Gå til innhold

å herreguuuuuud, er det MULIG??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det snart er helt nok!!! Min sønn arver klær etter sin eldre stebror. Stebroren er veldig ego, så han klikker(ja, det er sant) om min sønn kommer i klær som er for små til han. Har tatt han noen ganger nå, mem i dag kom han å sa, vær forsiktig med den der, for den skal jeg ha tilbake. Så jeg ba min sønn om å kle den av seg å gi den til han, rett foran ansiktet på faren. I morra kommer jeg til å rydde ut av skapet til min sønn, og gi tilbake alle klæra han har arvet hos han.

Er det noen annen måte å gjøre det på?

Anonym poster: bc3b7c100dda64bd9e10f2eb1d7084dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Skjønte ikke nøyaktig hva du mente nå...

Anonym poster: 40be4a7fa090483bb54e6439e4836658

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Kjenner det snart er helt nok!!! Min sønn arver klær etter sin eldre stebror. Stebroren er veldig ego, så han klikker(ja, det er sant) om min sønn kommer i klær som er for små til han. Har tatt han noen ganger nå, mem i dag kom han å sa, vær forsiktig med den der, for den skal jeg ha tilbake. Så jeg ba min sønn om å kle den av seg å gi den til han, rett foran ansiktet på faren. I morra kommer jeg til å rydde ut av skapet til min sønn, og gi tilbake alle klæra han har arvet hos han.

Er det noen annen måte å gjøre det på?

Wow, hvor gammel er du da? 16?

Skrevet

HVor gammel er stesønnen din da? Og hvem har kjøpt klærne som din sønn arver?

Anonym poster: 5cb466a1057d1a56510394b2e6b97b44

Skrevet

Sønnen til min samboer klikker om min sønn kommer i klær han har arvet hos han!!!

Hi

Skrevet

Hvorfor ga du den tilbake? Be hellere pappaen til stesønnen om å prate med sønnen sin, det er en mye bedre løsning.

Anonym poster: 4dc2b0804eb40e6a88d3bd6bf0d9711e

Skrevet

Huff for en egoistisk storebror! Håper faren snakker med han og forteller han om idéen med å dele, og at han ikke trenger alle klærne som er for små... Synes dette er pappas oppgave å ta tak i.

Skrevet

hvorfor vil guttungen har tilbake klær han har vokst ut av? Sjalusi...

Anonym poster: 99c7632b4306bbe8dd85484edee6ab1d

Skrevet

Han er 11(bortskjemt etter noter) er bestemor og far som har kjøpt klæra til han.

Skrevet

???

Anonym poster: 110800d674441feb5c8290fb4da84ad1

Skrevet

Les innlegget skikkelig så skjønner du, hvis ikke få deg et kurs.

Jeg hadde også¨gitt han tilbake alt av klær, man kan ikke ha det sånn til enhver tid..

Makan til uoppdradd stesønn..

Anonym poster: a45a57dca6c581ad091789ca5df5b661

Skrevet

Har dere snakket ordentlig med stebroren om dette? Dette burde jo ikke være noe problem, men han anser nok klærne som sine, som de jo har vært. Om han et visst eieforhold til tingene sine, vil nok dette gjelde klærne også, såfremt ingen har snakket med ham om at det er lurt å la lillebror arve det som er smått. Aner jo ikke alderen på de her da..

Skrevet

Det er jo foreldrene sin oppgave å oppdra barna, så du bør vel ha en samtale med faren.

Skrevet

Jeg gav den tilbake fordi jeg har sagt til han så mange ganger at dette er klær du ikke passer lengre, og nå gidder jeg ikke mer. Faren sier ikke noe, konfliktsky så det holder

Skrevet

Hæ? Skjønte ikke nøyaktig hva du mente nå...

Anonym poster: 40be4a7fa090483bb54e6439e4836658

Hva er det å ikke skjønne?!

Jeg skjønner at du blir frustrert HI, hadde blitt det selv! Huff stakkars gutten din! Vet ikke helt hva jeg hadde gjort, men tror jeg hadde gitt tilbake klærene hvis han ikke kunne gitt seg!

Anonym poster: 43c98cf37a133d50d2cfb355fc90b52b

Skrevet

Ja, du kan oppføre deg som den voksne du angivelig skal være.

Sette deg ned med storebror og prate igjennom hva som egentlig er årsaken til at han ikke vil gi slipp på klær som er for små. Er det sjalusi, at han ikke vil dele noe i det hele tatt med lillebror, føler han at det "alltid" er han som må gi lillebror noe og ikke omvendt.

Men av en eller annen grunn så føler jeg på meg at du ikke evner eller har den fortroligheten med han. Så om du hadde satt deg ned for å ta dette i rolige former så ville han ikke følt tiltro nok til deg til å fortelle deg hvor skoen egentlig trykker.

Skrevet

Vettu.. Jeg hadde helt sikkert gjort som deg. Og så hadde jeg kjøpt yngste gutten nye klær (ikke en hel haug da).. Da skulle vi ha sett hva som hadde vært verst egentlig. Det skal lønne seg å dele. Jeg ville gjort det på en bestemt og fin måte, ikke på en barnslig måte med sure miner.

Anonym poster: 059140bfcce447835fdad704e2cefe30

Skrevet

Du overreagere synes jeg, gutten er bare 11 år!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Les innlegget skikkelig så skjønner du, hvis ikke få deg et kurs.

Jeg hadde også¨gitt han tilbake alt av klær, man kan ikke ha det sånn til enhver tid..

Makan til uoppdradd stesønn..

Anonym poster: a45a57dca6c581ad091789ca5df5b661

Du høres ikke akkurat spesielt hyggelig ut, hi "hvis ikke få deg et kurs"...

Ikke for å være kjip her, men det ér faktisk ikke lett å skjønne hvor du vil med innlegget ditt..

Joda, skjønner at stebror klikker når sønnen din arver klær etter han, men so funkings what, hi? Du lar vel ikke en 11 åring bestemme eller diktere deg?

Seriøst, hi, men er dette virkelig et problem for deg? En 11 åring trenger ingen annen forklaring enn at "du har jo vokst ut av dem, og istedenfor å la de ligge å råtne på loftet så har nå xxx fått dem"... Verre er det ikke. Han kan ikke bestemme over fravokste klær (med mindre det er favorittplagget hans da), og surmuler han for det, javel så la han gjøre det da.. Igjen, hva er problemet?

Skrevet

Nei, han åpner seg ikke for noen, så er det sagt. Han har en sykelig eiertrang til alt han har, selv støvet som ligger på rommet hans. Problemet her er vel at han snurrer faren rundt lillefingeren, og han sier ikke en ting om det.

Så ja, må vel ut å kjøpe nye klær til min sønn.

Han har vært enebarn frem til xen min fant seg ny. Da var han 8 eller noe.

Det er rimelig frustrerende for min del det her. Gutten min blir lei seg for han får jo arve masse kule klær. Selv klær med.merklappen på nekter han min sønn å bruke.

I dag har det vært så mye annet tull at jeg orka ikke ta den kampen med han desverre, så for i dag får det bare ligge.

Men ja, jeg kommer nok til å samle sammen klæra å legge de pent inn på rommet hans. Så får faren ta den kampen.

Hi

Skrevet

Han nekter din sønn? Han kan ikke nekte noen som helst!

Men det skurrer litt når du nevner støvet på rommet hans.

Kan ligge mere bak og kanskje han trenger hjelp for å slippe taket i gamle ting og søppel...

Skrevet

Gutten er 11 år og bortskjemt kanskje, men han er nok også i en situasjon hvor han ikke føler seg trygg/ er sjalu.

Kanskje heller prøve å vise han litt forståelse for at han finner det hele nok så vanskelig, og oppføre deg som voksen, samme med far til gutten.

Dere får sette dere ned sammen med gutten begge to, forklare at de klærne han ikke passer inn i lenger, er ikke hans eiendom lenger, derfor kan han heller ikke nekte stebroren å bruke klærne. La for all del gutten få prøve på seg klærne også, så han forstår at han ikke kommer inn i klærne igjen.

Anonym poster: fdf0506a9051fac6d6ef4dc171d69d1c

Skrevet

Han skjønner veldig godt at han ikke passer det mere, men å gi det fra seg kommer ikke på tale. Og jeg er mildt sagt møkk lei av å måtte forklare han det gang på gang.

Så, jeg lar det rett og slett bare være opp til faren.

Hi

Skrevet

Har du tat det opp med faren?

Når det går så langt at det er snakk om støv ol også, så kan det ligge mer bak det, kanskje han er redd for at noen skal forlate han eller noe, som regel ligger det noe mer intenst bak det enn at man bare er bortskjemt.

Anonym poster: fdf0506a9051fac6d6ef4dc171d69d1c

Skrevet

Støvet var vel å sette det på spissen, mennå har ikke jeg fir vane å gå inn på rommet hans, så egentlig så aner jeg ikke.

Han kan ikke ha sin egen tannkrem stående på badet, noen kan jo bruke den. Han tok ned boksen sin med fluor, slik at mine ikke skulle ta av de.

Men han kan låne av alle andre, eller ta av alle andre...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...