Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #26 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål? Jo, absolutt. Barn bør være enda mer forpliktende enn ekteskapet i seg selv. Men jeg mener at man bør ha forpliktet seg før barna kommer. Har man mitt syn på det hele så er ekteskap og skilsmisse ikke noe man tar lett på. Men noen ganger er det nødvendig om man lever i et destruktivt ekteskap der den ene parten ikke tar sin del alvorlig.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 29. desember 2012 #27 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål? Jo, absolutt. Barn bør være enda mer forpliktende enn ekteskapet i seg selv. Men jeg mener at man bør ha forpliktet seg før barna kommer. Har man mitt syn på det hele så er ekteskap og skilsmisse ikke noe man tar lett på. Men noen ganger er det nødvendig om man lever i et destruktivt ekteskap der den ene parten ikke tar sin del alvorlig. Klart. Men en kan jo aldri vite, mennesket kan forandre seg, selv de beste
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #28 Skrevet 29. desember 2012 Elsker livet: du må være rimelig blåst. Livet er ikke så svart/hvitt. Typisk sånne gudefolk å ha slike blåste meninger Anonym poster: c2c96e508c0dd27b06bd61b37a978063 Jeg anser ikke meg selv som særlig blåst. Jeg har evne til å tenke utenfor de svarte og hvite boksene. Jeg reflekterer over det meste, prøver å ikke dømme noen. Men mine meninger er ikke alltid politisk korrekte, det skal jeg innrømme.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #29 Skrevet 29. desember 2012 Vil bare gjøre oppmerksom på at det ble født mange barn utenfor ekteskap i tidligere tider. Bare å sjekke gamle kirkebøker og registre. Disse barna fikk en u i kirkebøkene. Altså uekte. Kjønnsdriften var nok den samme da som nå. Anonym poster: 3f433e904d4c11e7a922793ba2181cea
chrisallic Skrevet 29. desember 2012 #30 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål? Jo, absolutt. Barn bør være enda mer forpliktende enn ekteskapet i seg selv. Men jeg mener at man bør ha forpliktet seg før barna kommer. Har man mitt syn på det hele så er ekteskap og skilsmisse ikke noe man tar lett på. Men noen ganger er det nødvendig om man lever i et destruktivt ekteskap der den ene parten ikke tar sin del alvorlig. Du minner meg om Andreas i farmen;).Og 90 år:)
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #31 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål? Jo, absolutt. Barn bør være enda mer forpliktende enn ekteskapet i seg selv. Men jeg mener at man bør ha forpliktet seg før barna kommer. Har man mitt syn på det hele så er ekteskap og skilsmisse ikke noe man tar lett på. Men noen ganger er det nødvendig om man lever i et destruktivt ekteskap der den ene parten ikke tar sin del alvorlig. Du minner meg om Andreas i farmen;).Og 90 år:) Ja
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #32 Skrevet 29. desember 2012 Bare et lite tips Elsker livet: Jeg bryr meg ikke så mye om de debattene jeg ser du deltar i og har derfor ingen mening om de temaene som er viktige for deg. Men jeg har vært her på dib i mange år og sett at folk som utleverer seg mye, og har litt annerledes meninger ofte kan bli utsatt for stalkers. Gjerne noen som går så langt at de klarer å finne ut hvem du er i det virkelige liv, det har dessverre vært flere stygge episoder. Så jeg ville ikke utlevert meg så mye hvis jeg var deg. Anonym poster: 4dc1c0c3b7c68a2dea88e01c2e1b62ce
Heeii123 Skrevet 29. desember 2012 #33 Skrevet 29. desember 2012 Hmm, mange meninger, jeg er hvertfall overlykkelig alene,uten mann,og med barn på vei. Men alle er forskjellig;)
★julestjerne★ Skrevet 29. desember 2012 #34 Skrevet 29. desember 2012 Hmm, mange meninger, jeg er hvertfall overlykkelig alene,uten mann,og med barn på vei. Men alle er forskjellig;) Og eg er blitt gift utan å vere ei fryd for augene Ikkje at eg meinar ekteskapet er ei forutsetning for sex, altså. Men at ein bør få born i eit langsiktig, forpliktande forhold, det meinar eg...
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #35 Skrevet 29. desember 2012 Bare et lite tips Elsker livet: Jeg bryr meg ikke så mye om de debattene jeg ser du deltar i og har derfor ingen mening om de temaene som er viktige for deg. Men jeg har vært her på dib i mange år og sett at folk som utleverer seg mye, og har litt annerledes meninger ofte kan bli utsatt for stalkers. Gjerne noen som går så langt at de klarer å finne ut hvem du er i det virkelige liv, det har dessverre vært flere stygge episoder. Så jeg ville ikke utlevert meg så mye hvis jeg var deg. Anonym poster: 4dc1c0c3b7c68a2dea88e01c2e1b62ce Jeg er klar over det. Jeg vil ikke utlevere meg selv med å si hvor i landet vi bor eller hva vi heter. Men noen kan nok kjenne oss igjen. Skulle noen gå over grensa for hva som er lovlig vil de bli anmeldt. Det syns jeg alle bør gjøre om de blir mobbet, forfulgt e.l. selv om det er på nett.
Heeii123 Skrevet 29. desember 2012 #36 Skrevet 29. desember 2012 Hmm, mange meninger, jeg er hvertfall overlykkelig alene,uten mann,og med barn på vei. Men alle er forskjellig;) Og eg er blitt gift utan å vere ei fryd for augene Ikkje at eg meinar ekteskapet er ei forutsetning for sex, altså. Men at ein bør få born i eit langsiktig, forpliktande forhold, det meinar eg... Hehe. Ja det er jo alltid det beste. Men heller ett godt hjem med kjærlighet,og ingen mann, enn ett kjærlighetløst ekteskap som ikke gir annet enn sorg for barnet. Om man er i den situasjonen
3 nøtter til Askepott Skrevet 29. desember 2012 #37 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Ja, jeg mener man bør være gift og kun ha et seksuelt forhold til den man er gift med. Det gjelder for både kvinner og menn. De som ikke klarer å skaffe seg en ektefelle får avstå fra sex. Om alle i Norge hadde tenkt slik at de ikke skaffet seg barn uten å være gift hadde nok mye sett annerledes ut. Hvordan, det kan ikke jeg vite. Man kan ikke tenke kun på denne problemstillingen isolert sett. For meg er det hvordan jeg tolker Bibelen som hjelper meg å velge hvordan jeg skal leve mitt liv. Alt er flettet inn i hverandre, så om alle prøvde etter beste evne å leve etter Bibelen hadde nok flere også ønsket å forplikte seg. Så du mener at damer som er uattraktive, var uheldige med utseende fra fødselen av, bør gi avkall på noe så fint som sex for resten av livet? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Nei, de kan gifte seg som andre de også. Eller tror du de blir lykkelig av å ha sex? Samtidig som de vet at mannen som vil bruke kvinnen som tømmestasjon ikke finner henne attraktiv eller brukende til annet enn det? Forstår ikke helt hvorfor man kun snakker om kvinner her, blir det samme for menn. En annen ting er at utseende ikke er noen garanti for å få seg en mann, er mye annet enn kvinnens utseende som gjør henne attraktiv. Så du mener jeg ikke er lykkelig med mannen min bare for vi ikke er gift og han bare er en tømnestasjon?
★julestjerne★ Skrevet 29. desember 2012 #38 Skrevet 29. desember 2012 Hmm, mange meninger, jeg er hvertfall overlykkelig alene,uten mann,og med barn på vei. Men alle er forskjellig;) Og eg er blitt gift utan å vere ei fryd for augene Ikkje at eg meinar ekteskapet er ei forutsetning for sex, altså. Men at ein bør få born i eit langsiktig, forpliktande forhold, det meinar eg... Hehe. Ja det er jo alltid det beste. Men heller ett godt hjem med kjærlighet,og ingen mann, enn ett kjærlighetløst ekteskap som ikke gir annet enn sorg for barnet. Om man er i den situasjonen Det er klart, livet blir ikkje alltid det ein planla. Og heller aleine enn i dårleg selskap..
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #39 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Ja, jeg mener man bør være gift og kun ha et seksuelt forhold til den man er gift med. Det gjelder for både kvinner og menn. De som ikke klarer å skaffe seg en ektefelle får avstå fra sex. Om alle i Norge hadde tenkt slik at de ikke skaffet seg barn uten å være gift hadde nok mye sett annerledes ut. Hvordan, det kan ikke jeg vite. Man kan ikke tenke kun på denne problemstillingen isolert sett. For meg er det hvordan jeg tolker Bibelen som hjelper meg å velge hvordan jeg skal leve mitt liv. Alt er flettet inn i hverandre, så om alle prøvde etter beste evne å leve etter Bibelen hadde nok flere også ønsket å forplikte seg. Så du mener at damer som er uattraktive, var uheldige med utseende fra fødselen av, bør gi avkall på noe så fint som sex for resten av livet? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Nei, de kan gifte seg som andre de også. Eller tror du de blir lykkelig av å ha sex? Samtidig som de vet at mannen som vil bruke kvinnen som tømmestasjon ikke finner henne attraktiv eller brukende til annet enn det? Forstår ikke helt hvorfor man kun snakker om kvinner her, blir det samme for menn. En annen ting er at utseende ikke er noen garanti for å få seg en mann, er mye annet enn kvinnens utseende som gjør henne attraktiv. Så du mener jeg ikke er lykkelig med mannen min bare for vi ikke er gift og han bare er en tømnestasjon? Ja, akkurat. Om du vrir og vender på det 100 opphøyd 100 ganger kan det hende det er den konklusjonen vi kommer frem til. Men mest sannsynlig blir det en annen konklusjon på hva jeg faktisk mener.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #40 Skrevet 29. desember 2012 Jeg trodde jeg var i et forhold med en snill og omsorgsfull mann. Når vi fikk førstemann forandret han seg. Han psyket legge sånn ned til slutt at jeg trodde det var meg d var noe galt med.. at jeg ikke fortjente bedre..jeg fikk wt barn til med han to år etter første. Gikk etter tre mnd... Nå har jeg og barna det et harmonisk og fint familieliv oss tre. Fortjener ikke jeg ungene mine? Det er ikke lett alltid. Men vi har masse kjærlighet. . Anonym poster: c2c96e508c0dd27b06bd61b37a978063
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #41 Skrevet 29. desember 2012 Slike ting kan man ikke rå over i livet. Selvsagt fortjener du barna dine like mye som andre.
★julestjerne★ Skrevet 29. desember 2012 #42 Skrevet 29. desember 2012 Jeg trodde jeg var i et forhold med en snill og omsorgsfull mann. Når vi fikk førstemann forandret han seg. Han psyket legge sånn ned til slutt at jeg trodde det var meg d var noe galt med.. at jeg ikke fortjente bedre..jeg fikk wt barn til med han to år etter første. Gikk etter tre mnd... Nå har jeg og barna det et harmonisk og fint familieliv oss tre. Fortjener ikke jeg ungene mine? Det er ikke lett alltid. Men vi har masse kjærlighet. . Anonym poster: c2c96e508c0dd27b06bd61b37a978063 "Elsker livet" har svart på kva ho meinar om destruktive forhold i denne tråden. Ho seier klart og tydeleg at ho meinar det kan vere det riktige å gå.
fiolregn Skrevet 29. desember 2012 #43 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor kommer folk her så sykt i forsvarsposisjon med en gang noen har meninger som ikke er politisk korrekte? Jeg er enig i mye av det Elsker livet mener. 23.32: hva i alle dager mener du med å spørre om du ikke fortjener barna dine? Wtf...? Hun sier bare at de beste forutsetninger for barn vil være foreldre som er gifte, i stabile forhold med trygge juridiske rammer. Og hvis dere bare tenker hakket lengre enn deres egne mindreverdskompleks, så tror jeg de aller fleste er helt enige.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #44 Skrevet 30. desember 2012 Jeg kunne ikke tenkt meg å ha barn uten å være gift, og var ikke samoer før vi var forlovet. For meg ville det føltes helt feil, ville følt meg litt tøytete og som, ja en tømmestasjon. Så jeg er god nok til å ha i hus for komfort, men ikke å love evig troskap til? I think not. Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål? Det ser ikke sånn ut, jeg har kun to venninner som er skilt, men har en hel haug i min omgangskrets som har barn med en eks. (Da både kvinner og menn, kjenner faktisk ingen skilte menn). Så du mener jeg ikke er lykkelig med mannen min bare for vi ikke er gift og han bare er en tømnestasjon? Må lære deg å lese, det ville i så fall være DU som var tømmestasjonen. Men nå var det da snakk om folk som i følge en eller annen var så stygge at de ikke klarte å få giftet seg, men måtte ha one night stands for å få sex - om du har samboer kunne du teoretisk sett like gjerne være gift, i den sammenheng. Anonym poster: 72f3413dfdbe1a870d853ec49f71eceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå