Gå til innhold

Elsker livet er en misjonær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har respekt for at hun og mannen velger å leve livet deres slik de gjør og lar meg overhodet ikke provosere over at hun ønsker å være underdannig sin mann.

Men uavhengig av at hun virker som en snill og omtenksom dame så er jeg ikke i tvil om at hun ønsker å bruke denne kanalen til å misjonere for sitt livssyn. Hun bruker mye tid her og svarer på alle henvendelser hun får, også ting hun har svart på mange ganger. På denne måten får hun snakket mye om sin trosretning og hvorfor deres levesett er den riktige for de. (og da muligens for andre)

Jeg synes også det er påfallende at hun "dukket opp" akkurat når Farmen-Andreas fikk mye oppmerksomhet.

Jeg lar meg ikke påvirke... :D

Anonym poster: 6f5ebe50c658af4ce989e392e3769fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har lagt merke til det samme...

Anonym poster: 6a374feb84118dbad89fad50c39cc335

Skrevet

Gjør det noe da?

De fleste vil vel argumentere for sin egen måte å leve på, og mene at den er best? Det ser man jo i trådene, der flere forfekter sitt eget livssyn og syn på forhold, kjønnsroller osv- fordi de mener at deres måte å leve på er riktig. Det gjør jeg jo selv også.

Jeg har nok tro på min måte å leve på til at jeg synes det er helt greit at Elsker Livet "misjonerer" for sitt levesett. :)

Skrevet

Hva så? er vel bra det, slutt og bryr deg hva folk gjør,de trives sikkert da:)

Skrevet

Gjør det noe da?

De fleste vil vel argumentere for sin egen måte å leve på, og mene at den er best? Det ser man jo i trådene, der flere forfekter sitt eget livssyn og syn på forhold, kjønnsroller osv- fordi de mener at deres måte å leve på er riktig. Det gjør jeg jo selv også.

Jeg har nok tro på min måte å leve på til at jeg synes det er helt greit at Elsker Livet "misjonerer" for sitt levesett. :)

Da synes jeg hun skal være helt ærlig om det. Det finnes nok noen her som er lettere mottakelige for hennes syn og helt ærlig så er en del av hennes levemåte svært diskutabelt. Da tenker jeg spesielt på at hun blir fysisk avstraffet av sin mann, noe som ikke barn bør se.

Det finnes mange sjarmerende "bedragere" der ute.

Skrevet

Er vel det vi alle gjør i større eller mindre grad. Bare se på julemattråder der alle er overbevist om at "sitt" julemåltid er det riktige og overbeviser andre om hva som er best (eventuelt hva som IKKE er bra og riktig).

Anonym poster: d51862a0dd9718c9d6fed4ca39ffed55

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det bryr jeg meg faktisk ikke noe om! Jeg synes dette blir litt teit, dibberne.bombarderer henne med spørsmål (mye interessant da), og så skal hun bli mistenkeliggjort fordi hun svarer? Ærlig talt.

Skrevet

Gjør det noe da?

Da synes jeg hun skal være helt ærlig om det. Det finnes nok noen her som er lettere mottakelige for hennes syn og helt ærlig så er en del av hennes levemåte svært diskutabelt. Da tenker jeg spesielt på at hun blir fysisk avstraffet av sin mann, noe som ikke barn bør se.

Det finnes mange sjarmerende "bedragere" der ute.

Hun sier jo at barna ikke er til stede når dette skjer.

Da ser jeg ikke helt problemet- det blir litt som dem som har ekstrem SM-sex med pisking og hele pakka; overhodet ikke noe barn bør hverken se eller vite om. Men så lenge de voksne er med på det frivillig er det ikke noe galt i det, selv om JEG overhodet ikke kunne tenke meg å holde på med det.

Hvis det derimot skjer i nærheten av barna, er det svært bekymringsverdig, men ettersom jeg har forstått, skjer det når de ikke engang er i samme hus.

Skrevet

Det bryr jeg meg faktisk ikke noe om! Jeg synes dette blir litt teit, dibberne.bombarderer henne med spørsmål (mye interessant da), og så skal hun bli mistenkeliggjort fordi hun svarer? Ærlig talt.

For alt vi vet så har hun laget tråden selv. Dette kan jeg ikke bevise og hun kan heller ikke motbevise det. (Dersom hun nå poster som anonymt i etterkant så kommer det opp en ny kode)

Skrevet
Jeg har respekt for at hun og mannen velger å leve livet deres slik de gjør og lar meg overhodet ikke provosere over at hun ønsker å være underdannig sin mann. Men uavhengig av at hun virker som en snill og omtenksom dame så er jeg ikke i tvil om at hun ønsker å bruke denne kanalen til å misjonere for sitt livssyn. Hun bruker mye tid her og svarer på alle henvendelser hun får, også ting hun har svart på mange ganger. På denne måten får hun snakket mye om sin trosretning og hvorfor deres levesett er den riktige for de. (og da muligens for andre) Jeg synes også det er påfallende at hun "dukket opp" akkurat når Farmen-Andreas fikk mye oppmerksomhet. Jeg lar meg ikke påvirke... :DAnonym poster: 6f5ebe50c658af4ce989e392e3769fb8

Jeg misjonerer kun til de som vil høre. Jeg har ingen behov for prakke noe på noen. Jeg respekterer andres livvsyn og levemåte så langt jeg klarer. Jeg liker også å oppklare mistforståelser og gi den informasjonen folk spør etter. Før var folk redde for "hedningene". Folk er redde det ukjente, derfor vil jeg gjerne gjøre folk kjent med andres tankesett, og kanskje ufarliggjøre mange av tankene våre. Vi er stort sett helt vanlig folk, ingen som merker noe rart med oss.

Jeg mener nødvendigvis ikke mine ytringer på forumet her fører frem til noen omvending av folk, men er for ytringsfrihet og håper at man kan respektere mangfoldet selv om man ikke er enig i alt.

Jeg har hengt på disse sidene over lengre tid, men det var først når det ble diskutert Andreas fra farmen jeg følte jeg måtte få min egen profil så jeg kunne få delta i de diskusjonene.

Skrevet

Er vel det vi alle gjør i større eller mindre grad. Bare se på julemattråder der alle er overbevist om at "sitt" julemåltid er det riktige og overbeviser andre om hva som er best (eventuelt hva som IKKE er bra og riktig).

Anonym poster: d51862a0dd9718c9d6fed4ca39ffed55

Jeg synes heller ikke man kan sammenlikne det å misjonere et svært kontroversielt livssyn med hvilken mat man har til jul osv.

Slipper du folk fra Jehovas vitne inn til deg? Vel, det gjør ikke jeg. Jeg ønsker selv å velge om jeg vil bli misjonere for eller ei.

Grunnen til at jeg skrev innlegget var kun å gi en min synsvinkel på hva jeg mener hun holder på med.

Jeg har som sagt ingenting mot dama.

HI

Skrevet

Dessuten liker jeg å diskutere alt annet her inne også av både fjas og viktigere ting.

Skrevet

Tja, jeg har nå hatt noen diskusjoner med henne selv, og stilt spørsmål angående levesettet deres og måten de organiserer samlivet på. På Kranglesiden var det flere diskusjoner omkring dette med en gang hun ble medlem, og da var vi flere nick som stilte spørsmål.

Så jeg tror nok heller det er mange som lurer og dermed spør, nettopp fordi dette er så "fjernt" for de fleste av oss. Selv om jeg selv finner det helt utenkelig å ha det sånn, så synes jeg det er fascinerende og ønsker å vite mer. Nettopp også for å få Elsker Livet til å se MITT syn på dette og min måte å leve på.

Skrevet

Jeg syns hun fremstår som en reflektert dame, selv om vi ikke har samme synet på mange ting. Hun er et friskt pust her inne!

Anonym poster: 968b7ed51150fe556921efa2c45a7e1b

Skrevet
Gjør det noe da? De fleste vil vel argumentere for sin egen måte å leve på, og mene at den er best? Det ser man jo i trådene, der flere forfekter sitt eget livssyn og syn på forhold, kjønnsroller osv- fordi de mener at deres måte å leve på er riktig. Det gjør jeg jo selv også. Jeg har nok tro på min måte å leve på til at jeg synes det er helt greit at Elsker Livet "misjonerer" for sitt levesett. :)
Da synes jeg hun skal være helt ærlig om det. Det finnes nok noen her som er lettere mottakelige for hennes syn og helt ærlig så er en del av hennes levemåte svært diskutabelt. Da tenker jeg spesielt på at hun blir fysisk avstraffet av sin mann, noe som ikke barn bør se. Det finnes mange sjarmerende "bedragere" der ute. Anonym poster: 6f5ebe50c658af4ce989e392e3769fb8

Så har jeg også sagt at å bli fysisk avstaffet av sin mann ikke er noe jeg mener andre trenger å gjøre eller ønske. Det er helt greit om de ikke ønsker det. Det finnes andre metoder som også fungerer. Vi har valgt denne metoden. Det blir som sex. Om dere ønsker å ha sex med lyset av og kun i misjonerstillingen fordi dere mener det er flott for dere, så værsågod. Jeg legger meg ikke opp i det.

Skrevet

Dere velger da selv om dere vil lese det hun skriver eller ikke, så sånn sett kan du jo velge selv om du vil "bli misjonere for eller ei". Og jeg syns det veldig flott at hun tar seg tid til å svare på det folk lurer på. Jeg har lest tråden og syns det er spennende å lese om et levesett som på mange områder er veldig forskjellig enn mitt. Har heller ikke følelsen at hun prøver å prakke sin overbevisning på noen, men heller fortelle om valgene hun tar som fungerer for henne og hennes familie :)

Skrevet

Tja, jeg har nå hatt noen diskusjoner med henne selv, og stilt spørsmål angående levesettet deres og måten de organiserer samlivet på. På Kranglesiden var det flere diskusjoner omkring dette med en gang hun ble medlem, og da var vi flere nick som stilte spørsmål.

Så jeg tror nok heller det er mange som lurer og dermed spør, nettopp fordi dette er så "fjernt" for de fleste av oss. Selv om jeg selv finner det helt utenkelig å ha det sånn, så synes jeg det er fascinerende og ønsker å vite mer. Nettopp også for å få Elsker Livet til å se MITT syn på dette og min måte å leve på.

Det er akkurat det. Hun er ikke interessert i å lære om "oss". Nå har jeg Ikke lest alt hun har skrevet da dette er mengder, men jeg har ikke lest EN gang at hun har respekt eller forståelse for at andre kan leve et fantastisk samliv uten at mannen er sjefen i forholdet.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

I starten tenkte jeg nok at Elsker livet ikke tenkte klart, eller på egenhånd. Men jo mer hun har forklart, jo lettere forstår jeg henne, jo mer respekterer jeg levesettet deres, og jo mer liker jeg henne her inne.

Ville jeg levd på samme vis? Aldri i livet, men jeg kan til tider forstå tankegangen i levesettet til Elsker livet og mannen.

Jeg synes forøvrig det er intresant å få vite om måten de praktiserer på, det å være nysjerig på det, er ikke det samme som å ville leve slik :)

Skrevet

Det er akkurat det. Hun er ikke interessert i å lære om "oss". Nå har jeg Ikke lest alt hun har skrevet da dette er mengder, men jeg har ikke lest EN gang at hun har respekt eller forståelse for at andre kan leve et fantastisk samliv uten at mannen er sjefen i forholdet.

Da tror jeg du bør lese mer av det hun skriver.

Anonym poster: cf60961ee9f4bf034d89f9ee3d69bac1

Skrevet
Tja, jeg har nå hatt noen diskusjoner med henne selv, og stilt spørsmål angående levesettet deres og måten de organiserer samlivet på. På Kranglesiden var det flere diskusjoner omkring dette med en gang hun ble medlem, og da var vi flere nick som stilte spørsmål. Så jeg tror nok heller det er mange som lurer og dermed spør, nettopp fordi dette er så "fjernt" for de fleste av oss. Selv om jeg selv finner det helt utenkelig å ha det sånn, så synes jeg det er fascinerende og ønsker å vite mer. Nettopp også for å få Elsker Livet til å se MITT syn på dette og min måte å leve på.
Det er akkurat det. Hun er ikke interessert i å lære om "oss". Nå har jeg Ikke lest alt hun har skrevet da dette er mengder, men jeg har ikke lest EN gang at hun har respekt eller forståelse for at andre kan leve et fantastisk samliv uten at mannen er sjefen i forholdet. Anonym poster: 6f5ebe50c658af4ce989e392e3769fb8

Jeg har en gang vært en av dere, så jeg føler jeg kan veldig mye om det som en gang også var meg. Jeg er blant annet vokst opp i en helt vanlig familie som jeg i ettertid ikke ønsker å kopiere selv. Kristne er foreldrene mine, men ikke på en slik måte at det har vært en viktig del av livet deres. De fleste av våre bekjente og venner er også som dere, så jeg tror kanskje ikke jeg har så mange spørsmål når det gjelder hvordan dere tenker. Selv om det selvsagt er et mangfold der også. Jeg syns det er veldig interessant å høre hvordan andre tenker om det er litt utenfor det vanlig A4 og politisk korrekte.

Jeg trodde jeg mange ganger hadde formidlet at jeg respekterer andres levemåte, og ikke minst at det kan være velfungerende. Men jeg tror ikke det er nok for å være en kristen som ønsker å følge bibelens leveregler, også de som står i GT.

Skrevet

Jeg syns hun fremstår som en reflektert dame, selv om vi ikke har samme synet på mange ting. Hun er et friskt pust her inne!

Jeg er ikke uenig med deg. Likevel så tror jeg mange lar seg "blende" av at hun er reflektert og hyggelig.

Det hjelper ikke at innpakningspapiret er av den vakreste sort når innholdet er gråstein!

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har lest veldig mange ganger at hun respekterer hvordan andre lever, og at andre har andre synspunkt enn henne. Nå tror jeg ikke du har fulgt med...

Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg. Likevel så tror jeg mange lar seg "blende" av at hun er reflektert og hyggelig.

Det hjelper ikke at innpakningspapiret er av den vakreste sort når innholdet er gråstein!

HI

Her synes jeg faktisk du, HI, fremstår som mer fordømmende enn Elsker Livet noen gang har gjort..

Skrevet

HI

Her synes jeg faktisk du, HI, fremstår som mer fordømmende enn Elsker Livet noen gang har gjort..

Det er mulig at utsagnet mitt kom feil ut. At det kunne tolkes som om henne som person ikke har gode kvaliteter. I så fall beklager jeg. Mitt utsagn gjelder innholdet i hennes syn på samliv.

Nå er jeg dessverre ikke like argumentasjonsterk som henne. Hun har nok hatt god trening i å forsvare sin levemåte for andre.

Jeg har ingen behov for å sverte henne. Mitt mål med tråden var å formidle mitt syn på at hun er en misjonær, noe hun selv bekrefter. Så lenge hun er åpen om det så velger vi selv om vi ønsker å la oss bli misjonært for eller ei.

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

HI

Det er mulig at utsagnet mitt kom feil ut. At det kunne tolkes som om henne som person ikke har gode kvaliteter. I så fall beklager jeg. Mitt utsagn gjelder innholdet i hennes syn på samliv.

Nå er jeg dessverre ikke like argumentasjonsterk som henne. Hun har nok hatt god trening i å forsvare sin levemåte for andre.

Jeg har ingen behov for å sverte henne. Mitt mål med tråden var å formidle mitt syn på at hun er en misjonær, noe hun selv bekrefter. Så lenge hun er åpen om det så velger vi selv om vi ønsker å la oss bli misjonært for eller ei.

HI

Hvor bekrefter hun det? Her må du utdype.

Dessuten, er du ikke selv i stand til å avgjøre om noen misjonerer for deg eller ikke? Må de virkelig peke på det selv? Hvordan klarer du deg når Jehovas vitner og Mormonere kommer på døra? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...