Gå til innhold

Synes dere at Leander er for spesielt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er ikke lett med navn:) Liker både Lars og Ludvig også,men passer vel ikke så godt med brødrene?

Anonym poster: da590690ce49da0c7b2ea6be13273905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre alt. er Leonard, Lasse, Linus, Luis, Leif.

Hvis man liker et navn sånn passe, kan man vel ha dobbelnavn på siste? Og likevel ha L som forbokstav?

Eks: Leif-Håkon, Leo Tobias, Lars Martin etc...

Anonym poster: 8713e0ad54b21c374f946aaf7015df45

Skrevet

Takk for svar, vil ikke ha dobbel navn

Skrevet

Leander er ikke et nytt navn, da.. Jeg har en venninne med en onkel som heter Leander og han er ikke spesielt ny i hvert fall...

Anonym poster: bea2aacd95be5ccaa42fb1f86c10f38e

Skrevet

Var det ikke så at hun på unge mødre har en som heter Lucas Leander. Og året etter fikk broren unge og denne gutten fikk også navnet Lucas Leander? Weird..men de var tenåringer hele hurven..kan man forvente noe mer..

Kjenner til enda en Lucas Leander her jeg bor. Sjekket SSB, hele 34 gutter heter dette.

Og det er nok de siste årene dette fenomenet har oppstått.

Leander har mistet glansen pga akkurat dette i mine øyne..

Anonym poster: f5bfd6ce08e2ee0db75b531f01e4d62a

Skrevet

Leonel kan jo være et navn som passer godt til Liam og Lucas :)

Skrevet

Det som er harry, i mine øyner, er at alle i en søskenflokk skal ha navn som rimer! Hvorfor det??

Får Ole,Dole og Doffen-vibber av hele greia!

Skrevet

Det som er harry, i mine øyner, er at alle i en søskenflokk skal ha navn som rimer! Hvorfor det??

Får Ole,Dole og Doffen-vibber av hele greia!

Bedre enn de som kaller søsknene f.eks

Jessica og Arnulf eller Malin og Olav.

Kræsjer totalt!

Anonym poster: f5bfd6ce08e2ee0db75b531f01e4d62a

Skrevet

Oki bryr meg egentlig ikke så mye hva folk mener, vi synes navnene skal passe sammen:). Leonel var pent :)

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Spesielt er vel det siste det er! Det er jo et utrolig vanlig navn og alle mulige småtasser skal jo hete Leander.

Jeg syntes navnet er stygt. MEN det passer jo sammen med de andre navnene som også er veldig vanlige navn =)

Så ufin du er Julia! Alltid likt deg, men å si at et navn er stygt er direkte stygt gjort!

Anonym poster: 96d698cf1614dc175a354c25762a919d

Om du alltid har likt meg så kan det umulig stikke så dypt om det endres over at jeg sier JEG syntes et navn er stygt.

Min mening burde ikke være relevant for noens valg av navn på barna.

Skrevet

Liam, Lucas og Leander?

Går faen ikke an.

Anonym poster: fdca9aec182d55199fee6894422b6231

Skrevet

Synes Liam, Lukas og Leander passer fint sammen, jeg... :)

Leander er er gammelt navn, og er ikke noe "poppisnavn" som enkelte påstår her. Måten det er "poppis" på, er evt at det er et gammelt, fint navn som mange ønsker å ta ibruk igjen.

Min gutt heter Leander, oppkalt etter sin avdøde oldefar. Kunne aldri tenkt meg et annet navn på ham, og er veldig fornøyd over hvor fint det klinger.. <3

La mannen din "tygge litt" på det. Navnet er langt, så det tar litt tid å venne seg. Jeg lover likevel at dere ikke kommer til å angre om dere velger det. Et vakkert navn som klinger godt sammen med storebrødrenes... ;)

Lykke til! :)

Mvh Leia81

Skrevet

Ludvig er et flott navn og passer fint med Liam og Lucas :)

Anonym poster: ba47c3674db97e475f3d321fe2696b9d

Skrevet

Så negativ du har blitt juliea. Før svarte du alltid så sukkersøtt og positivt hele tiden, i det siste svarer du litt frekkere og mer bitchy.

Anonym poster: 534d84abf707ab61f1361a4d6f0545cd

Skrevet

Oj leste ikke de andre kommentarene, ser det er flere som har lagt merke til det.

Anonym poster: 534d84abf707ab61f1361a4d6f0545cd

Skrevet

Det er jo veldig poppis :P Så synes ikke det er spesielt. For 15 år siden var det spesielt.

Anonym poster: 5b0a63c8b88d0fd0de09dfe5d8c0a438

Skrevet

Mistenker også at HI er et av disse trollene som liker å framprovosere folks fordommer her... Men hvis ikke, så fortjener hun jo noenlunde høflige svar?

Altså: Leander, Lucas og Liam er slett ikke "uvanlige" navn i enkelte deler av landet, heller tvert i mot. Er blitt så vanlige de siste årene at de risikerer flere navnebrødre i barnehagen alle tre. Men alle tre sammen i en søskenflokk er vel ikke fullt så vanlig, og kanskje er det DET barnefaren ser også? At dette blir litt vel mye? Og derfor krever litt mer fantasi i navnevalget for sistemann? For beklager, men med tre slike navn er signalet du sender ut for de aller fleste at du er temmelig fantasiløs, lett å påvirke, og følger trender ganske blindt.

Når det gjelder dette med at søsken skal ha navn som passer sammen: Vi har også valgt det på våre tre. Er selv eldst i en søskenflokk på tre (med navn som "matchet") og fikk ofte oppdraget med å skrive under på gavelapper, jule- og feriekort o.l. Husker jeg synes det var en slags fin felleskapsfølelse at vi tre søsknene på en måte hørtes ut som en slags "felles underskrift", om dere skjønner hva jeg mener. Og vi opptrer jo fortsatt samlet i en del situasjoner enda, selv om vi er voksne.

Tenker du noe på dialekt når du velger navn? En del poppis-navn er helt uaktuelt for de fleste her jeg bor, fordi de blir fryktelig stygge med vår dialekt! ;-) Liam er et av dem. Leonel havner nok også der, dessverre. Passer best for damer som snakker rent bokmål med småpikestemme, tror nå jeg...

Andre navneforslag på L: Leonard, Lavrans, Lorents?

Anonym poster: b7bea844388b3dca7af219499ed0c289

Skrevet

Takk for god hjelp. jeg troller ikke. står mellom Lars,Ludvig,Leander og Leonel nå :)

Skrevet

Spesielt er vel det siste det er! Det er jo et utrolig vanlig navn og alle mulige småtasser skal jo hete Leander.

Jeg syntes navnet er stygt. MEN det passer jo sammen med de andre navnene som også er veldig vanlige navn =)

Så ufin du er Julia! Alltid likt deg, men å si at et navn er stygt er direkte stygt gjort!

noen liker navnet. noen gjør det ikke. så enkelt.

Forskjell på å si at du ikke liker navnet og at navnet er direkte stygt.

det er jo ikke det,

stygt blir faktisk eit fint ord i forhold til andre ord som har beskrivet navn som en ikke liker. vemmelig, kvalmt osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...