Gå til innhold

Nabokjerringa (98) er hysterisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta litt ansvar og hjelp dama da! Det er tydelig at hun trenger det.

Hvorfor skal HI ta ansvar for en dame hun ikke er i slekt med?? De har hjulpet henne allerede i 5 år, med lyspæreskift, snømåking +++. Skal hun sette denne dama foran familien sin? I tilfelle hvorfor???

Anonym poster: 1ff10997e3847f72b9e0d97d5d074032

Fordi hun er et medmenneske. Ukjent for deg å bry deg om andre?

Anonym poster: 3ea5a957f600bd2d56471140c352f224

Joda, jeg bryr meg om andre. Men er folk stygg mot meg og mine unger, så slutter jeg å bry meg etterhvert.

Tanken om at dama er nesten 100 år og dement, det likestiller du med om dama skulle vært 45 år og frekk?

Nice!

Anonym poster: cd9ae91ecd93bb486b579afaad4a0bc3

Så du mener man skal fortsette å hjelpe gud og hvermann, uansett hvordan man blir behandlet tilbake?

Er Gud og hvermann naboen på 100 år ??

Anonym poster: 052a039c676264d7b5390bb8a060251b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI, selvfølgelig skal dere ikke være nødt til å bli kjeftet på og behandlet dårlig av naboen.

Men, og det er et stort MEN, her....!..... dette er en dame som har endret seg på en måte som tilsier at hun faktisk er blitt syk.

SHOC sa det veldig bra! Dama kan ha begynt å bli dement, hun kan ha fått en uvi, hun kan ha endret medisinbruk og fått bivirkninger av disse. Det er mange grunner til at damen kan ha endret seg. Når hun har levd i nesten 100 år og vært en grei person så endrer hun seg ikke til en bitch (dine ord) uten en grunn!!!

HI, du har her et ansvar om å la folk som kan hjelpe damen få vite om tilstanden hennes! Det er nesten jul og hvis hun trenger hjelp er det viktig at dette tas tak i før jul. Eller kan det gå langt på nyåret før noe skjer. Hva om dama faktisk stryker med pga noe som kunne vært oppdaget og gjort noe med... hvis dere hadde sagt fra?

Dine barn kan trenge en forklaring hvor du forteller at av og til kan folk endre seg fordi de blir syke og/eller gamle. De trenger å forstå hvorfor denne damen har endret seg. Da hjelper det ikke med foreldre som selvrettferdig kaller naboen bitch (håper du ikke gjør det foran barna) og som bare kutter all hjelp til en syk person.

Som medmenneske har du faktisk et ansvar for å varsle pårørende og kommunen!!!

Det virker jo som om dere har stilt opp masse for denne damen og hjulpet henne gjennom flere år. Det betyr jo at dere har brydd dere om henne! :) Ikke la hennes sykdom nå få dere til å la være å varsle. Nå trenger hun dere mer enn noen sinne - til å la rette personer få vite slik at hun kan få den hjelpen hun tydeligvis trenger.

Ring kommunen og pårørende NÅ.

Anonym poster: 98840ab4a65ad44943edcb41c70850ce

Skrevet

Hvorfor skal HI ta ansvar for en dame hun ikke er i slekt med?? De har hjulpet henne allerede i 5 år, med lyspæreskift, snømåking +++. Skal hun sette denne dama foran familien sin? I tilfelle hvorfor???

Hørt om nestekjærlighet?

Skrevet

Hørt om nestekjærlighet?

Så du gidder å utøve nestekjærlighet mot folk som håner, klager og kjefter på deg og dine barn?

Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er HI sitt ansvar å ta seg av en gammel dame som ikke er familie, men jeg synes man er forpliktet til å si ifra om man mistenker at noe er galt. Siden dere har vært naboer i fem år antar jeg at dere kjenner barna hennes eller hvem hun nå har av nære pårørende. Dere må i så fall varsle dem. Hvis hun ikke har nære pårørende må dere si ifra til kommunen slik at hun kan få hjelp. Demens er ikke noe hyggelig for omverdenen, men verst er det for den som er syk.

Og å si "bitch" om en gammel dame på 98 som er syk? Huff.

Skrevet (endret)

Hørt om nestekjærlighet?

Så du gidder å utøve nestekjærlighet mot folk som håner, klager og kjefter på deg og dine barn?

Det handler om å se mennesket bak handlingene og vise litt forståelse, noe alle tydeligvis ikke er like flinke til dessverre. Synd at folk kan være så smålig og egoistisk, men det er vel en grunn til det også :P

Endret av Leona og snart 3rosa♥
Skrevet

Hørt om nestekjærlighet?

Det handler om å se mennesket bak handlingene og vise litt forståelse, noe alle tydeligvis ikke er like flinke til dessverre. Synd at folk kan være så smålig og egoistisk, men det er vel en grunn til det også :P

Så jeg er egoistisk som ikke ønsker at mine unger skal utsettes for sårende kommentarer, kjeft, og bli skremt? Hvordan er det egoistisk? Denne argumentasjonen ligner på ei mor i skolen som sa at "min gutt som dytter, slår, sparker og mobber dem som er mindre kan ikke noe for det, han har jo ADHD!" Hjelper veldig lite for en liten førsteklassing som sitter og gråter fordi sekken hans er gjennomvåt etter å ha blitt duppet ned i en do.

Skrevet (endret)
Hvorfor skal HI ta ansvar for en dame hun ikke er i slekt med?? De har hjulpet henne allerede i 5 år, med lyspæreskift, snømåking +++. Skal hun sette denne dama foran familien sin? I tilfelle hvorfor??? Anonym poster: 1ff10997e3847f72b9e0d97d5d074032

Fordi dette er et gammelt menneske som helt tydelig trenger hjelp, og det er faktisk vår plikt som medborgere og medmennesker å hjelpe en i nød.

I alle dager da....Hun setter da ikke familien til sides om hun kontakter familen til denen gamle damen, elelr komunen for den saks skyld. For et kynisk syn du har på verden rundt deg :s

Endret av Miip
Skrevet

Da er det opp til deg som den voksne og oppdrageren å forklare hvorfor den gamle damen oppfører seg slik, det er en del av livet og det skal man ikke beskytte barn mot. Det er ihvertfall min mening.

Forøvrig kan ikke den situasjonen du bekriver sammenlignes med hi's da behovene i de ulike situasjonene er helt forskjellige.

Skrevet

Ps! Man skal likevel ikke finne seg i hva som helst fra et gammelt menneske, bare på grunn av alder. I dette tilfellet vil jeg tro det kan være demens.

Anonym poster: 3329c9b9fc20036f0078ad9111f98762

Hvis det er demens så kan faktisk ikke damen noe for det og man må nesten bare finne seg i det. Det hjelper å tenke at damen ikke vet hva hun gjør. Hun klarer faktisk ikke å tenke rasjonelt.

Atferdsendringer er helt utenfor den dementes kontroll og de verken kan eller skal klandres for dette.

Jeg får intrykk av at flere her er av den oppfatning at er man så dum og går hen å blir dement så kan man klare seg selv. Veldig trist tankegang. Folk er ikke opplyst om dette tydeligvis.

Skrevet

Sjok

Hørt om nestekjærlighet?

For din egen del håper jeg du er ett troll

Skrevet

Dette er det sykeste jeg har lest.

Du minner meg om de i Kina som lot det vesle barnet dø i veien fordi de var for opptatt med sine egne liv.

For en motbydelig uttalelse og motbydelig av folk å like innlegget.

Anonym poster: 2707f4228b59f92cd2f2ab1f9deb8469

Skrevet

Hørt om nestekjærlighet?

Du synes folk fortjener straff for noe de ikke kan noe for? Alt her peker i retningen av at denne gamle damen er blitt syk, muligens dement, mao hun kan ikke noe for sin endrede oppførsel! Det er ingen som ønsker å bli slik i slutten av livet og hvis denne gamle damen kunne sett sin oppførsel "utenifra" ville hun mest sannsynligvis blitt forferdet, at enkelte ikke forstår det og vrir det om til "stakkars meg" synes jeg er trist.

Skrevet

Der bor ikke tilfeldigvis i Arendal? Kjenner ei gammel dame som er akkurat slik som du beskriver. Hun er ei real drittkjerring.............

Anonym poster: 0ac232a023030a61e4e4314b16007bf0

Skrevet

Hi her. Jeg beklager at jeg på en usmakleig og stygg måte kalte henne for bitch. Jeg har nå roet meg litt og angrer på den utalelsen.

Men jeg er bare så lei meg og litt satt ut av hennes oppførsel.

Når det er sagt, så har denne damen vært litt kranglete og vanskelig å snakke fornuft med i lange tider. Men hun har alltid vært søt og vi har alltid kommet til enighet selvom hun har vært grinete for det ene eller det andre.

Hun har alltid vært litt splittet, hyggelig og ufin om hverandre. Og vi har jattet med og ikke laget noe nummer ut av ting. Hun er tross alt gammel og mange eldre har en tendens til å blåse opp ting og bli opptatt av ting andre ikke har tid til å bry seg om.

Men nå har det bare blitt verre og verre, og det kan virke som om hun blir mer og mer på krigsstien.

Jeg fant nå ut at hun betaler en annen nabo for å hjelpe hennne med hus og hage, selvom min mann mer enn gjerne gjør dette gratis. Jeg frykter at hun blir loppet av denne naboen, da jeg stadig ser han hos henne fo r å gjøre alt mulig for henne. Og nå får jeg altså vite at han får betalt. Kanskje derfor hun blir irritert, og ikke vil at vi skal ta fra han jobben.

Jeg vet at hjemmesykepleien er inne i bildet og dattreer innom en gang i uka.

Hun har visst alltid vært av den kranglete, intrigeskapende typen, og det er jo typisk at med aldersdemens så kan dette bli forsterket.

Jeg skal snakke litt med hjemmesykepleien når de er her. Også skal jeg forsøke å tenke at hun ikke er helt seg selv når oppførselen blir uhøflig og stygg.

Også skal jeg snakke litt med barna mine.

Hva dette med den andre naboen angår, så er jeg usikker. Jeg føler ikke at jeg har noe med det. Men jeg mistenker at han utnytter henne...så jeg får se om jeg ikke må snakke litt med datteren hennes.

Takk for at så mange bryr seg og fikk øynene mine opp!

Anonym poster: 820462344797041be32976196a5e053f

Skrevet

Hørt om nestekjærlighet?

Du synes folk fortjener straff for noe de ikke kan noe for? Alt her peker i retningen av at denne gamle damen er blitt syk, muligens dement, mao hun kan ikke noe for sin endrede oppførsel! Det er ingen som ønsker å bli slik i slutten av livet og hvis denne gamle damen kunne sett sin oppførsel "utenifra" ville hun mest sannsynligvis blitt forferdet, at enkelte ikke forstår det og vrir det om til "stakkars meg" synes jeg er trist.

Nei, men da får familien ta seg av henne. Skal Hi og hennes familie fly rundt denne dama døgnet rundt og få bare dritt tilbake? Hvorfor bor denne dama hjemme enda, hvis hun er senil`? Hun burde bo i avlastningsbolig og få hjelp, eller flytte til familien.

Skrevet

Hørt om nestekjærlighet?

Nei, men da får familien ta seg av henne. Skal Hi og hennes familie fly rundt denne dama døgnet rundt og få bare dritt tilbake? Hvorfor bor denne dama hjemme enda, hvis hun er senil`? Hun burde bo i avlastningsbolig og få hjelp, eller flytte til familien.

Har ikke du lest tråden? Det er akkurat hva omtrent alle i denne tråden har oppfordret HI til; ta kontakt med familien hennes eller kommunen slik at hun får hjelp! Ingen har sagt at HI skal gi opp familien sin for å ta seg av naboen.

Skrevet

Fy søren så mange dumme og onde mennesker det finnes her inne!

Jeg er helt målløs av kulden og ondskapen dere viser!

Dette er helt klart et gammelt menneske som har blitt dement og som rett og slett ikke er seg selv lenger. Da hjelper man, man legger ikke sten til byrde!

Huff....

Anonym poster: 0a978658f044906c9b26a31ea578fd58

Skrevet

Jeg er mer målløs over de som mener at HI fortsatt skal hjelpe denne damen som kjefter og er fæl. Selvsagt skal hun si fra til pårørende eller hjemmesykepleien, men det sier hun jo at hun skal gjøre, så hva ER det dere gnager om, hva mer er det dere mener hun er pålagt å gjøre for en tilfeldig nabo for å ikke være ond, kald og umenneskelig?

Skrevet

Jeg er mer målløs over de som mener at HI fortsatt skal hjelpe denne damen som kjefter og er fæl. Selvsagt skal hun si fra til pårørende eller hjemmesykepleien, men det sier hun jo at hun skal gjøre, så hva ER det dere gnager om, hva mer er det dere mener hun er pålagt å gjøre for en tilfeldig nabo for å ikke være ond, kald og umenneskelig?

Jeg tror "ond, kald og umenneskelig" er ikke myntet på HI, men anonym som bitcher..

Anonym poster: 394a0f12bf68b87890c6110189c31e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...