Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Hele stemningen ble ødelagt i går og barna våres begynte å gråte. De er så små så vi sendte opp fyrverkeri kl 19. Bare EN som smalt, eller var det bare fontener uten lyd. Så kommer "nabokona" som bor 500 meter unna og skjeller oss ut. Fordi dyrene hennes som stod ute ble så stressa av det. Og at vi måtte si fra til henne før vi sendte opp fyrverkeri. Men hvem i huleste har dyra ute på kvelden nyttårsaften? Og de andre med dyr her tok de inn på dagen. Og ikke fikk vi et "memo" om at vi skulle si fra til akkurat henne? Og ungene ble så lei seg, de trodde vi hadde gjort noe galt. Anonym poster: 957ac0d592f306468cfea8c2e1e65f7d
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Det vet vi, men vi har aldri opplevd at det har vært et problem før. Dessuten var det jo bare en som smalt, ikke 10. Vi valgte fontener uten lyd for å hindre bråk til andre. Og hvorfor tok hun ikke inn dyra eller sa fra til oss på forhånd (samt alle de andre som også bor her med små barn og sender opp tidlig) Anonym poster: 957ac0d592f306468cfea8c2e1e65f7d
Kliko Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før 12 uansett om barna er små eller ikke. Om barna er så små så de ikke klarer å være våken til 12 / bli vekt, så holder det med stjerneskudd.
Gjest peacock Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne!
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor skal ho ta inn dyra? raketter skal ikke opp før midnatt. dere kunne heller vekket ungene og så lagt de igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Mam har lov å sende opp raketter mellom 18 og 02 på nyttårsaften, så dere hadde full rett til å gjøre det. At nabokjærringa ikke klarer å holde dyra sine innendørs er jaggu ikke deres problem. Dere har ikke gjort noe galt! Anonym poster: 6cde1343dc29013d955921603b4b5586
Major HotLips Houlihan Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Det er lov å sende opp raketter mellom kl 18 og kl 24 og det burde hun som ansvarlig dyreeier vite. Neste år så kan du sende et lite memo til henne om når hun burde ha dyrene inne
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne! de reglene har jeg aldri hørt om og de gjelder ikke her i alle fall,for de fleste er flink til og sende opp ved midnatt,med noen unntak
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Og bare så det er sagt, så har jeg dyr selv, så jeg er ingen dyrehater, men har hjerne nok til å holde mine innendørs. Anonym over Anonym poster: 6cde1343dc29013d955921603b4b5586
Husbygger Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Fyrverkeri kan sendes opp mellom 18 -02, så dere gjorde ikke noe galt her.
Gjest peacock Skrevet 1. januar 2013 #12 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne! de reglene har jeg aldri hørt om og de gjelder ikke her i alle fall,for de fleste er flink til og sende opp ved midnatt,med noen unntak http://www.aktivioslo.no/info/bestemmelser-om-fyrverkeri-i-norge/
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #13 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor skal ho ta inn dyra? raketter skal ikke opp før midnatt. dere kunne heller vekket ungene og så lagt de igjen. Nå er lovverket at de kan sendes opp fra 18-02, så de kan fint sendes opp før 24.. Men HI: Er dette dyr som pleier å være ute til utpå kvelden? I såfall synes jeg det ikke hadde kostet dere mye å si ifra at dere ville sende opp en rakett klokka 19, så hun kunne tatt inn dyrene.. Greit at de som har dyr må tilrettelegge før nyttårsfeiringen, men dere som naboer kunne fint gitt henne beskjed om at dere sendte opp, så kunne hun tatt inn dyrene..
LittLykkelig Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Det er lov mellom 18-02. Igår kom alle naboene ut klokken 18 og sendte opp raketter for at ungene skulle få se. Er glad for at jeg bor her for å si det sånn
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Uansett sykt at folk ikke ta hensyn til dyr, og andre mennesker som er sikkelig redd, hadde vert bedre om alt raketter hadde vert på et sted,i byen eller noe sånt,så kunne de som ville se på
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne! de reglene har jeg aldri hørt om og de gjelder ikke her i alle fall,for de fleste er flink til og sende opp ved midnatt,med noen unntak Den regelen gjelder for alle den jo.. eller bor dere en plass hvor dere har egene regler?
Gjest Mentha Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Det var unødvendig å kjefte foran barna, men jeg skjønner begge partene her. Neste år får dere sende ut et lite nabovarsel på forhånd så alle er forberedt og kan passe på å ta inn dyr ol i god tid. Kanskje dere kan samle flere barnefamilier og sende opp sammen? Da blir det ingen enkelt familie som evt får bråk med misfornøyde naboer. Ellers er det flott at dere valgte fontener og fyrverkeri som ikke smeller, dere har jo faktisk tenkt på dyr og andre i området.
Februargullet2013 Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne! de reglene har jeg aldri hørt om og de gjelder ikke her i alle fall,for de fleste er flink til og sende opp ved midnatt,med noen unntak Den regelen gjelder for alle den jo.. eller bor dere en plass hvor dere har egene regler? Gjelder helt sikkert her også,men da er folk flink til og ta hensyn til dyr og mennesker i alle fall
Gjest peacock Skrevet 1. januar 2013 #19 Skrevet 1. januar 2013 Uansett sykt at folk ikke ta hensyn til dyr, og andre mennesker som er sikkelig redd, hadde vert bedre om alt raketter hadde vert på et sted,i byen eller noe sånt,så kunne de som ville se på Vel, da må du lese igjennom partiprogrammene neste gang du skal stemme. Når det så er sagt er det jo faktisk sykt at fyrvekeri er ansett som kjempefarlig, men den 31/12 kan alle få lov å skyte så mye de orker i fylla. Var ikke ute igår men fra vinduet så jeg en del foreldre som holdt raketter i hånden når de skulle skyte de opp. Ungene (små barn) var med ute uten briller på. Hvert år er det utallige brannskader, øyenskader, ødelagte hender og branner som utelukkende skyldes kombinasjonen av fyll og fyrverkeri, så jeg er egentlig enig med deg i at privat forbruk burde unngås. Men ikke av hensyn til dyrene men derimot menneskers sikkerhet.
Gjest Skrevet 1. januar 2013 #20 Skrevet 1. januar 2013 Men kort innpå... Var dyrene mindre nevrotiske før, da det ble sendt raketter av alle slag? Eller lager vi dyrene til nervevrak? Jepp... har selv hund og den ville ut å se og brydde seg mindre. Men så har jeg aldri "hauset" opp bikkja heller, når noe uvant har skjedd. Late som ingenting Men dette er min oppfattning, og ikke vetatt MAn skal vise hensyn på dene og den andre måten uansett
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #21 Skrevet 1. januar 2013 Det skal da ikke være nødvendig å varsle naboer med dyr om at man skal sende opp fyrverkeri etter klokka 18 på nyttårsaften. Det må man da ha vett nok i skallen til å forvente!! Nabokona trår over grensene. Dere er i deres fulle rett til å sende opp raketter, uavhengig om hun har dyr ute. Hun er den som er uansvarlig, som ikke har tatt dem inn. Anonym poster: d985eabc8dd1819f69011fa807b6d07d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #22 Skrevet 1. januar 2013 http://www.an.no/nyheter/article6419632.eceI nord har de tatt høyde for at folk med barn vil sende opp fyrverkeri tidligere. Så istedenfor å kun ha et offentlig fyrverkeri kl 24, så har de ett tidligere. Tenker dette er bedre enn å spre det utover slik at dyr/folk aldri vet når det smeller. Anonym poster: 4ec0c07bd1b8edb752dcc2959cffb82f
Februar 11 & juli 13 Skrevet 1. januar 2013 #23 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Lovverket begrenser bruken til tidsrommet 18-02, så JO, raketter kan sendes opp kl 19. Dyr må eierne passe på - mener du virkelig at man skal ta hensyn slik at naboen kan ha dyrene ute til kl 24 på nyttårsaften? HI, for en kranglefant av en nabo. Håper dere sa ifra til henne! de reglene har jeg aldri hørt om og de gjelder ikke her i alle fall,for de fleste er flink til og sende opp ved midnatt,med noen unntak De reglene er allmen kjent, følg med på nyheter!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #24 Skrevet 1. januar 2013 Raketter skal ikke opp før midnatt, forstår ho reagere, må ta hensyn til dyra, og kl 19 skal man ikke sende opp,så ho hadde helt rett,men er jo ikke hyggelig at ungene ble lei seg. Det vet vi, men vi har aldri opplevd at det har vært et problem før. Dessuten var det jo bare en som smalt, ikke 10. Vi valgte fontener uten lyd for å hindre bråk til andre. Og hvorfor tok hun ikke inn dyra eller sa fra til oss på forhånd (samt alle de andre som også bor her med små barn og sender opp tidlig) Anonym poster: 957ac0d592f306468cfea8c2e1e65f7d Så lenge hun ikke har sagt fra på forhånd kan hun ikke forvente at dere skal ta hensyn. Hun måtte tatt seg "bryet" å snakke med dere på forhånd! Ang. at det bare var èn som smalt, så tror jeg de andre også laget lyd som hundene hører... Anonym poster: d736ad6683da3ff8ae01427873c48ef1
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #25 Skrevet 1. januar 2013 Fyrverkeri blir nok forbudt for privatpersoner etterhvert. Håper det blir fort. Anonym poster: ecae0ddde5c6a1561eb7383f39aef4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå