Gå til innhold

Ca 1000 kr på mat i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi to voksne og to barn (5 og 3) vi bruker ca 2500 i matbutikken i uken. Rema og obs. Er prisbevisste, men opptatt av sunn og variert mat..

Anonym poster: efeca9bbc1586ce816df0db1cb86e90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja her ser det ut som de fleste klarer å ligge rundt det, men når man ser på luksusfelelr har de veldig høye matbudsjetter. :-)

Jeg tror nok ikke de som spiser for 8000 soiser noe sunnere enn de for 4000.

Husker hun "fattige" mammaen på hellstrøm som bare hadde råd til pizza å sånt for 1000 kr i mnd. Det var jo ikke penger hun hadde for lite av, men hun hadde nok ikke lært å lage sunn, billig mat.

Kjenner jeg har litt munndiare i dag, så innleggene blir litt lengre enn planlagt :-)

Jeg er en av de som har svart at vi bruker ca 8000 kr i mnd på mat, og vi er i tillegg bare 2 stykker.

Og i dette er det kun mat, snacks / brus kjøper vi ikke.

Jeg vet at vi spiser sunnere enn de fleste, og jeg kjenner ingen som spiser så mye grønnsaker som oss ;)

Samtidig så vet jeg at jeg ikke trenger å spise salma laks minst en gang i uken, vi kan spise kylling istedenfor andebryst, jeg trenger ikke å ha 4-5 forskjellige typer ost osv, og vi kan selvfølgelig bruke hovedsakelig frossene råvarer istedenfor å kjøpe ferske.

Matglede er så ekstremt viktig for meg, og mannen, og vi kan godt bruke 2 timer på en middag bare fordi vi koser oss med å lage mat.

Og ja, vi er nok det man kan kalle matnerder, og vi prioriterer å bruke en god del penger på det som er viktig for oss :)

Jeg kjenner heller ingen som spiser så mye grønnsaker som oss, men det er stor forskjell på å spise sundt, eller å spise fin mat.

Vi kan jo velge en dyrere ost, eller kylling, men sunnheten er det neppe stor forskjell på.

Men skjønner hva du mener altså. Det koster mer hvis man kjøper dyrere produkter. men de er ikke sunnere av den grunn.

Poenget mitt var at usunn mat som oftest er dyrere enn sunn, men mange tror ikke det. som f.eks. posesuppe vs hjemmelaget, eller gryter.

Skrevet

Her trenger vi ikke bruke så mye i uka på matvarer så lenge mannen jobber mye. Jeg og ungen spiser mye av det vi har i fryser og kjøleskap. Mannen i huset er så ufattelig sær og kresen og gidder ikke å spise av noe av det vi har. Hvis han er mye hjemme i perioder, da brukes det i alle fall 300kr på butikken hver dag.

Anonym poster: 3b21c7e2ae2b6da92b7c920605e893ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...