Gå til innhold

Til dere som gifter dere etter å ha vært samboere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig poenget med et stort bryllup osv? Hele greia med bryllup er jo for å feire at man slår livene sine sammen. Det har dere jo allerede gjort.

For meg et slike bryllup rett og slett bare tull. Det er så teit. Det gir ingen mening. Dere har levd som mann og kone i årevis.

Det er et maskarade ball. Jeg ler av slikt. Det er så utrolig teit. Skal man gifte seg så gjør det før dere flytter sammen. Så betyr det kansje noe.

Anonym poster: fd5ba3957b415906651674b0bbb52100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel folk er forskjellige vettu . vi ønsker oss et stort brylup,slikt vi ønsker oss

Anonym poster: 0e0bf1a4bb1a5131ebf9ad518d963fd8

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Du kan jo bare le av det du, så kan vi andre som syns det er en fin ting å gjøre le hele veien opp kirkegulvet fordi vi er så lykkelige og fornøyd med at vår kjære fremdeles elsker oss like høyt etter x anntall år sammen!

Skrevet

Du er singel og ugift tipper jeg? :P

Nei, jeg er gift. Har vært gift i 4 år. Vi flytta ikke sammen før vi ble gift. Det er det naturlige...

Bryllup etter samboerskap er jo bare et oppmerksomhets skrik.

Anonym poster: 72b102ca30019503d0d1a3c3e36c9039

Skrevet

fnis :)

ja, korfor tenker ikkje alle akkurat som du

Skrevet

Jeg ønsker meg kirke brullup og stort selskap,fordi jeg synes det er en stor ting og gifte seg, du ska tross alt leve med denne mannen resten av livet, og dagen skal bli stor og minnerik, tror vår blir veldig bra, vi skal gifte oss 5 Juli 2014,da har vi en liten gutt på 17mnd også og en på 3 år og 4mnd:)

Skrevet

Ja huffameg. Fysjom. Huttemegtu! Det er nesten som å samle slekt og venner for å feire en bursdag etter at den allerede har vært. Det må jo folk kunne forstå at det ikke står respekt av. Skandaløst! :P

Skrevet

Nei, jeg er gift. Har vært gift i 4 år. Vi flytta ikke sammen før vi ble gift. Det er det naturlige...

Velkommen til år 2012, det er ikke det som er det vanlige. ;)

Skrevet

Du kan jo bare le av det du, så kan vi andre som syns det er en fin ting å gjøre le hele veien opp kirkegulvet fordi vi er så lykkelige og fornøyd med at vår kjære fremdeles elsker oss like høyt etter x anntall år sammen!

Ellers så kan dere tenke at dere er så redde og desperate at dere føler dere nå må gifte dere for å liksom holde på mannen.

Skrevet

Huff, du fremstår som en meget utrivelig person å leve sammen med HI..... Prøv med et smil, så skal du se at livet blir litt lysere. :)

Skrevet

Huff, du fremstår som en meget utrivelig person å leve sammen med HI..... Prøv med et smil, så skal du se at livet blir litt lysere. :)

Utrivelig fordi jeg har enkelte verdier som de fleste har glemt ?

Det er jo fakta at nå til dags lever folk som gifte, har utallige sexpartnere. Hvor er det blitt av magien ved å ha kun 1 mann hele livet? Det er ikke lenger noe trygt eller spesielt over ekteskap. Fordi terskelen for skilsmisse er like lav som å gjøre det slutt på ungdomsskolen.

Skrevet

Hehe! Lite å gjøre i kveld?

Hvor har du det fra at det er det å gifte seg handler om? Hyggelig at du er fornøyd med dine valg, også håper jeg du kvikner til i humøret i løpet av kvelden :)

Anonym poster: ea2d5cd7e7ae7f1874dd7fd5d2ffee28

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ellers så kan dere tenke at dere er så redde og desperate at dere føler dere nå må gifte dere for å liksom holde på mannen.

Du høres ikke særlig lykkelig ut!!

Skrevet

Hva er egentlig poenget med et stort bryllup osv? Hele greia med bryllup er jo for å feire at man slår livene sine sammen. Det har dere jo allerede gjort.

For meg et slike bryllup rett og slett bare tull. Det er så teit. Det gir ingen mening. Dere har levd som mann og kone i årevis.

Det er et maskarade ball. Jeg ler av slikt. Det er så utrolig teit. Skal man gifte seg så gjør det før dere flytter sammen. Så betyr det kansje noe.

Fei for din egen dør du...

Folk er forskjellige, og bør få feire dagen sin på sin måte, uavhengig av hva du mener.

Og nei, føler meg ikke truffet, for vi giftet oss i all stillhet uten å ha selskap.

Skrevet

Jeg syns det er flott at folk endelig tar steget og gifter seg. Skulle bare ønske de gjorde det før de flyttet sammen og gjorde mann/kone ting.

Men hvit brudekjole når en ikke er jomfru syns jeg ikke passer seg. Maskeradeball/teaterforestilling syns jeg blir feil uansett når og hvordan en gifter seg.

Skrevet

Du har vist ikke mange gleder i livet ditt... Hva er galt å holde en fest for å feire parforholdet, bekreftet av gud eller ikke?

Hvis du ikke liker å feire folk som kjenner hverandre går jeg ut fra at du bare gleder deg over arrangerte ekteskap der mannen eller konen er fløyet rett inn fra opphavslandet til den kommende partneren og de aldri har sett hverandre før... For det er kjærlighet, det, kjærlighet ved første blikk! Åh så vakkert og uspolert.

Hvor definerer du forøvrig grensen for hvem du skal glede deg over? De som har vært kjærester i årevis men ikke bodd sammen offisielt har gjerne levd sammen som mann og kone men ikke delt adresse enda. Hva er forskjellen på dem og de som har bodd sammen ifølge telefonboken?

Hva med de som er såpass religiøse at de gifter seg fort for å få lov å knulle? Er det den typen begjær som skal ligge til grunn for et ekteskap? Hurra for dem i så fall. Dette er gjerne unge og nyforelskede par som gifter seg for tidlig. De går gjerne lei av hverandre ganske raskt, hurra for det også! Mange av dem har forøvrig allerede har knullet, men på grunn av press fra slike som deg og familien sin må de gifte seg for å bli akseptert som par. Men det er jo vel så bra, for det er vel bedre å ende opp ulykkelig og skilt enn å teste om tingene funker før man kaster seg ut i et livslangt ekteskap...

Så har du de som har boet sammen i noen år og sett hverandres dårlige sider, luktet til hverandres dårlige ånde på morgenen, sett merkene etter partnerens bæsj i do og vasket hverandres brukte truser. Kanskje man til og med både har hørt en fis og en rap? Om man da velger å gifte seg likevel er det vel verdt å feire? For dette er folk som virkelig har lyst til å være sammen fremover, og ikke bare en døgnflue som mange raske ekteskaper viser seg å være.

Anonym poster: a195ef22c5739211de268ba2f5688b35

Skrevet

Håper for guds skyld at du var ren og uspolert når du giftet deg. Å knulle og kysse før ekteskapet grenser til å leve på polsk (altså som mann og kone uten å være gift).

Skrevet

Ja for det er jo ikke lurt å bo sammen en stund før man gifter seg?? så utrolig mye man lærer om den man er sammen med når man fytter sammen, kan bli en stor overraskelse om man ikke vet nok om mannen sin før man gifter seg. Kjenner ikke noen før man har bodd sammen (lenge)

Skrevet

Hehe Det måtte en danske til for å virkelig få sagt det. ;)

Anonym poster: c217521615778f383b38d9425a4227e2

Skrevet

Utrivelig fordi jeg har enkelte verdier som de fleste har glemt ?

Det er jo fakta at nå til dags lever folk som gifte, har utallige sexpartnere. Hvor er det blitt av magien ved å ha kun 1 mann hele livet? Det er ikke lenger noe trygt eller spesielt over ekteskap. Fordi terskelen for skilsmisse er like lav som å gjøre det slutt på ungdomsskolen.

Magien ved et dårlig ekteskap forsvant på magisk vis med prevensjonen og den økonomiske uavhengigheten til kvinnene. Nå er man heldigvis ikke tvangsinnlagt til å forbli sammen med ham man møtte når man var 16 resten av livet. Det er ikke noe annet enn positivt, det.

Gjest Julemusa83
Skrevet

Etter å ha bodd i lag i fire år og ha et barn i lag føler jeg at jeg vet hva jeg kjøper når vi nå gifter oss.

Den der de kjøper ikke kua hvis de får melka gratis. Er litt utdater nå tildags. Kjipt å kjøpe kua for å så oppdage at den ikke gir ordentlig melk.

Skrevet

oj oj, jeg og min lesbiske partner skal gifte oss februar 2013. Da er barna våre 8 mnd. Det skal være et stort stort bryllup med alle de vi er glad i. For å feire vår kjærlighet og vår fremtid sammen. Vi har vært samboere i 6 år, så ja vi kjenner hverandre veldig godt og VET at det blir oss for resten av livet.

Å gifte seg er eb fin bekreftesle. Om noen har problemer med at noen gifter seg etter samboerskap så får det være deres problem. I vår vennegjeng kan jeg ikke tro det finnes noen med sånne holdninger.

Du skal få ha dine meninger, de skal ingen ta fra deg. men ikke rakk ned på andre som gjør andre valg enn deg. Det gjør deg bare mindre.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Næmen? Hvilket årstall har du våknet opp i etter den lange vintersøvnen, da?

Bare for å ha sagt det, så lever vi nå i 2012 og det er heldigvis helt vanlig, helt legalt og helt i tråd med alle normer å bo sammen uten å være gift. Og heldigvis er det akkurat likedan om man så finner ut at man vil gifte seg.

Når man gifter seg etter å ha bodd sammen en tid, så bør det være større garanti for at man virkelig fungerer sammen og vil leve livet sammen. Du HI, som ikke bodde sammen med mannen din før du gifta deg og ikke hadde sex med ham heller, da, går jeg ut i fra, du virker ikke å ha særlig innsikt i hvordan mange ektepar av "den gamle skolen" hadde det.

Det var ikke sånn at alle ekteskap i "gamle dager" var så fantastisk lykkelige, ser du, selv om skilsmissestatistikken tilsa at de var lykkelige.

Nei du, HI, du får forsøke å komme hit til år 2012 - sånn som oss andre. Lykke til! ;-)

Skrevet

oj oj, jeg og min lesbiske partner skal gifte oss februar 2013. Da er barna våre 8 mnd. Det skal være et stort stort bryllup med alle de vi er glad i. For å feire vår kjærlighet og vår fremtid sammen. Vi har vært samboere i 6 år, så ja vi kjenner hverandre veldig godt og VET at det blir oss for resten av livet.

Å gifte seg er eb fin bekreftesle. Om noen har problemer med at noen gifter seg etter samboerskap så får det være deres problem. I vår vennegjeng kan jeg ikke tro det finnes noen med sånne holdninger.

Du skal få ha dine meninger, de skal ingen ta fra deg. men ikke rakk ned på andre som gjør andre valg enn deg. Det gjør deg bare mindre.

Har ikke ord... Går ikke an å gifte seg når man er lesbiske. Dere er ikke gift. DET er i alle fall en maskerade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...