Gå til innhold

Kjenner du noen som har hatt kreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var denne personen og hva slags type kreft var det? Ble personen frisk?

Det sies at alle kjenner noen so har hatt kreft..

En jeg kjenner fikk føflekkreft når han var 15år. 23 år senere kolapset han mens han var ute å kjørte. De fant ut at det var føflekkreften som hadde spredd seg så mange år senere, til lunge, lever, skjellett, hode (med blødning av en av svultsene i hodet), mage- kreft over alt. Dessverre døde han 2mnd etter diagnosen ble stilt..

Har også flere historier, men denne som rørte meg mest av de jeg kjenner.. Livet kan være så sårbart...

Anonym poster: 0c5534028570fa2a8c14645863c37705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren til en venninne av meg fikk laukemi da hun var 4 år. Hun er frisk nå :)

Har tre venninner som har hatt brystkreft. To av dem er fortsatt friske, hun ene fikk akkurat tilbakefall.

Morfar døde av prostatakreft, men han var en gammel mann. Han hadde også levd med kreften i over 10 år.

Mora til en venninne av meg døde i fjor av kreft. Tarmkreft eller magekreft (husker ikke helt) og det fikk veldig fort. Hun døde etter bare 6 mnd.

Kjenner mange fler som har hatt kreft... Triste saker, og noen glade historier.

Anonym poster: b54d10317bfd3661d9f59572951a47d8

Skrevet

bestemoren min, fikk kreft ( Slimkreft heter den ) ho levde med den i 7 år før ho døde ho var 69 år.

Onkel min ble 59 år, han hadde lungekreft.

Fetteren min ble 7 år, han døde av svulst på hjernen og det samme gjorde nevøen til en venninne han ble 5 år.

Så dessverre har jeg kjent en del som gikk bort,men også noen som har blitt friske :

Tanten min hadde magekreft 3 ganger,overlevde er idag 73.

Skrevet

Nei, heldigvis ingen! ...Men desverre så tror jeg nok det blir fler og fler, så må nok møte det i familien eller omgangskrets en gang jeg også.

Anonym poster: cd9b1b625d2689c0e65340bf22976868

Skrevet

Min familie er dessverre hardt belastet med kreft. Noen har tapt, noen vunnet kampen.

Min mor, bestemor og tante har alle hatt livmorhalskreft og vant kampen.

Min bestefar har prostatakreft, han holder fortsatt på med behandling.

Men har flere slektninger som har tapt kampen mot diverse kreft typer.

Min mor var bare 21 år når hun fikk kreft, min tante 37 og bestemor vet jeg ikke.

Anonym poster: 87011a48e6809c2a7f148e30ee62dbfc

Skrevet (endret)

Ja. Nabo - leukemi. Han gikk lenge på cellegift. Men er nå mange år etter friskmeldt og har det bra.

Bestefar - der husker jeg ikke hvor det startet - bare at det hadde spredd seg og gått for langt! Han døde få dager senere.

Tante av mammaen min: Husker ikke hvilken kreft det var her heller - men etter lengre tids behndling, gikk det ille. Plutselig kom hun i koma og døde noen timer etterpå. Onkelen til mannen min (ektemannen av tanten) har også kreft. Han går ned på cellegit og håper det går bra for han.

Kjente ikke svigermoren min, men hun døde av hjernesvulst. Samme gjorde mannen hennes også. (Men det var ikke samboerens bio far..)

Eksens bestemor døde av kreft, bare 60år gammel.

Hans bestefar i 70åra har også kreft (prostata). Hans nye dame har også kreft i underlivet). De har levd med det i endel år nå.

Endret av Vålerenga12, Daniel & Jonas
Skrevet

Jeg mistet nylig min far (fosterfar, men i mine øyne min ene og enste far) pga kreft...

Utrolig hardt og trist, det vil det nok være i lang tid...

Utover dette har jeg mistet en nær venn for noen år siden, og jobbet mye med pasienter som både har vunnet kampen og gitt tapt...

Skrevet

Ei venninne som igjen var min b.vennines bestevenninne hadde svulst på hjernen. Ble oppdaget etter plutselig langvarig influensa symptomer. Et år senere tapte hun kampen 26 år gammel.. Utrolig trist og stort sjokk for alle hvordan det kunne ramme ei så livsglad og flott jente.. :-(

Min stefar døde 57 år gammel av hjernesvulst. Han var virkelig som en far for meg.

Min kjære svigermor døde av magekreft. Seks uker etter diagnosen var hun død.. Utrolig smertefullt å miste ei så god og kjær svigermor,farmor.

Mi kjæreste beste bestemor døde av blærekreft. Riktignok var hun gammel og kunne kanskje blitt frisk av sykdommen(eller forlenget livet betydelig) men hun takket nei til behandling.. Savnet etter bestefar var like høyt ti år etter så i en alder av 82 orket hun ikke mer.

Huff syns jeg har mistet så mange til denne faens sykdommen..

Anonym poster: a3c3c2770357a450b7184deeb2a41d59

Skrevet

En del,orker ikke prate om det....

Anonym poster: db7da5ad21e354989661e7b28736de60

Skrevet (endret)

Ja...mamma. Endetarmskreft. Operert og var fin i mange år før det dukket opp en ny svulst. Har hatt behandling og svulsten er borte, men er ikke friskmeldt enda da siste svulst ble oppdaget for 2 år siden. Er vel 5 år før man sier de er frisk?!

Glemte å si hvor gammel ho er.

Er nå 55 år.

Endret av Hilde_85
Skrevet

Kjenner/har kjent altfor mange...

grandonkel, bestemor, bestefar, oldemor, tante, kusine, tante, fetter, mor, far, venninne, kollega x 4 (minst).... barndomsvenninnes mor, farmor og tante, venninnes mor... helt sikkert flere også, men disse jeg kommer på i farta av de "nærmeste". Har også flere grandtanter som har hatt kreft.

Det har vært lungekreft, leverkreft, prostatakreft, brystkreft, lymfekreft, føflekkkreft, tarmkreft. De har vært i alderen 35-95. De eldste har gått bort, og dessverre også min ene tante. De andre lever enten med kreften eller er blitt friske. I tillegg er det mange bekjente av meg som har hatt kreft. Og gjennom jobben møter jeg stadig folk som har eller har hatt kreft, der også til dels veldig uvanlige krefttyper.

Mange svært tunge skjebner.....

Tror jeg på et vis er blitt litt immun, er ikke lenger så redd for kreft som jeg var for en del år siden. Det er på et vis blitt så vanlig og det er så mange som blir friske i dag i forhold til for en del år siden. Man kan bare gjøre sitt beste for å unngå det selv ift kjente risikofaktorer, og så får man håpe det beste. Jeg vil ikke bruke livet mitt til å være redd for kreft.

Anonym poster: 58c7a39fe0749777b63e478a5321a2f4

Skrevet

Kjenner en, vet om fler som har blitt erklært friske. Han ene hadde kreft i lysken, hun andre hadde leukemi.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jah, meg selv. Eggstokk- kreft. Har gått på cellegift, blir vel erklært frisk om 3 år. ( tar 10 år med denne krefttypen). Og bestemor hadde kreft, og et par naboer osv. Kjenner mange som har hatt det.

Verst er det uansett med barn :(

Skrevet

Kjente en veldig godt. Han ble 62. 1 mnd etter diagnosen døde han.

Vet om en til som fikk det, men kjenner ikke til historien.

Skrevet

Ja, flere. Siste året: Nabo på 75 år som fjernet en lunge pga svulst. Ser ut til å ha gått bra, ingen spredning. Før det, en kollega på 63. Fjernet livmor pga kreft og ser ut til å ha gått bra, ingen spredning. Far til venninne døde av hjernesvults etter ca 4 års sykdom (friskmeldt, så tilbakefall). En onkel på 75 år som har/har hatt flere tilfeller av hudkreft, men holdes under kontroll med operasjoner så vidt jeg har forstått. Ellers en i nær familie for noen år tilbake som jeg ikke orker å fortelle om, hjernesvults, gikk ikke så bra.

Anonym poster: 9b83902f15b1dc5f5dd9953260d00482

Skrevet

Jepp, mange. Tante overlevde brystkreft ca 35 år.

Farfar: mage/tarmkreft.. Døde 85 år. Onkl Mage/tarmkreft ca 75 år. Overlevde.

Mamma: kreft i magesekk og lever. Død ca 60 år.

Pluss mange bekjente, naboer, kolleger etc. Var i to kreftbegravelser i 2012.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kjenner alt for mange :( Både de som har dødd og overlevd. Akurat nå har jeg ei tante som kjemper mot kreften og en venn av familien..

Men det verste er nok uansett sønnen til ei venninne av meg, han fikk blodkreft når han var 11 år, var ut og inn på sykehuset i nesten 2 år, han overlevde heldigvis, men det var utrolig tøffe stunder for han og familien hans.

Skrevet

Naboen døde av kreft for noen år siden, eks-stefaren min døde av kreft, grandonkelen min døde av kreft.

Stemora mi har hatt kreft noen ganger. Ho har overlevd .......

Anonym poster: 98ccd981492ee63135b280a15e7798d5

Skrevet

Tre bestefedre, hvor to døde av lungekreft og en har overlevd føflekk-kreft. En gammeltante døde av tarmkreft. Gudmor overlevde brystkreft. En eks sin stemor fikk kreft. Nabokona døde nylig av kreft. Det gjorde hunnen deres også, og så er nabomannens mor veldig kreftsyk også, stakkars mann. En gammelonkel jeg egentlig aldri kjente døde av strupekreft. En bekjent overlevde tungekreft. En nær venninnes bestemor fikk "halvt år igjen-beskjeden" hvert halvår i tyve år, før kreften vant. Og jeg vet om flere bekjente som har hatt kreft, men klart seg. Da jeg skulle begynne på barneskolen var det ei jente som hadde kreft der. Det var første gang jeg hørte om kreft, så hun glemmer jeg aldri. Hun ble helt frisk. :)

Skrevet

Ja, dessverre.

Min datter fikk kreft rett før sin toårsdag, og døde da hun var fire. Gjennom hennes behandling ble vi kjent med mange andre barn som hadde/harhar kreft. Noen av disse barna er heldigvis kreftfri i dag. Andre er fremdeles under behandling. Og noen av disse flotte ungene har vi vært i begravelsene til, dessverre.

Jeg hater kreft!

Anonym poster: 2d357e34dcf808452c78f5e16ac9f06b

Skrevet

Min mamma fikk brystkreft når hun var 60. Operasjon, cellegift og stråleterapi, men ble helt frisk igjen. Er 7 år siden og alt ser greit ut.

Skrevet

Jeg har hatt brystkreft. Fikk det påvist da jeg var 35 år -er nå 2 1/2 år siden. Er pt kreftfri, men er enda for tidlig å si om jeg blir frisk. Var en aggresiv type så varer nok noen år enda før jeg kan senke skuldrene med tanke på tilbakefall.

Pappa fikk lungekreft da han var 56 år. Dødde 2 år etterpå av kreften.

Har gjennom min egen sykdom lært mange med brystkreft å kjenne. Er jo overvekt av eldre damer, men forbausende mange yngre damer også ( da tenker jeg fra 40 år og ned). De fleste overlever, men har desverre også lært å kjenne flotte damer som ikke overlevde. Beklageligvis er det ofte de yngre som har en dårligere overlevelsessjanse.

Anonym poster: d9444fce3bdd60b91bce09fe376c1948

Skrevet

En venninde av meg hadde kreft i livmor eller livmorhalsen. Ble oppdaget når hun mistet et barn i sv.skapsuke 32 for ca 10 år siden.

Jeg har ikke hatt kreft, men jeg har hatt en hjernesvulst og en cyste som kunne hatt dødelig utfall for meg innen få uker om jeg ikke hadde kommet meg til legen når jeg gjorde..

Ellers har morfar prostatakreft. farmor har nylig blitt operert for en kul i magen. venter fremdeles på svar der.

Vet også om 2 som har hatt brystkreft og en liten gutt jeg kjenner har blitt frisk av leukemi..

Skrevet

Kjenner flere. Min mor er friskmeldt, og vært det i mange år nå.

Min beste venns mor tapte kampen.

Hadde flere naboer da jeg var liten, og de fleste vant kampen. Tror det bare var moren til min veninne som ikke vant.

Min tante har kreft, og det ser ikke ut som hun blir kvitt det. Får det underkonroll og det det går noen kontroller der de ikke finner noe før det kommer igjen. Dette har holdt på i over ti år nå.

Anonym poster: 9c67a78834741893c43d85774e9524b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...