Gå til innhold

Hvilken vogn skal du ha og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brio happy 2011 til lillesøster som kommer i juli (brukt av storebror først).

Tfk twist med søskensete til som storebror bruker den frem til de kan bruke den begge.

Mountain buggy duo tvillingvogn som søskenvogn.

Til sammen er de alt jeg trenger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en city cross, en simo trille og en buggaboo camelon. Skal kjøpe ny bag til cc, også finne en billig søskenvogn. Da har vi no vogner så det holder. :) Fornøyd med alle vognene.

Skrevet (endret)

Emmaljunga edge duo :) fordi det er en stor stødig vogn av god kvalitet, som kan brukes lenge.

Endret av l89
Skrevet

Har valgt ett lite kjent merke då eg ikke vil bruke enn formue på vogn, det endte på baby merc q7 ekslusive som eg bare har funne positivt om den har alt det eg var på utkikk etter og va meget bestemt på å ha mindre kjent merke :P men så også på bumbleride indie denne blir foressten sammenlikna med mountien buggyen med tre hjul, fant bare positivt om den og men di som solgt denne hadde ikke mer igjen av den fargen eg ville ha :P å vil ikke ha i heilt svarte kjedelige vogn :P

Skrevet

Argh, klarer aldri å bestemme meg... Nå står det vel mellom Emmaljunga Nitro City, Bugaboo Cameleon eller den nye Mountain Buggy. Heller vel mer mot MB da jeg synes egentlig denne gir mest for pengene (spesielt om den bestilles fra utlandet). Viktigste krav er at vognen må være relativt lett, smidig og ha svingbare forhjul/være god å trille.

Edit: Da endte vi opp med Bugaboo til slutt :) Bestilte pakke med vogn og bilsete fra UK, og sparte flere tusenlapper sammenlignet med norske priser. Syns dette var den desidert mest funksjonelle av de jeg har prøvd, og ser mye freshere ut enn mange av de tradisjonelle vognene. Gleder meg til den kommer i posten :D

Skrevet

Her i huset er det kun emmaljunga som gjelder. Kjøpte monkey nå i oktober til tvillingene mine, men hadde double city cross fra nyfødt og skal nå bruke den som sovevogn hjemme:)

Hadde mondial duo til førstemann og har den enda til henne, men blir nok å kjøpe duo edge til nestemann og selge den gamle mondialen:) Hadde også en scooter til eldstemann, men siden den er solgt blir jeg nok å kjøpe en scooter s denne gang som ekstra vogn.

Som dere ser liker jeg emmaljunga veldig godt:) Er en vogn jeg har brukt mye og vet nå at den oppfyller mine krav på både kvalitet og varighet når den blir brukt mye:) Gleder meg til å kjøpe og teste ut duo edgen:)

Hei :) Du som har god greie på emmaljunga. Hva er forskjell på Mondial duo og duo edge ?

Skrevet

Her i huset er det kun emmaljunga som gjelder. Kjøpte monkey nå i oktober til tvillingene mine, men hadde double city cross fra nyfødt og skal nå bruke den som sovevogn hjemme:)

Hadde mondial duo til førstemann og har den enda til henne, men blir nok å kjøpe duo edge til nestemann og selge den gamle mondialen:) Hadde også en scooter til eldstemann, men siden den er solgt blir jeg nok å kjøpe en scooter s denne gang som ekstra vogn.

Som dere ser liker jeg emmaljunga veldig godt:) Er en vogn jeg har brukt mye og vet nå at den oppfyller mine krav på både kvalitet og varighet når den blir brukt mye:) Gleder meg til å kjøpe og teste ut duo edgen:)

Hei :) Du som har god greie på emmaljunga. Hva er forskjell på Mondial duo og duo edge ?

Det er kun kosmetiske forskjeller :)

Skrevet

Vurderer koelstra mambo. Føler det er en vogn som har ALT :) Vendbar sittedel, håndtak i kalesjen på bag-delen, lett, 3 hjul, så lett å manøvrere, låsbart fremhjul. Tenker det er en vogn vi kan bruke helt til vi går over til en liten city-trille når ungen er 2,5-3 år (vi har ikke bil).

Noen som har erfaringer med denne vogna?

Skrevet

Vi har valgt TKF Joggster Twist. Jeg skal aldri mer ha vogn uten svingbare hjul ( de er jo GRUSOMME å trille!! ) og TFK har i tillegg til dette stor bag. Den er kjøpt for en stund siden fordi jeg kommer over den på 50% så hadde jeg skulle valgt nå hadde jeg nok kjøpt den nye Bugabooen. Har dog Bugaboo Bee+ som ekstra vogn :) Vurderte også OTH som er verdens beste vogn å trille men den har desverre alt for liten bag.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Nerdybirdy - Etter det jeg har skjønt så er Koelstra et veldig anerkjent merke i Europa; det er vel nederlandsk og kan sammenlignes med Simo- noe "alle" kjenner til.

Vi vurderte binque siden 4 hjul er viktig for oss, men det ble litt mye styr med bestilling. Du kan kjøpe direkte fra Koelstra til en ganske god pris. Det er kun et par butikker på Vestlandet som fører de og har hørt så mye negativt om de at bestilling der var uaktuelt dessverre.

Har forøvrig kjøpt Teutonia Cosmo med hard bag; svingbare hjul, lett, vendbar sittedel og lun- blir nok veldig bra:)

Skrevet

Jeg har brio kombivogn. Enkelt og greit fordi jeg synes den var lime god å trille som simo, men fikk den for under halve prisen på tilbud i sverige.

Brukte den på førstemann og skal bruke den nå igjen. Eneste som irriterer meg grønn er at kallesjen er falmet som den er noe jeg ikke kan beskrive på annen måte enn bæsjebrun... Huff.

Egentlig lyst på ny vogn (emmaljunga creme leather tror jeg den heter) men samboer stiller seg på bakbeina og sier vi har en som er grei fra før. Så da får jeg bare legge et teppe over den stygge kallesjen da :-/

Kjøp tekstil maling på panduro og mal kalesjen din brun igjen ;) Jeg har gjort dette med et par sorte kalesjer, ble fine som nye igjen :)

Tusen takkfor tips :-)

Vognen er faktisk sort, trodde jeg iallefall da, men viser seg nå tydelig at den var mørk, mørk brun!!!

Tekstilmaling skal selvfølgelig prøves!! kan ikke bli verre enn den allerede er :-)

spray med impregnering (sånn til sko og utemøbler o.l.) etter at du har malt. det stopper solbleking....

Skrevet

Jeg har en Teutonia prestige med lufthjul. Kjøpte den pga det vendbare håndtaket. Utrolig god trillekomfort. Har også en Tfk joggster med søskensete - helt genialt. Kan legges sammen med setet på. Bruker ikke søskenvogn så ofte, og da har jeg vogn som varer ut hele vognperioden.

Skrevet

Det er kun kosmetiske forskjeller :)

Det er ikke kun kosmetisk. Mondialen kommer ikke i Polar Performance utgaver som nå er grunnen til at vi går over til den vognen. Polar Performanse er en tekstil som tåler litt mer vind og vær enn de vanlige vognene. Noe som sies da og jeg er spent på å få sett dette med egne øyne. Med første kjøpte vi mondialen fordi vi hadde lyst på en litt penere vogn. Men nå som vi venter nummer 4 er ikke penheten det viktigste lengre:) Uansett er det enda 4 måneder igjen til jeg får ta den i bruk, men den er bestilt i fargen PP light grey. Gleder meg til den kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...