Gå til innhold

Dra til svigermor eller bli hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns sækullsbarn er her i romjula, i morgen er vi bedt til svigermor på middag..

Problemet er at jeg er gravid. 33 uker. Hun røyker som en skorstein. Ikke f.... om hun går ut å røyker når det er så kaldt, bla, bla, bla. Hun ble bare hos sin datter 1 dag i jula siden der måtte hun ut å røyke.

Var med samboer dit en gang for noen uker siden, jeg REGNET faktisk med at hun skulle la vær å røyke eller gå ut den tiden vi var der, men NEIDA røykte konstant, med 5 minutters opphold innimellom. Stinker surt askebeger da vi kom hjem.

SÅ jeg lurer på om jeg bare skal fake at jeg er i dårlig form å bli hjemme, eller dra å være konstant passiv røyker i 3-4 timer?

Hva tenker dere og hva ville dere ha gjort?

(Barn og gravide er tydelig ingen hindring for å røyke inne)

Anonym poster: 2b75320b8cdcdeb65c0d551fb1a12f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder meg unna de som røyker inne, drar ikke på besøk dit. Jeg orker ikke oppholde meg i 3 minutter engang i ett rom det røykes i, da blir jeg kvalm og uvel. Jeg ville holdt meg hjemme! Drar du dit, sier du at det er greit.

Synes det er veldig rart hvis mannen din tar med seg barn dit. Uansvarlig.

Anonym poster: 81c6cdda9d9e02317cf7da47236b3ba0

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Hadde ikke faket noe som helst, hadde forklart at jeg ikke besøker mennesker med null respekt for andre, enkelt og greit :)

Hadde kanskje formulert meg på en "Hyggeligere" måte.

Skrevet

Ville holdt både meg selv og hans barn hjemme. Barn har ingenting å gjøre hos folk som er så ego at de ikke engang kan røyke ute når barn er på besøk.

Anonym poster: ca1658966c8c88e9f4cbfc6383d06172

Skrevet

Jeg holder meg unna de som røyker inne, drar ikke på besøk dit. Jeg orker ikke oppholde meg i 3 minutter engang i ett rom det røykes i, da blir jeg kvalm og uvel. Jeg ville holdt meg hjemme! Drar du dit, sier du at det er greit.

Synes det er veldig rart hvis mannen din tar med seg barn dit. Uansvarlig.

Den gangen da vi kom dit for noen uker siden så sa hun: Går det greit om jeg røyker inne? Ble så paff at jeg bare fikk svart: Jaa, litt røyk tåler en da..

Jeg har vært røyker selv, men slutta samme dag som jeg fant ut jeg var gravid. Synes det er dårlig og ikke ta såppas hensyn med gravide og barn rundt i stua..

Skrevet

Jeg hadde ikke reist om hun røykte inne. Men jeg ville ikke diktet opp en unnskyldning.. Jeg ville sagt at du blir kvalm av lukta. Samt at du er gravid og vil ikke. Om hun ikke tar hensyn fortjener hun å høre det spør du meg. Hun må kunne greie å gå ut en dag..

Skrevet

Min mann viser 0 forståelse og kommer til å klikke i vinkel hvis jeg sier at jeg ikke vill dra pga røyken. så da er alternativet og dra, eller fake at en er dårlig..

Jeg kan ikke bestemme over hans barn og holde de hjemme..

Gjest Antarctica
Skrevet

Bli hjemme. Og si det er fordi du er gravid og ikke klarer røyk.

Skrevet

Hva sier barnas mor til at barna hennes er passiv røykere. Skjønner ikke at mannen din tar med barna dit når det røykes inne. Om dere går fra hverandre, ville du likt at barnet ditt ble tatt med dit?

Kanskje du burde ta opp dette med mannen på en ordentlig måte. Han er uansvarlig og tror neppe barnas mor vil akseptere det.

Så ville faktisk ikke besøkt henne nå eller etter baby kom. Og når det gjelder barna ville jeg ha gitt klar beskjed om at de ikke bør dra dit (og ja, uansett om det ikke var mine barn).

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å besøke noen som røkte inne hvis jeg var gravid eller hadde med barn. Synes også at svigermor bør få høre sannheten om hvorfor du ikke kommer. Hva har du tenkt å gjøre når babyen er født? La den ligge i sigarettdampen? Bedre å forberede svigermor på hva som er fremtidige krav for å få barnebarnbesøk.

Anonym poster: 8827b2beafd5b2213a2ca9204e6632df

Skrevet

Min mann viser 0 forståelse og kommer til å klikke i vinkel hvis jeg sier at jeg ikke vill dra pga røyken. så da er alternativet og dra, eller fake at en er dårlig..

Høres ut som en fornuftig mann......

Stakkars barn :(

Skrevet

Huff, for en mann. Han fortjener en bitch slap. Om DU liksom ikke kan få bestemme over hans barn så kan vel barnas mor det. Så fortell henne det!

Skrevet

Hva sier barnas mor til at barna hennes er passiv røykere. Skjønner ikke at mannen din tar med barna dit når det røykes inne. Om dere går fra hverandre, ville du likt at barnet ditt ble tatt med dit?

Kanskje du burde ta opp dette med mannen på en ordentlig måte. Han er uansvarlig og tror neppe barnas mor vil akseptere det.

Så ville faktisk ikke besøkt henne nå eller etter baby kom. Og når det gjelder barna ville jeg ha gitt klar beskjed om at de ikke bør dra dit (og ja, uansett om det ikke var mine barn).

Barnas mor røyker selv i ovnen hjemme. Så hun bryr seg ikke. Nei, jeg blir aldri å ta baby med dit. Hun får komme hit hvis hun vill se henne.

Det er et ømt tema, og samboer kommer kun til å skjelle meg ut å bli sint hvis jeg sier jeg ikke drar pga røyken.

Men jeg kan jo si at jeg føler meg ikke helt tipp topp og at jeg kommer bare til å bli mer dårlig siden hun røyker inne. Så får jeg jugd litt, i tilleg til å poengtere at jeg ikke liker at hun røyker inne.

Men ser også på det som litt fritid fra mannen og barna hans, om jeg blir hjemme. Og kan slappe av litt alene i fred å ro :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, for en mann. Han fortjener en bitch slap. Om DU liksom ikke kan få bestemme over hans barn så kan vel barnas mor det. Så fortell henne det!

Du foreslår med dette at hun ikke skal dra til svigermor, men heller dra til mannen... ;-) (pling!)

Skrevet

Er mannen din helt uopplyst om risiko ved røyking? Velger han virkelig husfred med sin mor fremfor helsen til sine barn? En sånn mann kunne ikke jeg fått barn med.

Anonym poster: 8827b2beafd5b2213a2ca9204e6632df

Skrevet

Samboer kommer til å skjelle deg ut om du sier du ikke blir med pga røyken? Nei, vet du hva.. Høres ut som en sjarmerende mann. Det er vel heller du som burde skjelle ut han for holdningene hans. Du an liksågodt ta opp kampen nå, om du ikke skal late som du er syk hver gang din mann vil på besøk til sin mor etter babyen er kommet.

Tør du ikke prate ærlig med mannen din?

Skrevet

Samboer kommer til å skjelle deg ut om du sier du ikke blir med pga røyken? Nei, vet du hva.. Høres ut som en sjarmerende mann. Det er vel heller du som burde skjelle ut han for holdningene hans. Du an liksågodt ta opp kampen nå, om du ikke skal late som du er syk hver gang din mann vil på besøk til sin mor etter babyen er kommet.

Tør du ikke prate ærlig med mannen din?

Vi duskuterte senest i natt om noe annet der han tok det ille opp at jeg sa i fra om noe jeg syntes burde blitt endret på/plaget meg. Sur å forbanna svarte han: Jeg er så lei av at du klager og klager, syter å bæser.. Og jeg svarte han at: Så du vill at vi skal aldri si i fra om ting som vi ikke liker å plager oss? Hvor lenge tror du dette forholdet vill vare da??

Ja, mannen er virkelig sjarmerende.. Jeg har prøvd å prate med han, men han blir bare sur, kjefter og kaller meg for det ene og det andre. Biter i meg mye, og lyver om en del, bare for å bevare husfreden..

Skrevet

Barnas mor røyker selv i ovnen hjemme. Så hun bryr seg ikke. Nei, jeg blir aldri å ta baby med dit. Hun får komme hit hvis hun vill se henne.

Det er et ømt tema, og samboer kommer kun til å skjelle meg ut å bli sint hvis jeg sier jeg ikke drar pga røyken.

Men jeg kan jo si at jeg føler meg ikke helt tipp topp og at jeg kommer bare til å bli mer dårlig siden hun røyker inne. Så får jeg jugd litt, i tilleg til å poengtere at jeg ikke liker at hun røyker inne.

Men ser også på det som litt fritid fra mannen og barna hans, om jeg blir hjemme. Og kan slappe av litt alene i fred å ro smile.png

Greit nok at du ønsker å være hjemme for å slappe av. Men jeg tror enda at det er MYE bedre å være ærlig med han og ta den krangelen. Da får kan rast fra seg og tenkt over det.

Skal du lyve når babyen kommer også? Eller kan du fortelle den ordentlige grunnen da uten at han blir sur? For om du har tenkt og fortsette å lyve så tror jeg en bedre løsning er å fortelle han sannheten og ta han med til helsestasjonen for en liten prat. Det hjelper ofte å få en tredjepart inn i diskusjonen.

Skrevet

Men ser også på det som litt fritid fra mannen og barna hans, om jeg blir hjemme. Og kan slappe av litt alene i fred å ro smile.png

Greit nok at du ønsker å være hjemme for å slappe av. Men jeg tror enda at det er MYE bedre å være ærlig med han og ta den krangelen. Da får kan rast fra seg og tenkt over det.

Skal du lyve når babyen kommer også? Eller kan du fortelle den ordentlige grunnen da uten at han blir sur? For om du har tenkt og fortsette å lyve så tror jeg en bedre løsning er å fortelle han sannheten og ta han med til helsestasjonen for en liten prat. Det hjelper ofte å få en tredjepart inn i diskusjonen.

Når baby er født så kommer jeg nok til å si: ***** skal ikke til din mor siden hun røyker inne. Har hun lyst til å se ***** så må hun komme hit.. Tar gjerne krangelen da, for da har vi babyen her. Men har klarer liksom ikke å se alvoret nå, siden den enda er i magen virker det som..

Skrevet

Jeg tror du må få litt ryggrad. Hvorfor lyve nå, du må jo ta opp tema igjen når babyen en født og han vil ta det med til svigermor. Ta heller krangelen nå.

Skrevet

Jeg tror du må få litt ryggrad. Hvorfor lyve nå, du må jo ta opp tema igjen når babyen en født og han vil ta det med til svigermor. Ta heller krangelen nå.

Vi har kranglet så mye i det siste, om alt mulig. Også muligens fordi jeg er full av hormoner og tar meg lettere nær av ting enn ellers. Og de siste gangene har han truet med å flytte, så jeg tør rett å slett ikke å krangle så mye mer..

Skrevet

Herregud! Dra nå på besøk til svigermor, verken du eller barna dør av det.

Vi røyker selv under vifta på kjøkkenet, og i bilen. Men vi drar da på besøk til venner som røyker inne selvom barna er med. Det å røyke inne er mer normalt enn dere her inne på dib tror! ;) dib er gudskjelov ikke den virkelige verden. ;)

Anonym poster: f5980f9a8d943ee8ff0648ec2d144db3

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff. Jeg syns alt i alt det høres ut som om du har verre problemer enn en røykende svigermor. Ingen forståelse å få fra ham som skulle være din allierte, han truer med å reise når dere krangler, du biter i deg ting for å bevare husfreden, han kaller enhver diskusjon for syting, og det føles som "fritid" når han og ungene hans er ute av huset?

Har du lurt på om du muligens er i helt feil forhold...?

Hva er grunnen til at han ble skilt fra forrige kone - var han like egoistisk og ufølsom da?

Skrevet

Vi har kranglet så mye i det siste, om alt mulig. Også muligens fordi jeg er full av hormoner og tar meg lettere nær av ting enn ellers. Og de siste gangene har han truet med å flytte, så jeg tør rett å slett ikke å krangle så mye mer..

Nå vet jeg ikke hvilke problemer dere har ellers, høres jo ut som røyking er bare et av dem. Å true med flytting er for min del veldig alvorlig, rett for forholdet går i stykker. Du er klar over at belastningen med nyfødt blir ganske tung? Mindre hormoner blir det vel heller ikke, jeg husker nervene mine var til tider veldig tynnslitt og humøret ikke på topp.

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme, og glatt sagt hvorfor. Så fikk mannen kjefte og true med å gå så mye han ville.

Med så lite støtte er han vel ikke til stor nytte uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...