med brus igjen etter bryllupet. Slitter litt med å forstå at det faktisk ble spist 12 pakker potetgull og 7 fempakninger med ølpølse i bryllupet. Jeg som var sikker på at jeg overdimensjonerte kraftig der og, men kommer til å drikke brus til sommern i hvertfall.
Gjest Siklerotte Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Matlysten har vært enorm den siste tiden, til en forandring, problemet er vel det at sukkerlysten har vært dobbelt så stor. Kjør på, har jeg tenkt, når jeg har stappet sjokoladebit etter sjokoladebit inn i kjeften, selv om jeg egt. ikke har lyst på og holder på å spy - men jeg må bare spise opp. Alle klær har jo fortsatt passet fint, og da har det vel vært trygt Men glem det - det gjelder ikke kjoler. Glidlåsen stopper midtveis på ryggen, er jeg virkelig en av de få som har fått utdelt feit rygg ved for høyt sukkerinntak? Hvordan blir det hvis jeg fortsetter? Jenta med de de smale bena, den flate magen og den feite ryggen? Feit rygg må forsvinne, begynner å bli lei av å smugspise sukker, selv om jeg tenker at jeg har blitt avslørt for lenge siden. Jeg skal bare vente litt. Først skal jeg feirespise at jeg overlever(?) en lang flytur, i minst en uke, og så må jeg spise alt jeg kommer over av drittmat når jeg og kusinen min skal på shoppingtur. Så kan jeg slanke ryggen... 13. januar er datoen! PS: det har vært en tøff virkelighet å avfinne seg med det at sukker og lavere aktivitetsnivå betyr feit rygg. Savner den tiden da jeg ikke trodde at det var mulig, noen gang...
Gjest sug lut Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 PS: det har vært en tøff virkelighet å avfinne seg med det at sukker og lavere aktivitetsnivå betyr feit rygg. Savner den tiden da jeg ikke trodde at det var mulig, noen gang... Jeg skal ikke påstå at det kun er ryggen som blir feit her, men likevel kjenner jeg igjen følelsen; ryggen var liksom det ene stedet man burde kunne føle seg trygg for. Kjoleglidelåser er noen skikkelig judaser.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Her lager jeg meg alltid et iskaldt glass med skummet melk og litt o'boy oppi, det er min redning når sukkerabstinensene er som verst Lykke til
Studine mevik Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Til jul hadde vi kjøpt inn litt av hvert av snop. Det eneste vi har spist i tillegg til mat er sjokolade og det har gått med store mengder sjokolade, heldigvis spiser gubben enda mer sjokolade enn meg for tida. Jeg spiser mest mat i jula, for det er jo så godt og da orker jeg ikke snop etterpå. I skapet ligger nå diverse poser med småttegodt, Jeg fant tilsammen 8poser pottis, hvorav noen var åpnet og den ene prøver jeg å fortære nå. Satser på en lettere meg mot sommeren, men stresser ikke med det nå.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Har spist meg "ned" de to siste dagene. Makan hvor mye man er kapabel til å få kjørt i seg på kort tid. Sier som Siklerotte her; hva er vitsen hvis man bare legger på seg på ryggen?!? Helt gærne gener. Vel, i dag er det faktisk enorme inntak av grønnsaker som gjelder. Kroppen min er så feilernært nå atter det er flaut. Den trenger næring og skal avvennes alt sukkeret. Målet mitt for 2013 er å kunne lage meg mål jeg greier innfri. Så "patience, Luke" dette vil ta tid, men fettryggen skal vekk!!!
Iiiiik Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har alltid trodd at den glidelåsen på ryggen som ikke går igjen, at det skyldes at puppene har blitt herlig store. Går da ikke an å bli feit på ryggen, har jeg tenkt. Tar jeg feil da, mener dere?!
Snøkrystaller Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Iiiik: Uheldigvis for flere av oss tar du feil! Jeg på min side har fått uventet hjelp av en snikende spysjyke! Lett ikke spist mer enn to knekkebrød i dag:)
Gjest Siklerotte Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Altså, ja, jeg liker å tro at det er puppene som får fettet, selv om de heller ikke trenger det, men BH-en sitter fortsatt som støpt, så hvor naiv kan jeg tillate meg å være? Her er det ryggen som har vokst - i bredden(?) - ser det ikke selv, sikkert fornektelse - så jeg må stoppe før det utvikler seg til ryggvalker, ev. legger seg verre steder.
SmåSpurven Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Har hørt av gradvis seponering er det tryggeste...
SmåSpurven Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det. Å ikke etterfylle er uklokt. Nå er marsipanen snart på halv pris...
SmåSpurven Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 PS: det har vært en tøff virkelighet å avfinne seg med det at sukker og lavere aktivitetsnivå betyr feit rygg. Savner den tiden da jeg ikke trodde at det var mulig, noen gang... Er det bare ryggen som er feit, eller resten også. Om det bare er ryggen: kan du vennligst legge ut et bilde. Og hei forresten. Siklerotte var det lenge siden man hadde sett...
Gjest sug lut Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det. Å ikke etterfylle er uklokt. Nå er marsipanen snart på halv pris... Vik fra meg, Satan. I dag har jeg spist resten av julerødbetsalaten, konstatert at Ikeas julekarameller er vonde (hadde glemt dem) og vaska ut av kakebokser. Her skal ikke inn noe marsipan, nei.
Gjest Siklerotte Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det. Å ikke etterfylle er uklokt. Nå er marsipanen snart på halv pris... Vik fra meg, Satan. I dag har jeg spist resten av julerødbetsalaten, konstatert at Ikeas julekarameller er vonde (hadde glemt dem) og vaska ut av kakebokser. Her skal ikke inn noe marsipan, nei. Ikke engang Anton på 70%?
Gjest Siklerotte Skrevet 2. januar 2013 #20 Skrevet 2. januar 2013 PS: det har vært en tøff virkelighet å avfinne seg med det at sukker og lavere aktivitetsnivå betyr feit rygg. Savner den tiden da jeg ikke trodde at det var mulig, noen gang... Er det bare ryggen som er feit, eller resten også. Om det bare er ryggen: kan du vennligst legge ut et bilde. Og hei forresten. Siklerotte var det lenge siden man hadde sett... Enn så lenge er det bare ryggen, tror jeg, men det er bare kjolene som har sett og sagt ifra, er i hvert fall ingen andre som har turt å påpeke det, så jeg velger å tro det beste. Hvis jeg derimot ikke har skjerpet meg innen mars, har nok ryggutvidelsen kommet såpass langt at det kan bli morsomt å dokumentere. Misdannelsen har ikke kommet helt dit ennå, men det kan skje fort. Og hei, lenge siden begge veier!
Gjest sug lut Skrevet 2. januar 2013 #21 Skrevet 2. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det. Å ikke etterfylle er uklokt. Nå er marsipanen snart på halv pris... Vik fra meg, Satan. I dag har jeg spist resten av julerødbetsalaten, konstatert at Ikeas julekarameller er vonde (hadde glemt dem) og vaska ut av kakebokser. Her skal ikke inn noe marsipan, nei. Ikke engang Anton på 70%? HVOR, KVINNE???
Gjest Siklerotte Skrevet 3. januar 2013 #22 Skrevet 3. januar 2013 Jeg spiser meg sakte mot et fredeligere liv - jeg vet jeg får mer angst og overeter om jeg nå skulle hivd ut alt av fy-mat, så jeg skal bare la være å etterfylle. Nå er det bare pepperkaker igjen, og de er ikke så gode (er den boksen jeg aldri rakk å pynte) så de er helt passe som krise-dyppe-i-kaffen men jeg eter dem ikke med begge henda. Og så er det hyggeligere tingene - jeg har akkurat sjenket meg en akevitt og skåler for at det. Å ikke etterfylle er uklokt. Nå er marsipanen snart på halv pris... Vik fra meg, Satan. I dag har jeg spist resten av julerødbetsalaten, konstatert at Ikeas julekarameller er vonde (hadde glemt dem) og vaska ut av kakebokser. Her skal ikke inn noe marsipan, nei. Ikke engang Anton på 70%? HVOR, KVINNE??? Ja, ser man det - vi kan alle kjøpes for en pris.
Studine mevik Skrevet 3. januar 2013 #23 Skrevet 3. januar 2013 Hos oss er alt av julevarer med unntak av pinnekjøtt satt ned til små summer. Herlig når man trenger å spare litt penger og kan få billige middager
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2013 #24 Skrevet 3. januar 2013 Hos oss er alt av julevarer med unntak av pinnekjøtt satt ned til små summer. Herlig når man trenger å spare litt penger og kan få billige middager Nevnte jeg at jeg nå har ti kg ribbe? De første tre er salta&pepra og stekes i morgen, inviterer så gjerne!
Studine mevik Skrevet 3. januar 2013 #25 Skrevet 3. januar 2013 i morra har jeg kveldsvakt, så passer litt dårlig, men ellers takker jeg gjerne ja til litt ribbe, bare jeg slipper å steke den selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå