Gå til innhold

¤ ~ Julimagene 2. trimester ~ ¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er gruppen opprettet :) Siden det er en hemmelig gruppe, så må jeg legge til hver og en av dere. Vi er nå to medlemmer hvertfall..hihi :) Bare send meg en pm her med navnet deres på Facebook, så legger jeg dere til :) Moro om vi blir mange da!

Hei hei :)

Så morsomt! Jeg har sendt deg en melding med navnet mitt. Heter det samme som navnet mitt på fb ;)

Klem i natta!

Er nå 14 uker +3 dager, og har vært på 2 ul. Den siste for under en uke siden, og gynekologen som utførte den, tror vi får en gutt i juli! :) Hun hadde egentlig ikke lov å si noe, så tidlig. Men, hun pekte på utstyret, og sa hva hun trodde. Vi kunne vurdere selv, og jeg er iallefall 90 % sikker på at det nok en gang bor en liten gutt i magen min :) Gulllet vårt på 4, blir sannsynligvis storebror til en lillebror ;) Formen er tidvis litt slapp og jeg har en del hodepine. Lett for å sovne tidlig om kvelden i sofan, og våkne på natten. Da hjelper det å spise en yoghurt eller et knekkebrød, mens man blir trøtt på nytt ved pc'n. Mye strekking i magen, og man har lett for å begynne å grine..... Alt vel ;)

HEMMELIG GRUPPE PÅ FACEBOOK :)

Ser at det ikke er kanskje kommet så tydelig frem her i denne tråden, men det er jeg som har tatt over for Fisken2012 med innmeldingen og ansvaret for gruppa.

Så dere som vil være med må sende meg en pm med navnet deres, så skal jeg legge dere til :)

Er nå 14 uker +3 dager, og har vært på 2 ul. Den siste for under en uke siden, og gynekologen som utførte den, tror vi får en gutt i juli! :) Hun hadde egentlig ikke lov å si noe, så tidlig. Men, hun pekte på utstyret, og sa hva hun trodde. Vi kunne vurdere selv, og jeg er iallefall 90 % sikker på at det nok en gang bor en liten gutt i magen min :) Gulllet vårt på 4, blir sannsynligvis storebror til en lillebror ;) Formen er tidvis litt slapp og jeg har en del hodepine. Lett for å sovne tidlig om kvelden i sofan, og våkne på natten. Da hjelper det å spise en yoghurt eller et knekkebrød, mens man blir trøtt på nytt ved pc'n. Mye strekking i magen, og man har lett for å begynne å grine..... Alt vel ;)

Alt er ved det normale da med andre ord:)

Kjenner meg igjen i både det ene og det andre,

Alt er ved det normale da med andre ord:)

Kjenner meg igjen i både det ene og det andre,

Sovner også en del ganger på sofaen. Og sover gjerne 2 til 4 timer. Passer jo forferdelig dårlig når jeg har lyst til å trene. Men kroppen henger ikke med. Jaja.

Jeg har begynt å merke nå de siste dagene at den lunsjen jeg spiser ikke er nok, jeg er fortsatt sulten, så appetitten er stor, men begrenser meg med en ekstra banan eller eple bed siden av lunsjen.

Annonse

Da hiver jeg meg ut i det her jeg også...gravid for første gang etter en lang periode der vi har prøvd å bli gravid. Jeg er nå 13+5 uker på vei og foreløpig termin dato er 22. juli...

Ikke vært på noen tidlig UL som mange av dere andre. Har fått time i uke 18+5..Vi gleder oss til å se lille knøttet :)

Da hiver jeg meg ut i det her jeg også...gravid for første gang etter en lang periode der vi har prøvd å bli gravid. Jeg er nå 13+5 uker på vei og foreløpig termin dato er 22. juli...

Ikke vært på noen tidlig UL som mange av dere andre. Har fått time i uke 18+5..Vi gleder oss til å se lille knøttet :)

Gratulerer, så gøy da skal du ha ul ca 20. Februar eller så du da omtrent som meg:)

Da har jeg vært på min andre svangerskapskontroll:) legen fant hjertelyden med en gang, 140 slag/min:) akkurat som førstemann:) legen insisterer på å regne ut i fra menstermin fram til rutineul, noe jeg jo regnet med, men to ultralyder ved st.Olavs har bekreftet at jeg er litt kortere på vei, slik jeg trodde selv. Livmora går opp til navlen allerede, tilsvarte 16 uker, jeg mener jeg er 14+3... Men vokser kanskje fortere med andremann?

Ny kontroll om 6 uker, men bare å komme tidligere hvis det var noe. Så glad i legen min:) så da blir det ul 14 februar, jordmor en gang i februar (hun skulle sende beskjed når hun hadde ledig time), og ny legekontroll 1 mars. Godt å få god oppfølging, med kynnere allerede og et kranglete bekken. Fikk heldigvis med med fysiorekvisisjon, slik at jeg får begynt med treninga. Nå sitter jeg her og venter på å få tatt blodprøvene, oh joy... Så blir det bytur etterpå:)

Tlk hvilket sykehus skal du på?

Nå er det 1 mnd til ul gleder meg veldig, selv om dt ikke er så lenge siden jeg var på ul :)

Deilig å være hjemme igjen er det også. Skal kose meg ekstra med barna i morgen. Har ikke sett dem på en uke.

Nå har jeg lagt meg i den nydelige sengen min.. Skal bli godt med en natts god søvn.

foilfiol: jeg skal på st.olavs :)

skal dra å se på en veldig pent brukt emmaljunga edge duo imorgen. den grey leaves? :) gleder meg.! vet det er tidlig. men godt å ha det utstyret som er dyrest og størst på plass.. noen andre som har handlet barnevogn? eller kanskje bare jeg som er så tidlig ut.. hehe.. har diskutert mye om vi skulle ha citycross eller edge duo.. plasthjul eller lufthjul.. men går for edge duo vi tror jeg.. har jo hørt like mye godt om begge vognene.., åh, gleder meg til å se vognen. å håper den lever opp til forventningene mine :D

Annonse

Gratulerer, så gøy da skal du ha ul ca 20. Februar eller så du da omtrent som meg:)

Jeg har time den 21. februar på Ullevål :)

Jeg har også endelig fått time til ordinær ultralyd på St. Olavs 18.februar. Blir spennende:) Føles litt lenge til, men det går vel fort:) Hvordan er det med dere jenter?

veldig mange som skal ha ul samme uke :) Det blir jo spennende

Jeg skal ikke vite kjønn så det e jo en spenning mindre, men mannen min skal få se nurket for første gang

Har kost meg hjemme med barna i dag deiig å se dem igjen mye mas på mamma og har hatt det mer hektisk enn på lenge. Fikk litt sjokk da jeg var på do og så antydning til blod. Var ikke mye, men ble mer satt ut enn jeg trodde jeg skulle bli

Har migrene i dag også så da ble i allefall kvelden veldig rolig her i huset.

Tripper inn her jeg også nå! 13+5 i dag, kvalmen har avtatt betraktelig (ulempen med det er at jeg har lyst på sjokolade igjen =/ ) og formen er stigende. Kan henge litt bedre med på tempoet til Sprella på 16 mnd, og det er godt! Har tatt to sniktitter på babyen, en 4. januar hos fastlegen, han har et lite UL-apparat på kontoret. Jeg var veldig redd for at det skulle være to fordi jeg ble så stor så tidlig. Det var bare én der, og jeg må si heldigvis for det. UL nr to var for en uke siden da jeg fikk en liten blødning. Alt bra da også, men sjekket bare bevegelse og hjerteslag, ikke noe utover det.

Fiolfiol, bra du er ute av sykehuset! Hvorfor var du innlagt der da? Trenger ikke svare, men godt at du er hjemme nå! Sydentur hørtes deilig ut! Og vi skal heller ikke vite kjønnet på UL, vil vente med den spenningen til fødselsdagen :)

Tika82, vi skal ha UL samme dag! Og så mange som skal ha UL omtrent samtidig! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene :)

Noen av dere som holder til i Tromsø forresten?

Tripper inn her jeg også nå! 13+5 i dag, kvalmen har avtatt betraktelig (ulempen med det er at jeg har lyst på sjokolade igjen =/ ) og formen er stigende. Kan henge litt bedre med på tempoet til Sprella på 16 mnd, og det er godt! Har tatt to sniktitter på babyen, en 4. januar hos fastlegen, han har et lite UL-apparat på kontoret. Jeg var veldig redd for at det skulle være to fordi jeg ble så stor så tidlig. Det var bare én der, og jeg må si heldigvis for det. UL nr to var for en uke siden da jeg fikk en liten blødning. Alt bra da også, men sjekket bare bevegelse og hjerteslag, ikke noe utover det.

Fiolfiol, bra du er ute av sykehuset! Hvorfor var du innlagt der da? Trenger ikke svare, men godt at du er hjemme nå! Sydentur hørtes deilig ut! Og vi skal heller ikke vite kjønnet på UL, vil vente med den spenningen til fødselsdagen :)

Tika82, vi skal ha UL samme dag! Og så mange som skal ha UL omtrent samtidig! Gleder meg til å høre om alle opplevelsene :)

Noen av dere som holder til i Tromsø forresten?

NoraLill82: Jeg bor i Oslo, men har familie i Tromsø..har blant annet en svigerinne som er jordmor på sykehuset i Tromsø ...har du fått jordmor? Hadde vært morro om det var henne :) Hun er kjempeflink!

Ja, jeg skal til kontroller hos Sissel Dahl-Hansen. Var hos henne i forrige svangerskap og var veldig fornøyd. Er det henne tro? Syns generelt jordmødrene her er ganske flinke og fine damer, har en jobb som gjør at jeg samarbeider mye med de. Men nå har jeg ingen andre jordmødre å sammenligne de med heller da :)

Ja, jeg skal til kontroller hos Sissel Dahl-Hansen. Var hos henne i forrige svangerskap og var veldig fornøyd. Er det henne tro? Syns generelt jordmødrene her er ganske flinke og fine damer, har en jobb som gjør at jeg samarbeider mye med de. Men nå har jeg ingen andre jordmødre å sammenligne de med heller da :)

Nei er ikke henne..svigerinnen min var ferdig utdannet jordmor i fjor..Hun heter Antigone.. Har nok ikke så mye erfaring med jordmødre selv. Så de fleste er vel veldig flinke damer vil jeg tro som har valgt det yrket også :)

Jeg hopper også inn hit nå! Hurra! Er 13+2 i dag. Venter tvillinger. Hører til på St. Olavs. Ordinær UL 4. mars (uke 19). Har vært på 7 ukers og 12 ukers UL og har sett de to små i magen...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...