Gå til innhold

Dra til svigermor eller bli hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud! Dra nå på besøk til svigermor, verken du eller barna dør av det.

Vi røyker selv under vifta på kjøkkenet, og i bilen. Men vi drar da på besøk til venner som røyker inne selvom barna er med. Det å røyke inne er mer normalt enn dere her inne på dib tror! ;) dib er gudskjelov ikke den virkelige verden. ;)

Jeg kjenner nesten ingen som røyker lengre. Statistikken sier også at det er blitt betydelig mindre faste røykere de siste årene, så jeg tror det er bare i dine kretser at det er normalt med røyking. Å anbefale en gravid kvinne å reise til en som røyker som en skorstein inne, kjøkkenvifte eller ei, er rett og slett frekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder meg unna de som røyker inne, drar ikke på besøk dit. Jeg orker ikke oppholde meg i 3 minutter engang i ett rom det røykes i, da blir jeg kvalm og uvel. Jeg ville holdt meg hjemme! Drar du dit, sier du at det er greit.

Synes det er veldig rart hvis mannen din tar med seg barn dit. Uansvarlig.

Anonym poster: 81c6cdda9d9e02317cf7da47236b3ba0

Den gangen da vi kom dit for noen uker siden så sa hun: Går det greit om jeg røyker inne? Ble så paff at jeg bare fikk svart: Jaa, litt røyk tåler en da..

Jeg har vært røyker selv, men slutta samme dag som jeg fant ut jeg var gravid. Synes det er dårlig og ikke ta såppas hensyn med gravide og barn rundt i stua..

Anonym poster: 2b75320b8cdcdeb65c0d551fb1a12f46

Det er faktisk din egen feil når du har sagt at det er greit at hun røyker inne (du skriver selv at du svarte henne med "ja, litt røyk tåler en da), svigermor er neppe tankeleser og tror nok at du synes det er helt greit etter den kommentaren.

Anonym poster: 3a02811c051c140b965cfc2029046fab

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg tror du må få litt ryggrad. Hvorfor lyve nå, du må jo ta opp tema igjen når babyen en født og han vil ta det med til svigermor. Ta heller krangelen nå.

Vi har kranglet så mye i det siste, om alt mulig. Også muligens fordi jeg er full av hormoner og tar meg lettere nær av ting enn ellers. Og de siste gangene har han truet med å flytte, så jeg tør rett å slett ikke å krangle så mye mer..

Nå vet jeg ikke hvilke problemer dere har ellers, høres jo ut som røyking er bare et av dem. Å true med flytting er for min del veldig alvorlig, rett for forholdet går i stykker. Du er klar over at belastningen med nyfødt blir ganske tung? Mindre hormoner blir det vel heller ikke, jeg husker nervene mine var til tider veldig tynnslitt og humøret ikke på topp.

Men heller aleine med spebarn enn sammen med en som tapper deg for krefter og gjør deg utrygg og som forlanger å skjermes fra livets mindre lyse sider... tro meg, jeg har prøvd begge deler, og å bare ha seg selv og en baby er easy-peasy sammenlignet med å ha seg selv, en baby, noen stebarn og en mann som ikke støtter en.

Skrevet

Herregud! Dra nå på besøk til svigermor, verken du eller barna dør av det.

Vi røyker selv under vifta på kjøkkenet, og i bilen. Men vi drar da på besøk til venner som røyker inne selvom barna er med. Det å røyke inne er mer normalt enn dere her inne på dib tror! ;) dib er gudskjelov ikke den virkelige verden. ;)

Anonym poster: f5980f9a8d943ee8ff0648ec2d144db3

Wow...Virkelig? Jeg gidder ikke engang la meg provosere av det, av den enkle grunn at white trash-folk ikke evner å se lenger enn egen nese, og gladelig driter i ungenes helse. Nuff said.

Skrevet

Jeg holder meg unna de som røyker inne, drar ikke på besøk dit. Jeg orker ikke oppholde meg i 3 minutter engang i ett rom det røykes i, da blir jeg kvalm og uvel. Jeg ville holdt meg hjemme! Drar du dit, sier du at det er greit.

Den gangen da vi kom dit for noen uker siden så sa hun: Går det greit om jeg røyker inne? Ble så paff at jeg bare fikk svart: Jaa, litt røyk tåler en da..

Jeg har vært røyker selv, men slutta samme dag som jeg fant ut jeg var gravid. Synes det er dårlig og ikke ta såppas hensyn med gravide og barn rundt i stua..

Det er faktisk din egen feil når du har sagt at det er greit at hun røyker inne (du skriver selv at du svarte henne med "ja, litt røyk tåler en da), svigermor er neppe tankeleser og tror nok at du synes det er helt greit etter den kommentaren.

Men hva faen da? Når jeg i utgangspunktet forventet at hun ikke skulle røyke så kommer hun plums på med om hun kunne røyke. skal jeg da liksom si at nei, det får du ikke lov til..? Hadde jeg fått tid til og tenke meg om hadde jeg svart på en måte som hun kansje kunne forstå, og som ikke virket så kvass. Å når jeg svarte at ja, litt røyk skader vell ikke, å hun sitter å røyker i ett i de timene vi var der så hørte hun ikke på meg i det hele tatt uansett, såfremt hun ikke har et helt annet syn enn litt?

Skrevet

Sa til han at jeg ønsket å være hjemme i morgen for å få litt fred å slappet litt av når de var der å spiste. Og at jeg ikke var så begeistret for at hun satt konstant å røykte hele tiden. Her er svaret. (han er ikke sint enda, vell å merke)

Han: Men hun røyker jo ikke så mye når barna er der.

Jeg: Nei, kansje hun røyker i ovnen og tror alt går ut der.

Han: Njaa, alt går jo ikke ut der da men.

Jeg: Jeg har uansett like god luktesans å synes det stinker for jævlig uansett.

Han: Njaa, det er sant da men, hun røyker jo ikke så mye når barna er med..

Ikke mye forståelse å få der i gården...

Jeg svarte bare til slutt at fikk se hvordan natta ble om jeg kom til å velge å være hjemme å slappe av eller bli med.

Skrevet

Men hva faen da? Når jeg i utgangspunktet forventet at hun ikke skulle røyke så kommer hun plums på med om hun kunne røyke. skal jeg da liksom si at nei, det får du ikke lov til..? Hadde jeg fått tid til og tenke meg om hadde jeg svart på en måte som hun kansje kunne forstå, og som ikke virket så kvass. Å når jeg svarte at ja, litt røyk skader vell ikke, å hun sitter å røyker i ett i de timene vi var der så hørte hun ikke på meg i det hele tatt uansett, såfremt hun ikke har et helt annet syn enn litt?

Jeg kjenner ikke din svigermor, men omtrent alle røykere jeg kjenner spør om det går greit at de røyker i nærheten av meg (både før og etter jeg fikk barn). Jeg har aldri opplevd at noen har blitt sure når jeg svarer at jeg ikke ønsker at folk røyker med meg i nærheten.

Skrevet

Jeg kjenner ikke din svigermor, men omtrent alle røykere jeg kjenner spør om det går greit at de røyker i nærheten av meg (både før og etter jeg fikk barn). Jeg har aldri opplevd at noen har blitt sure når jeg svarer at jeg ikke ønsker at folk røyker med meg i nærheten.

Jeg kommer til å bli tatt som svigermors værste drøm om jeg skulle nektet henne å røyke i eget hus. Da er det bedre å la være å dra å at hun heller kommer hit, å vet at hun MÅ ut å røyke siden vi ikke røyker inne.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Du virker litt konfliktsjy, HI. Tøff på papiret, men ikke så tøff når det kommer til det harde.

Om jeg spør noen om det gjøre noe om jeg gjør et eller annet, forventer jeg faktisk at den jeg spør svarer ærlig, og gjør de ikke det, har de et problem, ikke jeg.

Du forventet at svigermor ikke skulle røyke. Javel, men hadde du snakket med henne om det på forhånd? Eller tenkte du at hun burde være tankeleser?

Ikke tør du svare din svigermor ærlig, ikke tør du snakke rett ut til din mann? Kjære HI, du må jammen meg kvinne deg opp her og stå opp for deg selv og selv ta ansvar for din situasjon, selv når det føles ubehagelig.

Skrevet

Typisk lojalitetskonflikt for mannen din: sambo vs moren sin. Kjenner igjen mye av det du forteller, annet enn at det her ikke hvar vært snakk om røyking men andre ting som besøk, besøkets lengde og om hvorvidt det er greit å ha dem boende hos seg over flere dager midt i verste eskamenstid. Snakket med mannen om dette men stakaren ble sittende mellom barken og veden mht mine og hans mors forventninger. (dessverre var det ikke mine ønsker/behov som ble satt fremst)

Hadde jeg vært deg hadde jeg stått på mitt og gitt tydelig beskjed om at du blir kvalm av røyklukt og derfor ikke akter å bli med. Ferdig med den saken. Kan ikke si noe på dette om han vil deg vel.

Anonym poster: 1ac9f543694c57dff28bad05f98f77f0

Skrevet

Grow some balls!

Anonym poster: e83e0a92b0dac6b83e751f080fc90d57

Skrevet

Du virker litt konfliktsjy, HI. Tøff på papiret, men ikke så tøff når det kommer til det harde.

Om jeg spør noen om det gjøre noe om jeg gjør et eller annet, forventer jeg faktisk at den jeg spør svarer ærlig, og gjør de ikke det, har de et problem, ikke jeg.

Du forventet at svigermor ikke skulle røyke. Javel, men hadde du snakket med henne om det på forhånd? Eller tenkte du at hun burde være tankeleser?

Ikke tør du svare din svigermor ærlig, ikke tør du snakke rett ut til din mann? Kjære HI, du må jammen meg kvinne deg opp her og stå opp for deg selv og selv ta ansvar for din situasjon, selv når det føles ubehagelig.

Jeg kjenner ikke svigermor så godt, ser henne vel 6-7 ganger i året, til tross for at hun bare bor 10 min unna.. Så er ikke bare, bare å komme inn i hennes hus å forlange at hun ikke skal røyke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...