Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. desember 2012 #26 Skrevet 25. desember 2012 For å sette frem det hele: Svigermor ringte halv 4 og sa ifra at middagen ble litt forsinket, så hun skulle ringe nården var klar, så slapp ungene å komme å vente, noe vi takket for, for det er myyyye støy osv der på juleformiddag/efta, krangle mellom far og yngste sønn, far som kjefter på mor osv.. Så vi satte oss ned å så en jule film imens, klokka 17 ringte jeg å spurte hvordan det lå ann, "joda, nå er vi snart i mål, jeg ringer" Tiden gikk, jeg sa til samboeren at om det ventet for lenge nå, så fikk vi komme der på middag, kanskje åpne opp gavene til ungene fra hans familie og reise hjem igjen, heller åpne resten av gavene hjemme i dag.. Klokka 18:15 ringer broren hans, og sier ifra at da er det straks middag, vi reiser oppover med en slagplan, og sier ifra når vi kommer dit, hvordan det blir. Svigermor tar til tårene, og mener at jeg ødelegger jula om jeg skal bryte opp hele kvelden dems.. Svigerfar tar med samboeren ut på stua, og kort tid etter kommer samboeren ut igjen på gangen og sier at vi får spise opp og starte med gaver, så rekker vi alt likevel, og kommer oss hjem senest 21.. Etter middag og desert, så setter svigermor og hennes mor seg på bakbena på denne planen også, for de vil ha tradisjonen sin, og det betyr at de får vaske opp før gavene blir delt ut, Vi alle prøver å få de til å forstå det, men til slutt gir de andre etter, og jeg har ikke noe å si på det.. I stedenfor prøver jeg å få yngste barnet vårt til å sove en dupp i armene mine, siden hun allerede da sitter å gjesper.. Men da skal vist onkel hjelpe meg med det, ungen er så glad i han, så jeg godtar det uten å tenke over det engang, men han girer henne opp i stedenfor.. Samboeren reagerer, og prøver å forklare det hele, og det er like før vi pakker sammen og reiser, uten å åpne en eneste gave. Det hele roer seg, svigermor er ferdig med vaskingen, og da blir det gaver.. Så onkelen til ungene stresser seg da gjennom gavene, og deler ut ALLE gavene, istedenfor de vi ble enige om.. Ungene glemmer da at de er trøtte, for de har jo masse gaver å rive av papiret på... Men når gavene er åpnet, så sitter begge ungene å små gråter.. Og jeg sier bestemt at NÅ SKAL VI HJEM! Så da ble det vist jeg som ødela julekvelden, siden jeg ikke lot samboeren få drikke kaffe med familien sin, jeg sa ifra at han kunne fint kjøre hjem meg og ungene, så kunne han reise opp igjen om han ønsket det, men nå aktet jeg å få ungene hjem og til sengs, for klokka var 23. Når vi kom hjem, så la vi ungene, og samboeren sank sammen i stolen i stua, de ringte han 8(!) ganger for å mase på at han kom opp igjen, første 3 gangene sa han ifra at han var sliten og ville heller slappe av litt og legge seg nå, resterende 5 gangene avviste han samtalene. I dag ringte svigermor oss klokka 8 på morgenen, og spurte om vi ikke kunne droppe julelunsjen hos min mor, så vi kunne komme til dem på kaffe og kaker. Samboeren sier ifra at vi alle 4 fikk mer enn nok med dem i går kveld, ungene sover enda, vi sov fortsatt, og avtalen hos min mor den sto. Herregud for et idiotisk opplegg! Da hadde jeg faktisk fikset frem noe fra fryseren, lagd mat hjemme, spist hjemme og åpnet pakkene hjemme. Hadde aldri giddet et slikt opplegg på julaften!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. desember 2012 #27 Skrevet 25. desember 2012 Herregud for et idiotisk opplegg! Da hadde jeg faktisk fikset frem noe fra fryseren, lagd mat hjemme, spist hjemme og åpnet pakkene hjemme. Hadde aldri giddet et slikt opplegg på julaften! Ja du, angrer den der, men elektriske kurser her i huset, gjør at vi ikke kan bruke stekeovn og kokeplater samtidig, så da hadde middagen blitt rundt samme tiden. Men nå har jeg gitt de beskjed, om to år, når det er jul med de igjen, så får middagen bli klokka 16, eller så kommer vi ikke, da får samboeren reise alene opp til de, så blir jeg og ungene hjemme og koser oss i fred og ro..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #28 Skrevet 25. desember 2012 Jeg har også lært litt av julefeiringer i år. 1. bud neste år blir at min mor ikke skal få styre så mye som et sekund av kvelden for hun er ikke så opptatt av pakkene, kan ikke få sagt mange nok ganger hvor unødvendig mye pakker det er og skal dele ut i rekordfart så ingen får se hva andre har fått. ikke noe jeg trives med overhode. Dessuten ble hun sur da jeg ba henne pent om å roe ned litt. Neste år skal jeg feire jul hjemme hos meg selv....så da bestemmer jeg. Middag 16-17, gaver kl 18 og barnets gaver først. Når ungen legger seg kan vi heller dele ut i ro til de voksne. Anonym poster: 9c4d6b5780ff4e794cd2b725b3f73314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå