Tredjemann på vei :D Skrevet 2. januar 2013 #26 Skrevet 2. januar 2013 Hei jenter! Følger jo med her inne litt av og til, selv om jeg (med termin i september) kanskje ikke hører til i denne tråden? Var jo stor fan av den andre tråden, så må jo sjekke hvordan det går med dere Er formen grei? Eller er dere så kvalme og trøtte at dere ikke orker å skrive her inne nå, hehe Kvalmen og trøttheten kommer vel sigende her også etterhvert, men forhåpentligvis drøyer det litt. Er jo bare i uke 5 nå
NoraLill82 Skrevet 4. januar 2013 #27 Skrevet 4. januar 2013 Uke 11+2 nå, fortsatt ganske kvalm, veldig trøtt og mye dårlig nattesøvn. Sykemeldt. Vil veldig gjerne tilbake i jobb, men klarer ikke. Forferdelig frustrerende. Håper på formstigning snart! Dere andre da?
NoraLill82 Skrevet 4. januar 2013 #28 Skrevet 4. januar 2013 Åå, i dag ville legen ta en titt med UL, og da fikk vi se en bitteliten skapning med bankende hjerte og armer og ben! Da kan det bare være med kvalmen
3barnsmor_to_be Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #29 Skrevet 6. januar 2013 Helt rett! Jeg er så kvalm og svimmel at jeg ikke har orket å sitte oppreist! 8+1 idag. Også har jeg fått den verste bekkenløsningen! alt på en gang!! Skal på UL på onsdag og håper også på å se et bankende hjerte som vil igjen gjøre at jeg holder ut denne grusomheten!
Ane Elise Skrevet 17. januar 2013 #30 Skrevet 17. januar 2013 Hei jenter, lenge siden sist, hvordan går det med dere?!! Jeg har hatt utrolig mye å gjøre i privat livet mitt som jeg må haskes med, det er derfor jeg har vært borte fra BIM den siste tiden. Ellers så er det bare 3 dager igjen til den magiske uke 12. Ser utrolig frem til da. Da kan endelig lene meg tilbake og nyte svangerskapet. Eh.. rettere sagt PRØVER, for denne svangerskapet er faktisk yngre enn det forrige. Nå har jeg utrolig vondt i korsryggen, kvalm, svimmel og eier ingen matlyst. Og jeg som har alltid vært glad i mat. Jaja, man får se litt positiv ved det og, endelig kan man spare litt inn på matbudsjettet, hehe.... 3BARNSMOR: Nå, hvordan gikk det med UL timen? Gleder meg til det blir min tur. Regner med det ikke blir før i slutten av februar.
NoraLill82 Skrevet 18. januar 2013 #31 Skrevet 18. januar 2013 Hei Ane Elise, der var du igjen! Leit å høre at du har det tyngre nå enn forrige! Men nettopp derfor holder jeg fortsatt knappen på jente Håper du har fått ordnet opp i det private og at det ikke var noe veldig alvorlig. Jeg er 13+1 i dag og fortsatt kvalm, men det blir bedre og bedre. Var verst uke 8-11. I begynnelsen av uka begynte jeg å blø! En liten dam med friskt blod først, deretter over 2 døgn med rester av gammelt blod. Fikk time hos legen min på dagen, og UL hos privat gynekolog etter henvisning fra fastlegen. Der så vi HELDIGVIS en liten dansende krabat på 6,5 cm og bankene hjerte. Ingenting som tydet på at blødningen skyldtes noe annet en uskyldige sprukne blodkar fra livmorhalsen. Lettet! Hvordan går det med dere andre? 3barnsmor to be, er du mindre kvalm nå?
Ane Elise Skrevet 18. januar 2013 #32 Skrevet 18. januar 2013 Hei NoraLill82, ja, her er jeg igjen Neida, det er ikke noe alvor i privat livet som det hørtes ut som. Det er bare i forbindelse med jobben det var snakk om. Har hatt det hektisk, og vært mye overtidsarbeid på meg helt siden romjula. Planen var å ta i hele jula, men så oppsto det krise på jobben, og da var det bare og brettet opp armene og trådde til der man kan. I grunnen var det litt deilig å jobbe da mtp vi hadde svigermora på besøk i 10 dager i jula. Syns det var i det meste laget, Huff, som jeg fortalte dere tidligere så er jeg ikke noe særlig glad i dyr, og ha en hund hjemme hos seg i hele 10 dager var jammen meg ikke noe særlig. På toppen av det hele gjorde ikke våt hund lukta noe bedre. Jeg ble faktisk mer kvalm av den lukta der. Urk..... Er du fortsatt sykmeldt, eller har du begynte å jobbe igjen? Jeg skal til jordmor i neste uke, så får vi se hvor det bærer. Kan hende jeg må kaste inn håndklær hvis tilstanden min ikke blir bedre. Vurderer sterkt om jeg skal trappe ned til 50%. Syns kvalmen har bare forverret seg for hver uke som går. Og svimmelheten kommer jevnt og trutt nå. I går holdt jeg på å falle om på jobben, heldigvis var jeg så snartenkt og lente meg fort inn til veggen. Puh, ikke noe særlig god opplevelse Ååååå, så flott å høre at det var bare uskyldige spukne blodkar som var forårsak til blødningen. Jeg har heldigvis ikke opplevd noe store blødninger enda. Da jeg var 4+2 på vei, var jeg hos fastlegen min, der ble helsekort fylt ut, blod- og urinprøve ble tatt, og jeg måtte samtidig ta celleprøve siden det var ca 3 år siden jeg gjorde det sist gang. Etter det blødde jeg litt, men det var ingen frisk blod, heldigvis. Legen min hadde på forhånd informert om dette og, så jeg tok det ganske med ro. Så flott at du fikk UL time så fort Kan tenke meg at det var et fantastisk øyeblikk og fikk sett på lille nurket i magen! Gleder meg til det blir vår tur. Regner med jeg blir innkalt i uke 19 - 20, dvs i begynnelse av mars. Det kommer til å bli artig å få "hilst" på nurket for første gang. Sist gang ville vi ikke vite kjønnet på ungen, denne gangen vurderer vi å få vite det. Da har man fått gjort begge deler Vi begge har nemlig bare lyst på to barn, så det er vår siste gang for våres del....
3barnsmor_to_be Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #33 Skrevet 19. januar 2013 Hei jenter jeg titter litt innom, men orker ikke å svare langt.. er sååååå kvalm, slapp, svimmel og bekkenet tar liiiiivet av meg. Har bestemt meg for at dette blir siste gang jeg skal ta farvel med graviditeten og nyte den tul siste sekund. UL var fantastisk - så pitteliten baby på 2 cm med et flott bankende hjerte det gjorde godt! Ellers har jeg slik doppler hjemme og har allerede funnet hjertelyden, så det er betryggende. Jeg er desverre sykmeldt.. men skal i min første behandling på tirsdag og krysser fingrene for at aaaalt bli helt bra når jeg er 12 uker! Lov å håpe
Stjernemix Skrevet 19. januar 2013 #34 Skrevet 19. januar 2013 I dag kom kvalmen! Jeg har jo vært så flink til å spise før jeg står opp, men i dag var jeg størst - så jeg måtte hente et glass brus før jeg la meg igjen. Jeg har vært dårlig i hele dag, føles ut som kraftig matforgiftning. Ingen oppkast, og det skal det heller ikke bli (har emetofobi). Jeg skal ALDRI stå opp uten å spise igjen Da håper jeg du ikke får samme diagnosen som meg; hyperemesis gravidarum. Kastet opp fra uke 4 og frem til fødsel! Hahah
Ane Elise Skrevet 21. januar 2013 #35 Skrevet 21. januar 2013 Koselig tråd :-):-) Jeg har termin 26 juni, er 13+5 idag, og fikk høre hjertelyden hos jm 13+0 Det var noe jm ikke hadde regnet med, så hun lurte på om vi var lenger på vei enn 13 uker. Men det tror jeg er ganske usannsynlig. I såfall må det være bare noen dager mer. Jeg er 23 år, idag faktisk ;-) samboer 26. Dette er min første, og hans andre. Vi gleder oss så mye!! Dette var planlagt, men ingen av oss hadde trodd det skulle skje så fort. Sluttet på p-piller 15 sept. Etter 7års sammenhengende bruk, Fikk mensen 17 sept, og positiv test 13 okt. :-) Begynner å få litt mage, så det ordentlig for første gang idag. Kikket nøye når jeg stod opp, for da er man ikke oppblåst, men utover dagen så ser jeg jo kjempe gravid ut, men da er jeg jo mye oppblåst. Ellers har jeg hittil *bankibordet* hatt et smertefritt svangerskap. Ingen kvalme, litt trøtt, VELDIG sulten, og små svimmel i blandet, samt oppblåst. Nå har jeg skrevet en hel bok føler jeg, så gir meg nå :-) hehe. Flere her som er veldig sultene? Hei Prøver1gang, artig å "se nye fjes" her inne Gratulerer med dagen som var Håper du hadde en flott dag da. Så artig at dere fikk høre hjertelyden hos JM 13+0. Tror ikke det helt helt normalt det der, for sist gang jeg gikk gravid med nurket, fikk vi høre det allerede 12+5. Da var mens termin 2.november, UL 30.oktober og nurket kom til verden den 04.november. Gratulerer med din første, da har du MYE å glede deg til Ditt svangerskapsbeskrivelse høres ut som mitt forrige svangerskap. Jeg var sulten i ett, og åt som en hest. La på meg i hvertfall 14 kg, sant skal sies så var jeg ganske slank før jeg ble gravid. Veide 52 kg og 164 høy. Og jeg var i fabelaktig form. Jeg sto på til den dagen jeg måtte på sykehuset, rettere sagt det var min kjære som sa til meg at det var på tide å dra siden riene kom så titt og ofte. Da vi kom til sykehuset hadde jeg en åpning på 5 cm allerede, heheh.. Lykke til, og nyt svangerskapstida og håper du er i knall form hele perioden Forresten så ble det en gutt på oss sist gang jeg var i stor form... Denne gangen er det helt motsatte, så magefølelsen min sier at det ligger mest sannsynlig ei prinsesse i magen min, håper det, for da får vi en av hver
Ane Elise Skrevet 21. januar 2013 #36 Skrevet 21. januar 2013 I dag kom kvalmen! Jeg har jo vært så flink til å spise før jeg står opp, men i dag var jeg størst - så jeg måtte hente et glass brus før jeg la meg igjen. Jeg har vært dårlig i hele dag, føles ut som kraftig matforgiftning. Ingen oppkast, og det skal det heller ikke bli (har emetofobi). Jeg skal ALDRI stå opp uten å spise igjen Hei Skorpionen91, hufta, det hørtes ikke bra ut Jeg er også kvalm i ett for tida. Det startet allerede rundt uke 5 og nå er jeg i uke 12, og det har ikke gitt seg enda. Er dessverre kvalm uansett om jeg spiser eller ikke. Matlysten min er helt borte, nå spiser jeg bare for å spise. Og mengden som jeg får i meg er ikke noe å skryte av. Derfor regner jeg med at jeg fortsetter å ta "gravid tabletter" (vit., tran og folat) hele svangerskapet så er jeg i allefall sikker på at nurket får mest mulig "næring" i seg. Prøver å spise mest mulig frukt og grønt, for det demper litt av kvalmen. Går rundt og knasker i meg drops for å dempe kvalmen. Arghhhhhh.... Det er ikke noe særlig, og håper inderlig at det er et tegn på ei prinsesse som ligger i magen. Vi har nemlig en gutt fra før av, og dette svangerskapet er vårt siste. Vi har bestemt oss for å bare ha to unger, that`s it. Så det hadde vært artig om man får en hver. Når har du forresten termin? Du får lykke til i svangerskapet :)
Ane Elise Skrevet 21. januar 2013 #37 Skrevet 21. januar 2013 Hei jenter! Følger jo med her inne litt av og til, selv om jeg (med termin i september) kanskje ikke hører til i denne tråden? Var jo stor fan av den andre tråden, så må jo sjekke hvordan det går med dere Er formen grei? Eller er dere så kvalme og trøtte at dere ikke orker å skrive her inne nå, hehe Kvalmen og trøttheten kommer vel sigende her også etterhvert, men forhåpentligvis drøyer det litt. Er jo bare i uke 5 nå Hei Tobarnsmamma, koselig å se deg her inne. Og gratulerer med spiren i magen Flott å se at EL-testene du fikk av meg gjør nyttig av seg, hehe... Om du har termin i september, så har det ingen betydning. Alle er nemlig velkommen hit på denne tråden. Det er bare koselig at vi følger hverandre "tett på" fremover. Ellers, hvordan er formen din nå? Når har du forresten termin?
Ane Elise Skrevet 21. januar 2013 #38 Skrevet 21. januar 2013 3BARNSMOR: Så koselig å høre fra deg igjen Vet hvordan du har det, for jeg sliter med de samme symptomene bortsett fra bekkenet. Har det også forferdelig, men har klart sett og viss å krabbe meg på jobb. Tror det er heller den store viljen min som klarer å presse kroppen til å gjøre det. Hadde jeg lyttet godt til kroppens signal, så vet jeg at jeg burde trappet ned med jobbingen og heller tar mer godt vare på helsa mi. Jeg er kjempe kvalm i ett, eier ikke noe matlyst, nå tvinger jeg meg selv å spise bare for å spise, og svimmelheten dukker støtt og stadig opp. Mye oftere enn før. Huff, det er drit enkelt syns jeg. I helga holdt jeg på og fallet om flere ganger. Tørr ikke lenger å bære sønnen vår, redd for å svime av mens jeg har han i armen Heldigvis er jeg i den magiske uke 12 nå Skal til JM i uka løpet av uka, så får vi se hvor det bærer hen. Må få sjekke blodtrykket mitt, har mistanke om at det har falt kraftig den siste tiden, siden jeg er blitt mye oftere svimmel nå enn for 1- 2 uker siden. Helt forjævlig Arghhhhh.... Om hun anbefaler meg å ta det med ro heretter, så kommer jeg til å høre på henne. Har nemlig fått hu samme som sist gang jeg gikk gravid med sønnen vår. Utrolig dyktig og blid dame :) Ååååå, så flott at du også fikk tidlig UL time. Her må det nok ventes til jeg er i uke 18 - 20 før jeg får hilse på lille nurket for første gang. Gleder oss kjempe masse til det :) Er spent på hvilke kjønn lille banet er. Sist gang ville vi ikke vite, denne gangen tror jeg vi bare kjøre på, siden det er vårt siste. To er NOK for våres del Derfor skal jeg også prøve å nyte med mulig i dette svangerskapet og ikke minst i barseltida. Tror jeg skal droppe alt som heter barselgruppa denne gangen, og heller styrer dagene mine selv slik jeg måtte ønske det, uten store planlegginga...
Ane Elise Skrevet 23. januar 2013 #39 Skrevet 23. januar 2013 I går hadde jeg time hos JM, og fikk lyttet hjerteslaget til nurket. Det var utrolig artig 160 slag i min. Gleder meg kjempe masse til UL i uke 17 - 19, JIPPI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå