Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Snopsyk alt nå! Men jeg skal greie det!!! Middagen står i ovnen, det vil nok hjelpe, hehe:) har noen kilo som må vekk, og nå er det nok!!! Sjal også begynne å gå, bevege meg mer. Håper godteri-suget vil gå over etterhvert... Anonym poster: 6c18755f49170b59355d666da17a77c0
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Her også :-D skal gjøre godt med "avrusing" fra det godiset. Har du frukt og grønnt i huset? Her kuttet jeg opp og ordnet frukt/grønnsaks fat og satte i kjøleskapet i gårkveld, det ser fristende ut, og jeg har allerede vært innom og hentet 3 gulrotstenger og 4 eplebåter nå, så kan samboeren sitte der med sjokoladen sin han
petite fleur Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Lykke til, bra tiltak! Jeg skal ha 80 godtefrie dager i første omgang, så får vi se om jeg fortsetter
Tigerpote Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Klart det et år før også jeg For noen av oss er det slik: Enten må man ligge unna alt godis hele tiden, ellers må man ha litt hver dag nesten. Jeg er av de, kan ikke begrense det til bare lørdager, for da er jeg dømt til å feile, men et helt år uten, det er lettere, for da er det ikke slik at jeg "kan glede meg til lørdag, for da kan jeg enderlig spise litt"
Tigerpote Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Klart det et år før også jeg For noen av oss er det slik: Enten må man ligge unna alt godis hele tiden, ellers må man ha litt hver dag nesten. Jeg er av de, kan ikke begrense det til bare lørdager, for da er jeg dømt til å feile, men et helt år uten, det er lettere, for da er det ikke slik at jeg "kan glede meg til lørdag, for da kan jeg enderlig spise litt" Jeg er sånn også, som faktisk blir sukkeravhengig. Likevel hadde jeg ikke klart tanken på å aldri skulle spise et stykke kake, sjokolade, potetgull eller å skeie ut av og til. Men det er meg da
stretchy Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Lykke til-prøver d samme selv,og har utrolig lyst til å klare d!!!!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Jeg syns at det er litt vel optimistisk sånn egentlig. Jeg tenker som så at man får jo et usunt forhold til godteri, er det ikke bedre å ta en detox i begynnelsen så sukkeret kommer ut av kroppen (10 dager uten snop f.eks) for så å innføre godteri 2 ganger i mnd feks. eller hver lørdag. Hvorfor ikke få et naturlig forhold til usunn mat? Man kommer jo til å gå på en livslang slankekur da jo. Jeg er ekstremt overvektig selv, har gått på utallige slankekurer og har gått opp og ned i vekt som folk har byttet sokker..så jeg vet hvor vanskelig det er dette vekt styret. Jeg nekter å fortsette sånn! 15år med dette styret er nok! Man må tenke annerledes, og det begynner mitt fortrengte sinn å skjønne nå. Dette går ikke lenger for min del. Så her tar jeg en 7dagers uten noe form for snop og andre usunnheter for så å ha en dag i uka hvor jeg virkelig skal kose meg. Med det mener jeg f.eks dessert, snop etc. som er luksus for meg. Det finnes så mye skvip når det kommer til godteri.. så kvalitet fremfor kvantitet I tillegg til dette så skal jeg gå til og fra jobben ( ca 1 time) og prøve å være mer aktiv sånn ellers og. Vi spiser noenlunde sunt ellers så ja Skal man virkelig leve uten å unne seg noe tenker jeg? Det kommer aldri til å gå, og det er ikke et liv jeg har lyst til å leve. Men mer power til dere som klarer det Skjønner bare ikke hvorfor dere heller ikke prøver å få et normalt forhold til mat =) Endret 1. januar 2013 av Mine ♥ ♥ ♥
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Mitt beste tips for å bli kvitt godtesuget er faktisk å spise dessert hver dag! Den består som regel av frukt eller bær, friske, ovnsvarmet eller stekt og gjerne med mager vaniljekesam, biola naturell, eller hjemmelaget vaniljesaus til. Jeg har etter hvert samlet meg en haug med oppskrifter og ingen av de inneholder mer enn maks to spiseskjeer tilsatt sukker. Anonym poster: b6bcdf3030e96ae6020981d40130e47d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Her også Klarte hele 2008 uten godteri, og savnet det ikke en dag, så det skal jeg nok klare denne gangen også. Har fått svangerskapsdiabetes nå, og det er grunnen til at jeg starter opp igjen med godtestopp. Det var det for øvrig sist gang også. Har aldri følt meg bedre og hatt mer energi enn det året jeg gikk uten snop. Anonym poster: 317b58c1908213cdeed4f984a1d4e794
Gjest Mrs. Careface Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Her og! Dag 1 idag og so far so good Har hengt opp kalender og skal krysse av hver kveld jeg skal legge meg som jeg har klart meg gjennom dagen
<3 2G <3 Skrevet 1. januar 2013 #12 Skrevet 1. januar 2013 Chrome tabletter kjøpt på apoteket og masse protein i kosten hjelper masse på søtsuget. Prøv det om viljen svikter litt Er lettere om en spiser ting med lite sukker i seg og, for frukt har masse fruktose i seg som gir kroppen samme signaler som vanlig sukker. Masse masse lykke til, jeg klarer det ikke, men med tipsene over er det lettere å håndtere i hverdagen
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #13 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Klart det et år før også jeg For noen av oss er det slik: Enten må man ligge unna alt godis hele tiden, ellers må man ha litt hver dag nesten. Jeg er av de, kan ikke begrense det til bare lørdager, for da er jeg dømt til å feile, men et helt år uten, det er lettere, for da er det ikke slik at jeg "kan glede meg til lørdag, for da kan jeg enderlig spise litt" Jeg er sånn også, som faktisk blir sukkeravhengig. Likevel hadde jeg ikke klart tanken på å aldri skulle spise et stykke kake, sjokolade, potetgull eller å skeie ut av og til. Men det er meg da Problemet for meg der, er at om jeg gjør det, så frister jeg meg automatisk til å spise enda mer.. Men kaker går greit om det er dåp ol, og potetgull og nøtter funker, for det er ikke noe jeg spiser for mye av, jeg klarer fint å spise en håndfull potetgull, og se det som nok.. Godis er jo type sjokolade, smågodt, is osv
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Jeg syns at det er litt vel optimistisk sånn egentlig. Jeg tenker som så at man får jo et usunt forhold til godteri, er det ikke bedre å ta en detox i begynnelsen så sukkeret kommer ut av kroppen (10 dager uten snop f.eks) for så å innføre godteri 2 ganger i mnd feks. eller hver lørdag. Hvorfor ikke få et naturlig forhold til usunn mat? Man kommer jo til å gå på en livslang slankekur da jo. Skal man virkelig leve uten å unne seg noe tenker jeg? Det kommer aldri til å gå, og det er ikke et liv jeg har lyst til å leve. Men mer power til dere som klarer det Skjønner bare ikke hvorfor dere heller ikke prøver å få et normalt forhold til mat =) Selv er jeg av de som aldri har hatt, og desverre aldri kommer til å få et normalt forholdtil mat, enten overspiser jeg, ellers spiser jeg minimalt.. Godis er av de ting jeg må sette som enten eller, neten spiser jeg det daglig, ellers kan jeg ikke røre det i det heletatt.. Har hatt terapi for det med maten også, men det funker dårlig ovenfor godiset. Maten går tåle greit nå, har en og annen uke jeg er i "feil spor" igjen, men klarer fort å hente meg inn, men det går ikke med godis, eller brus med sukker. Jeg kan fint unne meg et kakestykke, litt potetgull eller ha vaniljesaus til frukten/bærene, uten at det gir meg kolaps.. Det å unne seg noe, er ikke ensstemt med smågodt, sjokolade, is osv.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Ja, la oss spise 3-4 epler istedet for 1 liten sjokolade på lørdagen!! Og så kan vi jo ta 3-4 gulrøtter og et par appelsiner også! Og drikke juice istedetfor brus. Anonym poster: 2b1536f2c23dfe86ac319a5f11e80235
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 Jeg syns at det er litt vel optimistisk sånn egentlig. Jeg tenker som så at man får jo et usunt forhold til godteri, er det ikke bedre å ta en detox i begynnelsen så sukkeret kommer ut av kroppen (10 dager uten snop f.eks) for så å innføre godteri 2 ganger i mnd feks. eller hver lørdag. Hvorfor ikke få et naturlig forhold til usunn mat? Man kommer jo til å gå på en livslang slankekur da jo. Skal man virkelig leve uten å unne seg noe tenker jeg? Det kommer aldri til å gå, og det er ikke et liv jeg har lyst til å leve. Men mer power til dere som klarer det Skjønner bare ikke hvorfor dere heller ikke prøver å få et normalt forhold til mat =) Selv er jeg av de som aldri har hatt, og desverre aldri kommer til å få et normalt forholdtil mat, enten overspiser jeg, ellers spiser jeg minimalt.. Godis er av de ting jeg må sette som enten eller, neten spiser jeg det daglig, ellers kan jeg ikke røre det i det heletatt.. Har hatt terapi for det med maten også, men det funker dårlig ovenfor godiset. Maten går tåle greit nå, har en og annen uke jeg er i "feil spor" igjen, men klarer fort å hente meg inn, men det går ikke med godis, eller brus med sukker. Jeg kan fint unne meg et kakestykke, litt potetgull eller ha vaniljesaus til frukten/bærene, uten at det gir meg kolaps.. Det å unne seg noe, er ikke ensstemt med smågodt, sjokolade, is osv. Jeg er absolutt likedan, men nå er jeg i den situasjonen at jeg absolutt ikke KAN være sånn lenger. Jeg har tatt et forferdelig oppgjør mot meg selv, enten er jeg for flink så jeg til slutt sulter meg..ellers overspiser jeg. Nå må det en forandring til, jeg har sett hva dette jojo greiene har ført til når det kommer til vekten min..aldri mer. Da får jeg heller pine meg gjennom det å spise sunt og normalt og kjøpe inn akkurat nok planlagt snop Jeg har absolutt full forståelse for at andre ikke gjør det sånn..for jeg har jo vært i samme situasjon selv. Jeg skal ned 50 kg, og det er tungt
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Jeg er absolutt likedan, men nå er jeg i den situasjonen at jeg absolutt ikke KAN være sånn lenger. Jeg har tatt et forferdelig oppgjør mot meg selv, enten er jeg for flink så jeg til slutt sulter meg..ellers overspiser jeg. Nå må det en forandring til, jeg har sett hva dette jojo greiene har ført til når det kommer til vekten min..aldri mer. Da får jeg heller pine meg gjennom det å spise sunt og normalt og kjøpe inn akkurat nok planlagt snop Jeg har absolutt full forståelse for at andre ikke gjør det sånn..for jeg har jo vært i samme situasjon selv. Jeg skal ned 50 kg, og det er tungt Tatt et oppgjør med meg selv noen ganger jeg også, men helt siden jeg var 5-6 år, så har mat vært vanskelig for meg, så uansett hvor mye jeg ønsker, og prøver, så er det av en eller annen grunn umulig å normalisere matinntaket 100%, så jeg gjør detbeste ut av det Men jeg er heller ingen jojo slanker, de årene jeg spiser godis, trener jeg ekstra, og ordner med kosten ellers også, mens de årene jeg ikke spiser godis, så regulerer jeg da også.. Alt i alt har jeg gått ned 45 kg, når jeg er ferdig har jeg gått ned 55-60 kg totalt. De eneste gangene jeg har gått opp i vekt, er når jeg var gravid, og etter at vi mistet de første ungene våre.. Ellers har vekta hold seg.. Til jula pleier jeg å gå opp 1-2 kg da, men det går fort bort igjen..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Jeg går nå på mitt 2 år som godtefritt år...så det går. Selv om du mangler viljestyrke kan andre ha det!!! Anonym poster: 8be52f5394df75e4ab7bc5be8f0f967d
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. januar 2013 #19 Skrevet 1. januar 2013 Jeg er absolutt likedan, men nå er jeg i den situasjonen at jeg absolutt ikke KAN være sånn lenger. Jeg har tatt et forferdelig oppgjør mot meg selv, enten er jeg for flink så jeg til slutt sulter meg..ellers overspiser jeg. Nå må det en forandring til, jeg har sett hva dette jojo greiene har ført til når det kommer til vekten min..aldri mer. Da får jeg heller pine meg gjennom det å spise sunt og normalt og kjøpe inn akkurat nok planlagt snop Jeg har absolutt full forståelse for at andre ikke gjør det sånn..for jeg har jo vært i samme situasjon selv. Jeg skal ned 50 kg, og det er tungt Tatt et oppgjør med meg selv noen ganger jeg også, men helt siden jeg var 5-6 år, så har mat vært vanskelig for meg, så uansett hvor mye jeg ønsker, og prøver, så er det av en eller annen grunn umulig å normalisere matinntaket 100%, så jeg gjør detbeste ut av det Men jeg er heller ingen jojo slanker, de årene jeg spiser godis, trener jeg ekstra, og ordner med kosten ellers også, mens de årene jeg ikke spiser godis, så regulerer jeg da også.. Alt i alt har jeg gått ned 45 kg, når jeg er ferdig har jeg gått ned 55-60 kg totalt. De eneste gangene jeg har gått opp i vekt, er når jeg var gravid, og etter at vi mistet de første ungene våre.. Ellers har vekta hold seg.. Til jula pleier jeg å gå opp 1-2 kg da, men det går fort bort igjen.. Så flink du er U go girl! Jeg la på meg 40kg med første mann, gikk ned 10 bare så opp 15 med neste mann. Gikk så ned 45 kg for så å gå opp igjen alt pluss pluss pluss etter det så har jeg vært gjennom så mange forskjellige kurer at jeg har mistet tellingen..så dette funker ikke lenger på meg:/ Dritt..jaja, skal greie det nå..må det
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. januar 2013 #20 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Eksperter på koshold sier at de som lykkes mest med slanking, er de som unner seg LITT i helgene, og ikke de som nekter seg selv alt av kosemat.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. januar 2013 #21 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Jeg går nå på mitt 2 år som godtefritt år...så det går. Selv om du mangler viljestyrke kan andre ha det!!! Anonym poster: 8be52f5394df75e4ab7bc5be8f0f967d Men hva er vitsen? Du får ikke diabetes eller legger på deg 10 kilo av å spise en is i måneden?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 1. januar 2013 #22 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Eksperter på koshold sier at de som lykkes mest med slanking, er de som unner seg LITT i helgene, og ikke de som nekter seg selv alt av kosemat. Ja det går jeg for nå Man må få et sunt forhold til mat, men det er jo veldig vanskelig..vanskeligere enn å forholde seg til en kur.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #23 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Jeg går nå på mitt 2 år som godtefritt år...så det går. Selv om du mangler viljestyrke kan andre ha det!!! Anonym poster: 8be52f5394df75e4ab7bc5be8f0f967d Men hva er vitsen? Du får ikke diabetes eller legger på deg 10 kilo av å spise en is i måneden? Fordi jeg klarer ikke å styre meg. Klarer ikke ikke spise litt...spiser alt! Venter ikke at folk skal forstå, gjør det som passer meg og min kropp!! Anonym poster: 8be52f5394df75e4ab7bc5be8f0f967d
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #24 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor godtefritt? Høres veldig stusselig ut, og dømt til å gå ad undas Eksperter på koshold sier at de som lykkes mest med slanking, er de som unner seg LITT i helgene, og ikke de som nekter seg selv alt av kosemat. Kjekt den ikke stemmerfor alle da Jeg har gått ned 45 kg..
4Nøtter Skrevet 1. januar 2013 #25 Skrevet 1. januar 2013 Jeg var helt uten godteri et pr da jeg var ca 10 år. Helt frivillig, bare betente meg for å se om jeg kunne klare det. Var tynn som en strek og ikke opptatt av slanking. Gikk fint! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå