3barnsmor_to_be Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Mange har sikkert lagt merke til tråden som heter IDAG SKJER DET! Den har langt over 200 svar og nærmer seg 10 000 visninger. Grunnen er at nesten alle som har skrevet i denne tråden er blitt gravide innen veldig kort tid. Dette gleder meg masse, siden jeg startet tråden! hehe. Så her lager jeg en ny tråd for alle oss som ble gravide "der" og som da har termin Juni- Juli - August Slik at vi kan snakkes sammen helt til den magiske enden! Jeg er 3barnsmor_to_be og har termin 19.august. Ble gravid på 2.pp. Kaster ballen til neste
Nordine Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Ja det hjalp og hive seg på denne tråden Ble også gravid i 2.pp. og har termin 28.august
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Jeg blir gjerne med videre! Vi brukte et halvår på å bli gravid denne gangen, men hadde bare tre eggløsninger i denne perioden pga mye amming og dessuten prøvde vi ikke så helhjertet i begynnelsen... Pga veeeeldig uregelmessige sykluser, er terminen veldig usikker, men ser for meg rundt 21. august. Tar ellers en kort presentasjon av meg selv. Jeg er ei turjente som er i 30-årene. Jeg bor i Trøndelag sammen med mannen min og en herlig sønn på 1 år! Vi gleder oss veldig til å bli tobarnsforeldre <3
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Tok oss 2pp å få en liten spire i magen, termin 6 juli
3barnsmor_to_be Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2012 Så bra jenter! Hvordan er formen deres? Jeg er sååå trøtt. Litt kvalm og litt rastløs...
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Er snart ved den magiske 12 ukers *streken* trøttheten har sluppet bittelitt taket, men er ikke mye jeg orker tanken på å spise.... Så har gått ned nesten 3 kg, disse 11 ukene... :/
pip pip Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Hei. Har termin 2 juli. Er 12+1 idag. Ble gravid uten at vi prøvde. Men det gjør ingenting:) er nr 2 som er på vei og h*n kommer i god tid (4mnd) før bryllupet. Så da slapp vi å utsette det. En fordel at vi ikke planla et sommerbryllup;)
NoraLill82 Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Trebarnsmor_to_be, det var virkelig bra du lagde den tråden! Jeg er Noralill, 30 år og mor til Sprella på 15 mnd. Er i morgen 9 uker på vei med termin 24. juli, ble gravid på 2. pp. Er akkurat nå sykemeldt pga uttalt kvalme (som sist, hadde glemt hvor grusomt det var), men heldigvis ingen andre plagsomme symptomer. Håper på friske graviditeter hos alle sammen, og at vi får følge hverandre helt til mål!
NoraLill82 Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Åh, ser Nordine og Skorpionen91 også har positiv test! GRATULERER!
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 18. desember 2012 #10 Skrevet 18. desember 2012 Gud da holder jeg meg unna det innlegget siden jeg ikke vil bli gravid rett etter jeg har født
CarmaCameleon Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Så herlig Jeg ble gravid i pp3, og er nå FIRE UKER PÅ VEI (!!!) i morgen Føler det er en litt magisk grense det også (vel, ikke som uke 12 akkurat..) ettersom jeg har fått med meg at de aller fleste merker at det går galt om de er mer enn 4 uker på vei Før den tid har jeg hørt at det kan skje uten at man merker det, så tanken på det skremmer meg VELDIG. Ellers er dette min første graviditet, og vårt første barn Jeg er 21 år gammel, og kjæresten 27 Vi er fryktelig glade og stolte, og de nærmeste er allerede vel informert Jeg kjenner at jeg er livredd for å falle, og katten får ikke lov til å være i nærheten av meg på en stund. Dette er så utrolig mye mer magisk, og så utrolig mye mer.. Ufattelig, enn jeg noen gang kunne forestille meg. Jeg vet at vi var godt forberedte, men det har jeg lært at man virkelig ikke er før man er i situasjonen ALL denne kjærligheten for en liten spirrevipp som ikke er annet enn en bittebittebitteliten sak i magen min! Og ikke minst bekymringene som følger med.. Nei, dette er virkelig ufattelig. Helt utrolig! Gratulerer så mye til alle dere! <3 Håper vi får mange flotte samtaler fremover!
Nordine Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 Så koselig å høre skorpionen, flott at du gleder deg sånn over dette:) Noen her som har erfaring med CB test med ukeindikator? Mensterminen min er 28 aug i følge kalkulatoren her inne. Da er jeg 4+ 3 i dag. Tok i går en cb test med ukeindikator som viste 3+, dvs at jeg skal være 5uker + eller?
CarmaCameleon Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 Jeg testet GRAVID 1-2 når jeg var 3+3 i alle fall Når syns dere jeg skal teste igjen (for å se om tallene forandrer seg, tester hver eneste dag for å få sterkere streker ) forresten?
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 20. desember 2012 #14 Skrevet 20. desember 2012 Mensterminen min er 28 aug i følge kalkulatoren her inne. Da er jeg 4+ 3 i dag. Tok i går en cb test med ukeindikator som viste 3+, dvs at jeg skal være 5uker + eller? Oj, tvillinger på gang, kanskje? :-)
NoraLill82 Skrevet 20. desember 2012 #15 Skrevet 20. desember 2012 Har ikke erfaring med CB, men da jeg jobbet i allmennpraksis som eneste kvinne på legekontoret, fikk jeg inn mange ny-gravide med forskjellige engstelser. Tok alltid blodprøve på hCG, og som beskrevet i litteraturen varierer verdiene VELDIG. Noen har veldig høye hCG-verdier, andre veldig lave uten at det påvises noen avvik. At testen viser 3+ (embryoets alder) og du i følge dine beregninger er 4+3 (dvs embryoets alder ca 2,5 uke) syns jeg ikke er så rart. Om du kan kjenne livmoren over det fremre bekkenbenet (symfysen) før uke 12 ville jeg bedt om en ultralyd mtp at det kan være tvillinger. hCG alene kan ikke avgjøre det Jeg har forresten fått dato for ultralyd, 21.02. Det er så lenge til! Er da akkurat uke 18. Ellers har jeg fått vite at jeg ikke får forlenget vikariatet mitt etter februar, så nå er det ut på jobbjakt. Det blir spennende med kul på magen!
Nordine Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Mensterminen min er 28 aug i følge kalkulatoren her inne. Da er jeg 4+ 3 i dag. Tok i går en cb test med ukeindikator som viste 3+, dvs at jeg skal være 5uker + eller? Oj, tvillinger på gang, kanskje? :-) OMG som tenåringene sier....
Mammat3små Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har 2 barn, å har termin 19 august, men vil få planlakt KS 2 uker før terminen Formen er så som så.. Litt småkvalm, å stikker ofte, å mye menssmerter, for ikke å snakke om ømme pupper!! Gruer meg hver gang til å ta bhen på
3barnsmor_to_be Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 21. desember 2012 Mamma2små : jeg og har to barn og termin 19 august
Mammat3små Skrevet 21. desember 2012 #19 Skrevet 21. desember 2012 Mamma2små : jeg og har to barn og termin 19 august Så gøy:D hvor gamle er dine andre to?) mine er født januar 2009 og november 2010:)
CarmaCameleon Skrevet 21. desember 2012 #20 Skrevet 21. desember 2012 Her er jeg konstant trøtt og sliten, med vondt i ryggen. Menssmertene (som jeg har vært livredd for i det siste) har gitt seg nesten helt Ikke noe kvalm med mindre det er lenge siden jeg spiste Har allerede mistet helt sansen for pepsi max (som jeg ELSKER), derimot har jeg fått dilla på alt som er grønt (pærebrus som jeg egentlig ikke liker, og grønne druer). Er det ikke VELDIG tidlig å få slike preferanser og æsj-mat? Er 4+1 i dag <3
prøver1gang Skrevet 22. desember 2012 #21 Skrevet 22. desember 2012 Koselig tråd :-):-) Jeg har termin 26 juni, er 13+5 idag, og fikk høre hjertelyden hos jm 13+0 Det var noe jm ikke hadde regnet med, så hun lurte på om vi var lenger på vei enn 13 uker. Men det tror jeg er ganske usannsynlig. I såfall må det være bare noen dager mer. Jeg er 23 år, idag faktisk ;-) samboer 26. Dette er min første, og hans andre. Vi gleder oss så mye!! Dette var planlagt, men ingen av oss hadde trodd det skulle skje så fort. Sluttet på p-piller 15 sept. Etter 7års sammenhengende bruk, Fikk mensen 17 sept, og positiv test 13 okt. :-) Begynner å få litt mage, så det ordentlig for første gang idag. Kikket nøye når jeg stod opp, for da er man ikke oppblåst, men utover dagen så ser jeg jo kjempe gravid ut, men da er jeg jo mye oppblåst. Ellers har jeg hittil *bankibordet* hatt et smertefritt svangerskap. Ingen kvalme, litt trøtt, VELDIG sulten, og små svimmel i blandet, samt oppblåst. Nå har jeg skrevet en hel bok føler jeg, så gir meg nå :-) hehe. Flere her som er veldig sultene?
CarmaCameleon Skrevet 22. desember 2012 #22 Skrevet 22. desember 2012 I dag kom kvalmen! Jeg har jo vært så flink til å spise før jeg står opp, men i dag var jeg størst - så jeg måtte hente et glass brus før jeg la meg igjen. Jeg har vært dårlig i hele dag, føles ut som kraftig matforgiftning. Ingen oppkast, og det skal det heller ikke bli (har emetofobi). Jeg skal ALDRI stå opp uten å spise igjen
NoraLill82 Skrevet 22. desember 2012 #23 Skrevet 22. desember 2012 Uff Skorpionen, kan ikke være lett å ha frykt for å kaste opp! Håper du slipper unna med kun kvalme, og ikke brekninger og oppkast! Jeg er dessverre ikke så heldig, men sammenlignet med forrige graviditet er det bedre nå. Tar juleferie fra forumet nå, ønsker alle dere en flott jul uten kvalme slik at julematen kan nytes til fulle!
3barnsmor_to_be Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #24 Skrevet 23. desember 2012 Mamma2små : jeg og har to barn og termin 19 august Så gøy:D hvor gamle er dine andre to?) mine er født januar 2009 og november 2010:) Mine er født januar 07 og sept 09
3barnsmor_to_be Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #25 Skrevet 23. desember 2012 God jul alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå