Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 JAAA!!! Eklere type skal man lete lenge etter. Anonym poster: c6ee0ccce66eca47d5fcf02972656fd8
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er så glad ei ung jente ble trodd.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Sa de noe om straff? Anonym poster: 251214be331755b98012025419cfaf57
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Veldig bra! Bra hun ble trodd, og de tingene han sa gjorde jo bare at han beviste sin skyld. Anonym poster: b4f1fc2312bfb76f4b6683706dc9eeaf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 4 års fengsel. Anonym poster: c6ee0ccce66eca47d5fcf02972656fd8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 4 år fengsel og å betale 150 tusen i oppreisning. Ikke mye for å ødelegge et menneskeliv Men enda godt han ble dømt hadde ikke trodd han skulle få så mye, veldig viktig for andre slike saker senere Anonym poster: 90e97b1fd5dc5d5f1a7f8d1a04d30582
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Riktig. Og nå burde den lille bygda med masse innavl begynne å tenke litt hvordan de oppfører seg overfor offeret. Anonym poster: a0f95a9b55f7423ae606c574c66e3c33
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Oi! Så bra. Hva sier kona og mektige kompiser nå? Anonym poster: 9881819024cd44442fcf4ad726a2ebc1
Mamma4livet Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Bra! Spesielt godt må det være for jenta å oppleve å bli trodd. Jeg håper nærmiljøet hennes klarer å omfavne henne nå når bevisene er kommet frem og han er dømt for ugjærningen.
Gunner Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Så bra! Syns fire år er litt lite, men vi er jo i Norge, så man kan jo ikke forvente noe annet.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. desember 2012 #11 Skrevet 17. desember 2012 Fire år er ganske bra med tanke på hvor få bevis det er her.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #12 Skrevet 17. desember 2012 Hadde de hatt bevis hadde han fått 10 år. Anonym poster: 9881819024cd44442fcf4ad726a2ebc1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #13 Skrevet 17. desember 2012 Fire år er ganske bra med tanke på hvor få bevis det er her. Helt enig med deg. I henhold til strafferammen i Norge er 4 år mye med tanke på at de ikke har noe form for klare bevis for det han er tiltalt for. Og juridisk sett er dette en "spennende" dom fordi det dømmes uten klare bevis. Dette kan skape presidens og føre til at lignende saker ikke blir avvist pga manglende bevis. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. desember 2012 #14 Skrevet 17. desember 2012 Og det er flott. Dommen mangler sidestykke og kan gi grobunn for at andre jenter kanskje ikke trenger å være redd for å fortelle sin historie. Dette er flott. Jeg er så spent på anken.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #15 Skrevet 17. desember 2012 Riktig. Og nå burde den lille bygda med masse innavl begynne å tenke litt hvordan de oppfører seg overfor offeret. Anonym poster: a0f95a9b55f7423ae606c574c66e3c33 Senest i går rykket Vågå Arbeiderparti ut og ville ha ham tilbake som ordfører. Noen bør undersøke konsekvensene av systematisk innavl i fjellbygder i Gudbrandsdalen. Anonym poster: 56f6a9023fe2be756e3e28dc6df6d969
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #16 Skrevet 17. desember 2012 Og det er flott. Dommen mangler sidestykke og kan gi grobunn for at andre jenter kanskje ikke trenger å være redd for å fortelle sin historie. Dette er flott. Jeg er så spent på anken. Han sa i går at han kom til å kjøre saken så langt det er mulig. Altså at han kommer til å dra den helt til menneskerettsdomstolen i Strasbourg. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #17 Skrevet 17. desember 2012 Drittsekken anker, og da får ikke den stakkars jenta gå videre med livet sitt enda. Anonym poster: f90338ea1c8eaa7c5649d293d6c74c38
Gunner Skrevet 17. desember 2012 #18 Skrevet 17. desember 2012 Fire år er ganske bra med tanke på hvor få bevis det er her. Sant. Tenkte ikke på det
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #19 Skrevet 17. desember 2012 Drittsekken anker, og da får ikke den stakkars jenta gå videre med livet sitt enda. Anonym poster: f90338ea1c8eaa7c5649d293d6c74c38 Trist, men det har hun nok vært forberedt på. Lagmannsretten har alt satt av tid til ankesaken i april/mai. Det er da satt av 6 uker. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #20 Skrevet 17. desember 2012 De av dere som snakker om innavl.. Vet dere NOE som helst om Våga og andre bygder i Gudbransdalen, uten å ha lest om det i media eller hørt rykter? Anonym poster: 6824e6a2ebee3424e472dbcf06b6ce52
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. desember 2012 #21 Skrevet 17. desember 2012 Selv om det blir anke er hun nå i en ny posisjon. Hun er blitt trodd. Hansforklaring er jo knust. Jeg er glad på hennes vegne nå.
PolentaGrøt Skrevet 17. desember 2012 #22 Skrevet 17. desember 2012 Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd.. Gir ikke dette en antydelse av skyld? Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg! Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år. Hentet fra: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/artikkel.php?artid=10048573
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #23 Skrevet 17. desember 2012 Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd.. Gir ikke dette en antydelse av skyld? Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg! Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år. Hentet fra: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/artikkel.php?artid=10048573 Hans advokat ba om frifinnelse, men dersom han ikke ble frifunnet ble det bedt om en subsidiær dom. Som går på at de kun hadde hatt fem eller seks samleier. Dette er langt færre enn de 50 han er dømt for nå. Og hadde advokaten fått medhold i subsidiær straff ville strafframmen vært lavere enn 4 år. På en måte kan det tolkes som indirekte innrømmelse. Men man må ha i bakhodet at han er tiltalt for samleie med jenta, det vil jo si at dersom han blir dømt er det for samleie. Dette er altså hans forsvarers måte å prøve å få en lavest mulig straff dersom han skulle bli dømt. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2
PolentaGrøt Skrevet 17. desember 2012 #24 Skrevet 17. desember 2012 Dette hadde jeg ikke fått med meg på forhånd.. Gir ikke dette en antydelse av skyld? Noen som kan forklare hva subsidiær skyld er? For det er ingen innrømmelse av skyld sier forsvarer Larsen? Forstår ikke denne jeg! Larsen ba retten, subsidiært, om å legge til grunn at det ikke hadde skjedd mer enn fem eller seks samleier totalt sett. Og at alle fant sted etter at jenta fylte 14 år. Hentet fra: http://www.vg.no/nyh...?artid=10048573 Hans advokat ba om frifinnelse, men dersom han ikke ble frifunnet ble det bedt om en subsidiær dom. Som går på at de kun hadde hatt fem eller seks samleier. Dette er langt færre enn de 50 han er dømt for nå. Og hadde advokaten fått medhold i subsidiær straff ville strafframmen vært lavere enn 4 år. På en måte kan det tolkes som indirekte innrømmelse. Men man må ha i bakhodet at han er tiltalt for samleie med jenta, det vil jo si at dersom han blir dømt er det for samleie. Dette er altså hans forsvarers måte å prøve å få en lavest mulig straff dersom han skulle bli dømt. Anonym poster: ff6bac1e17e7dfa7ed7b61c905855ba2 Indirekte innrømmelse.. Synes det er nok til å tro 100% på jenta jeg
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #25 Skrevet 17. desember 2012 Syns fortsatt synd på mannen jeg. Han er jo syk, og trenger hjelp. For han er dette tilsynelatende ok. Og hun har gitt han mange grunner til å tro det, tatt den mentale biten hans i betraktning. Men godt at han ble dømt, nå håper jeg han får hjelp til å bli frisk også. Anonym poster: ff201659d60cf5da2cb2f7e5d81b1754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå