Gå til innhold

Middag på lille julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere i dag?

Jeg skal lage risgrøt senere for å ha til riskrem i morgen. Samboeren ble sur for at vi skal ha grøt og påstår det er barnemat.

jeg tenker at mange har grøt idag! Nei, i stedet vil han ha skinkestek. Akkurat som at jeg har tid til det i dag. Hatt jo litt annet å ordne også, og han er på jobb så han får ikke laget det selv.

Måte bare få ut litt irritasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal spise grøt. Er tradisjon til oss det på lille julaften:-)

Skrevet

Her blir det kalkun med alt det innebærer. Ribbe i morgen og jeg vil ha litt egen mat først ;)

Hva med å lage en "saltpinn" ved siden av grøten? Vi har det for at det ikke skal bli "barnemat".

Skrevet

Det blir spekemat ved siden av. Vesla elsker grøt og det gjør jeg og. Så det blir grøt. Han får lage seg noe annet når han kommer hjem. Så får det bli vår tradisjon!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi pleier å ha risgrøt.. Men i dag blir det så enkelt som røkte middagspølser med poteter, saus og kålrotstappe...

Skrevet

Vi spiser alltid pinnekjøtt hos svigers på lillejulaften :) Veldig glad for det, med små barn og hus så har jeg mer enn nok å gjøre denne dagen enn om jeg også skulle lage i stand skikkelig søndagsmiddag også.

Skrevet

Her er det fast tradisjon med masse gjester på "nissegrøt" på lillejulaften. Har også endel spekemat til. Jeg selv spiser ikke grøt, men det hører med på lillejulaften, og er så koselig med mange på grøtbesøk :) jeg finner meg bare noe annet, null stress med det :) Mannen og barna elsker grøt da :)

Anonym poster: c9548258052e005601ef1ea82f9cae68

Skrevet

Blir Hamburgere og hjemmelaget chips og Salat idag :). Blir mye julemat,fra imorgen og ut uka:) så greit og ta noe annet idag:)

Skrevet

Her blir det koldtbord sammen med mine foreldre og min manns foreldre:) deilig:)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi skal ha noe så utradisjonelt som tandori kylling ;) Julematen må vi selvfølgelig vente med til imorgen :) Da blir det både pinnekjøtt, ribbe,englepikker,bjorli morr, og masse godt tilbehør :D

Skrevet

Grøt, vi skal ha riskrem som dessert på julaften ;) Med spekemat til idag, så klart :)

Skrevet

Vi spiser alltid grøt (med mandel i) på lillejulaften, derfor har vi en stor og deilig lunsj på formiddagen.

Anonym poster: eccad6948c970a24dd58d523d83014f8

Skrevet

Vi skal spise grøt, og sette ut en skål til nissen. Jeg kan godt spise grøt, og lille på snart tre elsker grøt. Samboeren derimot er ikke noe glad i det, så vi tar oss en pizza på kvelden etter lillen er lagt.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Her blir det tapas lignende små retter, røkelaks og eggerøre type..

Vi skal til pappa og stemor å spise mat der. Men vi spiser ikke tung middag i dag fordi vi skal jo alle være sultne og ekstra lysene på middag i morgen :)

Skrevet (endret)

Er det bare meg som koker grøt i dag, men ikke spiser noe av den?

Den blir kokt, kjølt ned, og er klar til å bli riskrem i morgen :)

Endret av Modesty Blaise.
Skrevet

Her er lillejulaften grøtdag, med mandel i grøten og det som hører til :) Så er det snacks til tv ikveld! :)

Anonym poster: 9ef532b97d83331de83344e106659405

Skrevet

Her skal vi ha rømmegrøt og fruktfat til dessert i dag :)

Skrevet

i dag er det risgrøt. Om han vil ha skinkestek kan han vel bare lage det?

Skrevet

Vi skal og grøt idag, men det er mest fordi vi har mye melk som går ut på dato i morgen :)

Anonym poster: 961922b8a3653ef4ce116a9ce95ab99e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har dere ikke diskutert middagen før i dag?

Mange har grøt i dag, personlig er jeg ingen stor fan :P men det er da helt vanlig med grøt i dag.

Skrevet

I dag blir det rester fra i går med jegergryte laget med elgkjøtt :-)

Bare meg og samboer hjemme i dag siden veslejenta skal ligge hos bestemor og bestefar til i morgen :-)

Skrevet

Vi spiser alltid grillpølser på lille julaften, da er det bål i hagen, masse klær, fakler og pølsepinner, varm gløgg og kakao og ikke minst masse gode venner og naboer.

Kjempekoselig, og alle får roser i kinnene og friskt luft, super måte å feire lille julaften på. Ungene elsker det, masse unger fra hele nabolaget, lommelykter, lek og morro.

Anonym poster: 1653c1713a1af13a0c11b541243affab

Skrevet

Vi har spist grønnsaksuppe. Namnam :)

Skal ha grøt til kveldsmat, vi og nissen

Skrevet

Her er det også grøt. Men for all del, hvis mannen vil ha skinkestek er det bare å kokkelere ivei;)

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget pizza :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...