Beklager - Dysleksi Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Leste akurat at HI i en tråd ble fra rådet å bruke navnet Klara fordi det miner henne om Klara ku... *Oppgitt* - men gret nok Men det er sånn hele tiden - Ikke Anton for det minner om fetter - Anton - Ikke Lyder for det er et ord - Ikke Egil for det er til en gammel mann - Ikke Carosander - for det er nærmest barnemisshandling - Ikke ..... for det er forsjeldent - Ikke ..... for det er oppbrukt - Ikke ..... for det er Grusomt - *Grusomt faktisk* Finnes det ET navn som alle kan bli enige om? NEI Så hva med litt toleranse.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Enig med deg. Men hva med å også lære seg å drite i hva andre måtte mene om navnet man selv vil gi ungen, og gi barna navn utifra hva man SELV føler er best? Kunne ikke falt meg inn å spørre her inne om hva folk mente jeg burde/ikke burde kalle ungen min, for det betyr nada for meg!
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Du glemte det aller viktigste; Ikke ......... Det er HARRY!!! Svarer av og til at navnet ikke er etter min smak, men å svare så krast synes jeg rett og slett er slemt!! Bra vi har forskjellig smak så slipper alle å hete det samme :-)
Aiyanna Rose Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Er i utgangspunktet enig, men viss man velger å spørre etter folks meninger her inne, så må man også tåle å høre dem...
Beklager - Dysleksi Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2012 Enig med deg. Men hva med å også lære seg å drite i hva andre måtte mene om navnet man selv vil gi ungen, og gi barna navn utifra hva man SELV føler er best? Kunne ikke falt meg inn å spørre her inne om hva folk mente jeg burde/ikke burde kalle ungen min, for det betyr nada for meg! Applaus til deg. Enig, men jeg blir hissig. Har bygd seg opp over litt tid dette Jeg jobber selv i bhg, og deter faktisk nydelig barn gjemt bak alle disse navnene.
Beklager - Dysleksi Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2012 Er i utgangspunktet enig, men viss man velger å spørre etter folks meninger her inne, så må man også tåle å høre dem... jo sant det. men jeg synes det er trist at folk er så trangsynte.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Jammen når ein legg det ut på detta forumet. SÅ BER DU OM DET. Anonym poster: b2ab31e1f9a575a4577503edce3c5eb6
Beklager - Dysleksi Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Jeg var nok kanskje en av dem som var kritiske til det. Men Vidkun er i grunn ikke et stygt navn. Men jeg må stå inne for at det ikke bør brukes. gå på statistisk sentralbyrå og søk på Navnene Vidkun og Adolf. Vidkun er det bare 14 stk som heter så der får du ikke opp noen graf. Men søker du på Adolf ser du at det var kjempe populært frem til ca 1950, da sluttet det bare å eksistere i norge. I alle fall så få som har fått det navnet at det synes ikke på graffen. Men hadde det kommet en Vidkunn eller en Adolf i min bhg, hadde jeg klemt han til brystet og våket over han for at ingen skulle få herje med han.
det er berre mordi Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også
Gjest Visten Skrevet 17. desember 2012 #11 Skrevet 17. desember 2012 Mitt navn er bare fælt, men det er jo forsåvidt greit - jeg er jo en sjelden blomst, og da passer det jo dårlig om alle skulle hatt samme navn som meg
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #12 Skrevet 18. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun? Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f
♥Madam Mim♥ Skrevet 18. desember 2012 #13 Skrevet 18. desember 2012 hvis vidkun er veldig fælt å kalle barna ville jeg iallefall aldri i verden ha kalt mitt barn for Anders (Breivik) eller Thomas (Quick)! Ikke at noen av navnene er aktuelle for meg, men skal man begynne med den diskusjonen der er det faktisk veldig mange navn man ikke kan bruke pga historiske ting!!
Elsker livet Skrevet 18. desember 2012 #14 Skrevet 18. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun? Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Jeg vil kanskje tro det blir glømt med tider og stunder.
Mama Christmas Skrevet 18. desember 2012 #15 Skrevet 18. desember 2012 Et navn er bare et ord til det gis til et barn. Da blir det en vidunderlig beskrivelse av barnet og en hedersbetegnelse uansett hva det er.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #16 Skrevet 18. desember 2012 Snakk om å kaste stein i glasshus HI. Blir teit å lage en slik tråd, når du selv ikke klarer å la være å diskutere navn. Hjelpes. Anonym poster: 23e085eb6173b67228a8bf0221e6a21d
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. desember 2012 #17 Skrevet 18. desember 2012 Det går an å svare på navnetråder på en ordentlig måte selv om Hi "ber om det". Man kan svare om man liker det eller ikke liker det. Men man trenger ikke utbrodere det i det vide og det breie om hvor grusomt det er.. Hvor mye man haaaaater navnet og at det er det styggeste man har hørt. Sier dere det om vennene deres spør? Fordi de ba om det? Jeg fikk f. Eks i går vite at mitt eget navn er det grusomste, og minner noen om det største hespetreet de har møtt. Kjekt det, jeg tåler det men er ikke sikkert det er så koslig for de som vurderer å kalle barnet sitt det.. Endel må man tåle her inne, men man kan jo filtrere LITT da selv om man er "anonym"..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #18 Skrevet 18. desember 2012 Det går an å svare på navnetråder på en ordentlig måte selv om Hi "ber om det". Man kan svare om man liker det eller ikke liker det. Men man trenger ikke utbrodere det i det vide og det breie om hvor grusomt det er.. Hvor mye man haaaaater navnet og at det er det styggeste man har hørt. Sier dere det om vennene deres spør? Fordi de ba om det? Jeg fikk f. Eks i går vite at mitt eget navn er det grusomste, og minner noen om det største hespetreet de har møtt. Kjekt det, jeg tåler det men er ikke sikkert det er så koslig for de som vurderer å kalle barnet sitt det.. Endel må man tåle her inne, men man kan jo filtrere LITT da selv om man er "anonym".. Var det jeg (prøvde) å si med Vidkun også. Jeg kunne aldri kalt barnet mitt det, og jeg føler det ikke helt er tiden for det, men å kalle HI i den tråden for rasist/nazist/ikke i vater ble for meg veldig drøyt. Liker deg forresten, du er alltid hyggelig og aldri ufin Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. desember 2012 #19 Skrevet 18. desember 2012 Det går an å svare på navnetråder på en ordentlig måte selv om Hi "ber om det". Man kan svare om man liker det eller ikke liker det. Men man trenger ikke utbrodere det i det vide og det breie om hvor grusomt det er.. Hvor mye man haaaaater navnet og at det er det styggeste man har hørt. Sier dere det om vennene deres spør? Fordi de ba om det? Jeg fikk f. Eks i går vite at mitt eget navn er det grusomste, og minner noen om det største hespetreet de har møtt. Kjekt det, jeg tåler det men er ikke sikkert det er så koslig for de som vurderer å kalle barnet sitt det.. Endel må man tåle her inne, men man kan jo filtrere LITT da selv om man er "anonym".. Var det jeg (prøvde) å si med Vidkun også. Jeg kunne aldri kalt barnet mitt det, og jeg føler det ikke helt er tiden for det, men å kalle HI i den tråden for rasist/nazist/ikke i vater ble for meg veldig drøyt. Liker deg forresten, du er alltid hyggelig og aldri ufin Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Hehe.. Takk for det kan vel være litt krass i kommentaren noen ganger om andre er slemme. Og kan slå av en eller to ironier som noen misforstår.. Men prøver å ikke plage noen hvertfall
Versailles Skrevet 18. desember 2012 #20 Skrevet 18. desember 2012 Spør man om andres mening, får man tåle å høre det. Spør man ikke, skal andre folk la være å blande seg. Selv spurte vi ikke om andres mening, for vi visste at vi da ville få utsagn ala "ja, det var spesielt" osv. Jordmoren min spurte hva datteren min i magen skulle hete, og da hun fikk svaret, sa hun" nja, det må jeg nok tygge litt på først." Synes det var uhøflig, for jeg hadde virkelig ikke spurt om hennes mening. Datteren vår heter for øvrig Cordelia, og jeg fant det da jeg leste Shakespeares King Lear. Synes det er et pent navn, og de fleste skjønner hvordan det staves. Noe som var veldig viktig, for jeg har selv et navn som må staves, og vet akkurat hvor irriterende det er.
Gjest marie-s Skrevet 18. desember 2012 #21 Skrevet 18. desember 2012 Jeg er helt enig med HI her, jeg skulle nærmest ønske det ikke var lov med navnetråder, og nei jeg leser de aldri. Så klart om folk sluttet å svare på navnetråder så ville det vel forsvinne av seg selv og de som spurte måtte søke råd hos sin partner i stede.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #22 Skrevet 18. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun? Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Jeg tror ikke ett normalt og oppegående menneske kunne vurdert Vidkun. Ikke på grunn av at navnet i se slev er så ille, men pga belastningen barnet må bære Anonym poster: e632515f7d230b5fc4aa5c71314e44e7
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #23 Skrevet 18. desember 2012 Var ei som spurte om navnet Vidkun som fikk tememmlig hard medfart. man er vist nazist om man vurderer denslaks. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Navnet i seg selv er fint, men det er bare nei-nei nevn og jeg hadde tenkt at foreldrene var enten "skolesovere" og ikke fått med seg noe som helst i historietimen, eller nazister, ja. Det tror jeg majoriteten av Norges befolkning hadde tenkt også Så du tror ikke at et helt normalt, oppegående, intelligent menneske kan like og vurdere Vidkun? Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f Jeg tror ikke ett normalt og oppegående menneske kunne vurdert Vidkun. Ikke på grunn av at navnet i se slev er så ille, men pga belastningen barnet må bære Anonym poster: e632515f7d230b5fc4aa5c71314e44e7 Okay, jeg er uenig, og jeg syns det er ufint å si noe slikt. Anonym poster: 84a9231b0fece82f0caaa39a0206086f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #24 Skrevet 18. desember 2012 Spør man om andres mening, får man tåle å høre det. Spør man ikke, skal andre folk la være å blande seg. Selv spurte vi ikke om andres mening, for vi visste at vi da ville få utsagn ala "ja, det var spesielt" osv. Jordmoren min spurte hva datteren min i magen skulle hete, og da hun fikk svaret, sa hun" nja, det må jeg nok tygge litt på først." Synes det var uhøflig, for jeg hadde virkelig ikke spurt om hennes mening. Datteren vår heter for øvrig Cordelia, og jeg fant det da jeg leste Shakespeares King Lear. Synes det er et pent navn, og de fleste skjønner hvordan det staves. Noe som var veldig viktig, for jeg har selv et navn som må staves, og vet akkurat hvor irriterende det er. Cordelia var jo bare helt nydelig! Jeg spurte heller ikke her inne om navnet til barnet mitt, man vet jo at smaken er veldig delt.. Og jeg valgte også navn som var lite brukt. Det sa seg selv at det kom til å bli pepper.. Men hadde jeg valgt Lucas eller andre mainstream-navn hadde det vært negativt for andre igjen.. Det kommer ALLTID til å være noen som har negative assosiasjoner til navn som diskuteres. Anonym poster: 23e085eb6173b67228a8bf0221e6a21d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #25 Skrevet 18. desember 2012 Det går an å svare på navnetråder på en ordentlig måte selv om Hi "ber om det". Man kan svare om man liker det eller ikke liker det. Men man trenger ikke utbrodere det i det vide og det breie om hvor grusomt det er.. Hvor mye man haaaaater navnet og at det er det styggeste man har hørt. Sier dere det om vennene deres spør? Fordi de ba om det? Jeg fikk f. Eks i går vite at mitt eget navn er det grusomste, og minner noen om det største hespetreet de har møtt. Kjekt det, jeg tåler det men er ikke sikkert det er så koslig for de som vurderer å kalle barnet sitt det.. Endel må man tåle her inne, men man kan jo filtrere LITT da selv om man er "anonym".. Sorry, men her tror jeg du overvurderer den jevne dibbers sosiale og emosjonelle intelligens. Anonym poster: 8e5cd34d55d515a10f698162d94cbebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå