Gå til innhold

hvilken stil har dere i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Romantisk, maskulint og glam ;) Får mye skryt! :D

Anonym poster: 967632875fd113f11621cfeab8b7a7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det hvite vegger, fargerike tepper på gulvene, og en salig miks av snåle saker kjøpt på reiser eller på nett. Alt av møbler er enten Ikea eller brukt.

Mye bilder på veggene, men ingenting matcher så veldig - jeg liker pop art, Frida Kahlo, bilder av Jesus og kokospalmer. Prøver å få en "tropisk-katolsk" stil (hehe) ...

Er veldig fornøyd med hengekøye i stua, og en stålampe som ser ut som en palme :-)

Skrevet

Hos oss ser det ut som en krysning av IKEA-katalogen og Perfect home-katalogen.

Skrevet

Tja sannelig om jeg vet.. Litt natur på kjøkken og spisestue kanskje, grove eikemøbler og tunge skinnstoler, mye planter og lite nips.. Peisestua er jo reine hytta, gamle 50-talls sofaer, trestokker i taket, svær steinpeis og en gammel teak skjenk, børser på veggen (har man arvet, har man arvet). Gangen er med 70-talls grønn og hvit tapet, med mørkebrune detaljer, badet er romantisk med lilla panel og hvite møbler..

Vi har ikke et kataloghjem i alle fall, og alt som er her er meget håndplukket på reiser og opplevelser. Vi har bare selvtatte fotografier på veggene, og er det ikke minimalistisk (ikke overlasset heller da).

Det viktigste er jo at vi liker oss her :)

Anonym poster: c3f636c2cffb1d1e4137b39011ef1c52

Skrevet

Enkelt klassisk. Rene lyse flater, lite dilldal og originalkunst på veggene.

Anonym poster: a6d872045ea7c88483e9d626ffc279cb

Skrevet

Klassisk,tidløst og stilfullt, men amtidig veldig varmt, innbydende og hjemmekoselig. Love it :)

Anonym poster: c8f98ee0ba973d6692723692c3f69c66

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal kalle den, litt sånn som de har det på Bolia vil jeg si. elsker den stilen men har alltid prøvd å finne billige alternativer.

for eksempel de logo-hyllene de har til 2500 stk. fant til 90 kr på ikea. samme stil selv om de ikke er helt like.

Og så har jeg mye gammelt fra jeg var liten, og noe fra mor var liten og noe jeg har fått av mormor og morfar. som passer inn selvsagt.

Har det veldig fint hjemme hos oss og folk lurer på hvordan jeg har råd men har jo spart opp i mange år og kjøpt når ting har vært på tilbud (som feks den hyllen til 90 kr)

er også fan av redesign og har laget mye selv. får gjort mye med maling og :)

Skrevet

Her er det lyst og romantisk vil jeg si. Går mye i hvitt, sølv og brun/beige toner :)

Skrevet

Kort fortalt, hvitt IKEA

Anonym poster: 08ace5debae090c138031a07c6208595

Skrevet

Har kun ting jeg liker, gjerne litt dyre fine tng, men ingen spesiel stil på det. Har billig salong fra ikea, så lenge barna er små.

Anonym poster: b69089ff1614cb1edd2e58e4d1214b6e

Skrevet (endret)

En del hvitt, antikviteter, sjarmerende norstalgi, mye naturdetaljer, har laget en del møbler / interiør selv, barnevennlig i den forstand at vi ikke er redd for at noe blir ødelagt. Velger alltid brukt fremfor nytt om jeg får sjansen. Blandet med et snev av 2012 :)

Endret av Julejalla
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Min personlige stil. ;-)

Hummer og kanari, gitt, svært lite opptatt av moter og svingninger i interiørtrendene.

Skrevet

Enkelt, litt romantisk og barnevennlig.

Anonym poster: f096868e34af3b4c64fb9c51fbd16a6a

Skrevet

Det er mye kraftige, litt store, og maskuline møbler med rene linjer. Ikke så mye mønster på ting, men med nok tilbehør av puter o.l. så det blir koselig og kvinnelig samtidig. Har en del mørke fliser, sandfargede fliser, hvite krafitge lister og dører. Det meste av treverk er enten hvitmalt eller i grå eik. Rene flater, svart granitt. Hvitt kjøkken. Det siste året har det blitt flere og flere elementer av natur som kurver o.l. Flossteppene er erstattet med slike naturfargede vevde (?) greier som jeg ikke vet hva kalles. Så har vi mye lamper og lys. Jeg elsker kartell så har mange lamper og flere stoler o.l. i blank akryl rundt omkring. De siste årene har de lyse beige veggene vi elsket når vi bygget fått mer farger i duse men litt mørkere og ubestemmelige farger i grått, blått og lilla.

Jeg er ikke glad i chabby chic eller for mye hyttestil med skinnfeller overalt.

Skrevet

Ingen bestemt stil som mange andre her. Men mye lyst og glad i en ren og pen stil. Mest mulig hvitt............ utenom sofa, tv og litt da...............

Anonym poster: e0fda7e3d9e6aff4337649d263c3fcd8

Skrevet

FINNland heter stilen min.

Omtrent alt av møbler er kjøpt brukt eller fått fordi andre har fornyet.'

Litt maling hjelper på å samle de forskjellige stolene:)

Skrevet

Tja, det har jeg lurt litt på selv også. Det som er HELT sikkert er at når jeg er rundt på barseltreff og venne/nabobesøk, så ser jeg aldri noe som ligner på vår stil!

Kanskje lettere å si hva det IKKE er? Ikke hvitt, romantisk, shabby chic, minimalistisk, industrielt, dyrt, stramt og elegant i hvert fall!

Mer fargerikt, blandet, varmt, frodig og lekent (vi bruker faktisk mye av barnas leker som en del av interiøret og pynten). Sannsynligvis litt retro, ettersom jeg i likhet med mange andre er glad i å handle brukt. Har både med økonomi og miljøvern å gjøre for min del. Har også mye møbler som er arvet, og det er jeg glad for. De har ofte en utrolig kvalitet som ingenting fra IKEA kan konkurrere mot, og vi trenger ikke være redd for å la ungene herje som de vil inne. Vi er et populært hjem å besøke for ungenes venner!

Eller prøver jeg å unngå handel av "dill og dall" bare for å følge med på interiørmotene mest mulig! Lagringsplassen er begrenset. Skjønner ikke hvordan alle dere som stadig driver og styler om hjemmet deres på nytt gjør dette? Kaster dere stadig ting, eller fyller dere opp alle skap og skuffer med stæsj? Jeg prøver bestandig først å bruke det jeg allerede har, ofte kan mye bli "nytt" med litt kreativt ombruk. Har ikke kjøpt noe som helst ny julepynt i år, bare satt den sammen på nye måter.

Anonym poster: 76c62b136fc4b2e33bf6c05b9aa39191

Skrevet

Tja, det har jeg lurt litt på selv også. Det som er HELT sikkert er at når jeg er rundt på barseltreff og venne/nabobesøk, så ser jeg aldri noe som ligner på vår stil!

Kanskje lettere å si hva det IKKE er? Ikke hvitt, romantisk, shabby chic, minimalistisk, industrielt, dyrt, stramt og elegant i hvert fall!

Mer fargerikt, blandet, varmt, frodig og lekent (vi bruker faktisk mye av barnas leker som en del av interiøret og pynten). Sannsynligvis litt retro, ettersom jeg i likhet med mange andre er glad i å handle brukt. Har både med økonomi og miljøvern å gjøre for min del. Har også mye møbler som er arvet, og det er jeg glad for. De har ofte en utrolig kvalitet som ingenting fra IKEA kan konkurrere mot, og vi trenger ikke være redd for å la ungene herje som de vil inne. Vi er et populært hjem å besøke for ungenes venner!

Eller prøver jeg å unngå handel av "dill og dall" bare for å følge med på interiørmotene mest mulig! Lagringsplassen er begrenset. Skjønner ikke hvordan alle dere som stadig driver og styler om hjemmet deres på nytt gjør dette? Kaster dere stadig ting, eller fyller dere opp alle skap og skuffer med stæsj? Jeg prøver bestandig først å bruke det jeg allerede har, ofte kan mye bli "nytt" med litt kreativt ombruk. Har ikke kjøpt noe som helst ny julepynt i år, bare satt den sammen på nye måter.

Anonym poster: 76c62b136fc4b2e33bf6c05b9aa39191

Jeg bytter ut i puljer, får sånne raptuser ;) Da selger jeg det jeg ikke vil ha lenger og kjøper nytt, brukt for pengene :) Jeg legger ikke igjen mye penger i interiørbutikker, elsker bruktsidene på Facebook og Finn :) Og kjøper gjerne ting jeg kan fikse på, gjøre om til min stil. Maling og beis er flotte greier ;) Elsker å bruke ting som egentlig har en helt annen funksjon til noe. Som f.eks tv-bordet vårt er en gammel kabeltrommel som har stått på en byggeplass her i østfold. Søplebøtta på badet er en sånn brannsikker, rød metallbøtte med lokk som de bruker på verksteder :) I stua har jeg hengt opp en gammel dør som har lagt ute i flere år og dermed blitt grå og pjuskete, på den har jeg hengt tinnrammene som ungene fikk til dåpen. På en annen vegg har jeg halvparten av en gammel spisestubordplate som sambo har laget på møbelsnekkerskolen for en evighet siden - den også herjet og slitt av vær og vind ettersom jeg i mange år bannlyste den fordi den var for "pen". Når den ble stygg og så morken ut som sambo kalte den, var den velkommen inn som oppheng til 1-års bildene av ungene, noen tinnhjerter og nå til jul en granbarkrans :) Elsker å finne på personlige vrier :)

Og der fikk jeg lagt inn enda et innlegg, gitt, interiør er moro! Men jeg følger ikke trendene slavisk nei, blander det jeg liker og det består!

Skrevet

Lyse vegger og blanding av brukte møbler fra finn og nye. Har akkurat flyttet inn i nytt sted og har fått det kjempekoselig og alle sier det.

Skrevet

Lyse vegger, hvitbeiset enstavs eikeparkett, skjenk og andre detaljer i valnøty, grått ellers - er glad i by nord og ferm living. Moderne/Skandinavisk stil kanskje? Interiør som pledd og slik i behagelige blåtoner. Er godt fornøyd;-)

Skrevet

Salig blanding av gammelt og nytt. langt fra minimalistisk, men uten mye nips. Hjemmekoselig, rett og slett. :)

Skrevet

I øyeblikket; flyttekassestil/salig kaos

Til vanlig; moderne med betydelig innslag av barneleker

Anonym poster: 5c287245a08ef937abf4e130b6190a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...