Gå til innhold

Ca 1000 kr på mat i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er de passelig?

Anonym poster: 34d5e389e33c7010c046821834c542f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er det vi bruker ca i uka, vi er 2 mennesker og 2 dyr

Skrevet

Kommer helt an på hvor mange det er som bor i huset

Anonym poster: 4c64a0fba40d27d9d5ded7fecf434724

Skrevet

vi er 2 voksne, 1 beby, 1 katt, også 3 barn som er her annakvar uke ca...

hi

Anonym poster: d638e2b80d1044c47dd1bca0f6786c54

Skrevet

Vi bruker ca 1500, er tre..

Skrevet

Vi er 2 og 3 noen ganger. Bruker ca 4000 i mnd. Så ca 1000 kr i uken.

Anonym poster: 8a38d579c5b4b238d2b802d196cfc62e

Skrevet

Vi bruker 10 000 kr i mnd på husholdningsartikler, altså mat + diverse ting som shampo, tannkrem, vaskemidler etc.

Er to voksne, to barn og en baby.

Skrevet

Det klarer man seg greit på.

Vi er 2 voksne, og vi bruker ca 2000,- i uken på mat, men jeg vet også at dette kunne vi ha kuttet ned på ganske greit hvis vi hadde hatt et behov for det.

Skrevet

Har husholdningsbudsjett på 5000 i mnd, hvis vi ikke kjøper mat ute går dette.

Skrevet

Mye kommer ann på hvor dere handler da?

Om dere vil handle first price, Landlord m.m?

1000 kroner kan holde, men er ikke det vi har på budsjettet her dessverre :(.

Men klarte meg fint på 1000 kroner uken da jeg var aleine med barna ( 3 stykken) mine for endel år siden.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi bruker 800-1200 alt etter hva vi skulle få lst på som helge kos ol.. Er to voksene og to barn (snart 1 og 2 år)

Skrevet

Vi bruker ca 12-1300 uka og da har vi gjerne vært i sverige og handlet kjøttmiddager (iallefall slik som kjøttdeig og steker, bruker steker til mye mer enn stek...). Vi er 3 barn og 2 voksne.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 1 barn, og bruker ca 1500 kr i uka, og da er jeg rimelig bevisst på hva jeg kjøper. Skal man ha nogenlunde sunn mat, så koster det litt....

Anonym poster: 3c48b4c4c67c2d131a2ed0b1acd8be04

Skrevet

Vi er 2 voksne og 1 barn, og bruker ca 1500 kr i uka, og da er jeg rimelig bevisst på hva jeg kjøper. Skal man ha nogenlunde sunn mat, så koster det litt....

Vi spiser noenlunde sunn mat og det trenger ikke koste. Nå spiser ikke vi linser isteden for poteter og slik sunn mat, men jeg lager mye fra bunn. Man sparer mye på å lage sauser selv, kjøpe billigmerker isteden for de dyre, kjøpe større kvanta og dele og fryse. Handler hovedhandlingen på Rema, og kun Rema.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Trenger ikke koste så me, alt etter hvordan man utøver det :)

Skrevet

Du må nesten komme med litt mer info :-) Det er ikke passelig for oss, to voksne og to små barn. Vi bruker mellom 1500-2000 i uka. Lite billigmerker, mye rent kjøtt og fisk, juice, yoghurt, frukt og grønt. Ikke røyk og lite godteri.

Skrevet

Bare til mat burde det gå fint om dere er økonomiske ikke spiser ute og ikke arrangerer selskaper, men om det også skal inkludere vaskemidler, lesestoff, brus, snop, husuldningsartikler, bleier og andre ting det er vanlig å kjøpe i matbutikken, tror jeg det blir veldig trangt på sikt.

Anonym poster: 1580d0d2d16d8e7cd9d60727728cba19

Skrevet

vi er 2 voksne (ofte 3) og to barn 3 og 6 år pg bruker ca 750-1250 på mat i uken(og alt annet fra matbutikken). kjøper kjøtt og ost i sverige og kjøper ellers nesten alt vi har lyst på.

Vi lager all middag fra bunnen av (ikke noe vits å kjøpe gryteposer til 40 kr når du får en kg løk og ris for 20 kr, som varer til 7-8 middager.)

Kjøper mye grønnsaker og frukt, og passer på å ikke kjøpe det dyreste hvis det er et billigere alternativ.

Med sverige handlen tipper jeg vi lander på ca 1000 kr i uka i gjennomsnitt. så har vi ett spise ute budsjett på 400 kr i mnd i tilegg. altså 1100 i uken :-)

Skrevet

vi spiser forresten også mye fisk. og rent kjøtt.

Og jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan andre folk klarer å bruke 8000 i mnd på mat.

Vi kjøper jo det andre har vi å, sånn som is og blader å sånt. ikke så ofte, men vi gjør det hvis vi har lyst.

En ting som kanskje hjelper mye er at jeg setter opp matplan for minst en uke fremover. og handler da kun en gang i uken.

:-)

nå fikk jeg skrevet mye :-)

Skrevet

hi her... ser de er ca de alle ligger på :) vi kjøper ikke ukeblader så sparer en del penger på de :) eg lager maten fra bunnen av.

Anonym poster: d638e2b80d1044c47dd1bca0f6786c54

Skrevet

ja her ser det ut som de fleste klarer å ligge rundt det, men når man ser på luksusfelelr har de veldig høye matbudsjetter. :-)

Jeg tror nok ikke de som spiser for 8000 soiser noe sunnere enn de for 4000.

Husker hun "fattige" mammaen på hellstrøm som bare hadde råd til pizza å sånt for 1000 kr i mnd. Det var jo ikke penger hun hadde for lite av, men hun hadde nok ikke lært å lage sunn, billig mat.

Kjenner jeg har litt munndiare i dag, så innleggene blir litt lengre enn planlagt :-)

Skrevet

Vi er to voksne og 2 barn og bruker ca. 2000 pr uke. Kjøper ikke blader, og jeg lager nesten all mat fra bunnen av... Syntes det hørtes lite ut, spesielt den uken dere er mer personer i husholdningen...

Anonym poster: 28694c8aa83ef09877a344b3851a9b94

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Vi bruker ihvertfall 2000,- i uken (4 stk).

Skrevet

Vi bruker mwllom 4 og 5000 i mnd på alt på butikken. Vi kjøper ikke røyk eller ukeblader, og spiser sunn, god mat, laget fra bunnen av. Vi har en del elgkjøtt i frysen, ellers kjøper vi stort og ikke minst bruker av det vi har i frysen. Bruker også mesteparten av matrestene, sånn at vi får "gratis" middag og pålegg av det. Vi er 5 i familien, barna er 1,3 og 5 år. Mannen er storspiser og jeg er småspist..

Om dere vil klare det, kommer an på hvor mye dere spiser rett og slett.

Skrevet

ja her ser det ut som de fleste klarer å ligge rundt det, men når man ser på luksusfelelr har de veldig høye matbudsjetter. :-)

Jeg tror nok ikke de som spiser for 8000 soiser noe sunnere enn de for 4000.

Husker hun "fattige" mammaen på hellstrøm som bare hadde råd til pizza å sånt for 1000 kr i mnd. Det var jo ikke penger hun hadde for lite av, men hun hadde nok ikke lært å lage sunn, billig mat.

Kjenner jeg har litt munndiare i dag, så innleggene blir litt lengre enn planlagt :-)

Jeg er en av de som har svart at vi bruker ca 8000 kr i mnd på mat, og vi er i tillegg bare 2 stykker.

Og i dette er det kun mat, snacks / brus kjøper vi ikke.

Jeg vet at vi spiser sunnere enn de fleste, og jeg kjenner ingen som spiser så mye grønnsaker som oss ;)

Samtidig så vet jeg at jeg ikke trenger å spise salma laks minst en gang i uken, vi kan spise kylling istedenfor andebryst, jeg trenger ikke å ha 4-5 forskjellige typer ost osv, og vi kan selvfølgelig bruke hovedsakelig frossene råvarer istedenfor å kjøpe ferske.

Matglede er så ekstremt viktig for meg, og mannen, og vi kan godt bruke 2 timer på en middag bare fordi vi koser oss med å lage mat.

Og ja, vi er nok det man kan kalle matnerder, og vi prioriterer å bruke en god del penger på det som er viktig for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...