Gå til innhold

ambulanse eller bare ringe fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spydd i 3,5 time. Spydd litt friskt blod, ingenting holder seg i magen. Bare spyr opp alt jeg drikker. Har 38,5 i feber. Drakk litt i går, men alldeles ikke mye nok til at jeg skal bli i så dårlig form!... Jeg er så usikker, dosi jeg takler ikke tanken på å sitte i ett venterom i flere timer.

Anonym poster: beb7538fce3ffd166721effc547a1b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten og la dem få ta avgjørelsen!!

Anonym poster: 2f4d0455523630758cc2778f258a0cb4

Skrevet

Ring legevakta og hør. Ingen på forum kan gi deg konkrete råd.

Men at du spyr blod trenger ikke være annet en at du har sprengt noen blodkar når du brekker deg/spyr såpass hyppig.

Anonym poster: f66a4689a9658f79fbacf5aa86154cba

Skrevet

Jeg ville ikke ringt legevakta, jeg hadde tatt taxi ned, eventuelt fått noen til å kjøre deg.

Er åpenlyst at du trenger legetilsyn.

Skrevet

Siden du er oppegående nok til å skrive på et forum og vente på svar, så holder det definitivt å ringe fastlegen din;)

Jises

Skrevet

Høres ut som du har den vanlige omgangssyken og det går over. Du kan evt vente til ikveld og se om du er verre eller bedre. Når jeg har omganssyke pleier jeg å spy fra midnatt til ettermiddag. Helt jævlig men det går alltid over.

Anonym poster: 7caef22930eec0dedd1cbf4496025c37

Skrevet

Siden du er oppegående nok til å skrive på et forum og vente på svar, så holder det definitivt å ringe fastlegen din;)

Jises

Jeg ligger i senga med tlf. Hold fred på deg.

Og til dere andre som klarte å gi ett normalt og ordentlig svar; takk!

Skrevet

enig med sommerfrisk, siden du spør her,er det aboslutt ikke så farlig med deg

Skrevet

Jeg lå slik som du for noen år siden. Hadde vært på julebord og på natta begynte marerittet. Hadde heller ikke drukket slik at denne spyinga var pga fylla. Farang av værste sort, skjønte det når 7 av 8 i følget fikk det samme i løpet av neste dag. Jeg ble redd etterhvert da det kom ganske mye blod, men det var nok blodkar som gikk føyken gitt som noen over her foreslo.( Hadde lege med i følget)

Skrevet

Men herregud du må jo selv forstå at dersom man trenger en ambulanse så ringer man den, man spør ikke , og iallefall ikke på et forum!? Kall meg gal, men de gangene jeg har hatt behov for ambulanse så har jeg ikke klart i forhøre meg på en nettside med hundre ukjente!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Når du velger å spørre her inne, så kan det umulig være SÅ ille med deg egentlig, de fleste ville vel ringt legevakta eller fastlegen om de har oppe, og spurt de om råd, ikke et nettforum, om de følte det stanget mellom lege sjekk og ambulanse.

Skrevet

Ring legevakten og hør hva de mener. God bedring :)

Skrevet

DU burde jo ihvertfall holde kjeft!

Skrevet

Ring legevakten og hør hva de mener. God bedring :)

Tusen takk :-)

Skrevet

Ambulanse? Det er da litt drøyt!

Legevakt ja, om du føler deg såå dårlig. Men ambulanse er for de som trenger akutt behandling i hjemmet, underveis eller ikke er til beins/må bæres. Taxi er det vanlige om en ikke havner under her, men ikke har bil/hjelp tilgjengelig.

Som de andre sier, blodet kan komme av sprengte blodkar etter at du har kastet opp. Det går jo tross alt omgangsjuke. Og det er høysesong for matforgiftning.

Anonym poster: 2116f6bc004c0d0ac7efc1ce454bd09a

Skrevet

tåler du ikke og høre fakta?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du bør vel heller akseptere at noen av oss reagerer på at du er inne på et nettforum, om du føler deg så syk at du vurderer ambulansen.

Skrevet

eh...??? Ambulanse eller legen? Hvis du er i tvil, så trenger du ikke ambulanse!

Anonym poster: 340370267999382e081aad83a2050b0b

Skrevet

Du bør vel heller akseptere at noen av oss reagerer på at du er inne på et nettforum, om du føler deg så syk at du vurderer ambulansen.

Hold fred i stede for å fortelle meg hvor teit det er å sitte på ett forum.

Og legen har sendt en ambulanse nå.

Skrevet

Selv om jeg til dels er enig i at man sjelden er så dårlig at man trenger ambulanse hvis man skriver på et forum, så er det ingen grunn til å være nedlatende ift hi.

Vi har jo sett et par eksempler her inne den siste tiden hvor folk som har skrevet på forumet faktisk ganske raskt har trengt tilsyn og også blitt hentet av ambulanse.

Jeg bor alene og har ikke alltid andre å spørre eller be om hjelp. Da kan det faktisk være greit å spørre på et forum for å høre andres syn.

HI, trolig så er det sprukne blodkar pga at du har spydd så mye. Men jeg synes likevel at du skal ta en telefon til legevakten for å høre hva de mener. De har kompetansen til å vurdere de symptomene du har i et helhetssyn, og da kan du overlate til dem hva som evt trenger å gjøres videre.

God bedring! :)

Anonym poster: 2f4d0455523630758cc2778f258a0cb4

Skrevet

tåler du ikke og høre fakta?

Gjør ikke DU? Du skal være yderst forsiktig med å gi medisinske råd. Å spy blod er ingen spøk.

Til HI, kom i kontakt med lege, ingen her er kvalifisert til å gi råd!

Anonym poster: f30120aebf98b3755a8a8f066e38100d

Skrevet

Er det ikke bare å bruke telefonen til å ringe legen og spørre istede for å bruke den til å spørre på et forum???

Skrevet

Har spydd blod selv jeg, og da sa legen at det var pga jeg var så sår i halsen etter jeg hadde spydd i flere uker pga jeg var gravid,så kan jo hende det er kun det for denne damen også

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hold fred i stede for å fortelle meg hvor teit det er å sitte på ett forum.

Og legen har sendt en ambulanse nå.

Ja men kjære... Du får bare godta at du på et nettFORUM, spør om slike råd, når du vurderer ambulanse, vil få spm med hva i huleste du gjør her inne, i stedenfor å ringe til lege/legevakt og forhøre deg.

Er godt du får kommet deg inn for en sjekk, neste gang er det bedre å ringe legevakta med det samme, om de mener det er en sak for ambulansen, så ber de deg ringe dit, i noen tilfeller kan de koble over til ambulansesentralen.

Skrevet

Hvorfor tåler du ikke å høre kritikk? Enig i at så lenge du kan skrive på Dib, er det strengt tatt ikke nødvendig med ambulanse i hvert fall. Ta heller en tlf til legevakta, de kan nok hjelpe deg. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...