Gå til innhold

Kjenner jeg blir hissig... Ang navn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel Thomas Quick frikjent for alle drapene han tilsto.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks.

Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f

Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også :)

Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun?

Jeg hadde tenkt at det var et barn av enten nazister eller "skolesovere" om jeg hadde truffet et barn ved navn Vidkun ja, og jeg hadde nok hatt det i bakhodet en god stund, før jeg evt. ble kjent med foreldrene og hadde kommet til en annen konklusjon, ja.

Skrevet

hvis vidkun er veldig fælt å kalle barna ville jeg iallefall aldri i verden ha kalt mitt barn for Anders (Breivik) eller Thomas (Quick)!

Ikke at noen av navnene er aktuelle for meg, men skal man begynne med den diskusjonen der er det faktisk veldig mange navn man ikke kan bruke pga historiske ting!!

Elendige eksempler, siden både Anders og Tomas er veldig vanlige navn.

Henry var og er også et vanlig navn her i landet - og man forbinder ikke det med Henry Rinnan.

Skrevet

Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks.

Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også :)

Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun?

Jeg hadde tenkt at det var et barn av enten nazister eller "skolesovere" om jeg hadde truffet et barn ved navn Vidkun ja, og jeg hadde nok hatt det i bakhodet en god stund, før jeg evt. ble kjent med foreldrene og hadde kommet til en annen konklusjon, ja.

Da syns jeg helt ærlig det sier mer om deg altså... Du virker veldig fordomsfull.

Skrevet

Da syns jeg helt ærlig det sier mer om deg altså... Du virker veldig fordomsfull.

Det er jeg ikke ellers, men ja, jeg har en meget negativ assiasjon til navnet - som jeg antar at de fleste andre som bor her til lands også har. Men om dere har lyst til å kalle barnet for Vidkun, så får dere gjøre det, men jeg tror det finnes mange navn som er lettere å bære for barnet.

Skrevet

Det går an å svare på navnetråder på en ordentlig måte selv om Hi "ber om det". Man kan svare om man liker det eller ikke liker det. Men man trenger ikke utbrodere det i det vide og det breie om hvor grusomt det er.. Hvor mye man haaaaater navnet og at det er det styggeste man har hørt. Sier dere det om vennene deres spør? Fordi de ba om det?

Jeg fikk f. Eks i går vite at mitt eget navn er det grusomste, og minner noen om det største hespetreet de har møtt. Kjekt det, jeg tåler det smile.png men er ikke sikkert det er så koslig for de som vurderer å kalle barnet sitt det.. Endel må man tåle her inne, men man kan jo filtrere LITT da selv om man er "anonym"..

Sorry, men her tror jeg du overvurderer den jevne dibbers sosiale og emosjonelle intelligens.

Anonym poster: 8e5cd34d55d515a10f698162d94cbebf

Jeg sier bare at det går an.. Ikke at jeg forenter det :P før det skjer tror jeg jeg både vil se rosa elefanter og flyvende griser :P

Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov å gi barn i Norge navn som "med stor sannsynlighet kommer til å bli en belastning for dem" som feks Vidkun.

Anonym poster: 4fc986563baa911e7e6353951beb7ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...