Gå til innhold

Inspirert: Lager du mye lyd når du føder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte stemmen kun en gang, på en av de siste pressriene da jeg stønnet litt høyt fordi jeg skulle ta ekstra hardt i. Ellers måtte jeg konsentrere meg om å puste meg gjennom riene, hadde hverken tid eller energi til å rope og skrike :P

Anonym poster: 6ef20f207a920abcdb1a380efa1955a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dritlei innlegg fra folk med lette fødsler som på død og liv må fremheve hvor "flink" de er, blir kvalm av det. Det er ikke noe stilleleken eller konkurranse om å lage minst lyd!! Voks opp...

Anonym poster: 5c03f444b132fa165e1319a194be224e

Skrevet

Nei, jeg var ganske stille (mer stille enn vanlig faktisk... hehe). Ingen skriking eller hyling her i gården! Skjønner ikke helt hvorfor folk skriker sånn på tv - tviler på at det er så mange som virkelig gjør det på fødestuen.

Anonym poster: 2f71f49871eda678ee5e978f43ab3746

Skrevet

Dritlei innlegg fra folk med lette fødsler som på død og liv må fremheve hvor "flink" de er, blir kvalm av det. Det er ikke noe stilleleken eller konkurranse om å lage minst lyd!! Voks opp...

Jeg tar det som et ja ;)

Anonym poster: 6ef20f207a920abcdb1a380efa1955a5

Skrevet

Med nr 1 laget jeg ikke så mye som ett lite stønn og trodde "at det var sånn jeg fødte". Med nr 2 kom det noen urkvinneskrik da pressriene kom kastende over meg. Så fødsler er forskjellig.

Anonym poster: 0dd8c2a6241f9b86e6d2697239181104

Skrevet

Nei, jeg var ganske stille (mer stille enn vanlig faktisk... hehe). Ingen skriking eller hyling her i gården! Skjønner ikke helt hvorfor folk skriker sånn på tv - tviler på at det er så mange som virkelig gjør det på fødestuen.

Nei, ingen har vondt når de føder vettu :D Det er behagelig, nesten som en orgasme. Enda ei som må bevise hvor flink hun er og hvor patetiske de som har ekstreme smerter, er. VOksent!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Nei skrek en gang. Men da brukte jeg 3 tier på å komme ovenpå igjen å få energi. Så nei det orket jeg rett og slett ikke. Tok mye lenger tid og masse energi da jeg skrek.

Så jeg pustet rolig slik jeg lærte på yoga. Jeg forstår alle er ulike jeg var heldig. Og min personlige erfaring er at skrik gjorde det værre for meg.

Skrevet

Ja hylte og skrek og bannet under begge fødselene.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med guttungen hadde jeg bare et enkelt utbrudd av typen "den pokkers ungen får pelle seg ut NÅ!".. Ellers var det bare litt "knurring".. Mens med jenta, så brølte jeg vel så hele sykehuset hørte det, både når jeg kom inn, lå på innskrivningsrommet og når jeg prøvde å rekke fødestua før jeg fødte..

Dette med hvor mange som skriker når man ser de på tv, kan være enkelt: Mange opplever adrenalin rushj når de skriker seg gjennom smertene, jeg gjorde det med jenta, men ikke med gutten, med gutten mistet jeg bare fokusen helt, så da holdt jeg heller munn for å holde fokusen på å ikke slutte å puste..

Skrevet

Jeg skrek masse under fødselen både av smerter, fortvilelse og forbannelse. Hadde umenneskelige smerter i timevis og en udugelig jordmor.

Anonym poster: b95d5178e380ba9cc92ad5e6c3eb12cc

Skrevet

Nei, ikke mye. Men så blir jeg også stille når jeg har vondt. Vi reagerer ulikt, og for noen hjelper det antagelig å "få det ut" ved å brøle litt når de har vondt.

Under pressriene reagerte jeg selv på at jeg "rauta" som ei ku. Med litt lystgass innabords måtte jeg bare flire av det selv.

Skrevet

Nei, ingen har vondt når de føder vettu :D Det er behagelig, nesten som en orgasme. Enda ei som må bevise hvor flink hun er og hvor patetiske de som har ekstreme smerter, er. VOksent!

Nå skrev jeg vel ikke at det ikke var vondt? Ser ikke helt hvordan du kan tolke det ut fra hva jeg skrev. Det var mer at jeg synes det var så vondt at jeg ikke fikk frem en lyd. Orket ikke bruke energi på å skrike - og tenkte aldri på at det kunne bli bedre av den grunn. Men jeg fødte selvsagt en naturlig fødsel med stearinlys på badekarskanten, dempet belysning og uten smertelindring :D

Skrevet

Jeg skrek masse under fødselen både av smerter, fortvilelse og forbannelse. Hadde umenneskelige smerter i timevis og en udugelig jordmor.

Anonym poster: b95d5178e380ba9cc92ad5e6c3eb12cc

Dette kunne jeg ha skrevet selv.

Skrevet

Jeg brølte så mye at jeg fikk beskjed om å heller puste.

Kanskje fordi jeg sloss for livet, ble holdt nede av 6 stk mens de prøvde å få henne ut med tang.

Endte i katastrofesnitt.

Anonym poster: 115e5ec251e4d2fccfde08ef5daa6b49

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Jeg lå i mange timer med full åpning, og de timene var et eneste stort og konstant smertebrøl... Signerer anonym over her, hadde umenneskelige smerter og udugelig jordmor (og vakthavende lege...). Endte forøvrig med hastesnitt.

Skrevet

Nå skrev jeg vel ikke at det ikke var vondt? Ser ikke helt hvordan du kan tolke det ut fra hva jeg skrev. Det var mer at jeg synes det var så vondt at jeg ikke fikk frem en lyd. Orket ikke bruke energi på å skrike - og tenkte aldri på at det kunne bli bedre av den grunn. Men jeg fødte selvsagt en naturlig fødsel med stearinlys på badekarskanten, dempet belysning og uten smertelindring :D

Du skjønner ikke hvorfor folk skriker og tviler på at de gjør det, bare på TV. Da kan du ikke vite hva ekstreme smerter med påfølgende null kontroll over kroppen, er. Ellers hadde du ikke vært så arrogant.

Skrevet

Lagde lite lyd, kjefta litt, men ellers så var det ikke så mye lyd. Det var ikke fordi jeg var flink, men fordi alt gikk så fort at det var ikke tid til så mye roping og skriking ;)

Skrevet

Med førstemann, kunne jeg ikke fatte hvorfor jordmor ba meg skrike, tenkte som så at å presse og samtidig skrike måtte jo redusere trykket nedentil og når man presser ut bæsjen brøler man da ikke...(jada...jeg var 17år den gang, men det gjorde jo ikke så vondt så hvorfor skulle jeg brøle?) så det kom ikke lyd ut av meg før siste press, da brølte jeg FAEN!!! Med mine døtre derimot var det helt annerledes fødslene gikk kjemperaskt, men fy f for noen smerter og jeg kan love jeg brølte bra godt ja :P

Anonym poster: 3725b86b3f2d732ea6f0d610f882286e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg hylte og skreik. Fant ut at det fungerte for meg å få det ut først. Rimelig frustrerende å få beskjed om å holde kjeft da.

Gjest Antarctica
Skrevet

Stille var jeg ikke, nei, derimot sang jeg utvalgte arier fra Rigoletto og Carmen, til applaus fra medpasienter og personale. Hvem er flinkest nå, du???!!!

Skrevet

Nei, men det er ikke fordi jeg var "flink" eller ikke hadde vondt.

Det er bare min måte å takle smerte på- å gå helt inn i meg selv, bli stille, bare puste. Sånn er jeg når jeg får vondt på andre måter også, fordi jeg føler at det er det eneste som hjelper meg.

Feks taklet jeg ikke å bli snakket til, bli tatt på, lyder, lys osv, og ble irritert når jm snakket til meg. Mannen fikk beskjed om å holde kjeft og ikke å ta på meg. ;) Jeg ville helst ligge musestille i mørke med lukkede øyne, alt annet gjorde at jeg fikk mer vondt.

Men som sagt, slike ting har ingenting med "flinkhet" å gjøre, alle er forskjellige. For meg var altså det eneste som lindret smerten litt å holde kjeft og puste.

Men da jeg begynte å presse kom det selvsagt noen heftige stønn fordi det jo var en vanvittig anstrengelse for kroppen.

Slike ting tror jeg ikke man har kontroll på, man reagerer på den måten man "greier".

Skrevet

Nei jeg blir helt stille når jeg har vondt, samme hva slags smerte. Klarer ikke å konsentrere meg om annet enn å takle smerten, og går alldeles inn i meg selv, og ingen får røre meg.

Anonym poster: 802f4cbf56ba2f3e495aa604929ee07f

Skrevet

Tror ikke jeg skrek så mye,men det var mye ynking,kjefting o.l. :)

Jeg hadde rett og slett ikke ork til å skrike.Endte i snitt da..

Skrevet

Jeg var helt stille alle tre gangene. Det er overhodet ikke meg å hyle og skrike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...