Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Hørt om PM? Anonym poster: 470e0ceed663276a3fc903518bd9e65c
BareMas Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Skjønner ikke hvor du har fått for deg at hun mener hun sitter med fasiten?!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Skjønner ikke hvor du har fått for deg at hun mener hun sitter med fasiten?! Jeg ønsker å høre hennes mening, siden hun har uttrykt det i andre tråder ganske ofte. Jeg er nysgjerrig på hvordan hun tenker. Du mener at alle som spør om noe her inne har fått for seg at alle andre sitter med en fasit? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er mektig lei av disse trådene. Kan du ikke ta det på pm? Anonym poster: 98219581ab531639c47f4c773aba567c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er mektig lei av disse trådene. Kan du ikke ta det på pm? Anonym poster: 98219581ab531639c47f4c773aba567c Fordi en anonym er lei? Det har vært tråd for en stund siden der noen lurte på det i forhold til tukt og lignende, tråden ble på 4 sider og ingen hylte om PM. Hvorfor må jeg sende pm? Vet forresten ikke hvordan man gjør det. Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Elsker livet har vel for det meste bare fortalt hvordab HUN ønsker å leve, og hva hennes syn på det ideelle, rette er. Har aldri sett tegn til at hun mener andre skal leve som hun ønsker.. Anonym poster: 19004e13c5620292e03740a8a88dbc51
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Elsker livet har vel for det meste bare fortalt hvordab HUN ønsker å leve, og hva hennes syn på det ideelle, rette er. Har aldri sett tegn til at hun mener andre skal leve som hun ønsker.. Anonym poster: 19004e13c5620292e03740a8a88dbc51 Jo. I tråd om homofili og barn sa hun at man helst burde være gift når man får barn. Derfor lurer jeg på hennes mening om det som jeg skrev i hovedinnlegget Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Ja, jeg mener man bør være gift og kun ha et seksuelt forhold til den man er gift med. Det gjelder for både kvinner og menn. De som ikke klarer å skaffe seg en ektefelle får avstå fra sex. Om alle i Norge hadde tenkt slik at de ikke skaffet seg barn uten å være gift hadde nok mye sett annerledes ut. Hvordan, det kan ikke jeg vite. Man kan ikke tenke kun på denne problemstillingen isolert sett. For meg er det hvordan jeg tolker Bibelen som hjelper meg å velge hvordan jeg skal leve mitt liv. Alt er flettet inn i hverandre, så om alle prøvde etter beste evne å leve etter Bibelen hadde nok flere også ønsket å forplikte seg.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Jeg mener også at man helst bør være gift før man får barn. Det er mye man mener helst, men det er fortsatt ikke alltid det blir slikt for alle eller for en selv. Det er lov å ha idealer og ideer om hvordan ting helst bør være. De fleste av oss, også Elsker Livet, er såpass realistiske at vi vet at "helst" ikke alltid fungerer selv om man aldri så mye etterstreber det.
soleia Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 Hadde kanskje ikkje vore like vanskeleg å finne menn som hadde lyst å gifte seg dersom ingen hadde sex før ekteskapet ? Er forresten ikkje så lenge sidan det var relativt sjelden med barn fødd utanfor ekteskap, men folketalet har auka jamnt og trutt likevel.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Ja, jeg mener man bør være gift og kun ha et seksuelt forhold til den man er gift med. Det gjelder for både kvinner og menn. De som ikke klarer å skaffe seg en ektefelle får avstå fra sex. Om alle i Norge hadde tenkt slik at de ikke skaffet seg barn uten å være gift hadde nok mye sett annerledes ut. Hvordan, det kan ikke jeg vite. Man kan ikke tenke kun på denne problemstillingen isolert sett. For meg er det hvordan jeg tolker Bibelen som hjelper meg å velge hvordan jeg skal leve mitt liv. Alt er flettet inn i hverandre, så om alle prøvde etter beste evne å leve etter Bibelen hadde nok flere også ønsket å forplikte seg. Så du mener at damer som er uattraktive, var uheldige med utseende fra fødselen av, bør gi avkall på noe så fint som sex for resten av livet? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Hvor får du det fra at bare pene damer får gifte seg??
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Du som mener at man skal være gift for å ha sex, kysse og skaffe barn. Mener du at de som ikke klarer å finne mann som ønsker å gifte seg med dem, må dø som jomfruer og leve hele livet som barnløse? Det er svært mange single i Norge i dag, over 1 million, 70% av menn ønsker ikke en gang å forplikte seg til noen, og svært få ønsker å gifte seg. Hva mener du uattraktive kvinner og kvinner som ikke klarer å finne ektemann, skal gjøre? Og hva hadde skjedd med Norge hvis alle tenkte slik at ingen skaffet barn med mindre de var gift? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Ja, jeg mener man bør være gift og kun ha et seksuelt forhold til den man er gift med. Det gjelder for både kvinner og menn. De som ikke klarer å skaffe seg en ektefelle får avstå fra sex. Om alle i Norge hadde tenkt slik at de ikke skaffet seg barn uten å være gift hadde nok mye sett annerledes ut. Hvordan, det kan ikke jeg vite. Man kan ikke tenke kun på denne problemstillingen isolert sett. For meg er det hvordan jeg tolker Bibelen som hjelper meg å velge hvordan jeg skal leve mitt liv. Alt er flettet inn i hverandre, så om alle prøvde etter beste evne å leve etter Bibelen hadde nok flere også ønsket å forplikte seg. Så du mener at damer som er uattraktive, var uheldige med utseende fra fødselen av, bør gi avkall på noe så fint som sex for resten av livet? Anonym poster: d4a4818bb6e12cf9bbcd82b88ecf228c Nei, de kan gifte seg som andre de også. Eller tror du de blir lykkelig av å ha sex? Samtidig som de vet at mannen som vil bruke kvinnen som tømmestasjon ikke finner henne attraktiv eller brukende til annet enn det? Forstår ikke helt hvorfor man kun snakker om kvinner her, blir det samme for menn. En annen ting er at utseende ikke er noen garanti for å få seg en mann, er mye annet enn kvinnens utseende som gjør henne attraktiv.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 (endret) Og hvis de var så innmari stygge som du vil frem til, at ingen ville ønske å gifte seg med dem, hvorfor skulle da noen ville ha sex med dem? For en merkelig logikk! (til 21.24) Endret 29. desember 2012 av UndrendeUllteppe
Elsker livet Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 Og hvis de var så innmari stygge som du vil frem til, at ingen ville ønske å gifte seg med dem, hvorfor skulle da noen ville ha sex med dem? For en merkelig logikk! (til 21.24) Det var en merkelig logikk, eller så er det noe jeg ikke helt har fått taket på.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Og hvis de var så innmari stygge som du vil frem til, at ingen ville ønske å gifte seg med dem, hvorfor skulle da noen ville ha sex med dem? For en merkelig logikk! (til 21.24) Det var en merkelig logikk, eller så er det noe jeg ikke helt har fått taket på. Ja, det var til hun som mener at damer som ikke var pene nok for ekteskap måtte leve i sølibat, og at det derfor var en dum regel å skulle måtte gifte seg før sex.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2012 #18 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er forsåvidt faktisk enig. Delvis hvertfall. Jeg mener iallefall at barn helst (og da mener jeg i betydningen Romjuls Fryd beskriver- ideelt sett) bør komme til verden innenfor stabile, gode samliv mellom to voksne mennesker som egner seg som omsorgspersoner. Altså ikke nødvendigvis ekteskap, men iallefall der man har forpliktet seg til hverandre og er innstilt på å dele livet sammen. Og at dette bør være noe som er gjennomtenkt. Sex bør, om ikke annet, _helst_ forbeholdes i det minste mennesker man har et minimum av tillit til og respekt for, og ikke skusles bort på "hvemsomhelst". Det er for fint til det. Når det er sagt er ikke livet alltid ideelt, og ting skjer ikke alltid etter planen. Jeg er nå selv heller ingen helgen, hverken på den ene eller den andre måten. Jeg har feks ikke nødvendigvis fulgt disse idealene, og jeg dømmer ikke dem som ikke gjør det heller. Selv har jeg hatt sex med flere andre enn mannen min før jeg møtte ham, hatt sex med enkelte jeg burde latt være å ha sex med osv. Men nettopp disse erfaringene er det som gjør at jeg mener det jeg mener.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2012 #19 Skrevet 29. desember 2012 Dog vil jeg ha sagt at alle barn er like fantastiske og nydelige og like mye verd, uansett hvordan de ble til og hvordan de kom til verden.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 29. desember 2012 #20 Skrevet 29. desember 2012 Hvorfor må man gifte seg FØR mann får barn egentlig? Når det er så lett å skille seg. Burde ikke det å få barn sammen stille sterkere enn et giftemål?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #21 Skrevet 29. desember 2012 Så var det på'n igjen... Gjesp.... Anonym poster: f41c68b542e00319d3befd8b1942f026
Gjest SprøstektLøk Skrevet 29. desember 2012 #22 Skrevet 29. desember 2012 Og hvis de var så innmari stygge som du vil frem til, at ingen ville ønske å gifte seg med dem, hvorfor skulle da noen ville ha sex med dem? For en merkelig logikk! (til 21.24) Det finnes faktisk menn som puler alt så lenge det har et hull altså
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #23 Skrevet 29. desember 2012 Elsker livet: du må være rimelig blåst. Livet er ikke så svart/hvitt. Typisk sånne gudefolk å ha slike blåste meninger Anonym poster: c2c96e508c0dd27b06bd61b37a978063
chrisallic Skrevet 29. desember 2012 #24 Skrevet 29. desember 2012 Jeg må være supersynder som har 3 barn og ugift.Alle 3 har samme far å vi har vært sammen 12 år. Har hørt om mange historier om folk som har vært sammen manfoldige år,gifter seg og går fra hverandre.
Gjest Heartbroken Skrevet 29. desember 2012 #25 Skrevet 29. desember 2012 Det er den mest fantastiske logikk jeg har sett!!! Du er jo godheten selv som har sånn omsorg for sexlivet til de mindre attraktive (!) blant oss. Men hvorfor det skal være så bra for dem å bli brukt kun til sex siden de er for stygge til å bli gift skjønner jeg ikke. At ekteskapet kun er for de vakre visste jeg heller ikke. Kanskje det er forklaringen på at jeg fremdeles er samboer på tjuende året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå