Gå til innhold

Ordføreren ble dømt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd..

Gir ikke dette en antydelse av skyld?

Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg!

Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år.

Hentet fra:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10048573

Hm - den seksuelle lavalderen er nå meg bekjent 16 år. Det kan da ikke ha formildende straff at han har innrømt å ha hatt sex med henne etter at hun er fylt 14?

Videoannonse
Annonse
Gjest Julemusa83
Skrevet

Jubler. Var sikker på at saken kom til å henlegges grunnet bevisets stilling.

Godt å vite at overgrepsoffer kan bli trodd uten sæd prøve og videopptakk.

Er jo ellers det intrykket man sitter med.

Skrevet

Klare psykopatiske trekk på han der ja.

Hvorfor blir ikke kona dømt for falsk forklaring?

Anonym poster: d0f5d815f2949534b2df8a598ee68bd8

Skrevet

Hun bør ønske seg en ryggrad til jul.

Kona altså..

Anonym poster: 766f1a7c5c67b90723704b4f777f46c8

Skrevet

Klare psykopatiske trekk på han der ja.

Hvorfor blir ikke kona dømt for falsk forklaring?

Siktet, mener jeg selvfølgelig!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hun bør ønske seg en ryggrad til jul.

Kona altså..

Anonym poster: 766f1a7c5c67b90723704b4f777f46c8

Det og skilsmisse.

Skrevet
Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd.. Gir ikke dette en antydelse av skyld? Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg! Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år. Hentet fra: http://www.vg.no/nyh...?artid=10048573
Hans advokat ba om frifinnelse, men dersom han ikke ble frifunnet ble det bedt om en subsidiær dom. Som går på at de kun hadde hatt fem eller seks samleier. Dette er langt færre enn de 50 han er dømt for nå. Og hadde advokaten fått medhold i subsidiær straff ville strafframmen vært lavere enn 4 år. På en måte kan det tolkes som indirekte innrømmelse. Men man må ha i bakhodet at han er tiltalt for samleie med jenta, det vil jo si at dersom han blir dømt er det for samleie. Dette er altså hans forsvarers måte å prøve å få en lavest mulig straff dersom han skulle bli dømt. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2
:) Indirekte innrømmelse.. Synes det er nok til å tro 100% på jenta jeg :)

Ja, men jussen baseres ikke på hva man tror....

Det er ganske vanlig at man i straffesaker ber om en subsidiær dom. Man er tross alt tiltalt for noe, og da er det en viss fare for at man blir dømt.

I jussens verden er det ikke slik at man ved å be om en subsidiær dom innrømmer skyld.

Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2

Skrevet

De av dere som snakker om innavl.. Vet dere NOE som helst om Våga og andre bygder i Gudbransdalen, uten å ha lest om det i media eller hørt rykter?

Anonym poster: 6824e6a2ebee3424e472dbcf06b6ce52

Det er nok ikke ment biologisk innavl, mer hvordan disse små samfunn som er ganske lukket fungerer. Her VILLE folk ikke tro noe vondt om ordføreren sin, så offeret ble uglesett og systematisk forsøkt nedbrudd. Ganske hårreisende at AP Vågå senest i helga ville fortsette med ham. I de fleste andre strøk hadde allerede mistanke om misbruk ført til at karrieren tok slutt, her ser det ut at folk ikke klarer å gi slipp.

Anonym poster: a0f95a9b55f7423ae606c574c66e3c33

Skrevet

De av dere som snakker om innavl.. Vet dere NOE som helst om Våga og andre bygder i Gudbransdalen, uten å ha lest om det i media eller hørt rykter?

Anonym poster: 6824e6a2ebee3424e472dbcf06b6ce52

Roger Ingebrigtsen blir bedt om å trekke seg av sine egne partifeller i Tromsø. Han var verken siktet eller dømt, og jenta var 17 år. Vågå-ordføreren får beskjed om at han er ønsket tilbake i jobb, av sine partifeller med hele bygda i bakgrunnen, to dager før dommen avsies. Han var siktet for å ha et seksuelt forhold til en 13-åring.

Dette er det eneste jeg vet om Vågå kommune. Likevel har jeg ikke akkurat tiltro til den bygda, er det urettferdig synes du?

Skrevet
Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd.. Gir ikke dette en antydelse av skyld? Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg! Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år. Hentet fra: http://www.vg.no/nyh...?artid=10048573

Hans advokat ba om frifinnelse, men dersom han ikke ble frifunnet ble det bedt om en subsidiær dom. Som går på at de kun hadde hatt fem eller seks samleier. Dette er langt færre enn de 50 han er dømt for nå.

Og hadde advokaten fått medhold i subsidiær straff ville strafframmen vært lavere enn 4 år.

På en måte kan det tolkes som indirekte innrømmelse. Men man må ha i bakhodet at han er tiltalt for samleie med jenta, det vil jo si at dersom han blir dømt er det for samleie.

Dette er altså hans forsvarers måte å prøve å få en lavest mulig straff dersom han skulle bli dømt.

Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2

:)

Indirekte innrømmelse..

Synes det er nok til å tro 100% på jenta jeg :)

Det er totalt feil å si at det er en indirekte innrømmelse på noen som helst måte.

Dette gjelder straffeutmålingen dersom retten sier han er skyldig (noe han er uenig i), og har ingenting med skyldspørsmålet å gjøre. Når forsvaret argumenterer med dette må retten ta stilling til det ved straffeutmålingen.

Anonym poster: fc3f12a6bf9f47c1b923aea112bdbe7e

Skrevet

Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd..

Gir ikke dette en antydelse av skyld?

Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg!

Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år.

Hentet fra:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10048573

Hm - den seksuelle lavalderen er nå meg bekjent 16 år. Det kan da ikke ha formildende straff at han har innrømt å ha hatt sex med henne etter at hun er fylt 14?

Det er enda strengere straff for å ha sex med unger under 14 år.
Skrevet

Tror det er nødvendig med en utluking ut over bare ordføreren der ja. Et lite knippe mennesker som bør ta lua si og gå.

Anonym poster: 9881819024cd44442fcf4ad726a2ebc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...