Gå til innhold

Er jo ingen hemmelig at vi er blitt materialistiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har barn tror jeg ikke du skal forsøke å trekke det antimaterialistiske for langt. Det er ikke morsomt å vokse opp som den eneste på skolen som aldri får noen moderne klær, ikke har noen av de samme lekene som de andre, aldri får reise til syden i ferien osv.

Det er mye du kan gjøre uten å bli så ekstrem, husk bare at alle i familien skal leve i det samfunnet som finnes i 2013. Det kan man ikke om man forsøker å leve et liv akkurat som de gjorde for 200 år siden. Det er stor forskjell på å være den enreste som lever slik og å være som alle andre.

Anonym poster: 51b56cab63f6edb4bf8e993888db388b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har barn tror jeg ikke du skal forsøke å trekke det antimaterialistiske for langt. Det er ikke morsomt å vokse opp som den eneste på skolen som aldri får noen moderne klær, ikke har noen av de samme lekene som de andre, aldri får reise til syden i ferien osv.

Det er mye du kan gjøre uten å bli så ekstrem, husk bare at alle i familien skal leve i det samfunnet som finnes i 2013. Det kan man ikke om man forsøker å leve et liv akkurat som de gjorde for 200 år siden. Det er stor forskjell på å være den enreste som lever slik og å være som alle andre.

Anonym poster: 51b56cab63f6edb4bf8e993888db388b

Jeg har ikke tenkt til å dra 100 år tilbake i tid, men jeg vil ikke være så unødvendig materialistiske som vi er for tiden :) Sydenferie blir det mest sannsynlig aldri lell, har aldri vært i Syden selv og det er ikke noe jeg savner. Jeg takler ikke sommervarmen her i Norge engang så.. Her blir det barnevennlige ferieturer :)

Anonym poster: dc01d73dbf2ddf36986d377761a6c9c6

Skrevet
Hvis du har barn tror jeg ikke du skal forsøke å trekke det antimaterialistiske for langt. Det er ikke morsomt å vokse opp som den eneste på skolen som aldri får noen moderne klær, ikke har noen av de samme lekene som de andre, aldri får reise til syden i ferien osv. Det er mye du kan gjøre uten å bli så ekstrem, husk bare at alle i familien skal leve i det samfunnet som finnes i 2013. Det kan man ikke om man forsøker å leve et liv akkurat som de gjorde for 200 år siden. Det er stor forskjell på å være den enreste som lever slik og å være som alle andre. Anonym poster: 51b56cab63f6edb4bf8e993888db388b
Jeg har ikke tenkt til å dra 100 år tilbake i tid, men jeg vil ikke være så unødvendig materialistiske som vi er for tiden :) Sydenferie blir det mest sannsynlig aldri lell, har aldri vært i Syden selv og det er ikke noe jeg savner. Jeg takler ikke sommervarmen her i Norge engang så.. Her blir det barnevennlige ferieturer :)Anonym poster: dc01d73dbf2ddf36986d377761a6c9c6

Sydenferier er da barnevennlige! De to beste turene fra min barndom gikk til Brasil og Australia, de måtte vi spare til i flere år, og det var fantastisk. Ellers var vi på ekle kjipe bilferier i Norge, som er verre enn ingen ferie. Og før i tiden var det i det minste litt sol i Norge, nå er jo norske sommere et mareritt...

Hvis du tror sydenferie trenger å bety charterferie med fyll og å plassere ungene i bamseklubb så foreldrene kan drikke på stranden tror jeg du skal skaffe deg en ny omgangskrets....

Anonym poster: 39e4d324a37600ae6a750be023f54f05

Skrevet
Hvis du har barn tror jeg ikke du skal forsøke å trekke det antimaterialistiske for langt. Det er ikke morsomt å vokse opp som den eneste på skolen som aldri får noen moderne klær, ikke har noen av de samme lekene som de andre, aldri får reise til syden i ferien osv. Det er mye du kan gjøre uten å bli så ekstrem, husk bare at alle i familien skal leve i det samfunnet som finnes i 2013. Det kan man ikke om man forsøker å leve et liv akkurat som de gjorde for 200 år siden. Det er stor forskjell på å være den enreste som lever slik og å være som alle andre. Anonym poster: 51b56cab63f6edb4bf8e993888db388b
Jeg har ikke tenkt til å dra 100 år tilbake i tid, men jeg vil ikke være så unødvendig materialistiske som vi er for tiden smile.png Sydenferie blir det mest sannsynlig aldri lell, har aldri vært i Syden selv og det er ikke noe jeg savner. Jeg takler ikke sommervarmen her i Norge engang så.. Her blir det barnevennlige ferieturer smile.pngAnonym poster: dc01d73dbf2ddf36986d377761a6c9c6

Sydenferier er da barnevennlige! De to beste turene fra min barndom gikk til Brasil og Australia, de måtte vi spare til i flere år, og det var fantastisk. Ellers var vi på ekle kjipe bilferier i Norge, som er verre enn ingen ferie. Og før i tiden var det i det minste litt sol i Norge, nå er jo norske sommere et mareritt...

Hvis du tror sydenferie trenger å bety charterferie med fyll og å plassere ungene i bamseklubb så foreldrene kan drikke på stranden tror jeg du skal skaffe deg en ny omgangskrets....

Anonym poster: 39e4d324a37600ae6a750be023f54f05

Må du ikke være så hissig!

Jeg har mange gode barndomsminner når det kommer til ferieturer. Vi dro på mange fine familieparker. Barna mine setter heller pris på kaptein sabeltannshow og astrid lindgrens verden enn en sydentur

Anonym poster: dc01d73dbf2ddf36986d377761a6c9c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...