Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Gir fra seg nøkklene sine fordi hun er redd hun vil ta livet sitt etter at det skjedde noe dramatisk i famillie for få dager siden. Nå har samboer fått oppgavene og ha nøkklene til hun er klar.... Men jeg føler at jeg må være her (hos mor) siden jeg er redd for hva hun kan finne på.. Hvordan få sorgen og alt til å skli litt lettere forbi?? Anonym poster: 361ccdb977abc5b87bfec3d900eec765
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Nøklene til hva da? Dersom noen kommer med uttalelser om at de vil ta sitt eget liv, bør du kontakte psykiatrisk legevakt. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Er hun suicidal som kan hun ikke være alene eller ivareta ansvar for eget liv. Dersom denne tragedien også rammer deg ville jeg kontaktet legevakt og deretter psykiatritjenesten. Evt. noe medikamenter kan være avgjørende i denne krisefasen. God klem
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Men skjønner det ikke... Hvorfor får man ikke lov å dø hvis man vil??? Bestemmer man ikke over eget liv??? Anonym poster: 8215a81f889b2b644214b8f2d2c66d1d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Nøklene til bilen. Anonym poster: 361ccdb977abc5b87bfec3d900eec765
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Men skjønner det ikke... Hvorfor får man ikke lov å dø hvis man vil??? Bestemmer man ikke over eget liv??? Anonym poster: 8215a81f889b2b644214b8f2d2c66d1d De fleste som på et tidspunkt er suicidale, vil få tilbake livslysten etter hvert. Da er det jo synd om de dør først. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Nøklene til bilen. Anonym poster: 361ccdb977abc5b87bfec3d900eec765 Som i at hun har konkrete tanker om å ta sitt eget liv ved bruk av bilen? Desto større grunn til å kontakte legevakt. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Det som er trist er at dette mest sannsynlig er snakk om en krisefase hvor livet føles for tungt å bære og lyset synes så langt i front. Vanskelig å se for seg at livet atter vil smile igjen, noe det jo høyst sannsynlig vil gjøre..
Mia_73 Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Dersom noen kommer med uttalelser om at de vil ta sitt eget liv, bør du kontakte psykiatrisk legevakt. Signerer. Dette er ikke noe pårørende kan fikse.
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Kontakt legevakt. Dette er for stort ansvar for deg å bære alene. Tenk om det skulle tiltredt noe og du visste...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er ikke sikker om det er det hun mener, å ta livet sitt med bilen eller at hun ikke er i form (kvalm og skjelver).... Men enda så har vi fått i oppgave å passe på nøklene.. Skjer det noe om jeh tar kontakt med de om hun ikke vil?/ Anonym poster: 361ccdb977abc5b87bfec3d900eec765
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Pisspreik. Rett og slett. Denne type uttalelser om ting du helt åpenbart ikke har greie på, er slikt som kan føre til at flere dør i selvmord. DET ER EN MYTE at folk som sier de vil dø ikke faktisk tar selvmord. Det finnes ikke belegg for at det er slik. Tvert i mot har det svært ofte vært signaler og uttalelser om det å ønske å dø hos de som tar selvmord. Anbefalingene er helt entydige: Trusler/uttalelser om å ta selvmord, ønske å dø osv. skal tas på alvor. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er ikke sikker om det er det hun mener, å ta livet sitt med bilen eller at hun ikke er i form (kvalm og skjelver).... Men enda så har vi fått i oppgave å passe på nøklene.. Skjer det noe om jeh tar kontakt med de om hun ikke vil?/ Anonym poster: 361ccdb977abc5b87bfec3d900eec765 Psykiatrisk legevakt/DPS akutteam e.l. vil vanligvis ta kontakt med personen og forsøke å få foretatt en suicidalvurdering. Om hun vurderes å være i akutt fare for å skade seg selv, kan hun tvangsinnlegges. Svært ofte er det ikke grunnlag for dette om personen selv nekter. Det er likevel viktig at du lar profesjonelle ta dette ansvaret. Du skal ikke ha det. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Pisspreik. Rett og slett. Denne type uttalelser om ting du helt åpenbart ikke har greie på, er slikt som kan føre til at flere dør i selvmord. DET ER EN MYTE at folk som sier de vil dø ikke faktisk tar selvmord. Det finnes ikke belegg for at det er slik. Tvert i mot har det svært ofte vært signaler og uttalelser om det å ønske å dø hos de som tar selvmord. Anbefalingene er helt entydige: Trusler/uttalelser om å ta selvmord, ønske å dø osv. skal tas på alvor. Anonym poster: 6cc93a99db699a6468597d309b347aae Signerer denne! Det er jo klassisk at de som ser så mørkt på ting, ikke går hen å gjør det som et innfall. De tenker på det lenge, planlegger og henlegger, planlegger på nytt. Så et program om dem som hopper fra Golden Gate i San Francisco. Enkelte av dem var "faste" - de sto på kanten der hver dag i uker og måneder før de hoppet. Eller fikk det bedre, og sluttet med å stå der.
LeTwinsA Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Det som er trist er at dette mest sannsynlig er snakk om en krisefase hvor livet føles for tungt å bære og lyset synes så langt i front. Vanskelig å se for seg at livet atter vil smile igjen, noe det jo høyst sannsynlig vil gjøre.. Detter er en MYTE og jeg synes det er direkte kvalmt av deg å poste dette da du helt klart ikke har peiling på hva du snakker om. HI: Kontakt legevakten og forhør deg.
JPG2011 Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Dette er bare tull!!!! HELT FEIL!!!!
Gjest lykkeliggift Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Det som er trist er at dette mest sannsynlig er snakk om en krisefase hvor livet føles for tungt å bære og lyset synes så langt i front. Vanskelig å se for seg at livet atter vil smile igjen, noe det jo høyst sannsynlig vil gjøre.. Dette er pisspreik fra start til slutt !! Jeg lever i dag, fordi jeg midt i selvmordsforsøket ropte på min vennine. Jeg hadde tenkt lenge på å ta livet mitt, fordi jeg har hatt et utrolig tungt liv. Til slutt, kuttet jeg meg med et barberblad i underarmen. Jeg ble ikke redd eller skremt av å se blodet stå en meter opp i lufta som en fontene. Men jeg jeg ble sint på meg selv og de som gjorde at jeg befant meg der jeg var. Så jeg ropte på venninen min. Hun ringte ambulanse og jeg ble lagt inn. Jeg fikk all hjelp jeg trengte. Og er i dag veldig lykkelig. Jeg hadde sagt flere ganger til folk rundt meg at jeg ikke ønsket å leve. Men de tenkte vel som dette, at sier man det, mener man det ikke.
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2012 #18 Skrevet 29. desember 2012 Uansett: sier man det, har man det vondt! Det burde da være nok til å ringe i varselklokkene?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #19 Skrevet 29. desember 2012 En psykolog sa til meg engang: at hvis man virkelig vil ta sitt eget liv så gjør man d! Dette refererte hun til de som prøver og ta sitt eget liv, men feiler av en eller annen grunn.. Jeg synes faktisk d er noe i d jeg da. Anonym poster: 594d3cbd8bc520473b39be037d20a2de
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #20 Skrevet 29. desember 2012 En psykolog sa til meg engang: at hvis man virkelig vil ta sitt eget liv så gjør man d! Dette refererte hun til de som prøver og ta sitt eget liv, men feiler av en eller annen grunn.. Jeg synes faktisk d er noe i d jeg da. Anonym poster: 594d3cbd8bc520473b39be037d20a2de Min beste venninne feilet 2 ggr, før hun greide det på 3. forsøk hun. Og hun sa flere ggr at nå orket hun ikke mer, og kom til å gjøre det. Fikk henne lagt inn mange ganger. Det der er bare tull. Og uansett om de sier slikt er det ett rop om hjelp. og da trenger de at noen skaffer dem det.... Anonym poster: d984b3c952677ef0bbb0a445be9b6045
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2012 #21 Skrevet 29. desember 2012 Som Pashla sier, uavhengig av alt annet; ingen som har det bra med seg selv sier at de ikke vil leve! Sier man at man vil dø, tenker på selvmord osv, så har man alvorlige problemer man må få hjelp med! Og uansett, det er livsfarlig å komme med slike bagatelliserende og avfeiende uttalelser som noen gjør over her. HI; ring DPS, lege eller annet helsepersonell som kan hjelpe, dette er for komplisert for dere i familien å hanskes med. Lykke til..
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. desember 2012 #22 Skrevet 29. desember 2012 Alle er forskjellige og reagerer ulikt. Jeg har et par stykker i nær omgangskrets som har slitt psykisk, men som har det bra nå. Begge har sagt til meg etterpå at alle varslene osv de kom med var et rop om hjelp, men det var på det tidspunktet hvor de sluttet å sende ut varsler man virkelig burde passe på. Da har de sluttet fred med seg selv og de planlegger hvordan livet skal ende. De er ikke lenger redde... Men som sagt, alle er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #23 Skrevet 29. desember 2012 Vet man at en person tenker /har planer om selvmord, så er man PLIKTIG å ringe helsevesenet. Det fikk jeg opplyst da jeg ringte på vegne av et familiemedlem som per txt mld skrev at h*n ville ta livet sitt. Anonym poster: 006acae38e5a2159a1ccc12b017c03a3
Honningmelon Skrevet 29. desember 2012 #24 Skrevet 29. desember 2012 Kjæresten til broren til mannen min sa mange ganger at hun ville dø. Prøvde å ta livet av seg på forskjellige måter x antall ganger, men feilet. Det endte alikevel opp med at hun klarte det til slutt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #25 Skrevet 29. desember 2012 Dersom du virkelig vil dø så underetter du som oftes ikke andre om det. Da tar du livet ditt. Da er du ikke redd for at du skal gjøre det eller underetter andre om det. Det som er trist er at dette mest sannsynlig er snakk om en krisefase hvor livet føles for tungt å bære og lyset synes så langt i front. Vanskelig å se for seg at livet atter vil smile igjen, noe det jo høyst sannsynlig vil gjøre.. Det er en myte at de som er suicidale ikke kommer med varsler om planene sine. Anonym poster: 1d5e5f113f6980f980ccc60cb8fb4030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå