Gå til innhold

Er dere høflige mot butikkansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet og lest en forumtråd om dumme og uhøflige kunder og det fikk meg til å lure: hvem er egentlig disse menneskene? Har selv opplevd vanskelige og uhøflige kunder da jeg jobbet i butikk da jeg var yngre. Selv er jeg høflig og forståelsesfull når ting går galt, har tross alt vært der selv. Tenker dere over hvordan dere behandler butikkansatte?

Anonym poster: d860b9d74cff1761ab45d8a8d4a60296

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Jeg er høflig og hyggelig mot mine medmennesker, uansett hvor jeg møter dem. Ingen grunn til noe annet bare fordi de tilfeldigvis jobber i den butikken der jeg handler.

Endret av Filifjonka
Skrevet

Hvis jeg kommer inn i en butikk og de ansatte står i private tlf, eller private samtaler med kollegaer etc så går jeg ut.

Anonym poster: 08f43d95395d7188b06602ab74ad9fcc

Skrevet

Jeg er høflig så fremt ikke den i butikken er uhøflig. Jeg hilser, smiler og takker, men ikke om jeg treffer på et snerpete mehe (og dem er det mange av dessverre..)

Anonym poster: bab0398c0750d404044bf1a6c61ea19f

Skrevet

Klart det. Har jobbet mye med service selv, og blir dessverre ofte skuffet over butikkansatte her(Oslo). Men jeg skjønner det jo litt og, men har selv jobbet på en utrolig hektisk plass og vi holdt smilet på plass og humøret oppe selv om køen var "uendelig".

Men er engang sånn at har man en dårlig dag som butikkansatt- så får du som regel "dårlige"kunder. Er man ovenpå og på hugget blir problemer møtt på en annen måte, og sannsynligvis får man en hyggeligere kunde også.

Anonym poster: 2032de3939c00566914145f05c3f78f1

Skrevet

Jeg er alltid hyggelig og smilende mot mennesker jeg møter.. Jeg har ingen grunn til å være noe annet. Gjør noen en feil, eller at noe går galt så kunne det ikke falt meg inn å være frekk eller sur mot dem.

Jeg har derimot merket at det er flere og flere sure mennesker bak kassen om dagene.. Mulig jeg bare er sart for tiden, men enkelte burde vært på smile/si hei/si hade-kurs :)

Skrevet

Er hyggelig og høflig mot stort sett alle jeg møter.

Men er enig en over her, er de ansatte ufin blir jaggu jeg også det! Men skal MYE til før jeg er der ;)

Skrevet

Det spørs.. Jeg har kommet inn i en skobutikk hvor fire tenåringer var på jobb. Alle stod bak disken å snakket om gutteproblemer i stedenfor å hjelpe de få kundene de hadde. I sånne situasjoner er jeg ingen drømmekunde nei.. :-P

Skrevet

ALLTID!! Men ikke mot de som jobber på kafe som ikke klarer å høre etter når man bestiller (ikke kø) og serverer baguette med smør til min 3-åring som ikke tåler melk (de fikk beskjed 3 ganger) og som ikke klarer å ta av plasten rundt skinken før den blir servert. Da blir jeg rett og slett litt sur!

Anonym poster: 47e7a54c7cd9e70ee37ae1ed709876a5

Skrevet

I utgangspunktet er jeg høflig, smilende og blid, men i disse juletider der tiden er dyrebar og man venter på hjelp, spør noen på en annen avdelinng som ikke har peiling og ikke er behjelpelige, går tilbake til riktig avdeling og først får hjelp etter 15 minutters venting. Da er jeg kjapp og kanskje ikke sur, men ikke smilende og blid. På veien ut fra akkurat denne butikken såg jeg 3 ansatte som stod og pratet med hverandre og ikke enset kundene. Vet ikke om jeg er verdens triveligste kunde i denne butikken neste gang...

Anonym poster: d6f11b4efeeb49bdc345ba5613133038

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Jeg har blitt sint mot ei en gang, men etter min mening burde hun virkerlig ikke jobbet i butikk i det heletatt.. Jeg spurte om de kanskje hadde samme genser i en str større, fikk et stort glefs av typen; "så feite mennesker som deg burde ikke få handle i våre butikker!" Jeg fortalte henne nok så kvast at så følelsesløse mennesker som henne burde vurdere andre yrker. Hun gikk til sjefen og klaget på meg, jeg fikk 25% rabat på genseren og en stor beklagelse fra sjefen.. (Jeg spurte etter str xl, og de hadde klær opp i 3xl der, så hun burde jo venne seg til at vi som er større kommer å handler..)

Ellers er jeg alltid snill med de som jobber i butikk og andre ofentlige tjenester :)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har stått i kasse selv, og fy søren så mange FREKKE, ufine mennesker man møter :( Er virkelig veldig mange som spyr ut eder og galle til sine medmennesker overalt.

Så, jeg er alltid høflig mot butikkansatte, og andre! :)

Anonym poster: 978d75ebd4cf6c618b95bdd278e100ad

Skrevet

I det jeg går inn ett sted er jeg alltid i det høflige hjørnet, men jeg blir fort til en utrolig vanskelig kunde hvis den ansatte ikke er like høflig selv, eller prøver og vri seg unna rettighetene mine.

Men er det en hyggelig handleopplevelse er jeg alltid nøye med å smile og si tusen takk for hjelpen/hadet når jeg går.

Skrevet

Er alltid hyggelig mot butikkansatte. En gang har jeg skjelt ut de som stod i kassen, det var når jeg fikk cola når jeg hadde bestilt cola light på mcdonalds

Skrevet

Jeg prøver alltid så godt jeg kan å behandle alle mennesker med respekt. Butikkansatte inkludert. :)

Skrevet

Absolutt! Har jobbet på bade bensinstasjon, i matbutikk, fotobutikk og restaurant så jeg VET hvor stressende det kan være. Og sure kunder forverrer bare alt.

Skrevet

Ja, det er jeg. Har jobbet i klesbutikk og i et annet serviceyrke så vet hvordan det er. For meg er det vanlig oppførsel. Men innrømmer gjerne at jeg kan bli irritert ved dårlig service.

Anonym poster: 55365b59dbcc458d5b27601c70b3619e

Skrevet

Jeg er sjenert, men sier alltid hei til de butikk ansatte i kassa. Har nå begynt en gutt i min favorittbutikk og han er så uhøflig at jeg har mest lyst til å snu når han sitter i kassa. Han drar nærmest coop kortet ut av hånda mi og kaster det tilbake.

Kun en gang har han vært "brukbar" og det var den gangen ei av de andre ansatte var foran meg i køen.

Og jeg setter alltid handlevogna tilbake på plass, da jeg mener at det faktisk er min jobb som kunde. Jeg tok den fra plassen sin og jeg setter den tilbake.

Skrevet

Har selv jobbet i klesbutikk og skobutikk. Vet hvor viktig kundeservice er, har opplevd selv hvor mye det har å si om jeg sier "Hei" og spør om kunden trenger noe hjelp eller noe slikt. Og at jeg viser at jeg er tilstede og tilgjengelig for kunden.

Enkelte butikkansatte ser ut til å ikke vite dette, mange ser ut til å være sjenert. Og flere ganger har jeg opplevd at ansatte sitter i tlf, data eller lignende og er helt opptatt med sitt private liv (ikke i store kjedebutikker, men i de mindre, hvor kundeservice sannsynligvis SKAL tilbys). Det er utrolig frekt, jeg blir så fornærmet at jeg ikke handler noe i den butikken. Velger en annen butikk.

Vi har en butikk her i byen, hvor jeg ofte handler barneklær og utstyr. Tilhører en kjede, men de ansatte er fantastisk imøtekommende og "frampå". Kommer med egne erfaringer om produktet og er ærlig (er blitt anbefalt et annet prod. enn jeg i utgangspunktet ville se). De ser ut til å være engasjert i jobben, og de er alltid der om jeg trenger hjelp til noe :-) Fantastisk!

Anonym poster: d37dd28a1d0b77c0874ee4b3a8b82e9c

Skrevet

Ja. Jeg har også jobbet i butikk så jeg vet at det er lett å glemme seg ut (være blid og serviceinnstilt) når det er travelt og stressende. Også er det lett å la en frekk kunde ødelegge resten av dagen,..

Når det er noe med de ansatte som irriterer meg så lar jeg bare vær å handle der, jeg gidder som regel ikke konfrontere dem.

Skrevet

Hvis personen i kassen knuser omtrent alle varene som jeg skal kjøpe da kan det gå en liten jævel i meg og jeg sier jeg har glemt lommeboka.

Anonym poster: f6a6775aeab1790d126decece3b96f2b

Skrevet

Er alltid hyggelig mot butikkansatte. En gang har jeg skjelt ut de som stod i kassen, det var når jeg fikk cola når jeg hadde bestilt cola light på mcdonalds

Å skjelle ut en ansatt pga det var vel en overreaksjon, synes du ikke? ;)

Skrevet

Hvis jeg kommer inn i en butikk og de ansatte står i private tlf, eller private samtaler med kollegaer etc så går jeg ut.

Anonym poster: 08f43d95395d7188b06602ab74ad9fcc

Det gjør jeg og!

Ble så ekstra irritert i går for da begynner hun å ta en privat avtale ETTER jeg kom inn i butikken.

Å hun snakket lenge i telefonen med barnefaren tydligvis om samværet med barnet dagen etterpå.

Det ble masse detaljer og samtalen tok jo aldri slutt,så jeg gikk!

Anonym poster: 16e50167039561e51b6ab133d9e93780

Skrevet

Skjelle ut en ansatt fordi du hun klarte å komme med feil brus??

Det går faktisk ann å si ifra på en fin måte at bestillingen er feil,det er ingen som helst grunn til å skjelle hun ut stakkar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...