Gå til innhold

Har dere lyst til å hjelpe meg litt? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett på over 1000 brudekjoler men finner ingen jeg syns er fine nok.. Jeg liker ikke store skjørt som er "krøllete", kjolen må ha slep og ikke være kjedelig. Liker blonder men ikke noe jeg må ha. Noen som vil gi meg noen linker på kjoler? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ohoi, lykke til med valget! :)

Sleit fryktelig selv, før jeg sendte noen veninner ut for å finne 5 kjoler jeg skulle prøve. Da ble valget MYE enklere ;)

Anonym poster: 961e6d39ca984521d461d3c40a1a4072

Skrevet

Har du kikket på jenjenhouse.com? Der er det såååååå mye fint. Og litt av ALT! :)

Skrevet

Du må dra i en salong og prøve. Og ikke forkast en modell før du har prøvd den. Prøv den klassiske a-linjede formen, prøv både havfrue, empire og ballgown. Det å se på kjoler på internett hjelper deg null og niks da det er din kropp de skal passe på :) Og hva slags bryllup skal dere ha? Et bryllup på det lokale samfunnshuset åpner gjerne for mindre glamour enn f eks på en innleid herregård. Og husk at det skal passe til mannen din; liten vits i å kjøpe glamorøs og pompøs kjole til 20 000,- om mannen din har tenkt å stille i dress fra Dressmann.

Anonym poster: fe15a1b088c07b1454067ff4152794d3

Skrevet

Jeg hadde sett på finn.no hadde jeg vært deg. Ikke sikkert du vil kjøpe brukt, men du får en pekepinn på hva du vil ha og kanskje ikke ha.

Jeg skulle ikke kjøpe brukt. Kikket over 1 (!!!) år på finn, på brudekjolebutikker, på nett ol. Fant ikke en eneste kjole jeg kunne funnet på å ha på meg. En dag satt jeg på finn, og der var den. Reiste avgårde på langtur og hentet hjem drømmekjolen. Den henger nå oppe og venter til sommeren :D

Skrevet

Med mindre du er str 34 og har usannsynlig lange bein så vil jeg anbefale deg å dra og prøve i salong selv fremfor å stole på passformen til disse modellbildene. Disse modellbildene er retusjerte og gir ikke noe sannferdig bilde av virkeligheten for folk flest...

Skrevet

Med mindre du er str 34 og har usannsynlig lange bein så vil jeg anbefale deg å dra og prøve i salong selv fremfor å stole på passformen til disse modellbildene. Disse modellbildene er retusjerte og gir ikke noe sannferdig bilde av virkeligheten for folk flest...

Men det kan gi henne en pekepinn på hva hun virkelig vil ha :)

Skrevet

Jeg kjøpte Nenufar fra Pronovias brukt på finn.no for 5000 kr og brukte så 5000 hos skredder for å få den helt perfekt med sweetheart neckline og krystaller langs utringing og med matchende smykker <3 Solgte den på finn for 5000 kr året etter (fikk 7 interessenter ila 3 dager så den kjolen ble rett og slett dritfin). Om du skal kjøpe fra finn.no så kjøp en kjole helt uten broderier osv da de fort ser slitne ut. F eks Nenufar er helt ren og blank, som et canvas, og perfekt i fht hva jeg ønsket å fremheve (slank overkropp og smal midje). Mange brudekjoler er ekstremt tykke i stoffet og er veldig hvite, så man ser fort ganske stor ut i en brudekjole... Så velg en flatterende fargenyanse og fasong.

Skrevet

Jeg skal kjøpe kjolen min i New York i april,men er greit å ha med litt bilder av kjoler jeg liker :) Bryllupet skal stå i mai i en nydelig liten kirke i Valdres og festen skal enten være på et høyfjellshotell eller et lite" bed&brekfast". Jeg tenker litt sånn bonderomantikk møter glamour, By møter landet,gammelt møter trendy. Om dere skjønner..

Skrevet

Har du sett på linkene vi har lagt ut? Noe i den stilen, eller har vi bommet skikkelig?

Skrevet

Jeg skal kjøpe kjolen min i New York i april,men er greit å ha med litt bilder av kjoler jeg liker smile.png Bryllupet skal stå i mai i en nydelig liten kirke i Valdres og festen skal enten være på et høyfjellshotell eller et lite" bed&brekfast". Jeg tenker litt sånn bonderomantikk møter glamour, By møter landet,gammelt møter trendy. Om dere skjønner..

Hvis bryllupet står i ei nydelig liten kirke i Valdres og festen skal være på et lite "bed&breakfast" hadde jeg gått for noe ganske enkelt, hvertfall som tobarnsmor :) Langt slep og glam hører mer hjemme i trendy, store bryllup sysn jeg. Min kusine gifta seg i ei kirke på Gol og bryllupsfesten var på et nydelig "hotell" med torv på taket og laftede vegger; alle gjestene hadde bunad og militæruniformer (brudgommen er millitørmann). Helt fantastisk bryllup som minnet om "gamle tider" og hvor mennene ba opp damene til dans, det beste bryllupet jeg har vært i til nå (bortsett fra mitt eget) :)

Skrevet

Og kanskje med denne som brudebukett :http://www.google.no/imgres?q=wedding+bouquets+with+brooches&num=10&hl=no&tbo=d&biw=1440&bih=900&tbm=isch&tbnid=dGhgsU6GEh1JQM:&imgrefurl=http://www.bravobride.com/blog/11-wedding-bouquets-that-will-never-wilt/&docid=oGqS2Zlmd8ndHM&imgurl=http://www.bravobride.com/blog/wp-content/uploads/2012/01/brooches.jpg&w=525&h=436&ei=WznOUPetDaWn4AS6wIGABw&zoom=1&iact=hc&vpx=523&vpy=580&dur=3138&hovh=205&hovw=246&tx=152&ty=92&sig=110354439645165274501&page=2&tbnh=151&tbnw=207&start=37&ndsp=48&ved=1t:429,r:72,s:0,i:308

Skrevet

Jeg likte den ikke, men tenker selvfølgelig på mine egne former:)

Anonym poster: d6f537c9c3572586a4d23638fc0d3515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...