Gå til innhold

Ligger dere godt an med juleforberedelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ble de siste gavene kjøpt i går, huset skal vaskes på torsdag og pyntes på fredag, brød skal bakes i dag, og siste innkjøpene tar vi på fredag og lørdag. Skal jobbe hele helga, så jeg håper virkelig ikke det er noe jeg har glemt. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble de siste gavene kjøpt på søndag, da gjenstår kun å ta ut penger til de som har ønsket seg det :-)

Huset vaskes på lørdag og vi pynter treet samme dag.

Matinnkjøp gjøres i dag, og vi skal kose oss med litt baking seinere i uka.

Nå kan jula bare komme!

Skrevet

Jeg er ferdig, men mannen er ikke ferdig. Må ta en liten vask av huset også må juletreet opp endag, litt usikkert på når siden jeg jobber lillejulaften, noen unger skal sove andre steder osv. Så vi får se hvordan det blir.

Vi har ikke noen store planer på julaften utover å kose oss, så om ikke alt er perfekt så bryr jeg meg ikke. Bare mannebeinet blir ferdig med de siste gavene så blir det nok bra, noen av de skal sendes og det er han for sent ute til. Kjøpte eske og alt for veldig lenge siden, slik at han skulle bli ferdig....

Anonym poster: d3813ec985202a083833853fbea1a111

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Jeg er ferdig med alt av gaver, og skal bake siste kakene i dag. Så eneste som gjenstår er å vaske huset og handle mat. Og pynte juletreet, men det gjør vi ikke før 23.

Skrevet

Vi har juletreet igjen, men det står og avklimatiseres, og skal pyntes allerede i kveld. Evt i morgen. På torsdag kommer søster med forlovede, og da baker vi pepperkaker. De vi har bakt før, har vi spist opp. :D Ellers er alt gjort. Litt finpuss som stryking av skjorter og bordduk til julaften gjenstår. Er veldig avslappet mtp det hele i år. Bare kos alt sammen. :)

Skrevet

Nei, jeg er sykemeldt og mannen er sykemeldt. Vet ikke hva som kommer til å bli gjort, men det blir nok sannsynligvis ikke jul her i huset med gjester som var planen. Noen får heller ikke gaver, huset blir ikke vasket og mat blir ikke handlet og laget :( Veldig veldig trist!

Det eneste hyggelige er at vi får hjelp til å pynte juletreet sammen med gutten vår, så håper jeg vi blir frisk til å få tatt det ned igjen i januar.

Anonym poster: 42714948ae3b086d152c116993dab85b

Skrevet

Har 2 julegaver igjen og noen smågaver fra dyrene. Ja, og gaver til dyrene;))

Har hatt rundvask på alle rom og ryddet bortsett fra ett rom og ene boden som ser ut som en slagmark, men må gå over alle gulv og sånn før julaften. Har en del igjen å bake men det går raskt når jeg først starter:)

Anonym poster: 9141e3577e1f191eecba4628dbb5f971

Skrevet

Føler eg har kontroll, men....

Torsdag har eg fri og skal vaske huset, da blir det nok naturlig å pynte det siste, og kanskje ta inn juletre, men det haster ikkje før søndag. Får se.

Mangler 2 gaver til svigerfamilien.

Må levere ut noken gaver til folk i nærheten.

Har lyst å kjøpe ei ekstra gave til ei som ikkje får så mange gaver, MÅ isåfall få gjort det idag, pga skal sendes.

Må også kjøpe gave til ei på jobben etter å ha tapt en konkurranse.

Må kjøpe inn mat og brus til 7 voksne og 2 barn for heile jula.

Julebesøket mitt kjem på lørdag, så vil ha ferdig mest mulig før det.

Lurer på å bake julemanner eller pepperkaker ilag med ungene iløpet av helga.

(ser no at eg bør begynne å skrive liste, blir helt utslitt av å tenke på det)

Skrevet

Har ikke begynt på presanger ennå, det gjør jeg fredag eller lørdag. I julen skal vi vekk så trenger ikke å tenke på så mye annet.

Skrevet

Nei, jeg er sykemeldt og mannen er sykemeldt. Vet ikke hva som kommer til å bli gjort, men det blir nok sannsynligvis ikke jul her i huset med gjester som var planen. Noen får heller ikke gaver, huset blir ikke vasket og mat blir ikke handlet og laget sad.png Veldig veldig trist!

Det eneste hyggelige er at vi får hjelp til å pynte juletreet sammen med gutten vår, så håper jeg vi blir frisk til å få tatt det ned igjen i januar.

Anonym poster: 42714948ae3b086d152c116993dab85b

Huff, det høres ikke så bra ut nei. Ønsker dere en fin jul, tross alt, og håper det nye året blir et godt og friskt år. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Huset er pynta, må vaskes en gang til før julaften. Ribba er i frysa hos mamma, pinnekjøttet i kjøla. Gavene er kjøpt, pakket inn og snart ferdiglevert (kjøpte alt i oktober)

Mangler bare å kjøpe treet, og pynte yttergangen med nisser.

Har fri torsdag og fredag, så da blir det vel en ordning :)

Skrevet

både nei og ja:)

De siste julegavene og bursdagsgavene ble kjøpt i går:):):) endelig ferdig med sånt stress:)

Har igjen pakking, rydding og vasking av huset, før vi reiser til slekta:) ..synes det er godt å komme hjem etter jul til et rent og pent hus:)

Skrevet

Begynner i dag ;)

Har ikke fått begynt på julegaver, baking eller vasking og pynting enda... Kalenderen er ferdig da...

Får brette opp ermene og begynne nu !! Skal ha fullt hus hele jula ;)

God jul!!

Anonym poster: aa037a754a239841c091a2a49aa93e94

Skrevet

Vi har to gaver igjen.

Også må jeg vaske på badet, kjøkkene og stua..

Anonym poster: f5fd7a6dc66d1b89c86aab5018473f76

Skrevet

Så absolutt ikke! Her gjenstår både julegaver og vasking.

Har vært sykdom i huset i HELE desember!

Og jeg skjønner ikke vitsen med å vaske i dag, må jo bare gjøre alt på nytt i helga. Blir jo skittent igjen på en uke.

Skrevet

Har noen gavekort igjen ellers er alle gavene ferdig og pakket inn :) Skal vaske ned og pynte iløpet av helga og handle inn mat på fredag/lørdag. Har fått ryddet alle rommene og har endelig fått kontroll på hvor jeg har alt. Føler jeg har kontroll. Eneste jeg må huske er å sjekke om alle juletrelysene fungerer.

Skrevet

Så absolutt ikke! Her gjenstår både julegaver og vasking.

Har vært sykdom i huset i HELE desember!

Og jeg skjønner ikke vitsen med å vaske i dag, må jo bare gjøre alt på nytt i helga. Blir jo skittent igjen på en uke.

Vitsen med julevask er at den er mye mer grundig enn vanlig vask. Så kan du flekke over flatene rett før jul.

Anonym poster: 472d7abf03115c6eb3f9d39e1177b1fa

Skrevet

Hele huset er pyntet, det gjorde vi förste helgen i desember. Alle julegavene er klare,men har ikke kjöpt inn mat eller noe sånt. Ligger på sykehus nå, og jeg vet ikke når jeg kommer hjem.

Skrevet

Ja, ganske. Har 2-3 smågaver igjen, men det stresser jeg ikke med. Jeg har permisjon, så jeg kan gå i butikker hver dag om jeg vil :) Ingenting som skal sendes, så jeg har god tid!

Jeg skal vaske badet litt grundig i dag tenkte jeg, og så gjenstår å ta kjøkkenet grundig + vanlig husvask til helgen. Juletreet pyntes torsdag. Greit å få sett litt på det før vi reiser vekk i julen.

Siden vi skal vekk er det ikke noe spesielt av mat som kjøpes inn. Litt alkohol til helligdagene tar vi vel med oss dit vi skal.

Mannen har ikke kjøpt en eneste gave enda, det tar han vel lille julaften... Men det er virkelig ikke mitt problem!

Skrevet

Huset er pyntet for lenge siden ;) Og rundvasken startet i oktober, for jeg skjønte at jeg ikke orket det i desember med kun 1-2 mnd til fødsel! Smart trekk kjenner jeg :P All mat utenom melk og frukt er kjøpt inn. Skal kjøpe den siste julegaven i morgen, og ta en vanlig helgevask til helgen :) Treet pyntes i helgen :)

Skrevet

Snart klar nå. Skal levere noen julegaver, handle siste rest, vaske som normalt og pynte hus og tre. Har samme krav til rengjøring som til vanlig, og kaker baker vi ikke. Så rimelig enkelt. Det som er kjedeligst og mest arbeid er å klargjøre klær til alle for 3 dager, men det gjorde jeg for lenge siden.

Skrevet

Snart klar nå. Skal levere noen julegaver, handle siste rest, vaske som normalt og pynte hus og tre. Har samme krav til rengjøring som til vanlig, og kaker baker vi ikke. Så rimelig enkelt. Det som er kjedeligst og mest arbeid er å klargjøre klær til alle for 3 dager, men det gjorde jeg for lenge siden.

Skal det stå Alle meniger verdsettes eller Alle meninger verdsettes som motto??

Anonym poster: 5c1c275a51a395bbfe4f347e4b20021b

Skrevet
Skal det stå Alle meniger verdsettes eller Alle meninger verdsettes som motto?? Anonym poster: 5c1c275a51a395bbfe4f347e4b20021b

oops

Gjest Julia1984
Skrevet

Huses vaskes i dag av en dame som alltid vasker hos oss, julegavene er kjøpt inn - mangler bare noen rammer til noen barnehagefoto, pinnekjøtt og ribben er kjøpt inn, julekortene er sendt.

Mangler juletre og må kjøpe no juletrepynt.

Mannen min har ansvar for å kjøpe inn gaver til sin del av familien....og han er ikke ferdig.....alltid i siste liten, men det er ikke mitt problem. Barnas gaver er kjøpt inn for lengst

Skrevet

Juleforberdelser, hva er det? Hehe. Vi har pyntet til jul og thats it! i kveld vasker jeg ned badet, i morgen tar jeg kjøkkenet, torsdag blir det støvtørking og vaske vekk flekker på dørene og veggene etter ungene og fredag støvsuger jeg og vasker gulvene.

Heldigvis har vi det ryddig og rent til vanlig så blir ikke så mye jobb med å vaske bad og kjøkken.

På lørdag skal jeg og ungene sage ned juletreet som står og vokser i hagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...