Gå til innhold

Gulp... Godtefritt år i år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ned 38 kg for 3 år siden da jeg kuttet ut godteri. Har holdt meg der, spiser fortsatt ikke godteri. Bare misunnelse og folk som ikke klarer selv å avstå fra sukker. Handler om viljestyrke av ypperste klasse. Går helt fint å ikke spise godteri. Godteri har da ikke noe med et normalt kosthold å gjøre, jeg spiser helt normalt. Trenger ikke sjokolade. Jeg valgte å avstå!

Anonym poster: 54a8262b475bf3a4a302e4df6a0b930a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også godtefritt år.. Da jeg var 13 år..

Sorry, men jeg syns dette er så fjortis :P

Hvorfor ikke heller gjøre som "mine <3 <3" skriver, og ta en sukker-detox i en måneds tid og heller ha et sunt forhold til det etterpå?

Og det er faktisk kun vilja det står på. Klarer dere å holde dere unna godteri en måned, dere som liksom er så avhengig, vel, da klarer dere også å bare spise litt godteri på lørdager. Går på innstilling og selvdisiplin.

Dessuten, hvordan tror dere det blir for kroppen deres den dagen den plutselig får smake litt godteri igjen? Jeg lover dere, kroppen kommer til å hamstre på sukkeret.

Prøv heller et sunt kosthold og en aktiv livsstil. Total forandring. Dét blir det resultater av!

Anonym poster: e0fd2e7b1f37f19e7ec18536587f9bbb

Skrevet

Men hvorfor er det så viktig for dere at vi velger å ikke røre sukker? Man trenger jo ikke snop, så ingen grunn til at man skal spise det hver lørdag eller av og til hvis ikke man vil.

Anonym poster: 317b58c1908213cdeed4f984a1d4e794

Skrevet

Hvorfor ikke heller gjøre som "mine <3 <3" skriver, og ta en sukker-detox i en måneds tid og heller ha et sunt forhold til det etterpå?

Og det er faktisk kun vilja det står på. Klarer dere å holde dere unna godteri en måned, dere som liksom er så avhengig, vel, da klarer dere også å bare spise litt godteri på lørdager. Går på innstilling og selvdisiplin.

Dessuten, hvordan tror dere det blir for kroppen deres den dagen den plutselig får smake litt godteri igjen? Jeg lover dere, kroppen kommer til å hamstre på sukkeret.

Prøv heller et sunt kosthold og en aktiv livsstil. Total forandring. Dét blir det resultater av!

Ganske fascinerende at du vet hva som er best for ANDRE mennesker!

Skrevet

Ganske fascinerende at du vet hva som er best for ANDRE mennesker!

Fakta faen er nå heller det at man kanskje prøver å hjelpe de svake som tror at alle klarer å holde seg unna et helt år uten godteri. MANGE kommer til å heller overspise mengder av godteri, å sette seg mål som ett år uten godteri er bare...fjortis og naivt. :) Hva med å ha et naturlig kosthold da?

Anonym poster: 3bf9cc1a9fa058729fa91842e7c369bd

Skrevet

Vel, jeg har et helt normalt kosthold, spiser alt mulig - men ikke godteri. Har holdt meg sånn på fjerde året uten problemer. For meg er ikke godteri en del av et normalt kosthold for meg. Både mann og to barn koser seg hver helg uten at jeg spiser dette, jeg koser meg med andre ting. Dette har jeg gjort av personlige grunner sneversynte folk som deg ikke ville forstå. Det får være så 14tis som bare det, dette er best for meg og heldigvis er det aldri noen som har stilt spørsmål. Møter full respekt.

Det morsomste med din påstand er at du tror ikke man kan ha et normalt kosthold uten godteri...

Skrevet

Ville dere ha oppfordret en alkoholiker til å drikke litt av og til på lørdager? Noen av oss har faktisk det samme forholdet til godteri. For oss er ikke det lureste å "unne seg litt av og til" for å unngå å sprekke, fordi det å unne seg "litt" er nettopp det som fører til en enorm sprekk.

Mange alkoholikere klarer å slutte helt å drikke og leve et godt liv uten alkohol. Jeg har tro på at jeg også kan leve et godt liv uten sukker.

Anonym poster: f92eb66104ade23ea206fdb7f3f3e914

Skrevet

Og ville dere sagt til en alkoholiker: "Du må bare få et naturlig forhold til alkohol."? DET er i tilfelle naivt...

Anonym poster: f92eb66104ade23ea206fdb7f3f3e914

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg lurer litt på... Når ble egentlig godis en del av "et normalt kosthold"?? Før i tiden hadde de ikke godis hver lørdag, det var noe de kanskje kunne ta seg råd til i jula eller noe..

Er skremt over at godis ansees som en normal, og viktig(!) del av et variert kosthold..

Anni "7f9bbb", du svarer generelt for alle, og overser glatt at noen av oss har hatt år uten godis før, uten at det har bydd på videre problem i den ene eller andre retningen. For deg er det "fjortiss" at noen av oss velger å gi kroppen et år, muligens lengre, fri fra ikke bare sukker (som ekstremt mange ser somhoved grunn) men også utallige E- stoffer og andre ingredienser.. Det får være din mening, for meg er det enten eller, for meg er det lettere å holde viljen oppe om jeg ikke spiser snop, enn når jeg skal kunne tillate et inntak av det iløpet av uken/mnd.. At du ikke klarer å forstå at ikke alle er like, skal jeg ikke engang si noe på, bare se meg glad for at jeg ser det større bilde enn hva du viser tili din uttalelse.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke smaken av godteri er like godt etter et langt opphold uten. Hadde en periode da jeg ikke spiste noe form for godteri og sukkerkliss på mange måneder, og jeg husker fremdeles hvor dårlig godteriet smakte når jeg da igjen begynte å spise det. I tillegg ble jeg mye fortere kvalm av sukker enn jeg tidligere ble.

Så jeg tror jeg må henge med med det barn&engler sier, godteri i helger fungerer ikke for meg. Om jeg skal spise mindre av det, og ikke ønske å spise det i hverdagene, så MÅ jeg ta totalslutt. Ikke spise godteri i det hele tatt.

Tror jammen jeg tar et slikt år, virker veldig fristende :) For min del er kaker lov i feiringer og sånt, men ikke godteri og sjokolade (litt 70% sjokolade med lite sukker når menssmertene slår i for fullt er lov).

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Samtidig er det jo en stor forskjell på å kutte godis, og det å kutte alt sukker, noe jeg ikke skal gjøre, men akter kun å få i meg det sukkeret som kommer via mat, ikke godiset..Så den uttalen om at "når dere smaker godis igjen, så hamstrer kroppen det", kan da virke som om man tror det ikke finnes sukker i noe annet enn godis, eller at godis er "viktigeste" tilføsel av sukker?!

Skrevet

Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas ;)

Jeg går nå på mitt 2 år som godtefritt år...så det går. Selv om du mangler viljestyrke kan andre ha det!!!

Anonym poster: 8be52f5394df75e4ab7bc5be8f0f967d

Er det sant at man mister lysten på godteri og brus etterhvert?

Anonym poster: 47e898f45a184b5b6d4c858006a7d305

Skrevet

Jeg går nå på mitt 2 år som godtefritt år...så det går. Selv om du mangler viljestyrke kan andre ha det!!!

Er det sant at man mister lysten på godteri og brus etterhvert?

Anonym poster: 47e898f45a184b5b6d4c858006a7d305

For meg er det slik. Kroppen "krever" ikke sukkeret etter en stund uten, og etterhvert smaker det bare vondt.

Samme med mat, kan venne meg til å spise lite. Magesekken tilvenner seg maten den får.

Skrevet

Godteri smaker for meg himmelsk etter en periode uten, men man trenger heldigvis bare en liten mengde før man er fornøyd (blir kvalm av store mengder).

For øvrig er godteri, snacks og kaker i samme gate for meg.

Skrevet

Pass på bt nå, annie. Viljestyrke har jeg i bøtter og spann, men kunne aldri tenke meg et liv uten utskeielser.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her holder jeg meg unna alt for nå, så får vi se om potetgull er ok senere, men akurat nå kan jeg ikke si jeg savner noe av det, så hvofor spise det da? ;)

Skrevet

Eg har min egen variant av dette. :)

Da eg kom tilbake etter sommerferien kutta eg ut snop fram til jul.

Fom nyttår kutter eg ut snop fram til påske.

Så blir det ekstra stas med høytider for meg. :)

Gjekk helt fint uten snop et halvt år. Kjøpte mye bær til helgene.

Skrevet

Her holder jeg meg unna alt for nå, så får vi se om potetgull er ok senere, men akurat nå kan jeg ikke si jeg savner noe av det, så hvofor spise det da? ;)

Nei det er sant :) Hvis man ikke har lyst på så er jo ikke det noen vits. Jeg tenkte mer på de som har såååå lyst på en Snickers eller et kakestykke, men nekter seg selv alt. Men, folk får gjøre som de vil ;)

Skrevet

Fakta faen er nå heller det at man kanskje prøver å hjelpe de svake som tror at alle klarer å holde seg unna et helt år uten godteri. MANGE kommer til å heller overspise mengder av godteri, å sette seg mål som ett år uten godteri er bare...fjortis og naivt. :) Hva med å ha et naturlig kosthold da?

Anonym poster: 3bf9cc1a9fa058729fa91842e7c369bd

Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest. Definerer du godteri som en del av et naturlig kosthold?

Vel, jeg spiser godteri, men ikke potetgull eller brus. Har jeg et naturlig kosthold da? Eller kanskje jeg er fjortis?

Voks opp! På tide å innse at andre kan tenke og handle annerledes enn deg uten at det gjør deres mål noe dummere enn dine.

Anonym poster: b6bcdf3030e96ae6020981d40130e47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...