Gå til innhold

Middag på lille julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha noe så utradisjonelt som tandori kylling ;) Julematen må vi selvfølgelig vente med til imorgen :) Da blir det både pinnekjøtt, ribbe,englepikker,bjorli morr, og masse godt tilbehør :D

hva er egentlig englepikker? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet (endret)
Vi skal ha noe så utradisjonelt som tandori kylling ;) Julematen må vi selvfølgelig vente med til imorgen :) Da blir det både pinnekjøtt, ribbe,englepikker,bjorli morr, og masse godt tilbehør :D
Sånne små pølser, sosisser eller hva dem heter ;) Vanlig "kose"ord på sunnmøre ;) Endret av Mine ♥ ♥ ♥
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Er det bare meg som koker grøt i dag, men ikke spiser noe av den?

Den blir kokt, kjølt ned, og er klar til å bli riskrem i morgen smile.png

Vi gjør det samme :) riskrem med mandel i til dessert imorgen :) Nam!

Men dere som sier at dere spiser grøt med mandel i, er det vanlig grøt det da og ikke riskrem?

Skrevet

Hva spiser dere i dag?

Jeg skal lage risgrøt senere for å ha til riskrem i morgen. Samboeren ble sur for at vi skal ha grøt og påstår det er barnemat.

jeg tenker at mange har grøt idag! Nei, i stedet vil han ha skinkestek. Akkurat som at jeg har tid til det i dag. Hatt jo litt annet å ordne også, og han er på jobb så han får ikke laget det selv.

Måte bare få ut litt irritasjon!

Kan ikke han lage middag da, så får han det han vil ha?

Ikke rart det er krig i verden...

Skrevet

Roastbiff med stekte potetbåter, bearnaise og salat- nam :)

Det blir mer enn nok julemat i dagene som kommer. :)

Anonym poster: bf2ae6d7b789085aafc19bcec47e6de8

Skrevet

Samboeren og jeg har som tradisjon å spise god kvelds med ferskt brød, masse godt pålegg, kakao osv. og en film lillejulaften. Så middagen blir noe lett barna vil ha så tar vi bare litt for kosen å spise sammen sin del :)

Vi skal vekk til middag imorgen, så ingen behov for å lage grøt eller riskrem her. Det er dessutene egentlig bare jeg som er så glad i grøt her :P

Skrevet (endret)

Mye god mat i dag, ser jeg! Vi er ikke sure på hverandre nå altså, men jeg ble bare irritert for at han ville jeg skulle lage stor middag, når planen var enkel middag pga mye annet å gjøre. Han er på jobb, så han får ikke laget middag som tar lang tid i dag.

Jeg har sagt flere ganger at det ble grøt lille jul aften, men han har ikke fått det med seg.

Vesla og jeg har allerede kost oss med grøt og spekemat!

HI

Endret av Steget
Skrevet

Spiste grøt i går så i dag lager vi hjemmelagde burgere.....

Anonym poster: 235e02607cfb8f9d480e6f3364c1ad8e

Skrevet
Sånne små pølser, sosisser eller hva dem heter ;) Vanlig "kose"ord på sunnmøre ;)

Hm, jeg bor på sunnmøre og har aldri hørt om det :P hehe :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Sånne små pølser, sosisser eller hva dem heter ;) Vanlig "kose"ord på sunnmøre ;)

Sikkert bare i mine rare kretser hehe ;) MEN, vi kaller ikke dem det foran barna altså bare så det er sagt ;)

Skrevet

Jeg kommer til å kalle det det heretter ihvertfall :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg kommer til å kalle det det heretter ihvertfall :)

Hehehe ;)

Skrevet

tror vi også skal ha grøt i dag :) har kokt opp masse som skal bli riskrem, må jeg vente til i mårra med å lage riskrem av den?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi kallar dei "englekødda", så det ser ut til at vi sunnmøringar er litt grove i kjeften sjølv når det gjeld julematen. ;)

;) Mhm, så enig.

Forresten elsker at du skriver på dialekt, det lyser opp innlegga :)

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Spiser alltid hjemmelaga pizza hos mamma lille julaften :) Grøt er det kl. 12 på julaften så mannen og jentungen skal til mamma og spise grøt i morgen formiddag :)

Skrevet

I dag har jeg laget Moussaka, og i morgen venter vi åtte gjester til full juledekning.

Grøt er ikke voksenmat.

Skrevet

Steker svineribbe ;) I morgen er det pinnekjøtt.

Anonym poster: c95891dbd2e996b29675e5216cebf14f

Skrevet

Hos oss blir det hjemmelaget pizza, det passer fint å varme opp til julaften med litt junk :-P

Skal vel spise nok tradisjonsmat i jula tenker jeg....

Skrevet (endret)

Vi hadde pannekaker idag, hehe ; )

Endret av 3barnsmor_to_be
Skrevet

Risengrynsgrøt... :-)

Skrevet

Her- eller hos mine foreldre, da-, er tradisjonen å ha grøt med mandel julaften formiddag.

Lillejulaften er en "vanlig" dag når det gjelder mat, begynner ikke med julematen før imorgen.

Idag har jeg vært dårlig, og mannen travelt opptatt med handling og julegavelevering, så vi har kjørt wienerpølser til ungen, ettersom det var det hun ville ha idag. Samt gele og pepperkaker til dessert! ;)

Veldig enkelt, altså, men like greit det, siden det blir mer enn nok tung mat i dagene fremover.

Hvis mannen din absolutt vil ha noe annet enn du serverer, så får han lage selv. ;)

Skrevet

Vi spiser risengrynsgrøt med saft og mandel i til lunsj på lillejulaften. Så pleier vi å lage noe kos til kvelds, og i år blir det friterte reker og grønnsaker på meg og mannen :)

Skrevet

Vi spiser grøt på julaften, til lunsj. Og bruker restene til riskrem første dag.. Vet ikke hvorfor, men trodde "alle" gjorde det. I dag hadde vi lasagne.

Anonym poster: 325cb53dacdd95b29b9d1bd5a230a2d4

Skrevet

Nissegrøt med spekemat :-) er eneste dagen i året jeg frivillig spiser grøt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...