Gå til innhold

Trodde det var nyresten. Fikk baby!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om TRE stk de siste mnd som har fått baby uten at de visste at de var gravide.. men jeg tror ikke på det. Eller, da tror jeg man psykisk blokkerer det ut. For jeg tror man VET!

Anonym poster: 9d5debc99ec06ae63a50884ff37fda27

Skrevet

Vet om TRE stk de siste mnd som har fått baby uten at de visste at de var gravide.. men jeg tror ikke på det. Eller, da tror jeg man psykisk blokkerer det ut. For jeg tror man VET!

Hvorfor tror du det? Om man ikke har vært gravid, eller har erfaring med svangerskap, symptomer osv, så tror jeg det er fullt mulig å gå gjennom en graviditet uten å vite det.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

WOW snakker om angst jeg hadde fått da gitt!

Skrevet

Hvorfor tror du det? Om man ikke har vært gravid, eller har erfaring med svangerskap, symptomer osv, så tror jeg det er fullt mulig å gå gjennom en graviditet uten å vite det.

Synes det er veeeeldig rart at man ikke kjenner NOE! Har aldri vært gravid før jeg heller, men jeg skjønte da veldig fort at jeg var det :P Og at babyen ligger sånn til at man ALDRI kjenner spark eller noe, tror jeg ikke helt på... Men, for all del..

Men, jeg tror det er psyken som sperrer... man vil ikke vite det.. De tre jeg vet om, passet det "dårlig" for at de var gravide.. er jo som regel de man leser om og, de som har hatt ons, vært på ferie og møtt noen osv...

Skrevet

"Åh, nei, nå har jeg mye luft i magan gitt! Se, lufta prøver å sparke seg ut gjennom magen og har form som en fot! Rare greier gitt!"..

Eller kanskje på tide å ta av 80 kg fra kroppen..

Anonym poster: 8d48ca11e8ddc3be9fbb7ebdaa44719c

Skrevet

Synes det er veeeeldig rart at man ikke kjenner NOE! Har aldri vært gravid før jeg heller, men jeg skjønte da veldig fort at jeg var det :P Og at babyen ligger sånn til at man ALDRI kjenner spark eller noe, tror jeg ikke helt på... Men, for all del..

Men, jeg tror det er psyken som sperrer... man vil ikke vite det.. De tre jeg vet om, passet det "dårlig" for at de var gravide.. er jo som regel de man leser om og, de som har hatt ons, vært på ferie og møtt noen osv...

Ei venninne av meg kjente knapt at hun var gravid. Eneste grunnen til at hun visste det, var pga positiv test (og for at hun og mannen hadde prøvd lenge, så gleden var stor). Lillingen i magen rørte seg knapt, og hun ble nøye oppfulgt pga det. Ikke ble hun så veldig stor heller. Slank og fin dame, og verken jeg eller noen av våre felles venninner så knapt at hun hadde babymage, selv på slutten av svangerskapet.

Vil tro at flerbarnsmødre kjenner det temmelig kjapt.

MEN jeg ville lurt om mensen plutselig uteble C:

Skrevet

"Åh, nei, nå har jeg mye luft i magan gitt! Se, lufta prøver å sparke seg ut gjennom magen og har form som en fot! Rare greier gitt!"..

Javel, og vitsen med den kommentaren var...?

Kan være du ble smellfeit og la på deg altfor mye under svangerskapet. Ikke vits å være bitter ;)

Skrevet

Jeg kjenner en svært oppegående dame som i en alder av 41 år ikke ante at hun bar på sitt fjerde barn!

Hun er ikke overvektig og heller ikke tilbakestående :) Hun var gjentatte ganger hos legen pga dårlig almenntilstand, magesmerter o.l. og ingen kom på å sjekke om dama var gravid :o

Mannen kjørte henne på legevakta med store magesmerter og et par timer etter kom en liten jente til verden :) født ca en mnd for tidlig, men frisk og fin.

Så man tenger hverken være feit eller teit for å oppleve dette.

Anonym poster: ecf4ec5b34af12abcd56e2c9ad3ffca5

Skrevet

Kan være du ble smellfeit og la på deg altfor mye under svangerskapet. Ikke vits å være bitter ;)

Hvem ble feit? Man må være ganske feit for å ikke merke en 9 mnds mage gitt.

Skrevet

Ser man på det programmet på TV der det er damer som fikk baby uten at de visse de var gravide engang, ser man alltid, hver eneste gang, at de var feite hvis de f. eks ser på gamle bilder osv. Det er noe som går igjen. En dame på 50 kg ser en gravidmage altså!

Skrevet

Kan være du ble smellfeit og la på deg altfor mye under svangerskapet. Ikke vits å være bitter wink.png

Er ikke alle som får så stor mage.

Jeg er lite og tynn. Da jeg kom til føden, på termindato og i fødsel, ble det slått full alarm fordi de trodde at babyen kom prematurt. Jordmor trodde at jeg maks var 25 uker på vei :D

Anonym poster: 215de26df3fa8fbcaa941e7bbea86537

Skrevet

Du kan umulig ha mye peiling på mennesker og graviditet. Jeg har vært borti kvinner som har vært sprekkferdige, og hvor babymagen har vært fraværende, og de fleste var slanke kvinner. Har sett bilder av mamma da hun var førstegangsgravid, og om hun ikke hadde sagt det ville jeg aldri ha sett at hun var gravid på de bildene.

Men sånn egentlig så tror jeg du er en som kjeder deg kraftig denne fredagskvelden, og prøver å finne på noe sprell :)

God jul til deg også ;)

Skrevet

Du kan umulig ha mye peiling på mennesker og graviditet. Jeg har vært borti kvinner som har vært sprekkferdige, og hvor babymagen har vært fraværende, og de fleste var slanke kvinner. Har sett bilder av mamma da hun var førstegangsgravid, og om hun ikke hadde sagt det ville jeg aldri ha sett at hun var gravid på de bildene.

Men sånn egentlig så tror jeg du er en som kjeder deg kraftig denne fredagskvelden, og prøver å finne på noe sprell :)

God jul til deg også ;)

Man har ikke plass til en baby som er klar til å fødes helt inni magen. Det er alltid, uansett, en bul!

Skrevet

Synes det er veeeeldig rart at man ikke kjenner NOE! Har aldri vært gravid før jeg heller, men jeg skjønte da veldig fort at jeg var det tongue.png Og at babyen ligger sånn til at man ALDRI kjenner spark eller noe, tror jeg ikke helt på... Men, for all del..

En tidligere kollega av meg fant ikke ut at hun var gravid før hun var over 7 mnd på vei - med nr. 3! Hun var slank og nett, selv om hun hadde fått mage med de to første, kjente ikke spark eller andre tegn til babyen, og det hele ble oppdaget da hun var til rutinekontroll hos gynekologen. Tror sjokket var like stort for dem begge. Babyen var normalt stor da den ble født, og hun brukte de samme buksene gjennom hele svangerskapet, som før og etter.

At du ikke tror på det, betyr ikke at det ikke skjer.

Skrevet

Men sånn egentlig så tror jeg du er en som kjeder deg kraftig denne fredagskvelden, og prøver å finne på noe sprell smile.png

God jul til deg også wink.png

Man har ikke plass til en baby som er klar til å fødes helt inni magen. Det er alltid, uansett, en bul!

Ja, og denne bulen kan folk tro er noe helt annet. Selv om du er altvitende og aaaaaldri ville dummet deg ut på denne måten, så er det flust med andre som gjør det :)

Skrevet

Ser man på det programmet på TV der det er damer som fikk baby uten at de visse de var gravide engang, ser man alltid, hver eneste gang, at de var feite hvis de f. eks ser på gamle bilder osv. Det er noe som går igjen. En dame på 50 kg ser en gravidmage altså!

Så på et sånt program på TV der damen ikke la noe særlig på seg. Men det som var egentlig spesielt med henne var at hun var sterilisert. Eller hun trodde hun var det :-P

Anonym poster: eddcef61696dd2fd900ff766ed88f1ce

Skrevet

Bestevenninna mi fødte ei datter, uten å vite at hun var gravid. Det er faktisk mulig. :)

Skrevet
"Åh, nei, nå har jeg mye luft i magan gitt! Se, lufta prøver å sparke seg ut gjennom magen og har form som en fot! Rare greier gitt!".. Eller kanskje på tide å ta av 80 kg fra kroppen.. Anonym poster: 8d48ca11e8ddc3be9fbb7ebdaa44719c
Javel, og vitsen med den kommentaren var...? Kan være du ble smellfeit og la på deg altfor mye under svangerskapet. Ikke vits å være bitter ;)
Hvem ble feit? Man må være ganske feit for å ikke merke en 9 mnds mage gitt. Anonym poster: 8d48ca11e8ddc3be9fbb7ebdaa44719c

Enig

Hvem ble feit? Man må være ganske feit for å ikke merke en 9 mnds mage gitt. Anonym poster: 8d48ca11e8ddc3be9fbb7ebdaa44719c
Du kan umulig ha mye peiling på mennesker og graviditet. Jeg har vært borti kvinner som har vært sprekkferdige, og hvor babymagen har vært fraværende, og de fleste var slanke kvinner. Har sett bilder av mamma da hun var førstegangsgravid, og om hun ikke hadde sagt det ville jeg aldri ha sett at hun var gravid på de bildene. Men sånn egentlig så tror jeg du er en som kjeder deg kraftig denne fredagskvelden, og prøver å finne på noe sprell :) God jul til deg også ;)

Man har ikke 60 cm midje når man er 9 måneder på vei altså, uansett. Vet ikke hva dere anser som en slank kvinne og fraværende babymage, da... Min mage stikker ikke utenfor hoftebeina, gjør det plutselig det vet jeg at jeg enten er gravid eller holder på å dø av en enorm kreftsvulst i magen. Uansett går man da til legen.

Anonym poster: 6231ebef78cd33290ba11d32c02ba1b9

Skrevet

Mamma ringte ditt, mamma ringte datt. Virket som ei ungjente som virkelig trenger mammaen sin fortsatt og ikke er klar for å ta seg av seg selv en gang.

Anonym poster: 55dd006802011a37d4d8fbab2cb2c4bf

Skrevet

Jeg var 58 kg da jeg ble gravid, 62 da jeg fødte. Kjente knapt babyen sparke, og hadde jeg ikke visst jeg var gravid, hadde jeg ikke merket det. Brukte mine egne klær hele svangerskapet, og fikk en unge på godt og vel 2 kg. Magen min ble litt større, men ikke veldig mye. Folk så det ikke uten at jeg sa det.

Jeg har ingen problemer med å tro på disse som ikke vet at de er gravide. Jeg har også hatt blødninger i svangerskapet, så det er ikke sikkert at de har mistet mensen. Eller at de er vant til at den ikke er regelmessig. Så det er fullt mulig.

Tror også at enkelte har psykiske sperrer og fortrenger det, men har ingen grunn til å ikke tro på at det gjelder alle.

Anonym poster: 112f2632321754f4c007aed71b1d58d0

Skrevet

På bildet ser hun ikke tykk ut i det hele tatt. Men hvordan gjemme en baby inne i der uten at det synes skjønner jeg ikke, og heller ikke hvordan hun sikkert ikke har kjent bevegelser/spark.

Anonym poster: f65f41bc437d9cd5cc9736bfb6d2a830

Skrevet

Noen folk, altså. Tror at ting er umulig fordi det ikke skjedde med dem selv. Det at noen ikke får gravidmage har med måten babyen vokser på å gjøre. Husker ikke helt detaljene på hvordan, for er ingen ekspert, men tror det var noe med at babyen vokser "innover" og ikke "utover", og derfor kan man ikke se det. De aller fleste vil selvfølgelig merke andre symptomer, men for noen er symptomene nesten fraværende, mens andre kanskje tror det er andre årsaker til symptomene, eller bare tror at graviditet ikke kan skje, for eksempel fordi de er steriliserte, etc.

Og deg som klaget på at moren ringte rundt og ikke Camilla... Hvis du nettopp hadde født, ville virkelig en ringerunde til jobben, etc., vært din første prioritet? Tror ikke det, nei.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg blir sikkert spikret til veggen nå, men jeg har stooore problemer med å tro det når jeg hører sånt.

Jeg er normalt slank til vanlig, men som høygravid tar det kortere tid å hoppe over meg enn å gå rundt meg. Og samtlige kvinner jeg kjenner har hatt så stor mage at man ikke kan unngå å se det på dem. Derfor klarer jeg ikke se for meg hvordan selv en liten kul på magen ikke vekker mistanke. Med mindre man er veldig overvektig. Ikke sagt for å såre noen.

Min personlige mening er at dette heller bunner i fornektelse..

Skrevet

Jeg startet permisjonen min i dag, skal føde om 4 uker. Er frisør og har derfor stått og gått hele svangerskapet. Hadde jeg ikke planlagt graviditeten og tok test ved første mulighet for 8 mnd siden kunne jeg faktisk gått i den "fella" selv. Har gått opp knapt 5 kg, er fortsatt slank på 62 kg og magen er nesten FLAT når jeg ligger på ryggen:O ikke har jeg noe plager heller, foruten halsbrann om natta. Veldig merkelig, for første gang gikk jeg opp 16 kg og hadde stor og rund mage. Føler meg litt snytt denne gangen:P kundene mine nektet nesten å tro meg når jeg sa jeg har termin i januar;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...