Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Var på ul da jeg var 12 uker. Da så alt bra ut. Har aldri blødd i svangerskap før. Tror dere jeg er på vei til å miste? Har ikke smerter enda... Uff, jeg som har fortalt alle det. Ungene gleder seg til å få søsken, det var den jula. Snufs:((((... Anonym poster: eb128ba4564bff441bff4953068ac005
Liljekonvall<3 Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Det trenger ikke å bety noe, men ta kontakt med legevakten og hør om de vil ha deg inn. Jeg har blødd siden uke 6, og er nå i uke 13. Alt er bra med den lille:) Jeg skjønner at du blir redd, men det trenger ikke å være noe farlig! Lykke til!
NeiTakkAttakk Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Trenger ikke være noe galt. Har du smerter?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Har ikke smerter enda heldigvis. Har ringt legevakt, men de sa bare at det var vanlig å blø. Har mest lyst til å ta en ul, men får bare gå her i uvisshet og prøve å håpe på det beste. HI Anonym poster: eb128ba4564bff441bff4953068ac005
NeiTakkAttakk Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Beklager. Ser nå at du skrev at du ikke har smerter. Det er et godt tegn Har selv opplevd det du gjør nå- og for oss gikk det bra to av tre ganger. Vet hvor redd man blir. Man tenker jo gjerne at graviditet og blod ikke hører sammen. Du får legge deg godt til rette på sofaen. Lite det går an å gjøre så tidlig i svangerskapet, dessverre. Lykke til! Krysser fingrene for deg
Jada-har fire små Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Ikke mye, dekket et truseinnlegg, rød farge. HI
Gjest Malore Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 ta en ul da vel... jeg blødde i uke tretten og fjorten og babyen er 7 uker i dag:-)
Jada-har fire små Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Og der var jeg ikke anonym lenger nei:), ja, ja, samme det. Takk for svar:))
Jada-har fire små Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Tror jeg kommer til å ta en ul ja, men nå er det jo jul, så ikke lett å få til i nærmeste framtid sikkert..
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Dekket et helt truseinlegg? Eller bare litt.... Sa du dette da du ringte?
Jada-har fire små Skrevet 21. desember 2012 #12 Skrevet 21. desember 2012 Det dekket truseinnlegget ja, sa ikke det da jeg ringte. Blør ikke nå da... Får håpe det varer..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. desember 2012 #13 Skrevet 21. desember 2012 Det er lite en legevakt kan gjøre fra eller til om du faktisk mister, dessverre. Men det du kan gjøre er å se om du kan få "mast deg" til en ultralyd eller i det minste sjekk med doppler om de kan høre fosterlyd. Evt kan du be om hastetime hos fastlege over helgen, eller ringe noen private legekontor straks de åpner julaften morgen. Ellers er det bare å vente, dessverre, for de vil nok ikke ta deg inn om det ikke skjer noe mer.. Synd, men sant. Men sett deg godt til rette i sofaen, ikke stress, ikke gjør noe overilet. Lykke til, håper dette går bra!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Det er lite en legevakt kan gjøre fra eller til om du faktisk mister, dessverre. Men det du kan gjøre er å se om du kan få "mast deg" til en ultralyd eller i det minste sjekk med doppler om de kan høre fosterlyd. Evt kan du be om hastetime hos fastlege over helgen, eller ringe noen private legekontor straks de åpner julaften morgen. Ellers er det bare å vente, dessverre, for de vil nok ikke ta deg inn om det ikke skjer noe mer.. Synd, men sant. Men sett deg godt til rette i sofaen, ikke stress, ikke gjør noe overilet. Lykke til, håper dette går bra! Jeg synes slikt er forkastelig. Man har faktisk krav på helsehjelp, og når man så arrogant blir avvist, blir jeg sint. Klart man kan sjekke! Hvis årsaken er foranliggende morkake og diverse annet, kan "kuren" være å holde senga for eksempel. Så det at man ikke får gjort noe for å forhindre at man mister, er bare tull. De får da det til i alle andre land i Europa. Anonym poster: c9ea66a7b0a57ba81455f185a0a66c33
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Det er lite en legevakt kan gjøre fra eller til om du faktisk mister, dessverre. Men det du kan gjøre er å se om du kan få "mast deg" til en ultralyd eller i det minste sjekk med doppler om de kan høre fosterlyd. Evt kan du be om hastetime hos fastlege over helgen, eller ringe noen private legekontor straks de åpner julaften morgen. Ellers er det bare å vente, dessverre, for de vil nok ikke ta deg inn om det ikke skjer noe mer.. Synd, men sant. Men sett deg godt til rette i sofaen, ikke stress, ikke gjør noe overilet. Lykke til, håper dette går bra! Jeg synes slikt er forkastelig. Man har faktisk krav på helsehjelp, og når man så arrogant blir avvist, blir jeg sint. Klart man kan sjekke! Hvis årsaken er foranliggende morkake og diverse annet, kan "kuren" være å holde senga for eksempel. Så det at man ikke får gjort noe for å forhindre at man mister, er bare tull. De får da det til i alle andre land i Europa. Anonym poster: c9ea66a7b0a57ba81455f185a0a66c33 Jeg er enig med deg- jeg har selv mistet 3 ganger. Og blitt avvist av legevakt like mange ganger. "Heldigvis" fikk jeg komme til fastlege ganske kjapt for å konstatere hva som skjedde, sist gang måtte jeg på sykehus og ble der i en uke. Det forandrer likevel ikke det faktum at legevakter sjeldent vil ta en inn pga en mindre blødning i svangerskapet. HI bør selvsagt ringe dem og spørre om hun får komme inn, men sannsynligheten er stor for at hun blir bedt om å vente og heller ta kontakt om det forverrer seg. Man kan synes hva man vil om det, men beklageligvis er det sånn.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har hatt småblødninger i alle mine 4 svangerskap, og det har heldigvis gått bra ihvertfall Ikke masse, men nok til å skremme meg. Jeg vet det er enkelt å si, men PRØV å slappe av og nyt jula, og så kontakter du en gynekolog så fort det åpner igjen
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 Sikkert et sprukket blodkar eller noe. Har blødd i begge mine svangerskap uten at det var noe galt. Anonym poster: 3a7c2a8eda0af71d8c8eb892aa37100f
Jada-har fire små Skrevet 21. desember 2012 #18 Skrevet 21. desember 2012 Takk for fine og trøstende svar. Jeg prøver å tenke på at jeg tre nydelige barn og at hvis jeg mister nå, så skal jeg kose meg enda mer med dem og finne på noe ekstra gøy til sommeren;)...uff, må bare tenke slik jeg nå, for ellers griner jeg bare...
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 21. desember 2012 #19 Skrevet 21. desember 2012 Huff ja, jeg skjønner du blir redd! Forvent det verste, men håp på det beste, er det ikke et ordtak som sier det? Jeg skal krysse fingre og tær for deg og den lille i magen! Ønsker deg lykke til og håper på det beste
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #20 Skrevet 21. desember 2012 Klem til deg! Vet hvordan det føles... Men du, når jeg var 12 uker ( lørdag) blødde jeg litt men ingen smerter.. Altså, det kom blod i doen om morgenen som om jeg hadde fått mensen. Resten av dagen kom det bare litt rosa slim på papiret etter jeg hadde vært på do. Fikk time på legevakten og da spurte legen om mange ting, målte blodtrykket mitt og fikk time til ul på sykehuset. Fikk også beskjed om.at jeg burde ligge mest mulig til jeg hadde vært på ul ( mandag). På ul var alt fint men det kunne være forranliggende morkake så må ta det rolig med sex, ellers leve som normalt. Denne uken(14) tok fastlegen ul på kontoret og alt er fremdeles helt fint, mye bevegelse, hjerte og størrelse akkurat som forventet. Legen sa også at når hjertet slår i 12 uke er det under 10% sjangse for at noe går galt... Så du har gode odds;) Det kan gå veldig fint selv om det er skremmende som f***! Ring klinikken selv om du ikke blir henvist av legevakt. De har hastetimer selv om det er jul! Lykke til! Krysser fingrene for deg! Anonym poster: 629cffd86bff2d34b83c9fe61050e2a2
♥Madam Mim♥ Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Jeg blødde 2 ganger i forrige svangerskap. Sjekket det ikke, pga det var ikke veldig mye og hadde ikke smerter. Jenta mi er 2.5 år nå. Var på ordinær ultralyd her om dagen og fikk da beskjed om at jeg hadde flaks som ikke hadde blødd noe i dette svangerskapet pga morkaka mi ligger helt nede forran åpningen og får lettere blødninger. Slimhinnene er også mer utsatt i et svangerskap så små blodkar har lett for å briste. Ved samleie er det ikke unormalt å blø litt heller :-)
Elsker livet Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 I og med at det jul så får du nok ikke sjekket med ultralyd. Men har du en legevakt som bryr seg om gravides psykiske helse kan hn sikkert lete etter hjertelyd med doppler. Ingen garanti for at en får tak i hjertelyden så tidlig, men til mye hjelp om h/n finner den.
blå2010+rosa2013 Skrevet 22. desember 2012 #23 Skrevet 22. desember 2012 Har blødd mye dette svangerskapet, de finner fortsatt ikke årsaken. Men har fått beskjed om å ikke stresse, ikke trene, løfte tungt, ikke sex mens jeg blør osv. Håper det bare er skjøre slimhinner eller lettblødende livmortapp. Håper det går bra med deg vet hvor slitsomt det er å blø og hvor redd man blir Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #24 Skrevet 22. desember 2012 Jeg blødde i uke 13, en lørdag, reiste på legevakten, og de ringte føden, føden sa at de vil sjekke alle som blør som er over 12 uker... Så jeg fikk reise rett på føden. Anonym poster: 6048db708cad4b5d1a6eb717da13b378
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #25 Skrevet 22. desember 2012 Hvordan går det, HI? Blør du enda? Anonym poster: bf5a5c90abb2dadef7349ca072147e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå