Gå til innhold

Inspirert av døden her: er du organdonor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis JA, så bra!!!!! :)

Hvis NEI, hvorfor ikke?

Ikke en krangletråd, er bare ute etter forskjellige synspungt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg har såpass med tendenser til immunsvikt at det ville være risky å benytte seg av organene mine.

Anonym poster: e0eaea91bd5f99aeea8d00d289d2180d

Skrevet

Ja både jeg, mannen og jenta vår er det.

Skrevet

Nei. Jeg synes det er unaturlig at organene skulle leve videre i en annen person.

Skrevet

Er ikke aktuell pga tidligere kreftsykdom, dessverre.

Men hadde det vært tillatt, hadde jeg vært organ og blodgiver, ja.

Skrevet

Ja, det er vi - både mannen min og jeg. Blodgivere og stamcelledonorwr og.

Skrevet

Nå er jeg ikke helt sikker her, men tror alle som er donorer blir sjekket før de tar organene... Så går jo an å sette seg opp som donor, så kan de "ta det de vil ha" ;)

Skrevet

Nei. Jeg synes det er unaturlig at organene skulle leve videre i en annen person.

så hvis barnet ditt trenger et nytt organ for og leve så hadde du sakt nei ?
Skrevet

Ja, til min families store fortvilelse. Det er et faktum at enkelte organdonorer blir gitt opp for tidlig fordi de trenger organene. Derfor er jeg litt delt når det kommer til dette, men går likevel med donorkort.

Skrevet

Ser at det kan virke unaturlig, men det er vel ikke unaturlig å redde et liv. Spesielt ikke om man ikke trenger organene selv... ;)

Skrevet

så hvis barnet ditt trenger et nytt organ for og leve så hadde du sakt nei ?

Nei, men det er fordi mannen min ville ha tatt den avgjørelsen.

Skrevet

Ja jeg er, og kjæresten min var også det, og han fikk donert til 3 personer.

Skrevet

Ja

Anonym poster: f11f346705832082482450ba29d4c863

Skrevet

Ja jeg er, og kjæresten min var også det, og han fikk donert til 3 personer.

Så trist å høre m kjæresten din :( men kan jeg spørre, hvordan føles det at han fikk reddet tre stk??? Jeg ser for meg at det gir en slags god følelse i den store sorgen...

Skrevet

Ja, det er vi her. Men, jeg synes heller det burde være ett nasjonalt register man kunne melde seg inn i, sånn at de på sykehuset ikke var avhengig av godkjenning fra familie (som kanskje ikke er i stand til å ta den beslutningen der og da).

Anonym poster: 894b72e14ce10d484b563a12aeb66586

Skrevet

Ja, er organdonor. Syns det er fint å tenke på at jeg kan redde andre hvis det skulle skje noe med meg.

Skrevet

Ja. Min far hadde nyresvikt og sto i donorkø da han døde.

Jeg er også blodgiver, og er registrert som stamcelledonor.

Skrevet

Ja! Samboeren og sønnen min vil muligens trenge transplantasjon selv, og da er det helt naturlig for oss å være donor.

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Ja. Jeg er det. Fordi jeg tenker at jeg alikevel ikke trenger kroppen min eter jeg har gått bort. Men at jeg kan redde mange liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...