Gå til innhold

¤ ~ Julimagene 2. trimester ~ ¤

Anbefalte innlegg

Er det noen som har handlet inn litt småtteri til de/den kommende?:)

Morro om vi kan dele litt tanker og tidligere erfaringer!

Bilstoler, vogner, vaskemiddler, smokker OSV:D

Er nok flere enn meg som er litt grønne her men synes likevel det er veeldig spennende :)

Bare en tanke:)

Fortsetter under...

Er nok flere enn meg som er litt grønne her men synes likevel det er veeldig spennende :)

Min erfaring fra sist er i allefall å gjøre unna alt av innkjøp i god tid, da det er godt å slippe dette på slutten. Ellers så trengte vi ikke så mye kremer og salver, siden vi fikk så mye i de gratis babypakkene :)

Min erfaring fra sist er i allefall å gjøre unna alt av innkjøp i god tid, da det er godt å slippe dette på slutten. Ellers så trengte vi ikke så mye kremer og salver, siden vi fikk så mye i de gratis babypakkene :)

Også brukte jeg(til meg selv) medisinsk grønnsåpe etter fødselen. Altså, jeg satt hele rumpa oppi grønnsåpevann! :P Så gror det såå mye fortere! ;) DET er det viktigste denne gangen også!!

Jeg er helt grønn på hva jeg burde kjøpe.. Men har brukt aktiv forskjellige lister som finnes på nett og tatt vekk det som ikke er aktuelt.

Jeg håper at vi skal fått hjem alt til april, så jeg kan småpusle med skru sammen ting, vasking osv i månedene fremover til termin :) Vi skal allerede på torsdagen etter UL til storbyen! Bergen!

Da skal vi se på barnevogner, teste de ut for å legge sammen og inn/ut av bil. Enklere nå før magen blir for stor :P Tror det blir en emmaljunga på oss, uansett om den er tung i bakker.. :)

Blir godt å komme i gang med "redebygginga" - jeg GLEDER meg! :D :D :D

Liljeduft:) vi har emmaljunga nitro city (samme som city cross med med svingbare fremhjul). Den er ikke tung, vognbaggen er mer enn stor nok, sportsdelen er kjempegod, lun og romslig, full liggestilling om ønskelig, og vendbar både såøports- og bagdel. Og den er ikke tung! Jeg, med bekkenløsning har lempet den lett inn og ut av bilen, og supergod å trille (eeeeelsker svingbare forhjul, så mye lettere å trille og å håndtere). Verdt å ta en titt på. Og emmaljunga har jo såååå mange fine design, du kan jo til og med velge forskjellig farge på bag og sportsdel (vi valgte lys bag, men mørk brun sportsdel, da den brukes mye lengre, og det lett blr flekker hvis mini spiser i vogna. Som sagt, storfornøyd, og gleder meg til å bruke den til nestemann også:) (og tro meg, jeg triller myyye bakker, bor i en åsside, hvor butikken er nede ved havna...). Det er 10 min bratt nedoverbakke dit, og 15 min oppoverbakke hjem. Ikkeno problem:)

Så fint at vi deler allerde:) Grønnsåpevann hørtes veldig lurt ut, det må jeg notere!

Tenkte at det ikke var så lurt å få unna alt jeg, at ventetiden på slutten skulle fylles med litt småhandling! Men kanskje jeg vrir om på den tanken :D

Annonse

Tripper inn her jeg også nå! 13+5 i dag, kvalmen har avtatt betraktelig (ulempen med det er at jeg har lyst på sjokolade igjen =/ ) og formen er stigende. Kan henge litt bedre med på tempoet til Sprella på 16 mnd, og det er godt! Har tatt to sniktitter på babyen, en 4. januar hos fastlegen, han har et lite UL-apparat på kontoret. Jeg var veldig redd for at det skulle være to fordi jeg ble så stor så tidlig. Det var bare én der, og jeg må si heldigvis for det. UL nr to var for en uke siden da jeg fikk en liten blødning. Alt bra da også, men sjekket bare bevegelse og hjerteslag, ikke noe utover det.

Fiolfiol, bra du er ute av sykehuset! Hvorfor var du innlagt der da? Trenger ikke svare, men godt at du er hjemme nå! Sydentur hørtes deilig ut! Og vi skal heller ikke vite kjønnet på UL, vil vente med den spenningen til fødselsdagen :)

Tika82, vi skal ha UL samme dag! Og så mange som skal ha UL omtrent samtidig! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene :)

Noen av dere som holder til i Tromsø forresten?

Jeg var innlagt på hudavdelingen på Riksen siden psoriasisen min hadde løpt løpsk. Er veldig mye bedre, men må nå passe på å holde det i sjakk og jeg ser veldig frem til å reise til Spania, selv om det er to måneder til.

Ble lang setning det der.

Morsomt at det er andre enn meg som ikke skal vite kjønn på ul.

Husker også tempoet til storebror da jeg gikk med lillesøster i magen, men vil si det er også er ganske så travelt nå med to selv om de er større. Mulig det er fordi føkna er ganske så trassig. I tillegg til at Storebror har begynt på skolen, så man må opp tidlig hver morgen okke som.

Jeg er nok av den litt lite stresa typen når det kommer til sånne ting som innkjøp osv.

Jeg bruker god tid og sjekker ut e og hadn del før jeg tar avgjørelser.

Husker med første at jeg hadde vogn i hus siden den var kjøpt på lagersalg og seng og stellebord var kjøpt på tilbud og skrudd sammen før ferien i juli, Hadde termin helt i slutten av august, men skulle være på hytta hele juli.

Vannet gikk pluteselig en måned før termin og jeg tror ikke jeg hadde ett klesplagg klart.

Fikk jo så mye klær i gave. Alt av stelleting fikk jeg i babypakkene.

Det første jeg kjøpte på søndagsåpent apotek påvei hjem fra sykehuset var pumpe, siden han var så slapp fikk jeg beskjed på sykehuset å ha pumpe i backup om han ikke sugde.

Det andre jeg kjøpte var medisinsk grønnsåpe, på apoteket da vi havnet på Riksen med ham.

Vugge fikk vi av svigemor et par dager etter at vi kom hjem, det er noe av det jeg har brukt mest. Fordi vi har soverom oppe og stue nede, ble vuggen soveplass om dagen.

Nr to brukte vuggen tilog med brukt som seng.

Føler at jeg bare skal kjøpe vogn denne gangen, men klart jeg kommer jo til å kjøpe noe tøy til den lille. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å sortere tøy i fra kjelleren først etter at babyen har kommet :) Skal jo på sommerferie i år også, så regner ikke med at jeg har klart å få alt klart før ferien.

Tripper inn her jeg også nå! 13+5 i dag, kvalmen har avtatt betraktelig (ulempen med det er at jeg har lyst på sjokolade igjen =/ ) og formen er stigende. Kan henge litt bedre med på tempoet til Sprella på 16 mnd, og det er godt! Har tatt to sniktitter på babyen, en 4. januar hos fastlegen, han har et lite UL-apparat på kontoret. Jeg var veldig redd for at det skulle være to fordi jeg ble så stor så tidlig. Det var bare én der, og jeg må si heldigvis for det. UL nr to var for en uke siden da jeg fikk en liten blødning. Alt bra da også, men sjekket bare bevegelse og hjerteslag, ikke noe utover det.

Fiolfiol, bra du er ute av sykehuset! Hvorfor var du innlagt der da? Trenger ikke svare, men godt at du er hjemme nå! Sydentur hørtes deilig ut! Og vi skal heller ikke vite kjønnet på UL, vil vente med den spenningen til fødselsdagen :)

Tika82, vi skal ha UL samme dag! Og så mange som skal ha UL omtrent samtidig! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene :)

Jeg var innlagt på hudavdelingen på Riksen siden psoriasisen min hadde løpt løpsk. Er veldig mye bedre, men må nå passe på å holde det i sjakk og jeg ser veldig frem til å reise til Spania, selv om det er to måneder til.

Husker også tempoet til storebror da jeg gikk med lillesøster i magen, men vil si det er også er ganske så travelt nå med to selv om de er større. Mulig det er fordi føkna er ganske så trassig. I tillegg til at Storebror har begynt på skolen, så man må opp tidlig hver morgen okke som.

Har fått skikkelig angrep i hodebunnen mef psoriasis :/ driver å vasker å vasker håret. Men det blir ikke borte. Hjelper jo med dermovat men prøver ikke overdrive.. usj :/

Har fått skikkelig angrep i hodebunnen mef psoriasis :/ driver å vasker å vasker håret. Men det blir ikke borte. Hjelper jo med dermovat men prøver ikke overdrive.. usj :/

Har du skikkelige tykke kaker? Da kan det hende du bør løsne det med noe olje eller salisylolje. Det er noe skikkelig klin og drit, men det hjelper jo

Har brukt Elocon i hode i hver dag i10 dager og nå har jeg trappet ned med 2-3 g i uken i en uke bør vel ta 2 g denne uken også

Har du skikkelige tykke kaker? Da kan det hende du bør løsne det med noe olje eller salisylolje. Det er noe skikkelig klin og drit, men det hjelper jo

Har brukt Elocon i hode i hver dag i10 dager og nå har jeg trappet ned med 2-3 g i uken i en uke bør vel ta 2 g denne uken også

Jeg hsr ikke sånn type psoriasis, hard å kladdete. Min er veldig tynn og løsner så fort, og dagen etterpå så er det nytt lag med flass :/ så nå er det snø dag inne å ute hele tiden..

Jeg hsr ikke sånn type psoriasis, hard å kladdete. Min er veldig tynn og løsner så fort, og dagen etterpå så er det nytt lag med flass :/ så nå er det snø dag inne å ute hele tiden..

Ja sånn er min også (stort sett, kan få noen litt harde i hodet)

Da jeg var på sykehuset så var det noen av sykepleierne som ikke fant psoriasisen min i hodebunden nettopp fordi den var sånn tynn og tørr, med fint flass.

Var ekstremt mye snø her også i desember inne.

Jeg merker at jeg kan få det bedre med olje fordi det gir fett til den tørre huden i hodebunden, men som sagt er jo bry.

Daivobet gel er godt egnet til hodebunden, men gir også fett hår så må vaske det før man går ut blandt folk

Jeg har også fått beskjed av hudlegen at han foretrekker å gi meg kortison fremfor daivobet i svangerskapet (daivonex/daivobet preparatene er mye nyere og derfor ikke så mye erfaring mtp graviditet. )

• 2 uker senere...

Annonse

Her var det stille om dagen :)

Hvordan går det med dere julimager? Her vokser magen min som bare det, i morgen er det ordinærultralyd. Grugleder meg som vanlig, men er litt roligere i og med at jeg hadde utralyd for 14 dager siden. Fant ut at det bor to jenter inni magen min. Så nå har jeg vært i London og shoppet masse klær til de små hjertene mine. :)

Da får vi bare håpe at UL i morgen viser det samme.

heldig du som skal på oul imorgen. en hel uke enda til min tur :P men ang magen føles den veldig stor ut nå.. men kan lett skjule den med genser..

jeg hadde legetime imorges.. ble sykemeldt tom onsdag.. er så forbasket forkjølet.. bah...

i går (17+4) kjennte jeg for første gang bevegelser i magen.. tror jeg da.. hehe.. var som leamus/bitte små spark på en side.. kjente det tre ganger etter hverander... og kjente også disse bevegelsene i natt når jeg ikke fikk sove.. liker å tro det var babyen værtfall :)

Det blir nok stille her siden vi er en så stor gruppe på facebook.. dessverre :)

Idag er jeg halvveis, 20+0 idag! Ei lita prinsessa i magen :)

Ellers så er dagene forferdelig tøffe.. både med svangerskapsplager, forholdet til samboeren osv.. Så får nyte dagens eneste høydepunkt! Det er strålende sol ute! :)

Lenge siden jeg har vært her inne. Hører visst til på junimagene nå siden ordinær ul flyttet meg frem en uke :) Men vi følges jo gjennom både 2.og 3.trimester likevel. Er nok noen av dere også som blir junimage til slutt ;)

Jeg har termin 11.7, men fødte tre og en halv uke før termin med lillefrøkna, så kanskje jeg havner på juni likevel ;) Hun skulle vært en januarbaby, men kom i hui og hast rett før jul i 2011 :) gleder meg litt til fødselen jeg, håper det blir like greit som sist :)

Super og aktiv gruppe på fb, Liljeduft! :) Heng dere på dere andre også, som ikke er der enda!

Her har babyen vært ekstremt aktv i natt! Jeg kjenner ikke bare bevegelser og bobler lenger, men skikkelige dytt! :D Rundet 18 uker i helgen, og synes det er mye liv laga, så tidlig. Med førstemann, kjente jeg ikke liv før etter uke 20, og var ikke sikker før i uke 22. Stor forskjell! Ordinær ul er i overimorgen/onsdag 13 februar. Veldig veldig spent!!! ;)

Kjente ordentlig liv i dag for første gang. Jeg er 16 uker og 2 dager på vei. kjente det var noen bobler i magen. Når jeg da la meg ned og kjente med hånda så kjente jeg tydlig små "dytt" flere ganger. For en følelse :)

Nå er jeg 19 uker på vei, ordinær ultralyd forrige uke viste at vi venter en gutt :)

Bekkenløsningen er til å stole på, blir gradvis verre for hver uke som går...!

Ellers er magen kanonstor! Ser mer ut som jeg er 30 uker enn 19!

Har en tydelig vond og øm kant et par cm over navlen hvor livmora slutter.

Ellers så har lillegutt vært relativt rolig siden ultralyden på torsdag, men i går og i dag har han virkelig sparka til! :D

Bare dumt at pappaen ennå ikke kan kjenne det :(

Samboeren fikk føle det for første gang når jeg var 19+4, hun sparket skikkelig til så hele magen rista :P Men siden da har hun bare holdt på med sin "stryking" på innsiden og småsparkinga :)

dere er heldige som kjenner spark, Jeg kjenner bare stryking på innsiden. Er 18+4, så håper jeg snart vil kjenne noe fra mine to engler.

Nå gjelder det bare å komme gjennom UL i morgen. Merkelig, me gruer meg alltid til dette. Men får krysse fingre for at alt er iorden med jentene mine.

Men utrolig morsomt at det går så bra med alle her inne, men kjedelig med bekkenløsningen harpåønskerbaby, håper det ikke blir verre med ukene.

Har du prøvd trening på fitnessball? kan hjelpe med å styrke bekkenbunnen.

Det blir nok stille her siden vi er en så stor gruppe på facebook.. dessverre :)

Idag er jeg halvveis, 20+0 idag! Ei lita prinsessa i magen :)

Ellers så er dagene forferdelig tøffe.. både med svangerskapsplager, forholdet til samboeren osv.. Så får nyte dagens eneste høydepunkt! Det er strålende sol ute! :)

Hva heter gruppa på FB? Finner den ikke:-((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...